Reis Re1gnman: rondreis Washington / Oregon 2021.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Reis Re1gnman: rondreis Washington / Oregon 2021.

Bericht door Re1gnman »

Beste kenners,

Corona of geen corona, het blijft kriebelen om weer een reis te plannen. Wanneer de reis doorgang kan vinden, weten we nog niet. Maar, mocht het zover zijn heb ik in ieder geval een kant en klaar plan voorhanden.

Ik heb bij Barnes & Noble een mooi boek gekocht: The best scenic drives of the USA. Aan de hand daarvan ben ik weer ff snel aan het puzzelen geslagen.
Werden we in een gesprek tijdens onze laatste vakantie (wederom) door iemand gewezen op de staten Oregon en Washington. Mijn vrouw overtuigd deze kant eens een keer op te gaan. Wil in principe vanaf begin september (na labour day) de reis beginnen.

Ik heb met het boek in ene de hand en Google maps in de andere een route op papier gezet. Dit zijn meeste scenic drives.

We willen deze route doen met een huurauto en overnachtingen in hotels en evt cabins`.

Ik heb hieronder de route uiteengezet. Let wel, dit is een eerste opzet. Opmerkingen zijn zeer welkom. Ik weet niet precies hoeveel tijd we nodig hebben in de parken als Olympia NP en Crater Lake. Ook de kustroute vanaf Astoria tot Coos Bay weet ik niet precies hoeveel tijd ik daar voor moet uit trekken. Ik weet dat er langs de Oregon coast heel veel te doen is. Weet ook niet of ik de juiste stopplaatsen heb uitgekozen langs deze route.

Route:
Dag 1. Amsterdam – Seattle
Dag 2. Seattle
Dag 3. Seattle – Everett – Muliteo – Clinton – Port Angeles (ferry’s)
Dag 4. Port Angeles (Olympic NP)(Hurrican Ridge, Elwha falls, Sol Duc falls)
Dag 5. Port Angeles – Forks (Hoh rainforest, Rialta beach)
Dag 6. Forks - Astoria
Dag 7. Astoria - Newport
Dag 8. Newport – Coos Bay
Dag 9. Coos Bay – Crater lake (Roque Umpqua scenic byway)
Dag 10. Crater Lake
Dag 11. Crater Lake – Bend (Cascades scenic byway)
Dag 12. Bend
Dag 13. Bend – Portland (MacKenzie pass, West Cascades scenic byway)
Dag 14. Portland (shopping)
Dag 15. Portland – Hood River (Historic Columbian Highway)
Dag 16. Hood River - Packwood (Mount Rainier NP)
Dag 17. Mount Rainier NP
Dag 18. Packwood - Seattle
Dag 19.
Dag 20.
Dag 21. Seattle – Amsterdam

Ik las meerdere malen in het forum de wijze woorden: je mist meer dan je ziet. Ik wil eigenlijk een leuke mix tussen kust, bos, bergen, meren. We zijn niet van plan alle parken van binnen en buiten te verkennen. Gewoon wat moderate hikes naar watervallen, maar ook geen dagen achter elkaar.

Zoals ik de route nu heb, staan er nog een paar dagen open. Waar zou ik die in kunnen plannen, of moet ik Redwoods NP proberen in te passen? Lijkt me gaaf, maar dacht dat het teveel "kust" zou worden dan.

Zie jullie reacties graag tegemoet.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis Washington / Oregon 2021

Bericht door Tantelotje »

Leuke plannen!
Wij zijn in 2017 in die hoek geweest (alhoewel wij geëindigd zijn in Las Vegas) en ik vond het echt super.
Prachtige omgeving, wij hadden prachtig weer, veel vriendelijke mensen en een soort van relaxte sfeer waar ik wel van hou. En echt veel minder druk dan in het Zuidwesten.

Wij hebben niet de Oregon kust bezocht :oops: Omdat wij een one-way deden kozen we uiteindelijk voor Bend. Dat vonden we ook een hele leuke omgeving. Je zou ook kunnen overwegen, als je de Redwoods mee wilt nemen, om te eindigen in San Francisco. Dan ga je al zigzaggend naar beneden. En kun je misschien ook Lassen Volcanic NP nog meenemen.

Ik denk dat Crater Lake voldoende heeft aan 1 overnachting. Wij vonden het overigens sprookjesachtig mooi. De wegen waren net open na een zwaar sneeuwseizoen, het was 30 graden, er lag nog volop sneeuw... prachtig.
Olympic NP vonden we in al z'n gevarieerdheid ook erg mooi! Hier zou je nog wel een extra dag kunnen vermaken; eventueel combineren met een whale watch tocht vanuit bijvoorbeeld Port Angeles.

Het is ook zeker de moeite waard om van Portland naar Mount Rainier Mount St Helens te bezoeken. Heel indrukwekkend om de kracht van de natuur na al die jaren nog te kunnen zien.

Het verslag van de reis van 2017 is nog steeds work in progress, misschien heb je er wat aan ter inspiratie.
Als ik terugdenk aan die reis was er echt niks wat ik qua omgeving/beleving/natuur niet leuk vond.

Veel plezier met de voorpret!
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reis Re1gnman: rondreis Washington / Oregon 2021.

Bericht door Re1gnman »

Tantelotje schreef:
19 aug 2020, 17:01

Wij hebben niet de Oregon kust bezocht :oops: Omdat wij een one-way deden kozen we uiteindelijk voor Bend. Dat vonden we ook een hele leuke omgeving. Je zou ook kunnen overwegen, als je de Redwoods mee wilt nemen, om te eindigen in San Francisco. Dan ga je al zigzaggend naar beneden. En kun je misschien ook Lassen Volcanic NP nog meenemen.
San Fransisco one-way heb ik overwogen, maar ik vind het rondje zoals het nu is denk ik erg gaaf. Als het een one-way zou worden, moet ik idd of de kust, of Bend laten vallen. Komt bij dat we al meerdere malen in San Francisco zijn geweest. Alleen nog nooit voorbij Sausalito ;-)
Tantelotje schreef:
19 aug 2020, 17:01
Ik denk dat Crater Lake voldoende heeft aan 1 overnachting. Wij vonden het overigens sprookjesachtig mooi. De wegen waren net open na een zwaar sneeuwseizoen, het was 30 graden, er lag nog volop sneeuw... prachtig.
Ik vermoedde al dat een overnachting Crate Lake wel zou volstaan.Hoor dat de positieve beleving hier vaak valt of staat met het weer wat je op die dag(en) aantreft. Heb je niet in de hand natuurlijk.
Tantelotje schreef:
19 aug 2020, 17:01
Olympic NP vonden we in al z'n gevarieerdheid ook erg mooi! Hier zou je nog wel een extra dag kunnen vermaken; eventueel combineren met een whale watch tocht vanuit bijvoorbeeld Port Angeles.
Deze ga ik verder onderzoeken. Weet niet of september geschikt is om walvissen of orca's te spotten?
Tantelotje schreef:
19 aug 2020, 17:01
Het is ook zeker de moeite waard om van Portland naar Mount Rainier Mount St Helens te bezoeken. Heel indrukwekkend om de kracht van de natuur na al die jaren nog te kunnen zien.
Hier twijfel ik over. Ik hoor hier verschillende verhalen over. De een is lyrisch, terwijl de ander het wel 'aardig' vind.Zou op de route Portland - Packwood ingepland moeten worden.

Dank je voor het meedenken
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Re1gnman: rondreis Washington / Oregon 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Mt St Helens is inderdaad zeer indrukwekkend. Ik zou dat echt niet overslaan. Vooral als je je wat inleest van tevoren zul je het zeker waarderen. Vergeet ook het visitor center niet.

Een one way Seattle- SF is niet gek als je Redwoods wilt meenemen. Je hoeft ook niet echt te kiezen tussen de kust en het binnenland want je kunt ook een beetje heen en weer rijden. En eindigen in SF betekent niet dat je ook SF zelf nog weer moet bezoeken. :wink:
Misschien heb je iets aan aan ons 2006-verslag voor Olympic en Mt St Helens en Mt Rainier. En ons 2015-verslag voor Crater Lake en Redwoods.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Re1gnman: rondreis Washington / Oregon 2021.

Bericht door ingrid14 »

Wij hebben ook ooit getwijfeld tussen een rondje en een one way.
Uiteindelijk in 2016 een one way Seattle-SF gedaan.
Er is zoveel te zien/doen in het NW dat je sowieso vanalles mist.

Ik ben het eens met Tantelotje en Marianne wat betreft Mt Saint Helens. Ik vond het indrukwekkend om te zien.

Wij deden geen Oregon Coast maar wel Redwood NP en de California Coast tot aan SF.

Misschien heb je iets aan ons verslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Re1gnman: rondreis Washington / Oregon 2021.

Bericht door Almere vak V »

Mooie plannen!!
Re1gnman schreef:
19 aug 2020, 16:01
Werden we in een gesprek tijdens onze laatste vakantie (wederom) door iemand gewezen op de staten Oregon en Washington.
Wat zijn er toch een wijze mensen... :thumbup:
Re1gnman schreef:
19 aug 2020, 16:01
Ik weet niet precies hoeveel tijd we nodig hebben in de parken als Olympia NP en Crater Lake.
Als je zoals je aangeeft de parken niet van binnen en buiten wilt doen. Dan is voor Olympia een dag of 2/3 wellicht voldoende. Crater Lake ben je dan met een dag of anderhalf ook wel klaar. Als wij mensen over hebben dan is Crater Lake vaak een (lange) dagtrip. Voor ons is Crater Lake 4,5 uur enkele reis.
Tantelotje schreef:
19 aug 2020, 17:01
Ik denk dat Crater Lake voldoende heeft aan 1 overnachting. Wij vonden het overigens sprookjesachtig mooi. De wegen waren net open na een zwaar sneeuwseizoen, het was 30 graden, er lag nog volop sneeuw... prachtig.
Dit proberen wij inderdaad altijd uit te mikken. In de zomer een tikkie lastig. Maar vanaf april tot soms wel begin juli een optie. En adembenemend mooi. Spierwitte omgeving, strakblauwe lucht en het meer krijgt de mooiste kleuren die je ooit gezien hebt. Zeker als je in het begin van het seizoen zit zijn ook de sneeuwmuren bizar om te zien en te ervaren. Je voelt je heel klein als je je lompe SUV parkeert voor een 5 meter hoge sneeuwmuur. Om vervolgens te vernemen dat de helft van de sneeuw al verdwenen is...
Re1gnman schreef:
19 aug 2020, 16:01
Ook de kustroute vanaf Astoria tot Coos Bay weet ik niet precies hoeveel tijd ik daar voor moet uit trekken. Ik weet dat er langs de Oregon coast heel veel te doen is. Weet ook niet of ik de juiste stopplaatsen heb uitgekozen langs deze route.
Die vraag heb ik denk ik al 100 keer gehad. Mijn vrouw en ik zijn een paar jaar geleden van Seattle naar San Diego gereden. Heen deden we er 4 weken over. Terug anderhalve dag. Heen over de 101, de 1 en het laatste stukje over de 5. Terug over de 5 naar boven. Ook niks mis mee trouwens. Maar in geen enkele vergelijking tot de 101.
Geen plannen gemaakt. En eigenlijk maar gewoon gaan rijden. Wilde we stoppen dan stopten we. Wilden we eten dan gingen we eten. Wilden we slapen dan zochten we een plek om te slapen. Lang leve al die apps waar mijn vrouw vreselijk handig mee is!! Maarja, dan ben je al snel in vergelijking met ondergetekende.
Kortom, je kan er net zo lang over doen als je zelf wil. We zijn wel een paar dagen blijven hangen bij verschillende vrienden die we langs de route hebben wonen op diverse locaties.
Hou er rekening mee dat het geen echte weg is van even doorrijden. Er zitten natuurlijk wel stukjes in waar dat kan. Maar het is toch heel veel bochten werk. En na elke bocht een een adembenemend uitzicht, meestal met parkeerplaats. Daar kan je steeds stoppen. Maar dan zul je aan de 2 dagen zeker tekort komen.
Veel zal ook afhangen aan de periode wanneer je gaat reizen. De afstand is nog geen 400 km. Maar toch geeft Google Maps als aan dat je er minimaal 5 uur over gaat doen. Oftewel, 80km per uur ga je amper halen. Als je in de zomer gaat kan je met gemak de reistijd verdubbelen. Iets waar je geen rekening mee kunt houden. Maar wel je wel mee te maken hebt is de "summer fog." Deze komt en gaat. Maar als je er mee te maken hebt geen pretje. Het kan echt tot een mijl voor de kust prachtig weer zijn en dik door de 30 graden. En een halve mijl later compleet dicht zitten en amper de 10 graden nog halen. Iets om rekening mee te houden en mocht je aanpassingen kunnen doen aan je schema dan kan je de weersvoorspellingen in de gaten houden.

Overigens als je Oregonians vraagt wat de beste tijd is om de kustroute te rijden zullen ze vaak zeggen september/oktober. Dat noemen ze hier de "Second Summer." Vaak temperaturen van zo rond de 25 graden. Maar ook vaak windstil.
Tantelotje schreef:
19 aug 2020, 17:01
Wij zijn in 2017 in die hoek geweest (alhoewel wij geëindigd zijn in Las Vegas) en ik vond het echt super.
Mooie tegenstelling. Paar keer vanuit Oregon naar Las Vegas gereden. Mijn vrouw vindt LV geweldig. Ik moet de eerste paar uur vooral adem halen...
Tantelotje schreef:
19 aug 2020, 17:01
En echt veel minder druk dan in het Zuidwesten.
Dat is wat ik van heel veel mensen hoor. Oregon is dan misschien wel van dat stukje het rustigste. Kan ook niet anders. Oregon is 6 keer groter dan Nederland. Er wonen alleen maar 3,5 miljoen mensen waarvan zo'n 3 miljoen in en rondom Portland. Dan blijft er vervolgens weinig over voor de rest van Oregon. Zo gauw je buiten Portland komt. Vind je de mensen dan ook bijna niet meer terug. Of je moet in Salem of Eugene komen. Maar dan heb je 90% van de bevolking van Oregon wel gehad.
Tantelotje schreef:
19 aug 2020, 17:01
Het is ook zeker de moeite waard om van Portland naar Mount Rainier Mount St Helens te bezoeken. Heel indrukwekkend om de kracht van de natuur na al die jaren nog te kunnen zien.
Mount St Helens is fantastisch! Genoeg docu's hierover te vinden op internet. Maar als je er staat en je ziet dat gapende gat, dan nog steeds kun je jezelf in je wildste dromen niet voorstellen wat daar is gebeurd. Wij hebben voldoende vrienden die in die "omgeving" woonden of hebben gewoond. Soms op honderden kilometers afstand. Maar die nog steeds in "paniek" kunnen raken als we over die dag praten.
Re1gnman schreef:
19 aug 2020, 17:48
Deze ga ik verder onderzoeken. Weet niet of september geschikt is om walvissen of orca's te spotten?
In principe niet. De trek naar het noorden is vooral in maart, april, mei. En de weg terug is eigenlijk heel kort. Hooguit een maandje rondom de jaarwisseling. Maar er is voor de Oregon kust ook een groep van een paar 100 walvissen die niet migreren. Wij hebben dan ook nog altijd walvissen gespot. Maar het is natuurlijk een stuk makkelijker in de genoemde periodes. Orca's in Oregon eigenlijk alleen in de genoemde periodes. Omdat ze op jacht zijn naar de jongen. Soms buiten die periodes wel is een verdwaalde orca. Maar dan is het echt nieuws.
Als je echt orca's wilt zien dan kun je overwegen om de tijd die je overhebt te vullen met een bezoekje aan San Juan Island of Orca Island. Daar maak je veel meer kans. Ook prachtige plekken om te bezoeken trouwens.
Re1gnman schreef:
19 aug 2020, 17:48
Hier twijfel ik over. Ik hoor hier verschillende verhalen over. De een is lyrisch, terwijl de ander het wel 'aardig' vind.
Het ligt er heel erg aan, aan welke "kant" je staat. Als je aan de kant staat vanwaar de halve berg is geëxplodeerd weet ik zeker dat je geen spijt krijgt.

Er is een topic waarin iedereen van alles heeft geschreven over het Noordwesten. Daar staan nog veel meer tips in. Plezier en veel voorpret gewenst!
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reis Re1gnman: rondreis Washington / Oregon 2021.

Bericht door Re1gnman »

Thanx voor je uitgebreide antwoord.
Hier kan ik echt wat mee.

Wil sowieso even van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat ik het geweldig vind,
hoe jij dingen verwoord. Een echte ambassadeur voor de staten Oregon en Washington.
Lekker praktische info

Ik ga Mt St Helens inpassen in het schema
Qua planning op zich is het wel een logische en ' do-able' route neem voor het gemak ff aan?

Wil in principe het liefst begin september gaan, dus lekkere second summer meepakken ;-)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Re1gnman: rondreis Washington / Oregon 2021.

Bericht door jojostravelusa »

Re1gnman schreef:
19 aug 2020, 16:01
Corona of geen corona, het blijft kriebelen om weer een reis te plannen. Wanneer de reis doorgang kan vinden, weten we nog niet. Maar, mocht het zover zijn heb ik in ieder geval een kant en klaar plan voorhanden.
Heel herkenbaar. Wij hebben inmiddels al een stuk of 4 opties liggen. Wordt nog lastig kiezen tegen die tijd. We hopen 2022.
Een van de opties is ook met Oregon erin. Wij zijn kilometervreters en hebben o.a. onderstaande bedacht. Is wel 6000 km in 4 weken. We zouden dan later in het seizoen gaan; half augustus of zo.
Afbeelding

We hebben ook een variant zonder Yellowstone (geen afbeelding van). Die heeft uiteindelijk waarschijnlijk de voorkeur, want zo hebben we naar onze zin niet genoeg tijd voor Yellowstone. We zijn er al 2 keer geweest, maar willen er nog een keer uitgebreid naartoe. Een dag of 5 of zo.

We starten bewust in Canada, omdat dat goedkoper is qua camperhuur. We hebben nog een voucher van Air Canada, dus die past dan ook in het programma. Maar het kan ook maar zo zijn dat we iets heel anders gaan doen. LA - Miami staat ook in de koelkast. Daarin zit dan een deel van de reis die we dit jaar af hebben moeten breken.
Bijlagen
afbeelding.png
afbeelding.png (494.45 KiB) 2582 keer bekeken
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Re1gnman: rondreis Washington / Oregon 2021.

Bericht door Almere vak V »

Re1gnman schreef:
26 aug 2020, 18:02
Wil sowieso even van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat ik het geweldig vind,
hoe jij dingen verwoord. Een echte ambassadeur voor de staten Oregon en Washington.
Lekker praktische info
Dank! Graag gedaan. Altijd leuk om te horen!

Voor ons voelt Oregon inmiddels echt als thuiskomen. Wat voor ons Oregon uniek maakt zijn de keuzes die je kunt maken. En allemaal "redelijk" binnen handbereik.
Miljoenenstad? 3 kwartiertjes rijden voor ons.
Strand? Anderhalf uur rijden.
Berg? Daar staat ons huis op.
Wintersport? Kwartiertje verder de berg op.
Watersport? 3 kwartiertjes rijden.
Internationaal vliegveld? 3 kwartiertjes rijden.
Totale wildernis? Half uurtje rijden.
Woestijn? Anderhalf rijden.
Totaal van alles en iedereen verlaten? 2 uurtjes rijden.
Natuurpark? 10 minuten rijden.
NBA? 3 kwartiertjes rijden
College? 2 uurtjes rijden.

Voor ons is heel belangrijk dat we de keus voor rust of drukte zelf kunnen maken. Die keus heb je in Oregon altijd. Daarnaast houden we heel erg van de afwisseling die het biedt. Oregon wordt de Green State genoemd. Maar er zijn onnoemlijk kale vlaktes te vinden. Maar ook oneindige bossen. Je struikelt er over de bergen, wilde rivieren en rotspartijen. Downtown Portland is geweldig. Al probeert dat anarchistische tuig dat op dit moment structureel te veranderen. Voor onze meiden is er voldoende te doen. 4 grote winkelcentra waar ze hun gang kunnen gaan. En de mensen zijn er relaxt, geinteresseerd en vooral easy going. Ik maak er echt hoogstzelden opgefokte toestanden mee.
jojostravelusa schreef:
26 aug 2020, 19:50
Wij zijn kilometervreters en hebben o.a. onderstaande bedacht. Is wel 6000 km in 4 weken.
Kilometers moet ik zeggen, zegt me nooit zo heel erg veel. Het gaat er meer om hoe je ze verdeeld. Wij hebben wel is 6.000 kilometer in 2 weken gereden. Maar van die 6.000 kilometer reden we er 4.500 in 5 dagen. Dan valt de rest weer ontzettend mee.

Wel een mooi rondje!!
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Re1gnman: rondreis Washington / Oregon 2021.

Bericht door Diederik52 »

Almere vak V schreef:
28 aug 2020, 14:33
jojostravelusa schreef:
26 aug 2020, 19:50
Wij zijn kilometervreters en hebben o.a. onderstaande bedacht. Is wel 6000 km in 4 weken.
Kilometers moet ik zeggen, zegt me nooit zo heel erg veel. Het gaat er meer om hoe je ze verdeeld. Wij hebben wel is 6.000 kilometer in 2 weken gereden. Maar van die 6.000 kilometer reden we er 4.500 in 5 dagen. Dan valt de rest weer ontzettend mee.
Och, wij hebben in 2016 exact 7000 mijl in 30 dagen gedaan (extra rondje bij het vliegveld was wel even nodig!); het doorrijden is ook zo heerlijk in de VS…

@Re1gnman
Ik zie dat je vanaf Boise in het plaatje zuidelijk van de Sawtooth Mountain Range gaat (wegen 20 naar het Oosten en 287 naar het Noorden). Moet je vooral doen als je door de zuidelijke Idaho woestijn wilt, Craters of the Moon NM (bizar landschap) en Yellowstone NP wilt zien.

Ik kan je echter een zeer mooie alternatieve route zeer aanraden (maar misschien heb je die al bedacht in het niet getoonde plaatje): vanaf Boise door de Sawtooth MR. Ga of via weg 21, of via 55 en dan bij Banks weg 17, naar Stanley. Blijf daar zeker 1 of 2 nachten (je hebt een camper, maar voor anderen de volgende tip: overnacht bijv. in het leuke Stanley Sawtooth Hotel - vooral kamer 9 heeft prachtig uitzicht, en ontbijt in de goede en populaire Stanley Baking Cy) en vergaap je aan het uitzonderlijk fraaie berglandschap met wandelingen in de buurt (dorp zelf, en bijv. Redfish Lake, of Lake Pettit); je moet wel mooi weer hebben…. Vervolg de reis verder op weg 75 door de prachtige kloof van de Salmon rivier tot weg 93 en dan noord. Helena is de moeite waard, interessante rondwandeling (zie internet) en rondrijden door de millionairsbuurt: Madison Ave, Stuart St, (N) Ewing St tussen 10th en 5th Ave; ook Governor's Mansion is interessant, maar niet altijd open. General Mercantile heeft goede koffie in een leuk volgestouwde winkel, 413 N Last Chance Gulch.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer