Reis JVDP78: WA/OR/CA combi mogelijk?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis JVDP78: WA/OR/CA combi mogelijk?

Bericht door JVDP78 »

Goede avond,

net zoals voor vele anderen staat ook onze geplande USA reis deze zomer op losse schroeven. Balen natuurlijk, maar het is niet anders.
Dit geeft wel stof tot denken en nieuwe opties bekijken wat ook wel weer leuk is.
Onze geplande reis staat in het Zuidwest gedeelte, maar ik wilde ook eens onderzoeken of het mogelijk cq haalbaar is om de reis te starten in Seattle en dan door Oregon af te dalen richting California en te eindigen in San Diego. Dat zou dan als volgt kunnen worden:

image.png
image.png (52.02 KiB) 1464 keer bekeken

Eigenlijk verruilen we enkel het stuk tot aan Yosemite, nu staat daar een rondje LV-Zion-Bryce-Moab-Page-GC-LV gepland en dan richting Yosemite.
Het idee achter de wijziging is dat voor Washington en Oregon, dacht ik, geldt dat de beste periode om het te bezoeken juli/augustus is en dat dit eigenlijk de maanden zijn die 'afgeraden' worden voor ons geplande rondje bij LV enz.

Het zijn maar ideeën, als er geen Corona zou zijn geweest waren we natuurlijk gewoon met veel plezier onze geplande reis gaan maken, maar omdat we het nu toch eventueel kunnen wijzigen, dacht ik me hier eens in te verdiepen. Wellicht laten we het dan alsnog gewoon zoals het is, maar ben wel nieuwsgierig of deze nieuwe planning een beetje te doen zou zijn. Zo niet moeten we nog maar eens een keer terug voor een rondje Seattle. :D

Groet Jeroen.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JVDP78: WA/OR/CA combi mogelijk?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet zo dat de zomermaanden afgeraden worden voor de parken in Utah, maar het is daar inderdaad wel warm. Afhankelijk van wat je in de parken wilt doen zal je daar meer of minder last van hebben.
Voor het noordwesten zijn juli en augustus prima maanden, de sneeuw zal dan overal wel verdwenen zijn (hoewel je daar soms tot in juli last van kunt hebben).
In je voorstel mis ik Mt Rainier en Crater Lake. Kijk ook eens naar Mt St Helens, dat vonden wij erg indrukwekkend

Wij deden met onze dochters in 2006 een route vanaf Seattle, gecombineerd met het zuidwesten. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: WA/OR/CA combi mogelijk?

Bericht door JVDP78 »

Ik ga je verslag lezen, al meerdere gelezen maar steeds meer op ZW gericht :)

Ik heb ook zeker gekeken naar de zaken die je noemt cq mist in deze opzet, lijkt me ook mooi allemaal maar dan wordt het te veel. Ik ga nog wel eens puzzelen, tijd zat nog :)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis JVDP78: WA/OR/CA combi mogelijk?

Bericht door Galapogos »

Lijkt me een mooie route, wij zijn dit jaar iets vergelijkbaars van plan (als we eind augustus het land in mogen althans). Verstandig dat je keuzes maakt en niet alles probeert te zien dat op de route ligt. Tussen Portland en Bend liggen ook nog de Columbia River Gorge en Mount Hood, naast de door Marianne al genoemde Mount Rainier, Mount St. Helens en Crater Lake. Je moet zelf maar eens kijken wat het meeste aanspreekt. Olympic in twee nachten is denk ik wat gehaast. Ik ben er zelf nog niet geweest maar het is een erg uitgestrekt park. Je kunt er voor kiezen dat te laten vallen, en die tijd te steken in de plekken die je nu overslaat maar waar je wel min of meer langs komt, zoals Mount St. Helens en Crater Lake.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer