Reserveren RV mei-juni Yellowstone Park & Grand Teton?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
JPP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reserveren RV mei-juni Yellowstone Park & Grand Teton?

Bericht door JPP » 23 feb 2020, 15:32

Hallo,
We gaan eind mei tot half juni rondtrekken in Yellowstone NP en Grand Teton. De bedoeling is veel tijd nemen, ook om te wandelen, dus niet te vaak verplaatsen (kilometers beperkt houden). Is het in die periode echt nodig om te reserveren in Yellowstone en Grand Teton?
Bij voorbaat dank voor de reactie!

Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren RV mei-juni Yellowstone Park & Grand Teton?

Bericht door Lampie » 23 feb 2020, 16:34

Tja, Wat is erop tegen om het niet al te reserveren.
Als je het niet gereserveerd hebt, loop je altijd het risico dat je ergens niet terecht kan.
Al is het natuurlijk in die periode nog niet volop druk.
Het is maar wat je wil, zie het als een verzekering :wink:
Reis 2015 NY - Canada - NY http://wijckusa2015.wordpress.com/
Reis 2014 SEA - Den http://wijckusa2014.wordpress.com/
Reis 2012 Las Vegas - Denver http://wijck2012.blogspot.nl
Reis 2010 San Francisco - Denver http://wijck2010usa.blogspot.com

JPP
Amerika-ontdekker

Bericht door JPP » 23 feb 2020, 17:15

Klopt, er zijn een heleboel mensen die op zeker spelen. Ik zoek een reactie van ervaringsdeskundige in die periode, die net als wij, niet echt plannen, en vaak ergens blijven "hangen".

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 23 feb 2020, 18:08

In 1991 hadden wij niets gereserveerd in Grand Teton en konden toen geen plek meer vinden voor onze tent (was in juni).
In augustus 2017 hebben we weer gekampeerd in Yellowstone; alles was toen vol. Maar het loopt wel redelijk laat vol; je hoeft niet een jaar van te voren te reserveren (met een tent, voor een grote camper is het lastiger). Er zijn een aantal fcfs campings. Je kunt wellicht op de NPS-site wel vinden hoe snel die vol zijn. Ik geloof dat het bij Mammoth wel meevalt.
In 2015 waren we in juni in Yellowstone en verbleven we in lodges/cabins. Het was toen erg druk in het park; Amerikanen hebben dan al vakantie.

Ik zou nu al meerdere nachten vastleggen, je hebt nu nog volop keuze, en als je langer wilt blijven kun je ter plekke kijken naar de mogelijkheden. En als je een nacht te veel hebt vastgelegd is het ook geen ramp toch? Dan ben je een paar tientjes kwijt.
Reizen jullie met een camper of met een tent?

Marianne

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 24 feb 2020, 00:31

Wij waren in juni 2015 in Yellowstone. Ik heb ver van tevoren gekeken naar accommodaties in het park maar de goedkopere cabins waren toen al bezet. Alleen een duurdere western cabin in Canyon Village en een hotelkamer in Grant Village konden we nog reserveren. Ik heb daarna meermalen gekeken of er nog goedkope cabins vrij kwamen o.a. in Old Faithful maar tot het laatst aan toe was alles bezet.
Ik kan het mis hebben maar ik denk dat er weinig forumleden zijn op de bonnefooi naar Yellowstone gaan. Tenminste als het om de maand juni gaat maar misschien dat het in mei wel kan. Persoonlijk zou ik het risico niet willen lopen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 24 feb 2020, 00:35

Ik had midden Mei 2013 nog wel wat plek vrij in Jackson (Hole) maar daar betaalde je dan zeker €200 per nacht voor. Ik had geluk dat ik last minute nog iets goedkopers vond voor 2 nachten.

Yellowstone had ik één nacht Old Faithful in 1 vd lodges al vooraf geboekt. Ook het hotel in Gardiner vooraf geboekt en daar zat toen alles vol. Hotel in West Yellowstone heb ik 10 min voor aankomst op de parkeerplaats tegenover bij een Mc Donalds geboekt. Daar had ik nog keuze uit wat middenklasse en duurdere hotels.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 24 feb 2020, 06:25

De campings gaan veel minder snel dan de lodges. Het hangt echter wel af van de soort plaats die je zoekt. RV plaatsen gaan veel sneller dan tentplaatsen.
Heb je al op https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/campgrounds.htm gekeken?

En heb je al eens gekeken op www.yellowstonenationalparklodges.com voor de beschikbaarheid? Canyon is vrijwel alle nachten vol. In Bridge Bay is voor tenten nog wel iets beschikbaar maar voor campers niet. Je kunt per camping eens gaan kijken hoe snel het vol is en op basis daarvan beslissen om wel of niet te gaan reserveren.
Hou er ook rekening mee dat Fishing Bridge gesloten is.

Het is waarschijnlijk allemaal niet wat je wilt horen maar ik denk niet dat je een ervaringsdeskundige vindt met andere ervaringen.

Marianne

JPP
Amerika-ontdekker

Bericht door JPP » 24 feb 2020, 08:37

Dank, heel duidelijk, helaas. Ik neem aan dat het ook voor Grand Teton geldt?
Ik zie overigens dat er ook een aantal first come first first serve zijn ook voor RV, ik denk dat we de gok nemen, deels te reserveren, en deels te kijken, dank voor de tip.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer