Tussen Grand Lake en Cody

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Tussen Grand Lake en Cody

Bericht door Wadu »

Hallo,

Graag advies of tips voor een overnachtingsplaats tussen Grand Lake en Cody.

Ik las iets over warmwaterbronnen in Saratogo. Is dat iets.


Wadu
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tussen Grand Lake en Cody

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je onderweg nog iets doen? Of bijvoorbeeld eerst nog een ochtend in RMNP doorbrengen? Of iets in Cody doen? Als je ergens halverwege gaat overnachten ben je daar wel vroeg, en veel zal er niet te doen zijn. Je zou het zelfs in 1 dag kunnen rijden zodat je elders langer kunt blijven. En ben je op zoek naar iets bijzonders, of gewoon een simpel motel? En wil je de snelste route nemen of eventueel omrijden voor een mooiere route?
Je zou eens naar de verslagen van forumlid @Felicitas kunnen kijken.
Wij hebben ervaring met Casper en Laramie (leuke plaats), maar dat ligt niet echt op de route.

Marianne
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tussen Grand Lake en Cody

Bericht door Wadu »

Bedankt voor de reactie.

In de voorlopige opzet is het de bedoeling om s morgens in Estes Park te vertrekken via de Trail Ridge Road en Grand Lake met als uiteindelijke doel Cody of Red Lodge.
Na het lezen van heel wat berichten en reisverslagen lijkt me dit niet echt realistisch op 1 dag wat uiteindelijk ook niet het doel is/was.
Vandaar die tussenstop die ik overweeg.

Met die tussenstop is het misschien dan mogelijk om niet Cody maar Red Lodge als einddoel de daaropvolgende dag te hebben.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tussen Grand Lake en Cody

Bericht door Martin & Marianne »

Dus je vertrekt niet uit Grand Lake maar uit Estes Park? Dat is wel iets heel anders dan je vraag suggereert.
Je kunt al een dag uittrekken voor de rit van Estes Park naar Grand Lake. Dus ik zou niet veel verder rijden dan Grand Lake.
Kijk eens in ons 2019-verslag; wij hadden toen een overnachting in Grand Lake en twee in Estes Park.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Tussen Grand Lake en Cody

Bericht door ingrid14 »

Als je je tussenstop in Grand Lake zelf doet dan kan je op 1 lange rit naar Cody rijden de volgende dag.
Dat geeft je ook tijd om te wandelen langs de Trail Ridge Road en aan de westkant van RMNP.

Wanneer plannen jullie deze rit?
De Trail Ridge Road is vaak lang afgesloten. Ook rond Cody (ik vermoed dat jullie de Beartooth Highway willen doen) gaan de passen vaak later open.
Veel hangt af van de hoeveelheid sneeuwval in de winter.

Wij waren er in 2011 en gingen van Grand Lake naar Vernal en dan naar het noorden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tussen Grand Lake en Cody

Bericht door Old Faithful »

Zorg voor voldoende tijd als je in Cody o.a. het Buffalo Bill Center Of The West wilt bezoeken, in mijn ogen een aanrader.

Bij een vertrek uit Grandlake zou je in één dag naar Cody kunnen rijden en daar twee overnachtingen plannen. Een alternatief is een tussenstop in Thermopolis. Ik ken het niet maar volgens mij kun je daar in hete bronnen baden. Je kunt dan de volgende dag al vroeg in Cody zijn.

Van Saratoga naar Cody is een uur of vijf rijden. Je zou die dag enkele uren - sluitingstijd in de zomer is 18.00u - aan de vijf museums kunnen besteden en de volgende ochtend teruggaan. De kaartjes zijn twee dagen geldig.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tussen Grand Lake en Cody

Bericht door Wadu »

Thermpolis en die hete bronnen had ik al gezien :) .

Vandaar Saratoga waar je ook die bronnen hebt: https://saratoga.govoffice2.com/index.a ... pe=B_BASIC

Leek me dus een interesante overnachtingsplaats tussen Estes Park (start) en Cody (doel).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tussen Grand Lake en Cody

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft natuurlijk niet in Saratoga te overnachten om een bezoek aan de bronnen te brengen. Het lijkt me belangrijk dat je voldoende tijd hebt voor RMNP en de Trail Ridge Road. Maar je geeft te weinig informatie om dit te kunnen beoordelen. Heb je twee nachten Estes Park? Dan heb je een volle dag voor de oostkant van het park. Maar als je er maar 1 nacht hebt zou ik het wel krap vinden. Willen jullie ook wandelen?

Marianne
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tussen Grand Lake en Cody

Bericht door Wadu »

Lange wandelingen staan in RMNP niet gepland.
Een kleine wandeling die ons naar een leuke plek brengt sluit ik niet uit.
Uiteraard de nodige stop bij Alpine Visitor en andere viewpoints.
Ik reken op een 5 tal uur om bovenstaande te doen en Trail Ridge Road af te rijden waardoor er nog wel wat uurtjes vrij zijn die dag om te rijden.
Hoe meer km ik die dag nog kan rijden des te meer tijd ik heb in Cody zekers?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer