Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door dutch_in_seattle »

Rik- schreef:
14 mar 2023, 23:38
Dag1: Ams - Seattle - Port Townsend (Komen rond 12u aan, en willen dan al direct doorrijden richting Olympic)
Ik vind dit persoonlijk behoorlijk optimistisch. Je komt zo rond het middaguur op Seatac aan. Ervan uitgaande dat je vlucht inderdaad op tijd is, zit je na paspoortcontrole, baggage ophalen, douane en huurauto ophalen op z'n vroegst pas zo rond 14u in de auto. En dan moet je nog helemaal naar Port Angeles rijden, met druk verkeer in en rond Seattle en een veerbootovertocht Je bent realistisch gezien zeker niet vóór 19u à 20u in Port Townsend en waarschijnlijk helemaal geradbraakt, ook vanwege de jetlag. Niet echt een prettige manier om je reis te beginnen.
Ik zou die eerste nacht in Seattle doorbrengen, zodat je de volgende dag uitgerust aan je reis kunt beginnen. Je kan dan de volgende ochtend de veerboot vanuit downtown Seattle naar Bainbridge nemen. Of als je niet in Seattle wilt blijven, dan bijvoorbeeld Shoreline of Edmonds (waar je de veerboot naar Kingston kunt nemen).
Rik- schreef:
14 mar 2023, 23:38
Dag 4: Forks - Ashford (Mount rainier)
Dit is ook een hele lange rijdag met veel kilometers en uren in de auto. Je bent minstens 6 à 7 uur onderweg.

Succes met je planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Rik- schreef:
14 mar 2023, 23:38
- In Mitchel lijkt overnachten in het Oregon hotel helaas niet meer mogelijk op onze data.
Heb je ze al gebeld? Dit is de site: https://www.theoregonhotel.net/
Reserveren moet telefonisch.

Kijk eens of het handig is om Castle Rock tussen Forks en Ashford te doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Bravy »

Houd er rekening mee dat je op 2 plekken langs de Columbia River Gorge een tijdsgebonden permit nodig hebt. Dat is in 2022 geïntroduceerd. Kijk hier voor meer info: https://www.recreation.gov/timed-entry/10089144
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door JaapofJake »

Rik- schreef:
14 mar 2023, 23:38
- In Mitchel lijkt overnachten in het Oregon hotel helaas niet meer mogelijk op onze data.
Je kunt in Mitchell ook kiezen voor het Skyhook Motel. Afgelopen zomer hebben wij hier 1 nacht met ons drieën geslapen. Prima motel met een hele aardige eigenaresse. Vanaf het terras voor het motel heb je een leuk uitzicht over Mitchell. Meer informatie via www.skyhookmotel.com.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door groennom »

In MItchel verbleven wij in een AirBnb, schitterende locatie (in zomer 2022 was deze USD 71), https://www.airbnb.nl/rooms/15803591?so ... 2UMq9vkx0a.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door groennom »

dutch_in_seattle schreef:
15 mar 2023, 07:35

Ik vind dit persoonlijk behoorlijk optimistisch. Je komt zo rond het middaguur op Seatac aan. Ervan uitgaande dat je vlucht inderdaad op tijd is, zit je na paspoortcontrole, baggage ophalen, douane en huurauto ophalen op z'n vroegst pas zo rond 14u in de auto. En dan moet je nog helemaal naar Port Angeles rijden, met druk verkeer in en rond Seattle en een veerbootovertocht Je bent realistisch gezien zeker niet vóór 19u à 20u in Port Townsend en waarschijnlijk helemaal geradbraakt, ook vanwege de jetlag. Niet echt een prettige manier om je reis te beginnen.
Volgens mij hoef je geen ferry te nemen om van Seattle luchthaven naar Forks te rijden, toch? Is een kleine 2 uur. Vorig jaar reden wij van de luchthaven naar Quinault, rit van 2,5 uur. Prima te doen (voor ons dan).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Almere vak V »

groennom schreef:
21 mar 2023, 11:54
Volgens mij hoef je geen ferry te nemen om van Seattle luchthaven naar Forks te rijden, toch? Is een kleine 2 uur.
Een kleine twee uur is echt in het meest positieve geval. Hou er rekening mee dat de 5 bij Seattle eigenlijk altijd druk is. De keren dat je daar "normaal" kunt doorrijden zijn op 1 hand te tellen. Dan moet je vervolgens ook nog langs Tacoma. Daar zijn ze in mijn beleving sinds de aanvang van de jaartelling al aan de weg aan het werken. Daar kan je geluk hebben en er redelijk langs kunnen rijden. Maar wij hebben er ook wel is 2 uur over gedaan.

Los van het feit hoe iemand uit een vliegtuig gerold komt, heb je dus altijd met deze variabelen te maken.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door groennom »

Dat weet ik (uit ervaring), ik wilde alleen aangeven dat wij naar Quinault zijn gereden na aankomst (vliegtuig had 2 uur vertraging, dus met douane en auto halen waren wij om 15:30 de luchthaven uit gereden). Dat is op papier 2,5 uur en wij (maar dat is persoonlijk) vonden dit geen probleem. Was zeker druk, en we waren pas (incl. stop voor eten en wat boodschappen) rond 19:30 uur in hotel.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Almere vak V »

groennom schreef:
30 mar 2023, 14:15
Dat weet ik (uit ervaring)
Ik heb de ervaring van 2 kanten. Ik vlieg al meer dan 20 jaar 30 tot 40 keer per jaar naar Amerika. Ik slaap als een os in het vliegtuig. Afhankelijk van de bestemming 6, 7, 8 en soms wel 9 uur. Ik stap uit het vliegtuig en ga "vrolijk" een dag aan het werk.
De andere ervaring is mijn vrouw. Die is de afgelopen 20 jaar ook al tientallen keren richting Amerika gevlogen. En die kan werkelijk van alles in het vliegtuig. Behalve slapen. Wordt daar naast strontsacherijnig ook doodmoe van. Als je dan ook nog is, vaak zoals ik doe, vroeg vertrek uit Europa, zodat ik nog een "hele" dag in Amerika heb. Dan kan je wellicht voorstellen hoe zij erbij zit aan het eind van de dag.

Mocht iemand nou hetzelfde "probleem" hebben als mijn vrouw dan kan ik me voorstellen dat zo'n ritje niet echt heel enthousiasmerend werkt...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer