Reis LisaK: Seattle - Salt Lake City (juli-augustus 2020).

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
LisaK
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2020, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis LisaK: Seattle - Salt Lake City (juli-augustus 2020).

Bericht door LisaK »

Hoi allemaal!

In juli-augustus 2020 gaan wij voor de derde keer naar Amerika. Dit keer van Seattle naar Salt Lake City in 3 weken. De vliegtickets hebben we al geboekt en we vertrekken op 24 juli. Zouden jullie met ons mee willen kijken naar onze planning?

Dag 1: Nederland - Seattle (aankomst 13:10)
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle - Olympic
Dag 4: Olympic
Dag 5: Olympic - mount Rainier
Dag 6: Mount Rainier
Dag 7: Mount Rainier - Columbia River Gorge
Dag 8: Columbia River Gorge - Coeur d ‘alene
Dag 9: Coeur d ‘alene - Glacier NP
Dag 10: Glacier NP
Dag 11: Glacier NP - Helena
Dag 12: Helena - Yellowstone NP
Dag 13: Yellowstone NP
Dag 14: Yellowstone NP
Dag 15: Yellowstone NP
Dag 16: Yellowstone NP - Cody
Dag 17: Cody - Grand Teton
Dag 18: Grand Teton
Dag 19: Grand Teton - Craters of the Moon
Dag 20: Craters of the Moon - Salt Lake City
Dag 21: Salt Lake City (vertrek ochtend) - Amsterdam

We zullen veelal vroeg in de ochtend vertrekken naar de volgende bestemming. Missen jullie nog plekken die ook zeker het bezoeken waard zijn/ of in plaats van? Mochten jullie daarnaast ook nog tips hebben over verblijfplekken dan horen we het graag! Alvast heel erg bedankt! 😁

Groeten Lisa.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Seattle - Salt Lake City (juli-augustus 2020)

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Je zou kunnen overwegen om Cody tussen Glacier en Yellowstone te plannen. Als Helena geen must is, zou ik dan dichter bij Cody overnachten, zodat je daar meer tijd hebt. Als je het Buffalo Bill Historical Center wilt bezoeken - in mijn ogen een must - zou ik daar voldoende tijd voor uittrekken. Ze sluiten om 18.00u. Bozeman of Livingston zouden in dat geval overnachtingsplaatsen kunnen zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Seattle - Salt Lake City (juli-augustus 2020)

Bericht door Tantelotje »

Wat een heerlijk vooruitzicht want dit is zo'n prachtig gebied!
Ik ben niet goed in een kort commentaar, dus hier komt weer een epistel :lol:

Gemakshalve ga ik er van uit dat je met een auto reist?

Ik vind het hier en daar wat gehaast, maar zou, als ik in jouw schoenen stond, ook niet direct iets willen schrappen.

Een extra nacht Olympic NP zou ideaal zijn. Het is best een lastig park om te bereizen, omdat je telkens een zijweg van de hoofdweg moet nemen om iets te bezoeken. En dan weer terug naar de hoofdweg moet. Bovendien geeft een nacht extra bijvoorbeeld ook tijd voor een whalewatch tour vanuit Port Angeles (als je dat wilt natuurlijk :D).
Als je dat niet wilt schuiven, dan kan het wel, maar heb je gewoon wat minder tijd. Je kunt bijvoorbeeld op de dag dat je van Seattle naar Olymipc gaat het Hurricane Ridge stuk bezoeken. Overnachten in Port Angeles is dan handig. De volgende dag 'de rest' en bijvoorbeeld overnachten in Forks. Wij vonden zowel het Hoh Rain forest deel en de getijdenpoelen erg mooi.
Dan is het daarna een wat langere dag naar Mount Rainier. Als je je daar op instelt, is dat prima te doen.

Mocht je wel bereid zijn om te schuiven zodat je een extra nacht Olympic kunt doen: ik zou ofwel de CRG skippen (prachtig maar toch wel van een andere orde dan de parken die je verder aan doet) ofwel je omweg naar CotM. En dan eigenlijk eerder die laatste dan de eerste. Wij deden CotM in 2015. Ook in een route net na Yellowstone en Grand Teton en wij vonden het zonde van de omweg. Daar is niet iedereen op het forum het mee eens, maar goed, zo werkt dat met meningen :D Mocht je CotM niet willen overslaan, bezoek dan ook de Shoshone Falls in Twin Falls. Als je er toch bent is het een bezoek waard.

Ik ga er vanuit dat je voor je bezoek aan Glacier aan de oostkant verblijft. Ik zou dan zeker de overnachting in Helena schrappen en gewoon in 1 keer van Glacier naar Gardiner rijden. Dat is dan een reisdag van 6 uur, maar je hebt best lekker tijd in Yellowstone dus als je die dag niet nog iets kunt bezoeken is dat niet zo erg. Die nacht heb je namelijk 'nodig' in Kalispell. Vind ik tenminste :wink:
Ik kreeg die tip ook toen ik de route voor 2019 plaatste en ben heel blij dat we deze overnachting er tussen hebben gezet. Reden: je rijdt een andere tijdzone in en 'verliest' een uur. Bovendien ben je anders pas tegen het middaguur bij de Going to the Sun road. En dat bleek eind augustus niet zo erg, wij konden easy parkeren bij Logan Pass, maar ik zou dat niet graag in juli doen omdat het dan echt veel drukker zal zijn.

Misschien haal je nog wat inspiratie uit ons verslag van 2015 (Yellowstone, GT, CotM) of van 2019 (Glacier, Yellowstone, GT). In 2017 bezochten we Seattle, Olympic, Mount Rainier en Columbia River Gorge maar die staat nog steeds niet online.

Heel veel succes met voorbereiden, het wordt hoe dan ook een fantastische reis! :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
LisaK
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2020, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Seattle - Salt Lake City (juli-augustus 2020)

Bericht door LisaK »

Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide reactie! Heel fijn 😁
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Seattle - Salt Lake City (juli-augustus 2020)

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie reis! Ik sluit me aan bij de tips die hier al gegeven zijn.
Je vraagt naar overnachtingsplaatsen; betekent dat dat je nog niets hebt vastgelegd? Kijk dan heel snel eens naar de mogelijkheden in Glacier en Yellowstone. En blijf kijken als alles nu vol is, want er zijn altijd wel annuleringen.
Voor een indeling en voor accommodatie in Yellowstone kun je eens ons 2015-verslag bekijken.
Cody kan aan het begin of aan het eind, maar je zou het ook midden in je bezoek aan Yellowstone kunnen doen. Kijk wat het beste uitkomt qua beschikbaarheid van de accommodaties.

Marianne
LisaK
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2020, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Seattle - Salt Lake City (juli-augustus 2020)

Bericht door LisaK »

Hoi Marianne,

Dankjewel voor je reactie! 😁 we hebben gelukkig al wel het e.e.a. Vastgelegd met de optie ‘gratis annuleren’ omdat onze route nog niet helemaal vast ligt. Normaal gesproken beginnen we ook echt eerder, helemaal met de populaire plekken. Dit liep helaas anders dus we proberen inderdaad nog goede plekjes te vinden. Hopelijk kunnen we dus nog wat vinden voor een redelijke prijs 🙈.

Lisa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer