Reis Lidy40: van Seattle naar Salt Lake City.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Lidy40: van Seattle naar Salt Lake City.

Bericht door Lidy40 »

Kogel is door de kerk! We hebben de vlucht geboekt voor onze 3e USA rondreis. ☺️ Vliegen op Seattle 27 augustus en 3 weken later vanaf Salt Lake weer terug. Waren nu naar een huurauto aan het kijken, maar wat een prijzen! Ik check de komende tijd maar regelmatig de websites: bij Sunny Cars gaven ze aan dat ze dagprijzen hanteren op basis van vraag en aanbod.

Onze route is zo goed als rond, maar finetunen, met tips van jullie, blijft ook leuk natuurlijk! Onze route met sightseeings onderweg:

1.VR 27/8/21 Seattle: Pioneer Square, Space Needle, Pike Place market
2 ZA 28/8/21 Port Angeles, Hurricane Ridge, Madison Falls
3 ZO 29/8/21 Aberdeen, Crescent lake, Hoh rain forest Hall of Mosses Trail, Ruby Beach, Beach nr 4, Quinault Rain Forest trailhead, Maple Glade Rain Forest trail
4. MA 30/8/21 Newport, langs de Atlantische kust, via Astoria, Canon Beach, Haystack rock, Arcadia Beach
5 DI 31/8/21 Crescent City, langs de Atlantische kust. Cape Perpetua, Bandon Beach, Sea Lion caves, Myers Creek Beach, Arch Rock, Samuel H Boardman, Whaleshead Beach
6 WO 1/9/21 Crescent City - rust aan de kust
7 DO 2/9/21 Junction City, Redwood Parks, Newton B Drury, Cal Barrel Rd, Davison Rd, Fern Canyon, Bald Hills Rd, plaatsje Ferndale bezoeken
8 VR 3/9/21 Cromberg, Lassen Volcanic (naar Loomis ranger station
9 ZA 4/9/21 Bridgeport, Lake Tahoe, Incline Village, Sand harbor Beach, Zephyr Cove lookout, Sand Point Nature trail
10 ZO 5/9/21 Lee Vining via Bodie (ghost town en Mono Lake
11 MA 6/9/21 Lone Pine, de Tioga pass tot Olmsted point (47 km), Mammoth Lakes
12 DI 7/9/21 Lone Pine, rustdag / Whitney portal Road, lone pine lake, horse shoe meadows, film history museum, turtle creek road, Mobius Arch
13 WO 8/9/21 Shoshone, Death Valley (Father Crowly Vista Point, Panamint Valley, Stovepipe Wells, Musterd Canyon RD, Zabriski point, Dante's view, Artists drive)
14 DO 9/9/21 Las vegas, via Red Rock Canyon, Strip by night
15 VR 10/9/21 St George, Valley of fire, The white domes trail, Fire canyon, Snow Canyon State park
16 ZA 11/9/21 Escalante, Red Hills Desert Garden, Colob Canyon, Cedar Breaks Nat Monument, Losee Canyon, Red Canyon, Mossy Cave
17 ZO 12/9/21 Capital Reef Resort, Lower Calf Creek Falls, Burr Trail Road (stuk), Homestead overlook, en Larb hollow overlook
18 MA 13/9/21 Capital Reef Resort, Goosenecks trail, Sunset trail, Capitol Reef / scenic drive , Capitol Gorge Road / RUST
19 DI 14/9/21 Moab, Sand Bench view Area, Devil's canyon view aerea, Ghost rock view area, Spotted wolf canyon view area
20 WO 15/9/21 Rangely, Arches (park avenue overview, the windows section) Higway 128 nabij Moab, Douglas pass 139
21 DO 16/9/21 Salt Lake City, Big Cottonwood Canyon scenic drive, of Provo Canyon scenic drive (377 km 4 uur en 15 min)
22 VR 17/9/21 Naar huis

We hebben de andere grote bekende parken in zuidwest en midwest al bezocht en gaan nu voor noordwest. Tips op of nabij de route zijn welkom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lidy40: van Seattle naar Salt Lake City.

Bericht door Martin & Marianne »

In eerste instantie leek het mij vreselijk ambitieus maar waarschijnlijk komt dat vanwege de uitgebreide toelichting. Het was me ook niet direct duidelijk dat de overnachtingsplaats vooraan stond. :wink:
Qua afstanden is het te doen. Toch lijkt het me nog wel druk. Met eigenlijk heel weinig tijd voor het noordwesten.
Willen jullie niet naar bijvoorbeeld Mt Rainier of Mt St Helens? En Crater Lake?
Voor Lassen is de tijd minimaal.
Van Bridgeport naar Lee Vining is maar een half uurtje rijden. Je zou ook voor twee nachten Lee Vining kunnen kiezen.
Het zou mooi zijn als je op weg naar Lone Pine naar het Ancient Bristlecone Pines Forest zou kunnen gaan. Zie daarvoor ons 2015- en 2017-verslag.
In 2019 deden wij vanaf Lee Vining grotendeels dezelfde route en in dezelfde periode. Misschien heb je ook iets aan dat reisverslag .

Hou rekening met drukte tijdens het Labor Day weekend.

Marianne
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Lidy40: van Seattle naar Salt Lake City.

Bericht door Lidy40 »

Hoi Marianne

We willen dit jaar vooral de kust van Washington en Oregon doen, en eventueel een andere keer meer het binnenland van deze twee staten.
Voor Lassen hebben we een uurtje of 4 uitgetrokken, is dat te kort ?
Ancient Bristlecone Pines Forest is nieuw voor mij, zal ik eens gaan bekijken op jullie reisverslag, misschien haal ik daar nog wat meer uit.
Goede tip van labour day
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lidy40: van Seattle naar Salt Lake City.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet wat jullie plannen zijn in Lassen, maar mij lijkt 4 uur erg weinig. Willen jullie niet wandelen? Toen wij er waren lag er nog te veel sneeuw om veel trails te lopen maar we hebben ons er toch een volle dag vermaakt. Zie hier voor ons verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer