Invulling bezoek Yellowstone NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Emootje »

Mag ik nog een algemene tip meegeven? Wij zijn vorig jaar naar Yellowstone geweest en hadden de Gypsy Guide app voor Grand Teton en Yellowstone gedownload. Kost een tientje en werkt op basis van gps: jij gaat rijden en aan de hand van je positie vertelt hij achtergrondinformatie, mooie punten en natuurlijk wijst hij de op de absolute must-sees. Wij hadden een kleine bluetoothspeaker mee en een kabel voor in de sigarettenvoeding (de usb van de auto was niet in staat om de telefoon op te laden tijdens de rit).
Voor ons was dit een geweldige meerwaarde van al het moois dat we die 6 dagen gezien hebben. En dat voor nog geen 2 euro per dag.

Mooi vooruitzicht voor jullie deze reis, veel plezier met plannen!
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

Hallo,

Ik zie ook een forumlid die overnacht in Cooke City ipv Red Lodge (na een lange rit vanuit Glacier NP).
Ik heb momenteel een overnachting geboekt in Red Lodge Inn.
Zijn er voordelen om in Cooke City te overnachten qua planning en bezienswaardigheden ?

Groetjes,
Heather.
Laatst gewijzigd door Heather op 05 jul 2020, 21:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

@Emootje

Bedankt voor de tip.
Die app gaan we zeker downloaden!
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door MaGiL »

Wij zouden dit jaar voor Cooke City zijn gegaan vanwege de goede uitvalsbasis voor wild life viewing in Lamar Valley in de vroege ochtend en de avondschemer.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

@MaGiL

Bedankt!
Waren jullie ook van plan om de Beartooth Highway te rijden ?

Heather.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door MaGiL »

Wij waren inderdaad ook van plan de Beartooth highway te rijden vanuit Cook City. Zal nu hopelijk volgend jaar worden :)
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Cooke City is een prima uitvalsbasis voor de Lamar Valley. Maar het belangrijkste is natuurlijk of je dan voldoende tijd hebt voor de Beartooth Hey. Stel dat je vanuit St Mary komt, dan is het zonder stops 8 uur rijden naar Cooke City via Red Lodge.
Het is aan jullie om de bepalen of je dat nog een haalbare afstand vindt. Je hebt de dag erna dan wel weer meer tijd voor Yellowstone. En je hebt de kans op het zien van veel wildlife, zeker als je heel vroeg vertrekt uit Cooke City.
Heather schreef:
05 jul 2020, 21:44
Hallo,
Ik zie ook een forumlid die overnacht in Cooke City ipv Red Lodge (na een lange rit vanuit Glacier NP).
Heb je een naam of verslag? Op basis van het verslag kun je zelf bepalen of je dat zelf ook haalbaar vindt.

Marianne
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Emootje »

Wij hebben vorig jaar ook overnacht in Cooke City, puur voor de Lamar Valley. Cooke City vonden we niet veel aan. We sliepen in een Super 8, ook niet bijzonder maar wel betaalbaar.
Ontbijt hebben we overgeslagen omdat we erg vroeg wilden rijden. Ik zou niet nog een keer in Cooke City gaan zitten eigenlijk, tenzij je wellicht vanaf het oosten komt en echt alleen een plekje zoekt om te overnachten. Het is evengoed nog best een stukje naar de Lamar Valley trouwens.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Die afstand tot de Lamar Valley valt toch wel mee?
En ja, het is geen wereldstad maar het gaat vooral om de ligging. Je slaapt er alleen maar.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door IngridZw »

De Beartooth Hyw is een schitterende weg maar kost ook wel tijd. Er zijn meerdere plekken waar je de auto kunt parkeren om van de uitzichten te genieten. Dan is een overnachting in Red Lodge toch wel het handigst lijkt me i.p.v. de lange rit vanuit St. Mary naar Cooke City. Ter vergelijking: wij hebben de route vanuit Cody via Red Lodge en de Lamar Valley gereden. Dus nog meer kilometers maar ook dat was prima te doen.
In Cooke City hebben we ook nog wat tijd doorgebracht. Wij vonden het wel een leuk western stadje.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door FerryM »

Paar jaar terug een week in Cooke City verbleven, en in 2011 met 4 overnachtingen.

Gewoon erg geschikte uitvalsbasis om wildlife (wolven, grizzlies) in Lamar Valley te spotten: goede lodges, lekkere restaurantjes (Beartooth Café), afhaal (Cafe Cooke), goed ontbijt en koffie bij The Bakery. En vroeg op om wolven te spotten, altijd succesvol omdat Rick McIntyre hier is.

http://ferrymarquart.eu/USA2014/reisver ... g_2014.htm

Gr Ferry
Gast

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Gast »

Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door BonnyR »

@Terpies Inderdaad.... :roll: Helaas blijven er dit soort slimmeriken rondlopen...
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

We hebben (in de hoop dat onze reis alsnog kan doorgaan) onze planning een beetje aangepast:

Dag 20 : Glacier NP Oost - Helena
Dag 21 : Helena - Red Lodge of Cooke City
Dag 22: Red Lodge of Cooke City - Gardiner
Dag 23 : Gardiner - Yellowstone (overnachting Lake lodge cabins)
Dag 24 : Yellowstone (overnachting Old Faithfull Snow Lodge & Cabins)
Dag 25 : Yellowstone (overnachting Old Faithfull Snow Lodge & Cabins)
Dag 26 : Yellowstone - Grand Teton

Wat heeft jullie voorkeur? Red Lodge of Cooke City?
Cody spreekt me ook aan maar is waarschijnlijk niet mee in te plannen in bovenstaand schema?

Groetjes,
Heather.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Galapogos »

Binnen deze planning zou ik zeker voor Cooke City gaan. Het is 4 uur rijden van Helena naar Red Lodge, en er is onderweg bij mijn weten niet bijzonder veel te zien. Ja, een prairie dog town bij Greycliff aan de I-90, maar dat heb je na maximaal een half uurtje wel gezien. Ik zou op dag 21 van Helena via Red Lodge over de Beartooth highway naar Cooke City rijden.

Op dag 22 rijd je vervolgens 's ochtends het park binnen via Lamar Valley. Ik zou me die dag richten op de noordoosthoek van het park, want daar ben je de dagen daarop niet heel dicht in de buurt gezien de overnachtingen bij de Old Faithful in het zuidwesten van het park.

In Cody overnachten i.p.v. in Cooke City is minder handig. Het ligt minder gunstig vanaf Helena, en er is dan geen logische manier om de Beartooth Highway mee te pakken. Bovendien heb je in Cody zelf ook tijd nodig voor de bezienswaardigheden (rodeo, musea). Als je niet naar de rodeo en/of musea gaat heeft Cody weinig meerwaarde vind ik. Het stadje zelf stelt weinig voor. Al zit er wel een goede Thai. :lol:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door jojostravelusa »

Als je bij Cody de 296 neemt, kun je in elk geval een stuk van de Beartooth Hwy rijden. De 296 moet ook mooi zijn.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Heather »

Hallo iedereen,

Aangezien onze reis geannuleerd werd en we terug aan het plannen zijn voor 2022 vraag ik toch nog even jullie hulp.
We willen graag Cody inplannen voor een rodeo.
Op aanraden (in eerdere berichten) zijn we van plan nu eerst Old Faithfull te boeken en daarna Lake Lodge cabins.
Lijkt dit een logische planning?
Kunnen we Cody hier nog bijplannen en waar dan best?

Dag 20 : Glacier NP Oost - Helena
Dag 21 : Helena - Red Lodge - Cooke City
Dag 22: Cooke City - Lamar Valley - Gardiner
Dag 23 : Yellowstone (overnachting Old Faithfull Snow Lodge & Cabins)
Dag 24 : Yellowstone (overnachting Old Faithfull Snow Lodge & Cabins)
Dag 25 : Gardiner - Yellowstone (overnachting Lake lodge cabins)
Dag 26 : Yellowstone - Grand Teton

Bedankt,
Heather.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Cody inpassen is wel lastig. Kijk ook nog eens naar de rest. Ik begrijp eigenlijk Helena niet zo goed. Het ligt niet op de route en je zou wel wat verder kunnen rijden. Kijk ook eens of de overnachting in Gardiner nodig is.
Als je naar Cody wilt zou je dat na de Beartooth Hwy kunnen doen. En dan naar Lake. En dan Gardiner en Old Faithful (met 1 l :wink: ).
Je kunt ook in plaats van in Lake in Cody overnachten.

Ik weet niet of je al iets geboekt hebt? Zo nee, dan kun je ook kijken wat er beschikbaar is en op basis daarvan je bezoek indelen. Zo deden wij dat in 2015, kijk eens naar onze indeling toen. We reden weliswaar heen en weer, maar daar ontkom je sowieso niet aan, en we hadden niet het idee dat we heel onlogisch bezig waren. :wink: Kijk eens naar onze indeling.

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Mr. Patrick »

Ik neem aan dat je op dag 20 nog in Glacier bent en daarom al in Helena overnacht. Ik zou zeggen dat je een stuk verder doorrijdt tot Bozeman ofzo. Dat is wel 1,5 uur extra, maar dan zit je de dag erna al dichtbij Yellowstone. Ik heb de overnachtingen uit je laatste post zo laten staan
Dag 21: Bozeman - Mammoth Hot Springs - Tower Fall - Lamar Valley - Cooke City
Dag 22: Cooke City - Beartooth Highway - Cody (Old Trail Town, Buffalo Bill Center en/of Rodeo) rijden tot aan Red Lodge, dat is effectief < 3 uur)
Dag 23: Cody - Hayden Valley - Grand Canyon o/t Yellowstone - (Norris Geyser Basin) - Old Faithful
Dag 24: Old Faithful - Grand Prismatic Spring - andere Geyser Basins en bezienswaardigheden Zuid-West Yellowstone - Old Faithful
Dag 25: Old Faithful - West Thumb Geyser Basin - andere activiteiten rond Lake Yellowstone - Lake Lodge
Dag 26 - Lake Lodge - Grand Teton

Edit: jammer in dit verhaal is dat je niet bij zonsopkomst in de Lamar Valley bent. Je zou op dag 22 kunnen beginnen met eerst terugrijden naar Lamar voor het wildlife en daarna door naar Cody. Dan is er wel aanzienlijk minder tijd voor de activiteiten in Cody.
Tips voor Cody: Logeer in de Big Bear Motel en ga ontbijten aan de overkant. Heerlijk! En ga lekker eten bij Cassie's Supper Club (maar dat werkt niet zo handig als je op tijd naar de Rodeo wilt).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Invulling bezoek Yellowstone NP.

Bericht door Tantelotje »

Ik weet niet hoe je in je tijd zit in Glacier, maar je kunt ook vanuit Glacier in 1 etappe naar bijvoorbeeld Cooke City (of Billings) rijden. Is een goeie 6 uur rijden. Dan doe je de volgende dag de Bearthooth Highway naar Cody en daarna bezoek je het park.
Dan heb je volgens mij je tijd nuttiger besteed dan met een overnachting in Helena.

Wij reden in 2019 in 1 etappe van Glacier naar Gardiner, hadden onderweg wat 'gedoe met de auto' waardoor het langer duurde, maar ik doe persoonlijk liever een dag een wat langere etappe zodat je de volgende dag(en) meer tijd hebt op locatie.

Veel plezier met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer