Gros Ventre of Signal Mountain camping? (Grand Teton National Park)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Gros Ventre of Signal Mountain camping? (Grand Teton National Park)

Bericht door RuthdeLange »

Super dat we kunnen reserveren op de campings van Grand Teton maar nu moet ik ineens gaan kiezen ...
Ik ging er van uit dat het gewoon Gros ventre zou worden vanwege het grote aantal kampeerplaatsen en ik was daar ook tevreden mee (rustig, grote plekken, veel kans op elanden en herten op de camping en qua locatie voor ons prima, ook omdat we al rijdende apparaten willen opladen). Maar nu is er ineens meer mogelijk. Ik vind de Signal mountain camping ook wel aantrekkelijk vanwege de toegang tot het meer en de aanwezigheid van douches. We staan er 4 nachten, dus wil graag een fijne plek (we gaan met de tent).
Wat ik wel vaak lees is dat er op Signal mountain campground zoveel muggen zitten (in juli) dat je amper buiten kunt zitten. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Gros ventre of Signal mountain

Bericht door Martin & Marianne »

Jenny Lake of Colter bay zijn ook nog opties, of wil je daar niet staan?
Zeker als je bij Jenny Lake wilt wandelen is een overnachting daar wel fijn omdat je er altijd veel parkeerproblemen hebt.

Wij hebben geen last gehad van muggen in Grand Teton tijdens onze overnachtingen bij Colter Bay en Signal Mountain Lodge (maar we stonden niet op de camping).

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gros ventre of Signal mountain

Bericht door RuthdeLange »

Je hebt gelijk dat de camping bij Jenny lake handig is met parkeren. Maar ik vind het wel een enorm drukke campground met weinig privacy op de plekken (via you tube kun je over de camping 'rijden'). Ook zullen we proberen de vroegste boot te nemen dus hopelijk is er dan ook nog plaats op de P. Colter Bay vind ik weer te ver naar het noorden. Er zijn daar schijnbaar wel minder muggen omdat het verder van het meer af is dan bij Signal mountain.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gros Ventre of Signal Mountain camping? (Grand Teton National Park)

Bericht door FerryM »

Verbleef ook altijd in lodges in Grand Teton. Tijdens twee vakanties zo'n 14 overnachtingen gedaan daar. Eén keer tijdens een hike enorm veel muggen, op Hermitage Point (bij Colter Bay). Was toen ook warm en windstil, en lekgeprikt:

http://ferrymarquart.eu/USA2011/reisver ... g_2011.htm

Gr Ferry
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Gros Ventre of Signal Mountain camping? (Grand Teton National Park)

Bericht door Martin & Marianne »

En? Wat is het geworden? Is het gelukt met reserveren?

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gros Ventre of Signal Mountain camping? (Grand Teton National Park)

Bericht door RuthdeLange »

Ja het is gelukt. Heb toch gekozen voor Gros Ventre. Na wat uitgebreider zoeken vond ik ook op dit forum (maar ook op Tripadvisor) toch nogal wat reacties van mensen die heel veel last hadden gehad van muggen, vooral in juni en juli. Als je met een camper bent dan is dat minder erg maar met een tentje leef (en eet) je vooral buiten. En de rust en ruimte op Gros Ventre (hoewel je dan wel een goede plek moet hebben en die heb ik volgens mij nu) zijn voor mij belangrijk, vooral omdat we er 4 dagen zijn.
Nogmaals bedankt voor je tip. Had het anders niet geweten en dat was zo jammer geweest. Nu maar hopen dat we er ook mogen staan straks.
Ben inmiddels expert boeken via recreation.gov na de mislukking met Lake Irwin. Weet nu precies hoe het moet (ook met meerdere plekken tegelijk) en heb tot nu toe 5 campings succesvol geboekt. Maar ja, waar doen we het allemaal voor ;-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Gros Ventre of Signal Mountain camping? (Grand Teton National Park)

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi dat het gelukt is!
Ik krijg ook veel zin om daar te kamperen. Maar dat is dan op zijn vroegst in 2022 vrees ik.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer