Yelllowstone cancelt boeking

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Yelllowstone cancelt boeking

Bericht door RuthdeLange »

Helaas net een mail gekregen dat Yellowstone mijn boeking (3 nachten in augustus) in Old Faithful en Roosevelt heeft geannuleerd vanwege Corona.
Kan het niet geloven.
Ik dacht dat het daar goed ging.
Nu zit ik met een probleem want alles (echt alles, ook de campings) is vol.
Ik heb voor Roosevelt een alternatief geboekt in Cooke city. Niet ideaal.
Maar voor Old Faithful weet ik geen alternatief. iemand een idee?
Wil er niet te ver van af zitten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yelllowstone cancelt boeking

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn dochter had een paar weken geleden ook zo'n mail. Maar zij zou al in juni gaan, en ze ging er al van uit dat het niet door zou gaan.
Het is wel verrassend, je krijgt dat het idee dat het allemaal wat soepeler gaat in de VS, maar dat is niet overal zo.

Ik vind de informatie op de site niet echt verhelderend; er zijn wel lodges open, en er zal in de loop van de zomer meer open gaan, maar onduidelijk is wanneer. Wie weet start fase 2 al snel, maar de kans om iets te vinden zal niet groot zijn.
Ik zou me voor kunnen stellen dat je met een kleine tent nog wel een plek kunt vinden; eventueel bij iemand aanschuiven, bijvoorbeed op Madison. Of een fcfs op Norris. Maar je wilt natuurlijk liever gewoon een plek kunnen reserveren. Kijk in elk geval of er nog iets vrij komt. en misschien helpt het om eens te bellen?

Cooke city lijkt mij trouwens echt niet verkeerd; je zit daar beter voor de Lamar Valley dan in Roosevelt. Maar Roosevelt is wel leuk.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Yelllowstone cancelt boeking

Bericht door hemmie »

De NP's lijken echt extreem voorzichtig te zijn. Was vorige zomer ook al zo, maar toen nog wel wat te begrijpen. Voor deze zomer verbaas ik me er ook over dat zoveel nog dicht is. Ik boop ook dat dat nog wat bijtrekt voordat wij in juli op vakantie gaan.
Geldt overigens voor de meeste overheidsinstellingen, zo is hier in TX bijna alles weer normaal (behalve dan de mondkapjes), maar de bibliotheken zijn nog maar heel beperkt open.
Terug in Texas!
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Yelllowstone cancelt boeking

Bericht door RuthdeLange »

Nee, ze gaan echt voor de hele zomer dicht. waardeloos.
En alle campings zijn dus ook vol op mijn data.
Veel is zelfs heel augustus al vol.
Probleem is vooral het vervangen van de boeking Old Faithful. Ik wilde juist niet te ver rijden en direct in het gebied zitten.
Was zo blij dat ik vorig jaar iets had gevonden en dan nu dit.
Terwijl het in Amerika eigenlijk beter gaat dan hier dus snap er niets van.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yelllowstone cancelt boeking

Bericht door Martin & Marianne »

Ja dit is echt balen. Waar lees jij trouwens dat het de hele zomer gesloten blijft?

Ik zie dit staan:
As health and safety guidelines allow, we hope to open additional lodging and services as part of the second phase of our Summer 2021 operations. At this point, we are not able to predict when this might happen but will provide updates as they are available.
Bron: https://www.yellowstonenationalparklodg ... ummer2021/

Dat lijkt toch nog enige hoop te geven?

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Yelllowstone cancelt boeking

Bericht door RuthdeLange »

@Martin & Marianne ik heb dat op de website gelezen maar ook in de mail die ik kreeg:

Unfortunately, we can now confirm that circumstances will prevent us from opening the following accommodations for the entire 2021 summer season:
• Roosevelt Lodge -All cabin types
• Old Faithful Lodge -All cabins without bath

Het is ook al geannuleerd door hen. En het is NB voor augustus dus echt nog ver weg.
In de mail stond dat ik binnen 2 weken het geld terug krijg dus het is echt definitief dicht.
Anders zouden ze nog wel wachten neem ik aan.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Yelllowstone cancelt boeking

Bericht door RuthdeLange »

@Martin & Marianne Norris is trouwens heel 2021 gesloten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yelllowstone cancelt boeking

Bericht door Martin & Marianne »

Dat van Norris wist ik niet. Dat maakt het nog lastiger. Hopen op annuleringen dan maar.
Blijkbaar is/blijft dan alles zonder eigen badkamer gesloten.

Marianne
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Yelllowstone cancelt boeking

Bericht door boonens »

Wat een waardeloze situatie en bedankt voor het delen! Ik weet dat dit over Yellowstone gaat, maar wij hopen in augustus in Yosemite te zitten en hebben accommodatie in het park gereserveerd. Met een dergelijke reservering, hoef je niet separaat de ingevoerde Day Use Entry permit aan te vragen via de website, die zit incl. bij de accommodatie. Mocht men echter ook in Yosemite toch lodging gaan sluiten en mijn reservering annuleren, sta ik met lege handen. Dus toch net maar even snel een permit gescoord voor $2 voor onze dagen als back-up.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Yelllowstone cancelt boeking

Bericht door Galapogos »

Ik zou inderdaad de annuleringen maar in de gaten blijven houden. En als kamperen ook een optie is dan ook de annuleringen van de campings. Ik zie dat Grant nog best veel beschikbaarheid heeft in augustus. Dat komt ook niet uit met de dagen dat je daar bent? Voor het Old Faithful-gebied ligt Madison het gunstigst van alle reserveerbare campings, maar Grant kan ook. Het leuke van Grant is dat je dan in alle rust ‘s ochtends vroeg of ‘s avonds door het West Thumb Geyser Basin kunt lopen. Canyon kan op zich ook, alleen is daar al helemaal geen plek meer in augustus.

Voor de zekerheid zou je iets annuleerbaars buiten het park kunnen boeken. West Yellowstone ligt dan het meest gunstig, al vind ik het niet de meest charmante plek.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Yelllowstone cancelt boeking

Bericht door RuthdeLange »

Die beschikbaarheid op Grant is in de 2e helft van augustus. Ik zoek iets voor 3 augustus.
4 augustus zit ik al op Madison maar ook die is nu helemaal vol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer