Reis Bloem4030: van Los Angeles tot Yellowstone.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Bloem4030
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2018, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bloem4030: van Los Angeles tot Yellowstone.

Bericht door Bloem4030 »

Hi,

Na 2 jaar geleden al in het westen te zijn geweest, willen wij nu graag terug. Destijds hebben wij Los Angeles vanwege tijdgebrek overgeslagen, en wij zoeken nu naar mogelijkheden om deze stad aan het begin van de reis te bezoeken. Echter, ons eindbestemming zal Yellowstone en Grand Teton zijn.

In hoeverre is dit een realistisch reisschema denken jullie?

Dag 1 tot 4 Los Angeles
Dag 4-6 Las Vegas
Dag 6-8 Zion (wij waren hier de vorige keer met een hoogzwangere vrouw, dus hebben het park slechts met de auto bezocht)
Dag 8-9 Zion - Salt lake City - Grand Teton
Dag 9-12 Grand Teton
Dag 12-15 Yellowstone
Dag 15-16 Yellowstone - SLC - vlucht naar huis

Nu hebben wij 2 jaar geleden dus een lange rit gemaakt, en wij proberen nu toch minder in de auto te zitten. (op 3 lange dagen na...). Dat komt omdat onze zoon 3 jaar is wanneer wij gaan reizen. Is dit een rit om aan te raden met een kind? Of zijn de parken toch minder geschikt om met een 3 jarige doorheen te lopen - rijden? Qua afstanden twijfelen we ook nog. Vooral het stuk van Zion naar SLC is een behoorlijk stuk.
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Van Los Angeles tot Yellowstone

Bericht door iLoveStedentrips »

Hi,

Het lijkt erop dat je er goed over nagedacht heb wat je wilt zien. Je gaat in 16 dagen LA, LV, Zion en Yellowstone/GT bekijken over 2100 kilometer, nog geen 150 km per dag.

Ik ben dol op rijden maar het lijkt me allemaal prima te doen! Als dit is wat je wil zien en doen. Omdat je er al eens geweest bent kan je ook wat minder voor de hand liggende routes nemen.

Aangezien je op elke plaats mooie tijd hebt gereserveerd moet je op sommige dagen een reisdag inlassen. Lijkt mij prima te doen en zelfs ideaal maar misschien wel afhankelijk van jullie kleine. Die kleine van ons konden we met een iPad achterin parkeren en vroeg na 5 uur: "zijn we er nu al" :lol:

Als dit is wat je wil zien, lekker op instellen, wat lekker halen voor onderweg, muziekje aan en gas geven :thumbup: :thumbup:

PS: ik ben in 2017, na de zonsverduistering, vanuit (ongeveer) Yellowstone in twee dagen terug gereden naar LA. Dat was wel een beetje lang :mrgreen:
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Los Angeles tot Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals je het nu noteert vertekent het wel wat vind ik.
Ik heb het per dag uitgeschreven, zodat je ziet waar je een volle dag hebt.

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - SLC
Dag 9 SLC - Grand Teton
Dag 10 Grand Teton
Dag 11 Grand Teton
Dag 12 Grand Teton - Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone - SLC
Dag 16 SLC

Je hebt toch niet heel ruim de tijd overal, met uitzondering dan van Grand Teton. Voor Yellowstone is 2 volle dagen erg weinig, ik zou zeker een dag van GT naar Yellowstone verplaatsen.
De rit van LA naar LV is niet interessant en dat geldt helemaal voor de rit van LV naar SLC als je de interstate neemt.
Zonder LA zou je wat meer tijd kunnen nemen voor dat stuk, en dan bijvoorbeeld via de UT12 en Capitol Reef kunnen rijden.

Of dit een mooie reis is voor een kind van drie vind ik lastig te zeggen. Yellowstone is prachtig, je zoon zal de geisers wellicht wel interessant vinden, net als de pruttelende mudpots. In Zion is het leuk om langs de virgin river te lopen, en misschien zo nu en dan in het water te lopen. Hou er rekening mee dat het druk is in Zion en dat je dat niet met de auto kunt bezoeken (geen idee hoe je dat de vorige keer hebt gedaan?). Je moet met de shuttlebus het park in, en die zijn vaak erg vol.

In welke tijd van het jaar wil je gaan?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer