Mijn reis van 2020 is helaas opgeschoven naar 2021 als gevolg van Covid-19. Reden te meer om extra dagen aan de reis te plakken volgens mijn denkwijze

De timing van deze reis staat vast i.v.m. een bruiloft en de route die ik in 2020 al had staan. Daar kan ik weinig aan tornen om het tijdstip van arriveren in Glacier NP te veranderen. Ik kan hoogstens de datum vervroegen, maar dat raad ik mezelf al af gezien de nog grotere kans dat de GttSR dan dicht is.
Planning nu:
24 juni Bozeman - Glacier NP - Many Glacier Campground (Ik heb een winter slaapzak en in Alaska gekampeerd met temps nabij -1)
25 juni Many glacier - Guided hike Iceberg Lake - Many glacier Campground
26 juni Many Glacier - GttSR - Fishcreek Campground of Cabin West Glacier
27 juni West glacier - Half Day Rafting - Fishcreek Campground of Cabin West Glacier
28 juni West Glacier - Avalanche Trail - Spokane
Ter controle heb ik het bedrijf aangeschreven die de guided hike en de rafting trip aanbieden om te controleren of zij deze eind juni al uitvoeren.
Zijn er hier ervaringen met Glacier NP eind juni? Ik ben erg benieuwd onder welke omstandigheden jullie hier zijn verbleven en of jullie kans zagen in eind juni trails te lopen. Of de conditie van de trails dat toeliet. Welke trails vonden jullie interessant en wat moet ik zeker niet overslaan? Zo twijfel ik om een bustour door het prak te nemen. Ik zou best in die iconische wagens willen zitten of juist een native tour te doen, maar GttSR lijkt beter te zijn met eigen auto. Is er een route met de bustour die jullie absoluut niet zouden willen missen?
Kleine notitie; ik heb gelezen dat Many Glacier slecht bereikbaar zal zijn i.v.m. wegwerkzaamheden. Ik heb gelezen dat ze door het verplicht hebben van een reservering voor de campground hopen dat er minder 'op goed geluk'-verkeer aanwezig zal zijn in dat deel van het park. Ik hoop daar ook een beetje op.
Groeten,
GabyK