Shuttle van Chitina naar McCarthy

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
MarionR
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Shuttle van Chitina naar McCarthy

Bericht door MarionR » 09 mar 2020, 22:49

Hoi,

Heeft iemand ervaring met een shuttle van Chitina naar McCarthy? Ik kom 2 aanbieders of zijn er nog meer? Volgens de voorwaarden van de huur maatschappij (Alamo) mogen we de McCarthy road niet rijden. Dus nu willen we heen met een shuttle en terug met een vlucht. Of zouden jullie toch de McCarthy road nemen?
Ook dezelfde twijfel over de Denali Highway. Mag ook niet volgens voorwaarden. Maar als ik filmpjes kijk op YouTube ziet deze weg er best goed uit. Maar hier is nog een alternatief om via Fairbanks te rijden. Wordt dan wel een lange rijdag.
Groet, Marion

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Shuttle van Chitina naar McCarthy

Bericht door Tipsy_1 » 10 mar 2020, 14:51

Hoi, kijk eens in ons 2016 verslag.
Denali Hightway vonden we zeeeeer smooth.
De road naar McCartney, tja, ik denk dat ie wel te doen is. Er wordt nogal veel gezegd dat het een banden killer is maar misschien is dat een commercieel trickje. Alleszins, wij deden dit met een vlucht en dat is echt gewoon ZO tof. Ik zou het zeker aanraden, deze bushplanvluchten en de hele sfeer er rond, een van mijn mooiste herinneringen ever! Ik zou geen shuttle nemen maar een vlucht heen EN terug. Gaat ook lekker vlot.
Het is deze firma die je moet hebben
https://www.wrangellmountainair.com/mcc ... IlEALw_wcB
Ze zijn heel flexibel and easy going, zoals iedereen in de regio daar.
Wij hebben met hun ook een extra flightseeing geboekt - dat was een van de ervaringen van mijn leven!
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

katleens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Shuttle van Chitina naar McCarthy

Bericht door katleens » 19 mar 2020, 12:21

Wij namen de shuttle van Chitina (oppikken aan het hotel) naar McCarthy (drop off aan de voetgangersbrug) en ook terug, dus vergelijken met de vlucht kan ik niet. We hebben hier echter geen spijt van.

We zaten met ons gezin alleen in de shuttlebus en de chauffeur was ineens ook een gids. Hij is onderweg heel vaak gestopt en liet ons zelf stukjes te voet doen (over smalle bruggen, langs een ingestort stuk spoorlijn -Gilahina Trestle Wayside-, ...).
We leerden ook waarom de weg niet verhard wordt, in welke rivieren zalm te vinden is, ...
We waren reuze tevreden toen we op de terugweg een paar dagen later dezelfde chauffeur hadden!

O ja, wij reserveerden via:
http://kennicottshuttle.com/

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer