Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Lijster
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2016, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door Lijster »

Hallo!

Zoals waarschijnlijk zovelen onder ons is in 2020 de geplande reis naar de VS niet doorgegaan en dit jaar lijkt het er ook niet van te komen afgezien ook al van een verhuizing later dit jaar. Nu begint dan langzamerhand toch het idee op te borrelen voor een nieuwe poging in 2022. De bedoeling is om met een huurauto en met hotels/lodges gedurende 22 dagen (21 nachten) vanuit Seattle te rijden via Glacier, Yellowstone om dan via de nationale parken in Utah en Las Vegas uiteindelijk in Los Angeles te eindigen (de keuze voor LA is puur en alleen aangezien er geen dropoff kosten zijn voor rental car tussen Seattle en Californië wat toch al gauw 500-600 Euro scheelt en we dit geld liever besteden aan andere leuke zaken!).
We wilden nu alvast beginnen wat feedback te krijgen op de route om dan zodra de reserveringen opengaan voor de lodges in Yellowstone en Glacier toe te slaan.

Enige vragen:
- weten jullie wanneer de reserveringen opengaan voor 2022 in Yellowstone en Glacier (in het verleden geloof ik in mei van het voorafgaande jaar)
- volgens de huidige planning zouden we rond 18 juni vertrekken en dan op 22 juni in Glacier te zijn. Is dit een goede periode of nog te vroeg (Maw beter om een of twee weken later te gaan?)
- Graag jullie tips t.a.v. de route - waar zijn verbeterpunten mogelijk (Moab is eerder bezocht maar grote fans van dit gebied maar 2 nachten lijkt nu wel voldoende - zelfde geldt voor Zion)
- goede ervaring met niet al te dure locaties in Moab (de prijzen stijgen maar door daar!)

Dank!

zaterdag 18 juni 2022 Amsterdam Seattle
zondag 19 juni 2022 Seattle Winthrop
maandag 20 juni 2022 Winthrop Coeur D' Alene
dinsdag 21 juni 2022 Coeur D' Alene Kalispell
woensdag 22 juni 2022 Kalispell Glacier
donderdag 23 juni 2022 Glacier Glacier
vrijdag 24 juni 2022 Glacier Gardiner
zaterdag 25 juni 2022 Gardiner Cody (via Red Lodge/Beartooth Highway)
zondag 26 juni 2022 Cody Yellowstone
maandag 27 juni 2022 Yellowstone Yellowstone
dinsdag 28 juni 2022 Yellowstone Yellowstone
woensdag 29 juni 2022 Yellowstone Colter Bay
donderdag 30 juni 2022 Colter Bay Jackson
vrijdag 1 juli 2022 Jackson Vernal
zaterdag 2 juli 2022 Vernal Moab
zondag 3 juli 2022 Moab Moab
maandag 4 juli 2022 Moab Capitol Reef
dinsdag 5 juli 2022 Capitol Reef Zion
woensdag 6 juli 2022 Zion Las Vegas
donderdag 7 juli 2022 Las Vegas Las Vegas
vrijdag 8 juli 2022 Las Vegas Los Angeles
zaterdag 9 juli 2022 Los Angeles Amsterdam
zondag 10 juli 2022 Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door Martin & Marianne »

Reserveringen voor Yellowstone gingen altijd op 1 mei open, maar sinds Covid is alles anders. Vorig jaar (reserveringen voor 2021) was het geloof ik 1 juni. Het is nog niet op de site terug te vinden, hou het in de gaten zou ik zeggen (op https://www.yellowstonenationalparklodg ... servations). Er komt wel een nieuw systeem zie ik.

Juni is denk ik op het randje voor Glacier. Wij waren er eens medio juni en kwamen met ons simpele tentje op een volledig besneeuwde camping terecht. Gelukkig was het toen (in 1991) nog niet zo druk als nu en konden we nog een kamer vinden.

Ik vind het een prima route, alleen het stuk van Capitol Reef naar Las Vegas vind ik wat gehaast Is Zion een must? Het is er erg druk de laatste jaren, veel kun je niet doen met 1 overnachting.
Voor Capitol Reef zijn twee nachten ook wel fijn. Of nog een extra tussenstop zodat je de tijd hebt voor de UT12.
Wij reden in 2019 van Zion (Kolob-deel) en Cedar Breaks naar Escalante en toen naar Capitol Reef en Moab (beide 2 nachten). In Moab zaten we toen in de Bowen Motel. Dat was nog redelijk betaalbaar. Als kamperen of een cabin op een camping een optie is, is dat natuurlijk een heel betaalbaar alternatief.


Edit: ik heb vanmiddag een mail gestuurd naar Xanterra en nu al antwoord:
Greetings from Yellowstone!
 
Thank you for your interest in visiting Yellowstone National Park in Summer 2022! At this time we are not yet accepting reservations for the Summer 2022 season. We expect to begin taking these reservations on May 1st, 2021. For more information regarding 2022 reservations, please visit this link:  https://www.yellowstonenationalparklodg ... ervations/

Please let us know if you have any other questions! Our phone number is 307-344-7311, and we are open seven days a week, 8:00AM to 12:00PM and 1:00PM to 5:00PM Mountain Time.  
Helaas werkt die link niet ....

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door Tantelotje »

Mooie route hoor! Maar ik ben bevooroordeeld want wij deden in 2019 ongeveer hetzelfde. En ook met dezelfde motivatie namelijk voorkomen van dropoff kosten :D
Wij deden de route eind augustus/begin september dus niet in jullie periode. Maar ls je de kans hebt om ik proberen wat later te gaan.
Misschien haal je nog wat tips uit ons verslag van 2019. Misschien goed om te weten: wij waren al eerder in Seattle, alleen het stuk naar Glacier en Glacier zelf (fantastisch mooi!) was voor ons nieuw terrein.

Veel plezier met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Lijster
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2016, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door Lijster »

. Martin & Marianne » 28 mar 2021, 16:27 - Ik vind het een prima route, alleen het stuk van Capitol Reef naar Las Vegas vind ik wat gehaast Is Zion een must? Het is er erg druk de laatste jaren, veel kun je niet doen met 1 overnachting.
Wel mee eens hoor - dit is was voor het gevoel het wat zwakkere gedeelte van de reis. Zowel Zion als Las Vegas zijn geen absolute must aangezien al eerder bezocht. Een andere gedachte is om dit stuk iets te veranderen - de wens is wel om de UT12 te doen - wellicht naar Page en dan via Sedona (nooit bezocht maar veel goeds over gelezen). Het zou dus ook als volgt kunnen: vanuit. Moab vroeg opstaan en via Canyonlands/Goblin SP zo vroeg mogelijk in Capitol Reef aankomen:

maandag 4 juli 2022: Moab- Capitol Reef
dinsdag 5 juli 2022: Capitol Reef Page
woensdag 6 juli 2022: Page Sedona
donderdag 7 juli 2022: Sedona Kingman (eigenlijk liever 2 nachten in Sedona maar gezien afstand naar LA alvast naar Kingman eind van de middag)
vrijdag 8 juli 2022: Kingman Palm Springs
zaterdag 9 juli 2022: Palm Springs Amsterdam
Tantelotje » 28 mar 2021, 22:47 - Wij deden de route eind augustus/begin september dus niet in jullie periode. Maar ls je de kans hebt om ik proberen wat later te gaan.
Misschien haal je nog wat tips uit ons verslag van 2019.
Dank Charlotte - zal zeker je verslag lezen! Toch lastig - wat is het seizoen kort in Glacier! Zouden kunnen proberen 2 weken later te gaan! Nog even verder over nadenken en andere ervaringen met seizoen te lezen.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door ingrid14 »

Als je 2 weken later kan gaan, zou ik dat toch serieus overwegen voor Glacier.
De GTTS road zal rond 21.06 wel al open zijn. Maar wellicht is het nog te vroeg voor ijs/sneeuwvrije wandelpaden.
Natuurlijk hangt alles af van de hoeveelheid sneeuw die volgende winter valt.

Wij waren er 2x in juli en de paden waren open.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Lijster
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2016, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door Lijster »

Afgelopen weken even wat rustiger geweest; omdat het waarschijnlijk toch niet gaat lukken later te gaan in juli/augustus volgend jaar ivm werk en verhuizing toch maar besloten om Glacier te laten vallen ivm te vroeg in het seizoen. Daardoor is het een route met startpunt Las Vegas geworden (eindpunt Californië) met een groot zwaartepunt voor Yellowstone (overnachtingen inmiddels vastgelegd toen de boekingen opengingen deze week- yey!). Hieronder de globale route. Graag jullie relatie en evt tips - de gedachte was nog om Monument Valley ook nog mee te nemen als overnachting op de weg van Capitol Reef naar Page, maar dit gaat niet lukken met dit schema. Is het evt te doen op 1 dag van CR naar Page via Monument Valley (met als tussenstops Moqui Dugway, Valley of the Gods?).

Dank!

1 donderdag 26 mei 2022-Amsterdam - Las Vegas
2 vrijdag 27 mei 2022-Las Vegas - Salt Lake City
3 zaterdag 28 mei 2022-Salt Lake City - Jackson
4 zondag 29 mei 2022-Jackson-Yellowstone (OF) (heel de dag Teton NO - rond 17 uur naar Y'stone rijden - +/1 1,5 uur)
5 maandag 30 mei 2022-Yellowstone (OF Lodge) - Yellowstone (OF) (lower loop)
6 dinsdag 31 Mei 2022-Yellowstone (OF Lodge) - Yellowstone (OF) (lower loop)
7 woensdag 1 juni 2022-Yellowstone (OF Lodge)- Yellowstone (Canyon) (upper loop)
8 donderdag 2 juni 2022-Yellowstone (Canyon Lodge )- Cody - (Beartooth Highway - Red Lodge)
9 vrijdag 3 juni 2022-Cody- Vernal
10 zaterdag 4 juni 2022-Vernal-Moab
11 zondag 5 juni 2022-Moab-Moab
12 maandag 6 juni 2022-Moab-Torrey (Capitol Reef) (via Canyonlands NP, Goblin SP)
13 dinsdag 7 juni 2022-Torrey (Capitol Reef)-Torrey (Capitol Reef)
14 woensdag 8 juni 2022-Torrey (Capitol Reef)-Page (via Utah 12)
15 donderdag 9 juni 2022-Page-Page
16 vrijdag 10 juni 2022-Page-Sedona
17 zaterdag 11 juni 2022-Sedona-Sedona
18 zondag 12 juni 2022-Sedona-Tucson
19 maandag 13 juni 2022-Tucson-Tucson
20 dinsdag 14 juni 2022-Tucson-San Diego
efe woensdag 15 juni 2022-San Diego-San Diego
22 donderdag 16 juni 2022-San Diego-San Diego
23 vrijdag 17 juni 2022-San Diego-Palm Springs
24 zaterdag 18 juni 2022-Palm Springs-LAX-Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door Martin & Marianne »

Heel anders maar ook erg mooi!
Is vliegen op SLC of Jackson geen optie? Dat scheelt je een lange en niet erg mooie rijdag als je de I15 neemt). Je krijgt dan wel met drop off kosten te maken waarschijnlijk.
De tijd voor Yellowstone is niet heel ruim vind ik, het zijn 3 volle dagen. Ik had een extra overnachting grand Teton wel mooi gevonden, of nog een nacht in Yellowstone. Ik weet niet hoe het is in het Memorial day weekend, maar het zal waarschijnlijk wel druk zijn. En zo in het begin van het seizoen zijn er vaak ook nog veel wegwerkzaamheden. De afsluiting tussen Tower en Canyon duurt in principe tot mei 2022, maar als dat uitloopt wort het een lange rit op de dag dat je van Canyon via de BT hwy naar Cody rijdt.

Kijk eens naar ons 2015-verslag voor Yellowstone in juni. Wij hadden er toen 5 nachten en hadden toen tijd om ook wat wandelingen te maken en om wat geisers uit te zien barsten.

Marianne
Lijster
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2016, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door Lijster »

Dank Marianne! Goed je inzichten te lezen. Zal het 2015 verslag lezen.

Een paar opmerkingen - Las Vegas starten is wel een must ivm drop off kosten; de gedachte is redelijk op tijd aan te komen in Las Vegas (14.15 met huidige reservering) en dan toch nog in de avond wat van de strip te kunnen zien (geen meerdere overnachtingen nodig ivm eerder bezocht). Dan omdat je toch heel vroeg wakker bent na een intercontinentale vlucht zo vroeg mogelijk die miles te overbruggen naar SLC en dan begin van de middag tijd te hebben voor downtown SLC /boodschappen. Ook volgende ochtend op tijd vertrekken om dan rond een uur of 13/14 uur in de middag in Jackson aan te komen en de rest van de dag/vroege avond Grand Teton te bekijken. Om dan ook nog de volgende dag tot 5 uur in de middag GT geeft ons 1.5 dag in GT - niet heel erg ruim maar hopelijk voldoende. Het is een optie om van Cody terug te rijden naar Jackson maar dan moet de rest van het schema inkrimpen en 2 volle dagen San Diego lijkt ons wel een must. Moab 2 nachten is een must want grote fan van dit gebied :) Torrey of Sedona inperken tot 1 nacht zou dan nog een optie kunnen zijn. IIk hoor graag advies hierin.

Lees uit verslagen dat Sedona mooi wordt gevonden maar ook erg duur en druk, dus wellicht is 1 nacht voldoende daar - je kunt op tijd uit Page vertrekken om daar al einde van de ochtend te zijn voor de rest van de dag - het idee is dan om dan na overnachting in Sedona nog de volgende ochtend ook in Sedona te verblijven en dan via de Apache Trail naar Tucson te rijden. De rest zou dan ongewijzigd blijven. Graag hoor ik ervaringen.

LA is geen must - eerder bezocht maar het leek aantrekkelijk om in een leuk resort de vakantie af te sluiten en de dag ervoor vanuit San Diego via de kust & Carlsbad naar Joshua Tree NP te gaan; de volgende dag is dan vanuit Palm Springs niet al te ver naar LAX voor een vlucht in de late middag terug naar huis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door Martin & Marianne »

De Apache Trail is gesloten, ik weet niet of en wanneer die weer open gaat zie daarvoor dit topic. En is de Apache trail niet ten noorden van Phoenix?

Ik heb weinig ervaring met Sedona; het is een leuk dorp en de omgeving is prachtig. Het is inderdaad wel druk, zeker bij bijvoorbeeld het Slide Rock SP. Of het overal zo druk is weet ik niet.

Op zich heb je zo al aardig wat tijd voor Grand Teton, het is lang licht natuurlijk, dus je hebt lange dagen. Misschien is het niet gek om in het park te overnachten in plaats van in Jackson, hoewel Jackson wel erg leuk is (en ook erg duur ...).

Ik ben een Capitol Reef fan, twee nachten daar vind ik wel aan te raden. Bovendien heb je dan ook voldoende tijd voor de UT12, en bijvoorbeeld voor de wandeling naar de Calf Creek Falls.

Je hebt het over een resort in LA, maar ik zie daar geen overnachting staan?

Marianne
Lijster
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2016, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door Lijster »

door Martin & Marianne » 05 jun 2021, 19:07

De Apache Trail is gesloten, ik weet niet of en wanneer die weer open gaat zie daarvoor dit topic. En is de Apache trail niet ten noorden van Phoenix?
Goede! Had nog niet eerder gezien. In de gaten houden en dan wellicht direct via Phoenix als alternatief.
door Martin & Marianne » 05 jun 2021, 19:07

Ik ben een Capitol Reef fan, twee nachten daar vind ik wel aan te raden. Bovendien heb je dan ook voldoende tijd voor de UT12, en bijvoorbeeld voor de wandeling naar de Calf Creek Falls.
OK dan wellicht toch maar 2 nachten en 1 nacht Sedona
door Martin & Marianne » 05 jun 2021, 19:07

Je hebt het over een resort in LA, maar ik zie daar geen overnachting staan?
Waarschijnlijk door mijn onduidelijk schrijven :D :lol: - de bedoeling was om na de 3e nacht in San Diego in de ochtend via de kust naar Carlsbad te rijden en dan via wellicht een uitstapje naar Joshua Tree NP - afhankelijk van de tijd - een resort in Palm Springs of Palm Desert te boeken. De volgende ochtend is dan niet al te lang om naar LAX te rijden voor een middagvlucht.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had het niet goed gelezen, er staat inderdaad niet dat het resort in LA is. :wink:

Marianne
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Lijster 2022: van Seattle naar LA via Glacier en Yellowstone - 21 nachten

Bericht door Emootje »

Lijster schreef:
05 jun 2021, 18:49
Een paar opmerkingen - Las Vegas starten is wel een must ivm drop off kosten; de gedachte is redelijk op tijd aan te komen in Las Vegas (14.15 met huidige reservering) en dan toch nog in de avond wat van de strip te kunnen zien (geen meerdere overnachtingen nodig ivm eerder bezocht).
Je zou ook nog op je aankomstdag, nadat je de auto opgehaald hebt, door kunnen rijden naar St. George. Daar dan boodschappen doen, wat eten en slapen. Dan win je 1,5u de volgende dag en kun je op je dooie akkertje naar SLC. Je zou zelfs nog Kolob Canyons mee kunnen pakken. Maar goed, een avondje LV is ook erg tof.
Leuke reis zo lijkt het. Veel plezier met voorbereiden.
Eventueel zou je voor Yellowstone (en wellicht andere parken) de Gypsy Guide app kunnen downloaden. Daar hebben wij veel plezier aan beleefd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer