Invulling bezoek Yellowstone NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

Hallo,

Een vraagje over onze trip doorheen Yellowstone.

Momenteel heb ik onderstaande route (juli 2021):

Dag 21 : Glacier NP - Gardiner
Dag 22 : Yellowstone (overnachting Lake lodge cabins)
Dag 23 : Yellowstone (overnachting Old Faithfull Snow Lodge & Cabins)
Dag 24 : Yellowstone (overnachting Old Faithfull Snow Lodge & Cabins)
Dag 25 : Yellowstone - Grand Teton

Is dit een logische volgorde? Zou iemand mij kunnen helpen met de beste invulling van de dagen volgens de route aub?

Kan ik de Beartooth Highway hierbij nog inplannen of is hiervoor te weinig tijd?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er in de zomer volgend jaar versperringen zijn in Yellowstone. Kan iemand mij aangeven waar dit in mijn schema zal zijn?

Alvast bedankt!
Heather
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: invulling bezoek Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat je toch wel de NPS-site kent? Daar kun je alles vinden over afsluitingen. Hou die site altijd in de gaten, ook voor ongeplande afsluitingen. Zie https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... uction.htm.
Je zult op dag 22 last hebben van de afsluiting tussen Tower en Chittenden Road, zie het kaartje op de NPS-site. Dat betekent omrijden als je die dag bijvoorbeeld naar Hayden Valley wilt. Voor de Grand Canyon van de Yellowstone wordt het dan wat veel die dag, dus je zou na Lake de volgende dag weer naar Canyon kunnen rijden, dat deel bezoeken, en dan via Norris naar Old Faithful (met één l) rijden.
Twee nachten bij OF is mooi, dan heb je een volle dag voor de geisergebieden. Check van te voren bij het visitor center wanneer de voorspelbare geisers uitbarsten; het is bijvoorbeeld de moeite waard om de Great Fountain Geiser uit te zien barsten.
De laatste dag kun je West Thumb bezoeken. En maak even een stop bij Moose Fall.

Kijk eens in ons 2015-verslag voor wat mogelijkheden. Daar staat ook een aparte pagina met onze planning.

De accommodatie ligt vast? Ik denk dat de BT Hwy te veel tijd kost. Dat zou je dan de dag 22 moeten doen, maar dat wordt erg veel.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

Beste @Martin & Marianne

Bedankt voor de uitgebreide info.
Dan laat ik BT Hwy vallen.

Kunnen we Lamar Valley meepakken of ook beter niet ?

De accommodaties zijn nog niet geboekt maar dat wil ik deze week graag doen.
Is onze keuze niet logisch of niet ideaal gezien onze reisroute?

We zijn met 5 en ik heb een beetje naar de prijs gekeken. Kamperen willen we liever niet. We willen wel graag 3 nachten in het park zelf logeren.

Groetjes,
Heather.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door tomhster »

In plaats van in Gardiner kun je de eerste dag ook in Red Lodge slapen. Heel sfeervol stadje. Begin je dag 2 meteen met de Beartooth highway. Ik vind die echt wel een enorme meerwaarde hebben en je rijdt dan meteen de Lamar-valley in.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lijkt me een goede tip. Het is iets verder rijden dan Gardiner maar nog wel te doen. Dan zou je voor de overnachtingen per tweede nacht kunnen kiezen voor Gardiner of Mammoth. En dan twee nachten Old Faithful en de laatste nacht Lake.
Ik heb geen idee of het nu lastig is om iets te vinden maar er zijn altijd wel annuleringen. Jammer dat je niet meteen op 1 juni hebt gereserveerd.
Je kunt de indeling ook laten afhangen van de beschikbaarheid. Kijk per nacht en leg meteen iets vast als er een betaalbare optie beschikbaar is.

Ik zie dat ik in mijn eerste bericht Hayden Valley noemde maar ik bedoelde daar de Lamar Valley.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

@Martin & Marianne
@tomhster

Bedankt voor de tips.

We hebben jammer genoeg slechts 4 nachten en ik zie nu 5 nachten dus een extra nacht Red Lodge lukt niet ...
En als we Red Lodge nemen ipv Gardiner missen we Mammoth en dat is ook wel een must see dacht ik ?

Het gaat over juli 2021. Ik dacht dat dat geen probleem zou zijn maar zal deze avond proberen te boeken.

En blijkbaar kan ik Lamar Valley dan toch ook mee inplannen :)

Heather
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, ik telde verkeerd. Dan zou je van Red Lodge door moeten rijden naar Old Faithful. Dat kan wel, dan bezoek je Mammoth onderweg.
Maak voor jezelf eens een lijst van must sees. Je kunt hoe dan ook niet alles doen.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door tomhster »

Ik had hetzelfde in gedachten als Marianne heeft beschreven. Red Lodge, Beartooth highway, Lamar valley en Mammoth op één dag.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Galapogos »

Dat rijdt ook wel goed door. Tussen Lamar Valley en Mammoth zijn weinig must-sees, en tussen Mammoth en Norris zijn ook weinig must-sees. Alles ten zuiden en oosten van Norris kun je prima vanuit Old Faithful en Lake bezoeken. Dus als je geen lange wandelingen gaat maken dan kun je best in één dag van Red Lodge naar Old Faithful.

Als je van Glacier naar Red Lodge rijdt heb je verschillende opties. Wij hebben gekozen voor de route St. Mary - Browning - Choteau - Great Falls - White Sulphur Springs - Big Timber - Columbus - Red Lodge. Dat was een aangename en rustige route.

Ik vind Mammoth overigens het minst interessante geothermische gebied van het park. Maar dat kan persoonlijk zijn.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

Beste @Galapogos,
Beste @Martin & Marianne

Kan het ook andersom ?

Eerst Red Lodge, dan 1 nacht Lake Village en daarna 2 nachten Old Faithful ?


Hebben jullie overnachtingtips in Gardiner of Red Lodge ?

Groetjes,
Heather
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Galapogos »

Dat kan ook wel andersom op zich. Van Norris naar Old Faithful is ongeveer net zo ver rijden als van Norris naar Lake. Maar je zult hoe dan ook pas later op de dag bij je hotel zijn als je vanuit Red Lodge komt. Als je eerst twee nachten naar Old Faithful gaat en dan een nacht naar Lake, dan heb je iets meer flexibiliteit. Je kunt dan na de tweede nacht Old Faithful zelf bepalen of je al vroeg op de dag richting Lake gaat, of pas later op de dag.

Waarom zou je eerst naar Lake willen en daarna naar Old Faithful?

Overnachtingtips voor Red Lodge of Gardiner heb ik helaas niet!
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

@Galapogos

Omdat Old Faithful Snow Lodge al volboekt is.
Andersom lukt het nog wel :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Leg dat dan alvast vast. En wellicht komt er ook die eerste nacht nog iets vrij.
Maar het kan ook prima met OF op het laatst.
Is het een frontier cabin? Die vonden wij prima en niet duur.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door markro »

Heather schreef:
11 jun 2020, 20:58
Hebben jullie overnachtingtips in Gardiner of Red Lodge ?
Voor Gardiner: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... r&staat=MT
Voor Red Lodge: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... +&staat=MT

Zie voor beoordelingen van de forumleden bovenaan het forum bij Hotels en campings.

En kijk bij Tripadvisor. Als voorbeeld voor Gardiner: https://www.tripadvisor.nl/Hotels-g4518 ... otels.html
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

@markro

Bedankt!

@Martin & Marianne

Ik heb dag 22 Lake Lodge Western Cabins geboekt
Dag 23 en 24 Old Faitful Snow Lodge Western Cabins
En ondertussen ook de bevestiging gekregen dat we er met 5 kunnen overnachten met 1 eigen slaapmatje :thumbup:

Bedankt voor de tip om zo snel mogelijk te boeken. Ik dacht dat ik nog wel wat speling had ... NIET dus.

De beslissing om dag 21 in Gardiner of Red Lodge te slapen kan ik later nog nemen.

Als ik Red Lodge neem en dag 22 via BT Hwy, Lamar Valley, Mammoth naar Lake Lodge plan, vermijd ik sowieso de wegafsluiting tussen Tower en Chittenden Road denk ik maar dat wordt dan een lange rit ...

Bij overnachting in Gardiner kan het dag 22 iets rustiger ...

Keuzes dus :)

Groetjes,
Heather.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door UitHolland »

Houd rekening met file wanneer je door Lamar Valley rijdt. De Bufallo's lopen geregeld over de weg en dat veroorzaak heel onregelmatig een beetje tot een behoorlijke file.

Als je in Old Faithful slaapt is een ontbijtje bij Hamilton's store zeer aan te bevelen.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door tomhster »

Neem de route via Red Lodge. Je komt dan door een van de mooiste routes van de USA. Gewoon vroeg gaan rijden, dat is ook gunstig voor het wild spotten in de Lamar-valley.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook voor Red Lodge gaan. Het maakt heel weinig uit qua tijd; als je vanuit Gardiner naar de Lamar Valley rijdt ben je bijna evenveel reistijd kwijt.
En dubbel zoveel kans op bizon-files. :wink:

Fijn dat het gelukt is met boeken! Er zal altijd wel iets vrijkomen, maar als je niets hebt moet je heel regelmatig in de gaten houden of er annuleringen zijn. Dit geeft rust.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

Bedankt iedereen voor alle informatie en tips.
Ik ben blij dat de overnachtingen geboekt zijn :).

Heather.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Galapogos »

Voor wat het waard is: hier nóg een stem voor de route via Red Lodge. Via Gardiner is alleen sneller als je vervolgens Lamar Valley overslaat, maar dat zal niet de bedoeling zijn denk ik? Het zou in ieder geval niet mijn keus zijn; in Lamar Valley hebben we tot dusverre véél geluk gehad met wildlife. Dat had ik niet willen missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer