Reis Luukve: Oregon & Washington vanuit SF

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luukve
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 mar 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Luukve: Oregon & Washington vanuit SF

Bericht door Luukve »

Dag allen!

Onze reis is nog in zijn startfase.
We willen in augustus 3 weken naar Oregon & Washington.
Na wat onderzoek ben ik hierop uitgekomen:

image.png
image.png (44.3 KiB) 3210 keer bekeken

In San Francisco zijn we beide al geweest, maar een dagje na de vlucht zou niet overbodig zijn. De laatste dagen hierin staan dan nog volledig open om eventueel extra tijd te geven aan andere stops.
Ik ben benieuwd naar jullie tips nu er nog niets geboekt is en of jullie uit ervaring het anders zouden plannen.

Alvast bedankt!
NY / UT / AZ / NV / CA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Luukve: Oregon & Washington vanuit SF

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het erg veel voor de tijd die je hebt. Je neemt bijna nergens de tijd om iets te doen. Op het stuk nasr Susanville bijvoorbeeld zul je nauwelijks toekomen aan een bezoek ergens of een wandeling. Voor Lassen heb je ook geen tijd, en voor de Redwoods ook niet. Van Eureka naar SF via de kust kost je erg veel tijd. Daar zou een extra overnachting niet verkeerd zijn.
Je wilt een dag SF doen na aankomst maar die staat niet in je schema. Dus j e hebt eigenlijk maar 1 extra dag.

Voor het eerste stuk zou je eens in ons 2006-verslag kunnen kijken en voor het laatste stuk in ons 2015-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Luukve: Oregon & Washington vanuit SF

Bericht door Almere vak V »

Laat ik het uitdagend noemen...
Niks is onmogelijk!

En natuurlijk moet je zelf het tempo bepalen waarin je dingen wilt doen. Als je een beetje gas geeft. Het bij alleen tanken houdt, eet in de auto en alleen naar het toilet gaat als je hoognodig moet dan kan je van Seattle naar SF in 14 uur rijden. Dat kan.

Mijn vrouw en ik zijn een paar jaar geleden van Seattle naar San Diego gereden. Niet over de I5. Maar via de 101 en de 1. Kan ik iedereen aanraden. Genoten van al het moois dat dit ritje te bieden heeft. We hebben er bijna 4 weken over gedaan. Van Seattle naar SF deden we 2 weken over. Jullie willen dat in 5 dagen doen. Als ik jullie stopplaatsen zie wil je dat volgens mij minstens via de 101 doen. En wellicht ook de 1. Dan wordt het echt aanpoten en ga je heel veel moois aan je voorbij laten gaan. Tevens denk ik ook dat je jezelf gaat ergeren aan het verkeer dat niet doorrijdt of de stadjes waar je doorheen komt waar het al helemaal niet op gaat schieten.

Ik kan natuurlijk niet voor jullie bepalen wat dat doet met je vakantiegevoel. Maar haast op mn vakantie vind ik iets dodelijks.

Ik weet niet hoe snel jullie kunnen shoppen. Maar als mijn vrouw zegt ik wil in de vakantie ook tijd hebben om te shoppen. Dan weet ik dat ze minimaal 3 dagen bedoelt. En wij zitten al jaren minimaal 10 tot 12 weken per jaar in Oregon. Dus je zou zo langzamerhand denken dat ze alle winkels wel gezien heeft...

Ik weet niet of je de tickets al geboekt hebt, anders zou ik aan een multicity ticket gaan denken. Vanuit Vancouver/Seattle naar San Francisco of andersom. Dat scheelt je al snel 1.500 in mijn ogen nutteloze kilometers die je beter kunt benutten door wellicht een beetje door Oregon en Washington te zigzaggen.
Gebruikersavatar
Luukve
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 mar 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Luukve: Oregon & Washington vanuit SF

Bericht door Luukve »

Bedankt voor jullie reacties! We hebben besloten het toch anders te gaan doen.
In plaats van drie weken gaan we er maar twee reizen, en willen we het meer een rustige vakantie houden.
Nu dus even gaan uitzoeken wat we in 2 weken kunnen doen en of er leuke rondjes naar boven toe zijn die we kunnen doen :).
NY / UT / AZ / NV / CA
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Luukve: Oregon & Washington vanuit SF

Bericht door KW1984 »

In 2 weken kun je prima een mooie route door het noorden vam California en een leuk deel van Oregon maken. Langs de kust omhoog tot aan Portland en via het binnenland weer terug, of vice versa.
Globaal 1 dag SF - 1/2 dagen Redwoods - 2/3 Coast - 2 dagen Portland - 2 dagen Bend - 2 dagen Crater Lake/Lassen - 2 dagen Napa oid.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Luukve
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 mar 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Luukve: Oregon & Washington vanuit SF

Bericht door Luukve »

KW1984 schreef:
06 mar 2020, 20:25
In 2 weken kun je prima een mooie route door het noorden vam California en een leuk deel van Oregon maken. Langs de kust omhoog tot aan Portland en via het binnenland weer terug, of vice versa.
Globaal 1 dag SF - 1/2 dagen Redwoods - 2/3 Coast - 2 dagen Portland - 2 dagen Bend - 2 dagen Crater Lake/Lassen - 2 dagen Napa oid.
Bedankt voor je reactie, dit is precies wat we hebben opgezocht. We dachten een beetje aan zoiets:
image.png
image.png (27.68 KiB) 2982 keer bekeken
NY / UT / AZ / NV / CA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Luukve: Oregon & Washington vanuit SF

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is een stuk relaxter dan je eerste opzet. Lijkt mij mooi. Ik zou alleen een dag Crater Lake minder doen en die dag gebruiken voor de kust.

Ik weet niet wat voor vlucht je hebt maar ik zou niet terugrijden vanaf South Lake Tahoe op de dag dat je moet vliegen.

Als je toch gebruik maakt van een spreadsheet waarom dan niet een kolom met Van en een kolom met Naar? En dan in cel c3 verwijzen naar d2, etc.
Dan hoef je bij een wijziging maar 1 keer wat aan te passen.

Marianne
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Luukve: Oregon & Washington vanuit SF

Bericht door Diederik52 »

Nog wat tips voor het geval je die niet zelf al had ontdekt:
1. Eureka heeft prachtige Victoriaanse huizen. Ik zou even googlen naar kaartjes van downtown met wandelroutes. Bagel Bakery is een leuke, alternatieve zaak voor koffie/bagels/koekjes.
2. Tussen kust en Hwy 101 heeft Ferndale ook prachtige Victoriaanse huizen, o.a. Gingerbread Mansion op 400 Berding St en huizen op Main St. Het Eclectisch koffiehuis Mind’s Eye Manufactory op nummer 393 van Main St is leuk.
3. Langs de Hwy 1: Mendocino (artistiek plaatsje met heel aardige huizen op een rondje Lansing St, Main St, Ukia Rd; een aantal leuke bakeries).
4. Langs de Hwy 1 (coördinaten 38.651968, -123.399686): Twofish Bakery in Stewarts Point Store (heel leuke, ouderwetse winkel van sinkel met gelegenheid voor koffie, lekkers, lunch, … - bekijk ook de yard ernaast).
5. Langs de Hwy 1 : Fort Ross State Historic Park (een houten, omheind fortcomplex met gebouwen, kanonnen en visitor center, plus op de parkeerplaats een traditionele houten Russische windmolen; de locatie is wat gevoelig voor de Atlantische mist die gelukkig net optrok toen wij er kwamen).
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Luukve: Oregon & Washington vanuit SF

Bericht door mtl »

Topicstarter is sinds maart niet meer ingelogd en de reis had afgelopen augustus gemaakt moeten zijn.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Luukve: Oregon & Washington vanuit SF

Bericht door Diederik52 »

mtl schreef:
12 okt 2020, 16:17
Topicstarter is sinds maart niet meer ingelogd en de reis had afgelopen augustus gemaakt moeten zijn.
Je hebt gelijk, maar die reis zal vermoedelijk niet zijn doorgegaan. Wellicht logt Luukve nog eens in t.b.v. volgend jaar, en anders zijn de tips voor wie hier verder nog terecht komt, gelokt door de topic header.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer