Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door klokfamily »

Hallo!
Ik loop vast en heb hulp nodig. Wij willen deze zomer Yellowstone bezoeken (we wonen (nog anderhalf jaar) in de US). We dachten alles goed geregeld te hebben: camper, rondje Denver-Moab-Yellostone-Balands), maar nu is er iets mis gegaan met de camperverhuur. We kunnen voor een achterlijk bedrag nog een camper huren vanuit Denver, maar dat wordt erg duur :? .... Ben al aan het zoeken geweest naar privé verhuur van campers, maar er is bijna niets meer te krijgen. Heel Amerika duikt de camper in komende zomer vrees ik.
Ik ben ook bereid om de reis gewoon om te gooien, als Yellowstone er maar in zit. Vanuit Salt Lake zijn er bijv nog wel campers te krijgen.
Probleem is nu:
We kunnen van za 12 juni t/m di 6 juli reizen.
21-23 juni hebben we een camping in de Grand Teton
23-28 juni hebben campings in Yellowstone

We hebben het zuidwesten al vrij uitgebreid gehad (dus zion/bryce GC, Death Valley, Yosemite, Page eo).

Ik heb gewoon geen idee hoe we dit in een leuk rondje gaan passen.
Iemand een briljant idee?
2018: Texas, Rondje Florida
2019: New Orleans eo, rondje Zuidwesten, Texas
2020: New Mexico, Florida, Rondje Zuidelijke staten (LA, AL, FL, GA, NC, SC, TN), Texas
2021: Californie, rondje Denver (incl RMNP, Arches eo, Yellowstone, Black Hills), Hawaii
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Die dagen in Grand Teton en Yellowstone zijn niet te verschuiven? In Grand Teton zijn miv dit jaar alle campings te reserveren, dus wellicht kun je nog iets anders vinden? Hoewel je al binnen de 6 maanden zit natuurlijk. In Yellowstone gaat het naar mijn ervaring niet zo heel snel maar met een camper is het waarschijnlijk lastiger dan met een tent. Brengt mij op de vraag of een camper een must is. Auto met hotels of tent is geen optie?

Marianne
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone

Bericht door klokfamily »

Hoi,
Ik ben al aan het kijken geweest of er geschoven kan worden in Yellowstone/Grand Teton, maar alles is ramvol geboekt. Ik ga mijn boeking liever niet annuleren als ik niet iets anders ervoor in de plaats heb uiteraard .... Eigenlijk ben ik blij dat ik een plekje op de camping heb weten te bemachtigen.
Wij zijn een gezin met 6, dus hotels/airbnb's doen we meestal alleen voor kortere reisjes om het betaalbaar te houden (kunnen we lekker vaak op pad ;-)). Een tent zou een optie kunnen zijn, maar dan moeten we wel alles aanschaffen. Onze kampeerspullen liggen in de opslag in NL :roll: Zoals nog wel meer handige spullen...

Het liefst gaan we gewoon met een RV. Daar genieten we erg van. Lekker basic, kampvuurtje, in natuur... Maar ja, het moet wel kunnen natuurlijk.
2018: Texas, Rondje Florida
2019: New Orleans eo, rondje Zuidwesten, Texas
2020: New Mexico, Florida, Rondje Zuidelijke staten (LA, AL, FL, GA, NC, SC, TN), Texas
2021: Californie, rondje Denver (incl RMNP, Arches eo, Yellowstone, Black Hills), Hawaii
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door hemmie »

Kampeeruitrusting haal je er snel uit, wij hebben een paar jaar geleden alles gekocht (goede kwaliteit, maar we hadden tijd, dus veel uitverkoopjes) voor 5 personen, inclusief dakkoffer, na een week kamperen heeft die investering zich al terugbetaald. En het voordeel is dat je niet overal met die grote camper heen hoeft, lijkt me ook geen pretje, zeker als het gaat om parkeren.
Wij combineren hotels en kamperen, dus paar jaar geleden bijvoorbeeld gekampeerd in Yellowstone en de Black Hills, maar de nachten tussendoor in hotel. Maar hotel met 6 personen zal inderdaad wel wat duurder uitpakken dan voor ons, wij betalen wel al extra voor een kamer voor 5 personen, maar er zijn minder kamers te vinden waar 6 personen op mogen. Overigens boek ik regelmatig hotelkamers waar wel 5-6 personen op mogen, maar maar bedden voor 4 personen zijn, dan slaapt er eentje op een matje. Dat scheelt al een hoop in de kosten.

Heb ik het goed onthouden dat jullie in Houston wonen? Wij deden vanuit Houston een rondje met Yellowstone, Grand Teton en de Black Hills met eigen auto, dat is natuurlijk echt veel voordeliger dan vliegen en dan camper (of auto) huren. Misschien ook iets om over na te denken.
Terug in Texas!
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 jan 2016, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door Zuperboer »

Ik zie het concrete probleem niet. Waarom niet vanuit SLC gestart met de camperhuur dan? Idaho inpassen of misschien eerst Noordelijker een route richting Glacier of Zuidelijker via Denver (RMNP). Je hebt toch plenty tijd om je te verplaatsen? Verder is alles wat je opnoemt inpasbaar. Ok een luxe probleem is ook een probleem. Veel plezier met de voorbereiding.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie het probleem wel. Als ze vasthouden aan de reserveringen in Grand Teton en in Yellowstone dan is er een week ruimte om van SLC naar GT te rijden, en na het bezoek aan Yellowstone nog een kleine week. Eerst naar Glacier zou eventueel kunnen maar daar zullen de campings ook al aardig vol zijn. En juni is wel erg vroeg voor Glacier.
Misschien eerst vanuit SLC richting Capitol Reef en Colorado. Moab zal vol zijn, maar is toch het proberen waard.
Na Yellowstone een stuk Idaho: Craters of the Moon, Sawtooth Mountains, etc. En rond SLC is ook genoeg te zien, zoals Antelope Island, of de bergen in.

Als ik het goed lees moeten bij aankomst en vertrek uit SLC de volgende dagen ingevuld gaan worden.

12-jun naar Salt Lake city
13-jun Salt Lake city - ?
14-jun ?
15-jun ?
16-jun ?
17-jun ?
18-jun ?
19-jun ?
20-jun ?
21-jun ? - Grand Teton
22-jun Grand Teton
23-jun Grand Teton - Yellowstone
24-jun Yellowstone
25-jun Yellowstone
26-jun Yellowstone
27-jun Yellowstone
28-jun Yellowstone - ?
29-jun ?
30-jun ?
01-jul ?
02-jul ?
03-jul ?
04-jul ?
05-jul ?
06-jul ? - Salt Lake city

Maar zelf zou ik auto en tent niet gek vinden; dan kun je je route vanuit Dennver aanhouden. En zoals Hemmie aangeeft heb je de kosten er heel snel uit. Wij hadden met twee nachten Yosemite de kosten er al uit - vergeleken met een lodge in het park.

In Moab hadden jullie nog niets gereserveerd? Daar zou een huis ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Of een camping in Green River als er niets in de parken of in Moab beschikbaar is.

En wellicht valt het nog mee met de drukte op de campings; als er veel mensen van buiten de VS hebben gereserveerd dan zal er het nodige geannuleerd gaan worden. Mijn dochter heeft bv een aantal nachten Yellowstone gereserveerd, maar die heeft zich er al bij neergelegd dat het niets wordt dit jaar.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door ingrid14 »

Tussen SLC en Grand Teton: dagje Antelope Island, richting westen Bonneville Salt Flats, dan naar Twin Falls, Sawtooth NF, Craters of the Moon, Jackson
Na Yellowstone : Beartooth Highway, Chief Joseph, Cody, Bighorn Canyon, Little Bighorn Battlefield, Thermopolis (Hot Springs), Flaming Gorge, Dinosaur National Monument

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door IngridZw »

Niet ideaal zoals het er nu uitziet. Wij hebben het rondje Denver in 2015 gereden en tot nu was het één van onze mooiste reizen. Zo prachtig en afwisselend. Voordeel is ook dat je juist in zo'n rondje de Black Hills in South Dakota kunt toevoegen evenals RMNP, Moab etc.. Als je echt gaat voor een camper dan is het wel zonde dat je om die reden bepaalde gebieden en parken moet schrappen en dus voor alternatieve plekken moet kiezen die wellicht niet op het verlanglijstje staan.
Ik zou de oorspronkelijke route eerst aanhouden en regelmatig kijken of er nog annuleringen komen. Misschien heb je geluk. En anders toch kiezen voor een auto (incl roofbag) in combinatie met hotels en tentkamperen. Heeft ook z'n voordelen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door klokfamily »

Allen hartelijk dank voor het meedenken!

@ Marianne: de indeling die je mailt qua data klopt inderdaad! De optie om meer richting het westen en noorden te gaan reizen zou een goede kunnen zijn...

Wij hebben een paar opties op dit moment:
Optie 1: kampeeruitrusting aanschaffen en met de auto gaan/huren (we vliegen voor niets ivm Miles:-)) Dan kunnen we het bedachte rondje aanhouden. Ik had al wat meer campings geboekt, dus die zou ik dan moeten checken of we op onze gereserveerde plek ook met een tent mogen staan.
Optie 2: camper huren in SLC en het rondje aanpassen, maar wel Yellowstone laten staan. De andere camping annuleren.
Optie 3: nog even afwachten (zoals het advies van Ingrid is) en hopen dat er nog wat vrij gaat komen. Sinds deze week is het nog moeilijker om de VS in te komen. Zelfs het zakelijk reizen vanuit Europa wordt nog meer aan banden gelegd (ervoeren we met aanvragen van exception). Dat betekent dat (als dat zo blijft) het reizen vanuit Europa bijna onmogelijk is en dat er waarschijnlijk nog wel wat geannuleerd gaat worden...
Optie 4: We zijn nog in gesprek met 2 aanbieders van campers om er een creatieve draai aan te geven. Een optie is om pas op di 15 juni de camper op te halen in Denver. We zouden dan eerst naar RMNP gaan en een hotel/airbnb nemen. Daarna terug naar Denver om de camper te halen en naar Moab rijden.

We kijken wat er uit die laatste optie gaat komen. Mocht dat niets worden, dan wil ik kijken of we een route in elkaar kunnen knutselen vanuit SLC waar we blij van worden. Bijv de optie die Ingrid geeft met Sawtooth NF is een leuke. Die had ik niet op mijn netvlies staan.. Nog meer ideeën zijn uiteraard welkom.
De kampeeroptie staat dan als 3e mogelijkheid op de lijst. Mijn man is daar nog niet van overtuigd. Iets met veel zooi, vier kinderen en de boel opzetten na lange reisdagen ;-)
Ondertussen blijven checken of er dingen beschikbaar komen (zowel camper als kampeerplaatsen in Yellowstone).
2018: Texas, Rondje Florida
2019: New Orleans eo, rondje Zuidwesten, Texas
2020: New Mexico, Florida, Rondje Zuidelijke staten (LA, AL, FL, GA, NC, SC, TN), Texas
2021: Californie, rondje Denver (incl RMNP, Arches eo, Yellowstone, Black Hills), Hawaii
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je wat ideeën opdoen uit het 2012-verslag van forumlid Michelly (Elly) op www.michelly.nl.
Zij hebben toen met 6 personen gekampeerd en bezochten onder andere Yellowstone, Grand Teton, Craters of the Moon en Sawtooth Mountain.
Ook leuk in die omgeving: de EBR. Wij bezochten die ook, zie daarvoor ons 2015-verslag

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door jojostravelusa »

Toegeven, het is wat vroeg in het seizoen voor Glacier o.a., maar heb je al eens overwogen om een camper in Calgary te huren? Die zijn over het algemeen goedkoper dan in Amerika. Wij zijn bezig met een rondje Calgary met Yellowstone en de Dakota's met een truckcamper. Nu zijn wij altijd van het kilometervreten en we weten dat niet iedereen daarvan houdt, maar je kunt dan bv. North Dakota overslaan. Dat scheelt alweer een stuk. Je kunt ook Banff (naar het noorden dus eerst) overslaan. Wij gaan uit van goed 4 weken en het idee is om volgend jaar september te gaan omdat we naar de Buffalo Roundup willen. Wij reizen ook altijd met een camper. Onze route ziet er op dit moment zo uit. Het zijn wel ongeveer 6500 km. Maar, zoals gezegd, hebben wij daar geen moeite mee.

Amsterdam - Calgary
Calgary - Banff
Banff - Waterton NP
Waterton NP - Glacier NP
Glacier
Glacier
Glacier - Three Forks
Three Forks - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Grand Teton
Grand Teton - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Red Lodge (Beartooth Hwy)
Red Lodge - Makoshika SP
Makoshika SP - Theodore Roosevelt NP North Unit
TRNP - TRNP South Unit
TRNP - Deadwood
Deadwood - Badlands NP (Wall, Minuteman Missile)
Badlands NP
Badlands NP - Custer SP
Custer SP (Mount Rushmore, Crazy Horse)
Custer SP (Buffalo Roundup, wildlife loop road)
Custer SP - Ten Sleep (Devil's Tower)
Ten Sleep - Cody
Cody - Butte
Butte - Eureka
Eureka - Radium Hot Springs
Radium Hot Springs - Banff
Banff - Calgary
Calgary - Amsterdam
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door jojostravelusa »

Of je gaat vanuit Vancouver en neemt Oregon mee. Deze moet nog verder uitgewerkt worden, want ik zag van de week dat de dagen niet klopten, dus nu zit alles in 27 dagen, terwijl van van 31 uitgegaan waren. Hier en daar kan het dus zeker rustiger aan. Wel ook weer een boel kilometers, ik weet het :oops:
Van deze reis en die hier boven besproken zijn al roadbooks die goeddeels klaar zijn. Als je interesse hebt, stuur dan een PB-tje.

Afbeelding
Bijlagen
image.png
image.png (44.3 KiB) 4967 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door Tantelotje »

Mooie routes, maar het probleem zal zijn dat topicstarter in de VS woont en dus wel vanuit willekeurig welke stad in de VS kan starten maar dat het, volgens de berichten van o.a. AnninBC, zeer onwaarschijnlijk zal zijn dat er deze zomer naar Canada gereisd kan worden. .
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door jojostravelusa »

O ja, we hebben nog Covid :cry: .Klopt. Dan is dit geen goede optie helaas.
Misschien een idee voor iemand anders dan.
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door klokfamily »

Hoi allemaal,
Die Covid-ellende :oops: Vorig jaar hadden we deze reis ook gepland staan. Tot in detail... Maar toen helaas alles moeten annuleren omdat de meeste parken nog dicht waren op het moment dat we zouden gaan..
Wij hebben nu toch maar heel bewust (in eerste instantie) gekozen voor vertrek vanuit Denver.. Mochten er toch weer problemen komen met de vluchten, dan kunnen we met de auto naar Denver rijden en vanaf daar met de RV verder... ;-)

Maar goed, ik heb goed nieuws... we hebben een camper! Vanuit Denver :clap: Zo blij mee! Nu dus heerlijk niet het gedoe van alles weer annuleren en opnieuw puzzelen naar iets toe wat je eigenlijk toch niet helemaal had bedacht in eerste instantie.

Ik waardeer enorm jullie meedenken! Super bedankt!

Ga nu de laatste puntjes op de i zetten voor de invulling van de dagen en dan zijn we rond :thumbup:

Over 2 weken gaan we nog een weekje naar Palm Springs/Joshua Tree/Mt San Jacinto SP. Zijn daar al geweest, maar gaan nu (deels) op pad met een local die in de bergen van San Jacinto SP woont (Tot groot enthousiasme van de jongens heeft hij wolven als huisdier en allerlei slangen). De beste man wil met ons de mooiste plekjes in de bergen opzoeken, gaan paardrijden en vissen bij een verborgen meertje. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen!
2018: Texas, Rondje Florida
2019: New Orleans eo, rondje Zuidwesten, Texas
2020: New Mexico, Florida, Rondje Zuidelijke staten (LA, AL, FL, GA, NC, SC, TN), Texas
2021: Californie, rondje Denver (incl RMNP, Arches eo, Yellowstone, Black Hills), Hawaii
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door IngridZw »

Mooi voor jullie dat het toch allemaal is goed gekomen en dat je de oorspronkelijke planning kunt voortzetten. Het gaat zeker een prachtige reis worden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn helemaal niet jaloers hoor :lol:
Veel plezier en geniet ervan.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Vraag voor goede puzzelaars mbt rondje Yellowstone NP.

Bericht door Hans B »

Je zou vanuit SLC ook de eerste week naar Moab (Arches) kunnen en daarna naar GT en Y.
In Moab e.o. kun je je best een week vermaken zeker als je van wandelen houdt.
Canyonlands, Dead Horse SP, Arches, Shafer trail, vele wandelingen langs de Colorado.
Op weg naar het noorden kun je Colorado NM aan doen, Dinosaur NP en een bad nemen bij Thermopolis.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer