Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Rik- »

Hallo allemaal!

Normaal gezien was de planning vorige zomer om naar zuidwest Canada te gaan. Om de gekende redenen is dat er niet van gekomen.
Ik vind het moeilijk om deze reis nu onmiddellijk weer op te nemen (iedereen heeft zo z'n vreemde kantjes zeker :wink:). Vandaar dat we ons sinds kort aan het oriënteren zijn op het volgende.

We hebben redelijk wat wensen, maar uiteraard is alles niet mogelijk.
- We willen graag Washington - Oregon zien.
- Glacier NP staat erg hoog op ons lijstje. (maar lijkt nu niet haalbaar?)
- Yosemite willen we graag opnieuw doen, laatste keer was de vallei afgesloten omwille van bosbrand. (We zijn er wel al eerder geweest.)
- San Francisco vinden we heel leuk, dus als het kan hier afsluiten is fijn meegenomen.

Een eerste concept: we willen vertrekken eind juli 2022. Ik heb me een beetje ingelezen, maar geen idee of we voldoende tijd hebben, of net niet ... Ik kom nu uit op een 18 dagen. Als dat er eentje meer of minder is, andere startplaats, ... dat is allemaal niet zo een groot probleem.

Dag 1: Vlucht - Seattle
Dag 2: Seattle - Olympic np
Dag 3: Olympic np
Dag 4: Olympic np
Dag 5: Olympic np - Mount Rainier NP
Dag 6: Mount Rainier NP
Dag 7: Mount Rainier NP - Bend?
Dag 8: Bend - Crater lake NP
Dag 9: Crater Lake NP - Lassen Volcanic NP
Dag 10: Lassen Volcanic NP
Dag 11: Lassen Volcanic NP - Lake Tahoe
Dag 12: Lake Tahoe
Dag 13: Lake Tahoe - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - Vlucht

-> Is er teveel tijd voor Olympic? wat zou hier een goede planning zijn/overnachtingen?
-> Dag 5 - 11 weet ik niet zo goed of ik hier voldoende tijd heb voorzien, of sommige plaatsen misschien teveel ...

Alvast bedankt voor het meedenken!
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Seattle - San Francisco zomer 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt mij een prima route zo, gegeven jullie wensen en de tijd die je hebt. Een dag extra zou wel mooi zijn. Je kunt dan bijvoorbeeld Mt St Helens meenemen. En een overnachting tussen Lake Tahoe en Yosemite zou ook mooi zijn, bijvoorbeeld in Lee Vining. Heb je Bodie al eens bezocht? En Mono Lake? Zeker in de zomer is het ook mooi om tijd uit te trekken voor het oostelijke deel van Yosemite. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2019-verslag daarvoor.

In 2006 deden wij vrijwel dezelfde route van Seattle tot aan Yosemite. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben voor over een paar jaar ook Washington en Oregon op de planning staan met camper, maar dan vanuit Vancouver, incl. Glacier en Yellowstone. Hoewel we Yellowstone voor volgend jaar al in de route hebben staan, dus zouden we het dan over kunnen slaan.
Wij zijn niet vies van veel kilometers, iets waar zeker niet iedereen enthousiast van wordt, maar wij hebben er tot nu toe nog nooit spijt van gehad en ook geen moeite mee gehad.
Wellicht heb je, ter inspiratie, iets aan ons route plaatje? Dit is ongeveer 6000 km, die wij in 4,5 week zouden doen. Wellicht iets langer, nu we niet meer werken.
Zonder Yellowstone zou het op 4300 km uitkomen.

Afbeelding
Bijlagen
image.png
image.png (501.46 KiB) 3044 keer bekeken
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door IngridZw »

Mocht je nog wat dagen kunnen toevoegen dan zou dat wel mooi zijn. Wij zijn voornemens om wellicht in 2022 eenzelfde route te rijden echter gaan wij sowieso 3 weken omdat er best wel veel te zien is onderweg. Je mist nu bijv. ook Columbia River Gorge met de vele watervallen en zoals Marianne schrijft een overnachting aan de oostkant van Yosemite zodat je meer tijd hebt voor de Tioga Pass.
Drie nachten Olympia NP is natuurlijk mooi als je voor de rest van de route voldoende dagen over hebt, maar wat ik vaak lees in reisverslagen doen velen een overnachting in Port Angeles (voor Hurricane Ridge) en daarna een overnachting in Forks (voor het regenwoud en de kust).
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, misschien kan een nacht minder voor Olympic NP ook wel. Wij hadden er 3 nachten, maar hebebn vanuit Port Angeles ook nog een whale watch tour gedaan (vanuit Port Townsend). aan de andere kant hadden wij wel weinig tijd voor het regenwoud, dus het is toch een kwestie van goed kijken wat je er wilt doen. Op twee verschillende locaties overnachten is sowieso verstandig.

Marianne
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Rik- »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het schema een beetje aangepast.
- Een nachtje minder Olympic, Columbia River Gorge toegevoegd, en van Lassen zonder stop richting Lee Vining. (Ik weet niet of Lake Tahoe ons zo trekt, het leek enkel een toffe plaats om even op adem te komen,...)
Nu er zit zoals gezegd wel wat rek op het schema. Er zou eventueel nog 1, max 2 dagen aan toegevoegd kunnen worden...
We zullen het nog een keertje rustig bekijken :-)
Is het nodig om bijvoorbeeld in Lee Vining een nacht extra te voorzien? Boodie en Mono Lake hebben we nog niet bezocht.
Ik heb nu ook geen tijd voorzien voor Seattle, is dat een must?

Dag 1: Vlucht - Seattle
Dag 2: Seattle - Port Angels
Dag 3: Port Angels - Forks
Dag 4: Forks - Mount Rainier NP
Dag 5: Mount Rainier NP
Dag 6: Mount Rainier NP - Columbia River Gorge
Dag 7: Columbia River Gorge
Dag 8: Columbia River Gorge - Bend (Pianted Hills)
Dag 9: Bend - Crater lake NP
Dag 10: Crater Lake NP - Lassen Volcanic NP
Dag 11: Lassen Volcanic NP
Dag 12: Lassen Volcanic NP - Lee Vining
Dag 13: Lee Vining - Yosemite valley
Dag 14: Yosemite Valley
Dag 15: Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - Vlucht
Dag 19: Aankomst.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me wel jammer om Seattle over te slaan als je er toch bent, maar lees je in en kijk vooral of je het aanspreekt.
Je zou misschien een dag minder voor de Columbia River Gorge uit kunnen trekken. En Mt St Helens trekt je niet?
Als je nog niet naar Bodie bent geweest is het niet gek om een extra nacht Lee Vining te doen, zeker omdat je een lange rijdag hebt naar Lee Vining. Voor Bodie moet je zeker 3 uur uittrekken (twee keer een uur rijden en minimaal een uur voor Bodie zelf).
Ik zou me meerdere dagen kunnen vermaken in de omgeving van Lee VIning. Je kunt ook naar Mammoth Lakes, en naar de oostkant van Yosemite, of naar Saddlebafg Lake etc. Ik had je al naar ons 2019-verslag verwezen om je ene idee te geven. Wij hebben toen bij Mammoth Lakes de wandeling naar de Rainbow Fall en Devils Postpile gemaakt en in Yosemite de wandeling naar Glen Aulin.
Kijk ook eens in ons 2015-verslag voor de Little Lake Valley loop. Erg mooi, en rustiger dan Yosemite.

Voor Mono Lake is de ingang vanaf de CA120 het mooiste.

Marianne
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door SuperFieke »

Hallo,

Wij hebben voor juli 2021 ook de route SEATTLE - SAN FRANCISCO gepland staan. Als dit kan doorgaan natuurlijk. Vorig jaar hebben wij deze reis ook moeten annuleren, dus we zijn al een tijdje met die route bezig.
Ik deel ze even hieronder, met onze plannen erbij, misschien doe je inspiratie op. Wij hebben wel een paar dagen meer, en doen Lake Tahoe en Yosemite (hebben we al eens gedaan) niet.


Dag 1 : Dusseldorf - CDG – Seattle
Dag 2 : Seattle (citybezoek Seattle)
Dag 3 : Seattle – Sequim (citybezoek Seattle, Boeiingmuseum in Everett, overzet Edmond -> Kingston)
Dag 4 : Sequim (Olympic NP: Deer Park, Hurricane Ridge, Elwa River Valley)
Dag 5 : Sequim – Forks (Olympic NP: Lake Crescent, Sol Duc valley)
Dag 6 : Forks (Olympic NP: Second Beach, Rialto Beach, Hoh Rain Forest)
Dag 7 : Forks – Packwood (Olympic NP: Kalaloch, Quinault Rain Forest)
Dag 8 : Packwood (Mount Rainier: Paradise, Longmire)
Dag 9 : Packwood (Mount Rainier: Sunrise)
Dag 10 : Packwood – Portland (Johnston Ridge Observatory: Mt St Helen)
Dag 11 : Portland (Columbia River Gorge, Mount Hood)
Dag 12 : Portland – Lincoln City (citybezoek Portland)
Dag 13 : Lincoln City – Salem (Oregon Coast: walvissentocht in Depoe Bay- Newport)
Dag 14 : Salem (Woodburn outlets, Silver Falls SP)
Dag 15 : Salem – Bend (Sisters, Smith Rock SP)
Dag 16: Bend (namiddag: Painted Hills)
Dag 17 : Bend – Klamath Falls (Crater Lake NP)
Dag 18 : Klamath Falls – Redding (Lava Beds NM, Burney Falls)
Dag 19 : Redding (Lassen Volcanic NP)
Dag 20 : Redding – Crescent City (Redwood NP: Tall Tree Grove)
Dag 21 : Crescent City – Eureka (Redwood NP&SP: J. Smith Redwood SP, Fern Canyon)
Dag 22 : Eureka – Fort Bragg (Humboldt Redwood SP/ Avenue of the Giants, Mc Kerricher SP/Glass beach)
Dag 23 : Fort Bragg – San Francisco (Bowling Ball Beach, Salt Point SP, Point Reyes National Seashore)
Dag 24 : San Francisco (fietsen in SF, Golden Gate Park)
Dag 25 : San Francisco (citybezoek San Francisco)
Dag 26 : San Francisco – Amsterdam - Dusseldorf
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Old Faithful »

Ik zou Mount St Helens N.M. tussen Mount Rainier N.P. en Columbia River Gorge bezoeken.

Bij een bezoek aan de Painted Hills zou ik de voorkeur geven aan een overnachting in Mitchel, zodat je de Hills aan het eind van de dag kunt bezoeken.
Painted Hills is één van de drie units die John Day Fossil Beds N.M. vormen. Wil je ook naar de andere twee? De Clarno Unit is slechts een korte stop, voor de Sheep Rock Unit en het Thomas Condon Paleontology Center zou je wat meer tijd uit moeten trekken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Tipsy_1 »

Zou ook zeker Mount St helens toevoegen. Wij deden hier een helicopervlucht (gewoon spontaan bedacht toen we onderweg er naar toe een firma zagen die het aanbood) en het was echt een TOP ervaring. Veel bijzonderder dan helicopterluchten bij bvb de Grand Canyon of Statue of Liberty. Het verhaal bij de vulkaan is erg bijzonder en pakkend.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Mrvanilla »

Leuke plannen! In 2017 deden wij een soort gelijke reis (wel andersom en een iets andere itinerary), misschien haal je nog ideeen uit ons verslag:

https://mrvanilla2017.wordpress.com/

Ik zou ook een dag minder uitrekken voor Columbia River Gorge. Best mooi, maar je wordt op een gegeven moment wel waterval moe (althans wij :lol: )

Nabij Bend heb je nog Smith Rock SP, daar kun je ook heel mooi wandelen.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Rik- »

Heerlijk, dit forum...
Ik wou even een kleine start maken aan de reis van 2022... En we belanden onmiddellijk in een stroomversnelling :thumbup:
En de Europese roadtrip van deze zomer staat nog niet eens volledig op punt... :mrgreen:

- Mount St. Helens heb ik toegevoegd. Jullie hebben me overtuigd! Is een helikopter tour dan toch ook een meerwaarde? Ik heb 2 maal de grand canyon bezocht met helikopter, en dacht, ja dan is het wel goed zo. Maar ik begrijp dat dit toch ook wel de moeite is?

- @Old Faithful de 3 units, daar moet ik me nog wat meer in verdiepen... daar weet ik precies nog te weinig van.
- @Martin & Marianne Ik had jullie reisverslag al gelezen toen jullie net terug waren, maar ga het zeker nog eens doornemen, net zoals vele andere verslagen! Dat geeft toch vaak een goede indruk. (Beste reisgidsen die er vaak zijn :lol: )
In Mammoth lakes hebben we 2 jaar terug een overnachting gedaan na de Tioga road. (Het enige wat kon i.v.m. bosbrand) Maar rond Mammoth lakes hebben we dus wel niet veel gezien. Dat ga ik ook nog even bekijken! Misschien dat we hier dus nog ergens een extra overnachting voorzien.

Ik post hieronder weer een update van het schema. Maar ik denk dat het nu even tijd wordt om even alles weer goed te bekijken en ons wat te verdiepen!
Bedankt voor de fijne tips!

Dag 1: Vlucht - Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle - Port Angels
Dag 4: Port Angels - Forks
Dag 5: Forks - Mount Rainier NP
Dag 6: Mount Rainier NP
Dag 7: Mount Rainier NP - Mount St. Helens
Dag 8: Mount St. Helens - Columbia River Gorge
Dag 9: Columbia River Gorge - Bend/Mitchel (Pianted Hills)
Dag 10: Bend/Mitchel - Crater lake NP
Dag 11: Crater Lake NP - Lassen Volcanic NP
Dag 12: Lassen Volcanic NP
Dag 13: Lassen Volcanic NP - Lee Vining
Dag 14: Lee Vining - Yosemite valley
Dag 15: Yosemite Valley
Dag 16: Yosemite - San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - Vlucht
Dag 20: Aankomst.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door markro »

- Mount St. Helens heb ik toegevoegd. Jullie hebben me overtuigd! Is een helikopter tour dan toch ook een meerwaarde? Ik heb 2 maal de grand canyon bezocht met helikopter, en dacht, ja dan is het wel goed zo. Maar ik begrijp dat dit toch ook wel de moeite is?
Zo'n helikoptervlucht zal best machtig mooi zijn, maar is niet noodzakelijk voor een bezoek. Het schouwspel van de berg en de aangetaste omgeving door de vulkaanuitbarsting in 1980 is alleen al de moeite waard. Breng wel een bezoek aan het bezoekerscentrum (Johnston Ridge Observatory) en bekijk de video die daar afgespeeld wordt.
Het is wel even een rit er naar toe, doe dit alleen als het (nagenoeg) onbewolkt is en de berg te zien is, anders heeft een bezoek weinig zin.

https://www.usgs.gov/volcanoes/mount-st ... elated_con
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Old Faithful »

Gelukkig hoeven we het niet altijd eens te zijn. :wink: Bij slecht weer zal het uitzicht bij Johnston Ridge Observatory minder of misschien wel afwezig zijn. Voor mij zou het bezoekerscentrum met de film en de ooggetuigenverslagen ook dan de rit nog waard zijn, mede vanwege het gebrek aan alternatieven bij slecht weer (voor ons). Dat kan echter anders zijn als je bijvoorbeeld liever een halve dag gaat shoppen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden een helikoptervlucht bij Mt St Helens, en we vonden dat een geweldige ervaring. Maar ook zonder die vlucht is het de moeite waard.
Het was echter wel heel indrukwekkend om de krater van boven te zien, en het geeft je een nog beter beeld van de impact die de uitbarsting had.

Ik zie dat we in 2006 in ons verslag al ongeveer hetzelfde schreven. Zie http://martinenmarianne2006.blogspot.co ... kwood.html.

Wij bezochten Mt st Helens trouwens op weg van de kust naar Mt Rainier. En we reden langs de oostkant toen we van Mt Rainier naar de Columbia River Gorge reden.

Marianne
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2023.

Bericht door Rik- »

Zo, we zijn weer een hele tijd verder.

Het lijkt erop dat we de reis deze zomer dan eindelijk zullen gaan maken.

Wel hebben we het schema een beetje aangepast. Zo is Yosemite eruit. Het leek ons wat te druk.
Het schema zou nu als volgt zijn.

Dag1: Ams - Seattle - Port Townsend (Komen rond 12u aan, en willen dan al direct doorrijden richting Olympic)
Dag2: Port Townsend - Forks (Olympic)
Dag 3: Forks (Olympic)
Dag 4: Forks - Packwood (Mount rainier)
Dag 5: Packwood (Mount rainier)
Dag 6: Packwood - The Dalles (via Mt st Helens)
Dag 7: The Dalles (Col. River gorge)
Dag 8: The Dalles - Bend/Mitchel (Smith Rock - Three sisters)
Dag 9: Bend/Mitchel (painted hills/sheep rock)
Dag 10: Bend - Klamath Falls (Crater Lake)
Dag 11: Klamath Falls - Redding (Lassen volc.)
Dag 12: Redding (Lassen volc.)
Dag 13: Redding - San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: SFO - AMS
Dag 17: Aankomst

- Ik weet niet of de 2 overnachtingen in Forks ideaal zijn. Maar we zijn nogal laat met boeken, waardoor er niet veel (betaalbare) overnachtingsmogelijkheden meer zijn.
- Dag 6, lukt het om hier Mt St Helens te bezoeken? of is dit te krap?
- Dag 8-9: Liever overnachten we in Mitchel, vanwege de ligging, maar ook hier is het nog zoeken naar een betaalbare overnachting.
- Dag 10: Is dit voldoende voor Crater Lake? Uiteraard enkele vierpoints en graag een leuke wandeling.
- Er kan best nog 1/2 dag(en) extra bij. Is dit voldoende om bijvoorbeeld Redwood toe te voegen? Ik zie dat dit een behoorlijk uitgebreid park is.

Alvast bedankt alweer :-)!
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Bravy »

Wat versta je onder "Mount St Helens bezoeken"? Het Visitor Center (interessant) ligt aan de 504 ten westen van die vulkaan. Dat is te doen. Het Johnston Ridge Observatory is 75 km verderop langs die weg. Je moet dezelfde weg terug, dus dat is 150 km extra. In beide gevallen zou je dan kunnen overwegen aan de oostkant van Portland te overnachten, en op dag 7 dan de Columbia River Gorge doen. Je eindigt dag 7 dan (volgens planning) in The Dalles.
Wil je tussen Mount St Helens en Mount Adams door naar het zuiden, dan kan je via Windy Ridge Viewpoint rijden, maar veel meer dan een uitzichtpunt is dat niet.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Rik- schreef:
13 mar 2023, 15:31
Dag 8-9: Liever overnachten we in Mitchel, vanwege de ligging, maar ook hier is het nog zoeken naar een betaalbare overnachting.
In Mitchell is er maar één hotel; het Oregon Hotel. Zie hier voor ons bezoek.
Rik- schreef:
13 mar 2023, 15:31
Dag 6, lukt het om hier Mt St Helens te bezoeken? of is dit te krap?
Je zou misschien een overnachting in Castle Rock kunnen doen, en dan 1 nacht The Dalles.
Rik- schreef:
13 mar 2023, 15:31
Er kan best nog 1/2 dag(en) extra bij. Is dit voldoende om bijvoorbeeld Redwood toe te voegen? Ik zie dat dit een behoorlijk uitgebreid park is.
Ja, het is behoorlijk uitgestrekt. Kijk eens in ons 2015-verslag hiervoor. Wij hadden een extra nacht wel mooi gevonden, om ook wat meer tijd voor de kust te hebben.

Redding is niet echt ideaal voor een bezoek aan Lassen. Er zijn leuke cabins in het park zelf, is dat niet iets?

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2023.

Bericht door Almere vak V »

Rik- schreef:
13 mar 2023, 15:31
- Dag 6, lukt het om hier Mt St Helens te bezoeken? of is dit te krap?
Afhankelijk van wat je wilt doen. Maar dat is hierboven al aangegeven. Je wilt doorrijden naar The Dalles. Ik zou dat persoonlijk niet doen. The Dalles voegt niks toe en de weg van The Dalles naar Mitchell kan leuker. Ik zou een hotel pakken in Hood River. Zeker als je de Gorge wil doen liggen de punten die je wilt bezoeken waarschijnlijk aan de westelijke kant. Wederom voegt dan The Dalles weinig toe, behalve extra kilometers. Als je dan naar Mitchell rijdt zou ik dat doen via de 35 en 26 in zuidelijke richting. Je rijdt dan over Mt Hood richting Madras. Die route is vele malen mooier en afwisselender als de route via The Dalles en de 206.
Rik- schreef:
13 mar 2023, 15:31
- Dag 10: Is dit voldoende voor Crater Lake? Uiteraard enkele vierpoints en graag een leuke wandeling.
Als je een leuke wandeling wilt doen en een paar mooie viewpoints dan is 1 dag meer dan afdoende voor Crater Lake. Gewoon naar het Visitors Center rijden en van daaruit heb je mogelijkheden genoeg.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik-: Seattle - San Francisco zomer 2022.

Bericht door Rik- »

Ok, bedankt voor de tips.

- Bedankt voor de tips voor Mt St Helens.

- Ik zal inderdaad The dalles vervangen door Hood River. De keuze hiervoor was dat de hotels iets beter geprijsd waren, maar dat heeft dus z'n reden...

- In Mitchel lijkt overnachten in het Oregon hotel helaas niet meer mogelijk op onze data. Zijn hier goede alternatieven voor? Ik zag nog wel wat mogelijkheden in Prineville of Redmond, maar dit is nog steeds best een stukje rijden naar painted Hills/sheep rock, maar wel doenbaar op een dag lijkt me?

- Wat Lassen volc. betreft weten we het nog niet heel goed. De cabins zijn op dit moment volzet, maar ik zal dit regelmatig controleren. Hier eventueel nog een beter alternatief voor dan Redding?

Update planning:
Dag1: Ams - Seattle - Port Townsend (Komen rond 12u aan, en willen dan al direct doorrijden richting Olympic)
Dag2: Port Townsend - Forks (Olympic)
Dag 3: Forks (Olympic)
Dag 4: Forks - Ashford (Mount rainier)
Dag 5: Ashford (Mount rainier)
Dag 6: Ashford - Castle Rock ( Mt st Helens)
Dag 7: Castle Rock - Hood River (Col. River gorge)
Dag 8: Hood River - Bend/Mitchel?? (Smith Rock - Three sisters)
Dag 9: Bend/Mitchel??? (painted hills/sheep rock)
Dag 10: Bend/Mitchel?? - Klamath Falls (Crater Lake)
Dag 11: Klamath Falls - Redding?? (Lassen volc.)
Dag 12: Redding?? (Lassen volc.)
Dag 13: Redding?? - San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: SFO - AMS
Dag 17: Aankomst
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer