Reis singha: zomerreis route Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis singha: zomerreis route Seattle.

Bericht door singha »

Hallo,

Toch weer effen bezig met een roadbook aan het samenstellen, misschien zomer 2021, maar waarschijnlijk 2022.

dag 1 seatlle
Dag 2 Seatlle
dag 3 kamloops 288 ml 460.8 km
dag 4 kamloops
dag 5 jasper 415 km
dag 6 jasper
dag 7 bannf 180 km
dag 8 bannf
dag 9 glacier NP 410 km
dag 10 glacier NP
dag 11 yellowstone 380 ml 608 km
dag 12 yellowstone
dag 13 yellowstone
dag 14 yellowstone
dag 15 twin falls 270 ml 432 km
dag 16 pendleton 350 ml 560 km
dag 17 tacoma 270 ml 432 km
dag 18 tacoma
dag 19 tacoma


Er zitten wel nog behoorlijke rijstukken in.
Zal waarschijnlijk nog een dag bijnemen, maar zou dit in een van de parken doen (Jasper NP, Bannf of Glacier NP).
Ook had ik gedacht om ipv 2 nachten Seatlle dit te beperken tot een nacht en gewoon door te rijden naar Vancouver, ben tenslotte op het einde terug 3 nachten in Seatlle.
Zou dan de Boeing Factory willen bezoeken op mijn tweede dag om dan na het bezoek naar de Walmart te gaan en door te rijden naar Canada.

Iemand nog suggesties?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: zomer reis route seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Over het deel in Canada kan ik niets zeggen (maar ik weet wel dat Banff met 1 n en twee ff-en is :wink: ) maar het lijkt me in totaal redelijk gehaast. Voor Glacier zouden 3 nachten beter zijn. Yellowstone is voldoende zo, wel jammer dat je niet naar Grand Teton gaat. En het stuk van Yellowstone naar Seattle (met twee t's en 1 l) lijkt me wat jammer van de tijd. Of heb je nog wel iets gepland onderweg? Is eindigen in Salt Lake City geen optie?
Is het misschien een idee om alleen Canada te doen, en in een andere reis Yellowstone te combineren met bijvoorbeeld de parken bij Moab, en South Dakota en Colorado?
Ik zou er inderdaad een nacht Seattle uithalen, twee of drie nachten is voldoende.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: zomer reis route seattle

Bericht door hemmie »

Voor de Rockies in Canada is je tijd wel erg kort. 2 nachten Banff is wel ok, maar rond Jasper is zo veel dat 3 nachten eigenlijk wel nodig is. En daarnaast zou ik nog minstens 1, liever 2, nachten rond Lake Louise doen. Dat laatste zou je evt. kunnen vervangen door extra nachten in Banff.

Verder is er in die hoek van Canada nog zoveel meer te zien, je kunt gerust 3 weken doen over alleen dat deel van Canada. Forumlid AnninBC heeft een mooie voorbeeldroute gemaakt: http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... t.html?m=1

Naar Yellowstone gaan en dan Grand Teton overslaan vind ik persoonlijk ook zonde!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: zomer reis route seattle

Bericht door MaGiL »

Allereerst, prachtige route. Hopelijk mag ik hem volgend jaar ook maken (begin vancouver, einde calgary).

Ik sluit me wel aan bij de vorige reacties, het lijkt allemaal een beetje gehaast voor het aantal dagen dat je gaat. Jasper, Banff, Lake Louise, de Ice field park way, Yoho, maar ook Glacier NP, dat stuk gaat echt wel een beetje gehaast zo.

Hoe besteden jullie de dagen vooral? Willen jullie bijvoorbeeld ook wandelingen gaan doen?
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: zomer reis route seattle

Bericht door singha »

Was mijn bedoeling om nog een nachtje extra in Jasper Banff of glacier NP maar zal waarschijnlijk Jasper worden.
Verder zou ik ook Yellowstone een nachtje bij zetten maar trachten tussen Yellowstone en grand Teton te zitten zodat ik dit park ook kan doen.
Ik kom dan op 21 dagen misschien trachten nog een extra nachtje glacier NP.(22 dagen)
In 2019 heb ik de zuidwesten gedaan en globale route was zelfde afstand (3500 km)maar op 17 dagen met langste rit van cedars grove naar bischop over de tioga pas (natuurlijk met vele stoppen).
Heb zelfs deze route gezien bij een georganiseerde reisbureau op 15 dagen dit vond ik een beetje gehaast.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis singha: zomerreis route Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Dit lijkt me wel wat meer dan 3500 km. Hou er rekening mee dat je in Yellowstone al een paar honderd km moet rijden als je alle delen van het park wilt zien.
Je geeft niet aan of je wilt gaan wandelen maar als je in één dag van Cedar Grove naar Bishop rijdt begrijp ik dat wandelen niet je hoogste prioriteit heeft. :wink: En dat je het niet erg vindt om dingen over te slaan. Wel een hele vluchtige manier om iets van Yosemite te zien.

Mocht je in 2021 gaan dan kun je nu al accommodatie in Yellowstone boeken. Op tijd reserveren is verstandig als je iets betaalbaars wilt vinden. Vanaf mei 2021 kun je voor 2022 reserveren.
Misschien heb je iets aan aan ons 2015- en 2017-verslag voor Yellowstone en Grand Teton.

Marianne
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis singha: zomerreis route Seattle.

Bericht door singha »

Die 3500 km is de globale route daar zal er makkelijk nog eens 1000 bij komen of meer was vorige keer ook.
Was inderdaad haastig Yosemite NP maar was toen een keuze tussen beschikbare tijd en gewenste route.
Nu heb ik zelf net ietsje meer tijd ingepland.
Goede tip om reeds vanaf mei 2021 overnachting in Yellowstone te maken zal ik zeker doen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis singha: zomerreis route Seattle.

Bericht door dejong89 »

Wij hebben een soort gelijk rondje gedaan in 2018 maar dan zonder Yellowstone.
Voor Jasper en Banff heb je echt te weinig tijd. Glacier idem. Er is zo ontzettend veel te zien. De afstanden zijn groot, de routes prachtig en de mogelijkheden ter plaatste oneindig. Wij hadden de eerste weken zo ingedeeld

Dag 1: Amsterdam-Seattle ( aankomst 11:30 )
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle-Vancouver
Dag 4 : Vancouver
Dag 5: Vancouver-Whistler
Dag 6: Whistler-Clearwater
Dag 7 Clearwater
Dag 8: Clearwater-Jasper
Dag 9: Jasper N.P
Dag 10: Jasper N.P
Dag 11: Jasper-Lake Louise
Dag 12 : Lake Louise-Canmore
Dag 13: Banff N.P
Dag 14: Canmore-Waterton
Dag 15: Waterton-Many Glacier
Dag 16: Many Glacier-West Glacier
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis singha: zomerreis route Seattle.

Bericht door Almere vak V »

Ik vind het heel lastig om te zeggen. Je moet dit, of je moet dat. Of dit is zoveel dagen en dat is zoveel dagen.

Wij komen al jaren achtereen zo'n beetje elke schoolvakantie in Oregon en ook Washington State. Nog steeds komen we op plekken die ons blijven verbazen. Maar zijn we ook op sommige plekken al 4 of 5 keer geweest. Sommige vakanties komen we amper aan de 1.000 kilometer. Maar er zijn ook vakanties dat we in 2 weken met gemak 6.000 kilometer rijden.

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is wat men wil zien en hoeveel tijd men daar voor uit wil trekken. Mij mag je met een gerust hart 5 dagen loslaten in San Francisco. Fantastische stad! Ook in Seattle vermaak ik me prima en hetzelfde geldt voor Vancouver. Mijn jongste dochter is wild van LA. Ik kan nooit wachten om er met piepende banden te vetrekken. Mijn vrouw vindt Las Vegas geweldig. En ik vraag me na 10 minuten altijd af wat ik daar in hemelsnaam toch moet doen.
Maar mij mag je weer een hele dag op Cannon Beach neerzetten en naar Haystack Rock laten turen. Terwijl mijn dochter daar weer in 10 minuten klaar mee is.

Mensen vragen aan mij wel is wat moet ik allemaal zien in Oregon. En dan kan ik zo een lijstje maken van 30 dingen die je in mijn optiek zou moeten zien. Maar dan krijg ik vaak de opmerking terug. Ik heb maar 2 dagen. Of ik wil er maar 2 dagen voor uittrekken. En dat snap ik ook wel weer.

Een wijs iemand hier op het forum heeft ooit gezegd, je mist meer dan dat je ziet. En datb kan ik alleen maar beamen!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis singha: zomerreis route Seattle.

Bericht door Tipsy_1 »

Deze reis lijkt heel erg op onze allereerste Noord Amerika reis.
Ja hoog tempo maar het was bij ons de reis die ons verliefd deed worden op dit stukje van de wereld.
Het is alleszins een mooie trip en eigenlijk prima te doen hoor.
(verslag beknopt en uit het pre-digitale camera tijdperk https://reisverhalen.webs.com/therockie ... sa2004.htm
Wat ik altijd aanraad is een overnachting halfweg tussen Jasper en Banff op de Icefields parkway. Er zijn daar een paar lodges.
Ik vind je tijd voor Banff en Jasper overigens niet te kort. Je hoeft niet perse elke wandeling te doen neem ik aan. Gewoon uitkiezen. En het is er erg druk ....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer