Reserveren voor toegang tot Going to the sun road

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reserveren voor toegang tot Going to the sun road

Bericht door RuthdeLange »

Ik zag toevallig net op de website van Glacier NP dat je voortaan moet reserveren om over de GTTS road te mogen rijden. Zou dit alleen vanwege Corona zijn of blijft dit zo. iemand die het weet?

https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/ ... dentry.htm
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reserveren voor toegang tot Going to the sun road

Bericht door Galapogos »

Geen idee, een groot deel van de redenen die ze aandragen zijn ook post-covid nog relevant. Jammer dat een campingreservering buiten Going-to-the-Sun Road (zoals bij Many Glacier) geen vrijstelling geeft. Ik kan me ook voorstellen dat dit voor extra drukte met dagjesmensen zorgt voor de delen van Glacier waar geen ticket voor nodig is, zoals Many Glacier en Two Medicine.

Het voordeel met dit soort dingen is dat als je je reis goed voorbereid en dit soort tickets tijdig koopt, de ervaring in het park alleen maar positiever zal zijn. Immers: minder drukte op de Going-to-the-Sun-Road.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren voor toegang tot Going to the sun road

Bericht door Martin & Marianne »

Dit staat vermeld in de link die je plaatste:
Why is the online reservation system being implemented?
Glacier National Park has experienced record visitation and congestion issues in recent years. This management tool will improve traffic flow along the Going-to-the-Sun Road corridor, reduce crowding and congestion, and enhance visitor experiences and safety. The reservation system also enables the park to better manage COVID-19 public health guidelines and mitigate impacts from the extensive construction projects on Highway 2 and Highway 89 planned by the Montana Department of Transportation in summer 2021.
Dus zowel vanwege de drukte als vanwege Covid. Het zou me niet verbazen als ze het systeem ook na Covid handhaven.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren voor toegang tot Going to the sun road

Bericht door RuthdeLange »

Ik had dus niet ver genoeg door gescrolld ;-) Bedankt!
We zullen zien volgend jaar (als we dan tenminste covid-vrij zijn).
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reserveren voor toegang tot Going to the sun road

Bericht door Robbie&Irene »

We hebben deze ook op de planning staan in september maar gelukkig staat er op de site : "Glacier National Park is instituting an online reservation system (ticketed entry) for the Going-to-the-Sun Road corridor between the park’s West and St. Mary Entrances from May 28 to September 6, 2021"
Las ook ergens al dat ze zo'n systeem voor Yosemite hebben, pfff het wordt er niet allemaal niet vrijer op...
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren voor toegang tot Going to the sun road

Bericht door MaGiL »

Ik verwacht ook dat dit systeem een blijvertje gaat worden, primaire doel lijkt het beheersen van de drukte te zijn.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reserveren voor toegang tot Going to the sun road

Bericht door jojostravelusa »

Ook Zion schijnt het tegenwoordig te hebben. We zullen zien hoe zich het volgend jaar ontwikkeld.
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 nov 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Zoetermeer

Re: Reserveren voor toegang tot Going to the sun road

Bericht door tgroenheyde »

Voor de shuttle over de going to the sun road, moet je ook reserveren tussen 7 am en 2 pm.Tijdslot van 1 uur. Dat kan vanaf 1 juni 8 am MST ( 16 uur). Je moet dus van tevoren plannen, maar je hoeft dan hopelijk niet heel lang te wachten op een plaats. Er zijn ook minder plaatsen in de bus en helaas zijn ook een aantal stopplaatsen vervallen.
https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/shuttles.htm
https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/shuttlestops.htm
Hartelijke groeten
Trudy
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reserveren voor toegang tot Going to the sun road

Bericht door Diederik52 »

Nog even een nabrander bij dit onderwerp. Zie mijn ervaring plus wat tips bij onderwerp viewtopic.php?p=1261641#p1261641 . Dat betreft weliswaar het Rocky Mountain National Park waar ook een timed entry permit systeem is ingesteld, maar het is in principe allemaal heel vergelijkbaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer