Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door MaGiL »

Ik las het inderdaad in jullie routeboek....mooi verhaal met Riley Creek in Idaho :D
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door MaGiL »

Vraagje over de omgeving Haines/Skagway. Is het vanaf daar ook mogelijk om bijvoorbeeld een flightseeing te doen over Glacier Bay NP? Of moet je daarvoor echt naar Gustavus?
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Missisq
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2013, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door Missisq »

Hallo allemaal,
Voor aug. 2022 hebben we voor 3dagen een plek gereserveerd op Teklanika campground. We kunnen dan met de Truck camper het park inrijden naar Teklanika RV. De camper moet daar blijven staan en we kunnen dan gebruik maken van een TEK pass. Echter het is me niet helemaal duidelijk hoe dat werkt. Hoe koop ik die pass, kan ik iedere transport hop on/hopoff bus nemen.? Of moet ik voor 2dagen een speciale tour bestellen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het duurt nog een hele tijd, maar kunnen bijna niet wachten. Maar ook de voorpret is leuk
Groet Carla
2003 New York, 2007 Florida, 2011 California,Arizona , Utah,
2012 Seattle-via Salt Lake City,Denver naar Chigaco,
2013 Boston-Boston ( via Canada)
2014 Deep South
2017NY,
2019 Rondje Canada(Vancouver-Vancouver)
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door ingrid14 »

Meer info vind je hier:
https://www.nps.gov/dena/planyourvisit/ ... nd-tek.htm
https://www.reservedenali.com/tours-tra ... formation/

Door landverschuiving gaan de bussen in 2022 maar tot mijl 42 (East Fork)

De non-narrated bussen zijn de groene bussen. Het is een soort hop-on/hop-off. Wil je van de bus af, dan vraag je gewoon als de chauffeur wilt stoppen. Wil je terug een bus nemen, ga je gewoon langs de weg staan en zwaai je naar een aankomende bus. Als er plaats is mag je mee, anders gewoon op de volgende bus wachten.
Ik weet niet hoe het schema er gaat uitzien met de verkorte ritten maar als de weg volledig open is, komt er elk half uur een bus.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer