Invulling bezoek Yellowstone NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

Hallo allen,

Bedankt voor het meedenken!

Ziet onderstaande er beter uit of is er iets onlogisch ... misschien de overnachtingen OF en Lake Lodge omwisselen?

Dag 20 : Glacier NP Oost - Gardiner
Dag 21 : Gardiner - Mammoth Hot Springs - Lamar Valley - Cooke City
Dag 22: Cooke City - Beartooth Highway - Red Lodge - Cody
Dag 23 : Cody - Hayden Valley - Grand Canyon o/t Yellowstone - Old Faithful Snow Lodge & cabins
Dag 24 : Old Faithful Snow Lodge & Cabins
Dag 25 : Lake Lodge Cabins
Dag 26 : Yellowstone - Grand Teton - Jackson
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit.
Lake en Old Faithful omwisselen is inderdaad niet gek, je rijdt dan langs Lake en het geeft je wat meer tijd voor Cody.
Kijk eens in ons verslag van 2004 (zie hier) voor onze rit van Cody via de Beartooth Hwy naar Mammoth.

De tijd voor Grand Teton is niet heel ruim. Je zou in Colter Bay kunnen overnachten in plaats van in Jackson. Dat scheelt je een uur rijden en je kunt dan de volgende ochtend nog iets doen in Grand Teton. Het is ook wel heel mooi om tegen de avond of in de ochtend door het park te rijden. Maar dan moet je in de rest van de route wel voldoende ruimte hebben natuurlijk.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 aug 2021, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Mr. Patrick »

Als je nog een halve dag voor Grand Teton achteraan kunt plakken ben je ver genoeg. Check ons reisverlag van 2019. Onze indeling was wel enigszins vergelijkbaar. Wij kwamen vanuit Cody (9 juni) en gingen daarna door naar Grant Teton (14 juni). Ik denk dat je er wel wat aan hebt!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

Bedankt voor de tips.
Hier kan ik weer even mee verder.

Heather.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

Dag forumleden,

We staan op het punt om het risico te nemen en de combinatie Amerika/Canada door te duwen.
Daarom hebben we weer iets minder tijd voor Yellowstone en vallen we terug op de oorspronkelijke planning.

Dag 21: Glacier NP - Yellowstone NP (Gardiner of Red Lodge)
Dag 22: ... - Canyon Village (overnachting LakeLodge)
Dag 23: Canyon Village - Old Faithful (overnachting OF Snow Lodge)
Dag 24: Old Faithful (overnachting OF Snow Lodge)
Dag 25: Old Faithful - Grand Teton NP - Jackson
Dag 26: Jackson - Salt Lake City

De overnachtingen liggen vast.
We willen graag de Beartooth Hwy rijden.

Als ik het goed gelezen heb, is de kans groot dat de wegversperring Tower Roosevelt - Canyon Village in mei 2022 wegvalt.
Kunnen jullie me nogmaals helpen voor wat betreft de logische volgorde van bezienswaardigheden voor dag 22 en 23 aub?
Gardiner of Red Lodge?
Kan ik zowel Lamar Valley als Hayden Valley mee inpassen in dit schema?

En verder duimen dat de reis nu eindelijk kan doorgaan :wink:

Groetjes,
Heather.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de Beartooth Hwy wilt rijden dan begrijp ik Gardiner niet. Dan lijkt Red Lodge meer voor de hand liggend.
Lake is iets anders dan Canyon Village, dus op dag 23 vertrek je vanaf Lake.
Ik vraag me af of de Beartooth Hwy na een bezoek aan Glacier (en Canada) nog zo indrukwekkend is dat het opweegt tegen minder tijd voor Yellowstone. Hoe mooi die weg ook is, Yellowstone is anders, heel divers en heel bijzonder.

Hier wordt aangegeven dat de werkzaamheden tussen Tower en Canyon in mei gereed zijn.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

@Martin & Marianne

Stel dat ik de Beartooth Hwy dan laat vallen, wat zou dan een goede invulling zijn voor dag 22 en 23?

dag 21: Glacier NP - Gardiner
dag 22: Gardiner - Mammoth Hot Springs - Lamar Valley - Canyon Village - Hayden Valley - Lake
dag 23: Lake - Hayden Valley ? - Old Faithful


Is dit een logische volgorde?
Dag 22 lijkt me te vol of niet?
We willen graag wildlife spotten en dan is zonsopgang of ondergang het beste moment maar moeilijk in te plannen voor Lamar Valley denk ik?
Wat is uw advies?

Groetjes,
Heather.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar de Lamar Valley gaat om wild te zien dan moet je er heel vroeg zijn. Vanuit Gardiner wordt dat lastig, zeker als je eerst nog de terrassen bij Mammoth Hot Springs wilt doen. Die zou je eventueel al de avond ervoor kunnen doen, maar dat is dan wel een erg lange dag.
Een andere mogelijkheid is om toch via de Beartooth Hyw te rijden en dan te overnachten in Cooke City/Siver Gate. Dat is - met Roosevelt - de beste uitvalsbasis voor de Lamar Valley, en vanaf de Beartooth Hwy de beste optie.

Ik denk dat dag 22 wel te doen is. Mammoth Hot Springs lijkt me vroeg in de ochtend mooi, dus op tijd opstaan. Verder is het voor een groot deel afhankelijk van wat je bij Canyon wilt doen. En of je bijvoorbeeld op weg naar de Lamar Valley wandelingen wilt maken (wij vonden Trout Lake en de Yellowstone River Picnic Area Trail leuk voor als je tijd hebt).

Kijk eens hier voor ons verslag van een dag Yellowstone met vertrek vanuit Roosevelt, een stop in Silver Gate, een bezoek aan Canyon, en een overnachting in Lake.
En kijk eens hier voor de rit van Old Faithful naar Roosevelt met een bezoek aan Mammoth Hot Springs. Dan krijg je een idee van de mogelijkheden.
In 2017 bezochten we de Lamar Valley en Mammoth vanuit Canyon. Zie hier voor dat verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer