Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies haalbaarheid dag Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Advies haalbaarheid dag Yellowstone

Bericht door RuthdeLange »

Door een reactie op een andere vraag van mij in dit verband ga ik nu twijfelen. Denken jullie dat de volgende route haalbaar is op 1 dag:

We slapen de nacht ervoor in Gardiner. Ik wil rond half 8- 8 uur aanrijden. We rijden via de Grand Loop en –als deze open is –de dirtroad Blacktail plateau. Daarna langs Lamar Valley naar de trailhead van Trout lake/ Buck lake: deze lopen.
Vervolgens via de Noord-ingang naar buiten en de Beartooth highway rijden tot Rock Creek Vista Point en dan terug.

Als dit op een doordeweekse dag is (eind juli) dan bij Cooke City op de heenweg onderweg stoppen en tentjes opzetten op een fcfs camping. Als het in het weekend is (ik weet de vertrekdag van de week nog niet dus weet niet op welke dag exact we dit gaan rijden) dan een cabin/ motel in Cooke City op de terug weg.
De volgende dag rijden we terug naar Yellowstone voor o.a. een daghike.

Maar is die dag haalbaar. probleem is dat ik inmiddels heb begrepen dat er (ook) bij de Noord-ingang wegwerkzaamheden en dus vertraging zal zijn in 2021. En ik weet niet of ik voldoende rekening houd met opstoppingen door wild of drukte.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Advies haalbaarheid dag Yellowstone

Bericht door roelb »

Je rijdt dus van Gardiner via Mammoth naar Tower, en dan via de Beartooth hw het park uit? Dat is qua rijtijd ongeveer een dik uur rijden, park gate tot park gate. Met een bison file erbij anderhalf uur.

Maar ik neem aan dat je ook gaat stoppen? In Mammoth kun je sowieso al wel een uur of twee spenderen aan boardwalks. Je komt ook langs een aantal best mooie hikes met redelijke bear spotting kans. Roaring creek bijvoorbeeld. Of, langs de beartooth highway, slough creek. Twee jaar geleden best wel een tijdje een eye-staring contest gehad met een black bear + cub, vlak bij de trailhead daar ;-) Specimen ridge is ook erg de moeite waard.

De trail die je zelf noemt, Trout lake, is niet echt een hiking trail. Het is een wandelpad en deels weg rond het water. Kost je ongeveer 30 minuten, inclusief fototijd, maar heel veel fotospots zijn er niet. Het is in ieder geval geen "wow" trail qua uitzichten oid - dan moet je Specimen ridge opgaan.

Voor wat betreft kamperen, ook in Yellowstone heb je mooie spots, zeker rond Lamar valley. Bij Slough creek is een bijvoorbeeld een campground.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het was eigenlijk handiger om dit in je routetopic te zetten zodat we kunnen zien wat je plannen voor de andere dagen zijn.
Trout Lake stelt inderdaad niet heel veel voor, maar het is wel een leuke wandeling en best wel een pittige maar korte klim in het begin.
Het is natuurlijk onmogelijk om in te schatten hoeveel oponthoud je zult hebben. Maar het lijkt me wel te doen, zeker als je Mammoth al de dag ervoor bezoekt.
Wij reden in 2004 van Cody via de BT Hwy naar Mammoth, zie hier voor het verslag van die dag.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Marianne, je hebt gelijk. Had ik niet aan gedacht.
Ik zie dat mijn vraag nu wel verplaatst is (moved) maar niet naar mijn routetopic ;-)

De dag ervoor bezoeken we inderdaad Mammoth. En ik zie dat jullie (Marianne) op die dag (waar je naar verwijst) ook veel hebben gereden. Dus dan moet dat lukken.

@Roel: Specimen Ridge trail doen we de dag erop.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer