Reis Ing: van San Francisco naar Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Ing: van San Francisco naar Seattle

Bericht door pumi1000 »

Ja het blijft gewoon afwachten. Ook hoe het hier in Nederland zal gaan met vaccineren, wij zijn pas als laatste aan de beurt. Ik ga er nu maar vanuit dat het komende juli nog niet kan........dan kijken we of we met kerst misschien naar Florida kunnen en dan volgende zomer ons rondje Noordwesten. Hotels en auto had ik wel al geboekt alleen de tickets nog niet. Wel jammer dat je zo helemaal geen voorpret hebt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Ing: van San Francisco naar Seattle

Bericht door ingrid14 »

Wij gingen in 2016 van Seattle naar SF, misschien heb je iets aan ons verslag.

Het is altijd moeilijk om keuzes te maken.
Persoonlijk zou ik Mt Rainier niet schrappen, ik vond het erg indrukwekkend.

Zoals Tipsy_1 al schreef, voor Lassen zou je echt langere wandelingen moeten inplannen om het echt te beleven.

Voor Crater Lake sliepen wij Cabins at Mazama Village.
Je kan dan nog bij een lagere stand van de zon genieten aan de rand van het meer, dan komen de kleuren beter uit.
Nu in oktober zal die zon wel al veel sneller lager staan dan in juli.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: van San Francisco naar Seattle

Bericht door Ing »

Bedankt weer voor al je tips @Almere vak V ! Keep them coming. Ben ook dol op dit topic (viewtopic.php?f=16&t=74314).

@ingrid14 Bedankt voor je aanvullingen!
Zoals al eerder gezegd, ben ik al eens in Mount Rainier geweest, dus daarom nu (met pijn in het hart) geschrapt. Daarnaast wil ik ook nog een keer een trip naar Canada doen en dan denk ik dat ik nog een keer (2022?) Washington State meeneem (want wat meer tijd + zomer).

Voor Lassen NP ben ik zeker van plan om wat langere wandelingen te doen! Nog eens wat goede research doen welke wandelingen. Ga zeker jouw verslag lezen! Die Cabins bij Crater Lake ga ik bekijken.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: van San Francisco naar Seattle

Bericht door Ing »

Oktober komt dichterbij en ik krijg steeds meer hoop dat het mogelijk gaat zijn om die kant uit te vliegen.

In verband met de hoge huurprijzen voor auto's (en hoge drop-off Seattle - SFO) ben ik ook eens gaan kijken om ipv een oneway, toch een rondje te maken vanuit SFO. Zeker aangezien Seattle geen must is en we toch al besloten hadden om de parken in Washington over te slaan.

Ik kom nu hier op uit:
image.png
image.png (36.15 KiB) 803 keer bekeken
Tips/opmerkingen/aanvullingen?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ing: van San Francisco naar Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route zo.
Is het niet mogelijk om Sacramento op weg naar Lassen te bezoeken? Nu mis je het deel van de kust ten noorden van SF.
Voor de Painted Hills is ene overnachting daar wel mooi, want de avonduren daar zijn erg mooi. Maar je kunt je tijd ook in en rond Bend wel goed besteden.
In plaats van Eureka zou je ook kunnen kijken naar Ferndale - wel iets verder rijden, dus afhankelijk van de plannen voor de Redwoods. Wij vonden Ferndale een aardige plaats.

Marianne
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: van San Francisco naar Seattle

Bericht door Ing »

Dankje voor je reactie Marianne.

Sacramento zit erin vanwege bezoek aan vrienden, dat willen we graag aan het einde van de trip doen (en zo snel mogelijk richting Lassen & Crater Lake ivm naderende winter/najaarsneeuw). Eventueel kunnen we ook ipv langs vrienden misschien wel in bijv Point Arena afspreken, zodat we dat stukje kust wel kunnen meenemen.

Ferndale neem ik mee, ik ben nog beetje zoekende naar goede overnachtingsplekken langs de kust.

Wat betreft Painted Hills, ik ben er nog niet helemaal uit. Ik denk dat we dat daar gewoon gaan bekijken. Hangt ook beetje af van het weer.. Mocht het bijvoorbeeld bewolkt/slecht weer, zijn we in Crater Lake snel klaar.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: van San Francisco naar Seattle

Bericht door Ing »

Inmiddels met de vrienden uit Sacramento overlegd en zij gaan ons vanaf einde van de dag reis opzoeken, zodat we mooi de kust af kunnen rijden richting San Francisco ipv via Sacramento.
image.png
image.png (31.55 KiB) 653 keer bekeken
Ik blijf ticketprijzen in de gaten houden, maar vind het lastig toeslaan i.v.m. onzekerheid openen grenzen.. Hopelijk kan het doorgaan, maar de voorpret is in ieder geval al erg groot. Vandaag ook weer wat van alle tips en reisverslagen verder doorgenomen en toegevoegd aan mijn excel. Zin in!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer