Bronnen Thermopolis

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bronnen Thermopolis

Bericht door RuthdeLange »

Onderweg van Yellowstone naar RMNP hebben wij een overnachting in Thermopolis. Ik wilde de volgende ochtend eigenlijk gaan zwemmen in de warmwaterbronnen daar.
Maar alleen als dit de moeite waard is anders rijd ik liever meteen door.
Iemand ervaring hiermee?
Kun je daar gemakkelijk parkeren en ergens zitten om een paar uur door te brengen?
Bedankt!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Bronnen Thermopolis

Bericht door Hans B »

Enkele jaren geleden daar geweest.
Er is een gratis thermaalbad, geen baantjes trekken.
Je mag er een kwartier in, langer wil je ook niet, want het 'stijgt' wel in je hoofd.
Verder is er een zwembad met glijbaan enzo, daarvoor moet je betalen.
Ook kun je een korte wandeling maken over de terrassen.
Parkeren geen probleem voldoende plek.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Bronnen Thermopolis

Bericht door Mies2301 »

Ga je met een camper of een auto? Bij de Fountain of Youth RV Park heb je ook thermaalbronnen, dan kan je slapen en zwemmen combineren.
http://camphotsprings.com/
Matrox
Amerikakenner
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 mar 2008, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: de Betuwe

Re: Bronnen Thermopolis

Bericht door Matrox »

We zijn daar een aantal jaren geleden geweest. Als je daar toch bent is dit wel een ding dat je moet doen. Veel meer is er ook niet. Je kunt ook over even bij de bizon kudde gaan kijken, al zul je daar misschien na Yellowstone niet meer op zitten te wachten. Je blijft wel een tijdje naar zwavel stinken, maar dat lijkt me onvermijdelijk.

Wat ik me van die omgeving vnl nog herinner is de schrijnende armoede. Schokte me echt.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bronnen Thermopolis

Bericht door RuthdeLange »

Fijn, toch nog reacties op mijn vraag.
Wij rijden van Yellowstone naar Riverside (boven RMNP). De dag dat we vertrekken doen we eerst nog een hike (Avalanche peak) in Yellowstone van denk ik ruim 5 uur en dan dus door.
Ik had wel gekozen voor een tussenstop in Thermopolis omdat ik hoopte dat die bronnen de moeite waard zouden zijn. We wilden daar dan de dag er op zwemmen en dan door naar Riverside. Dus het is niet zo dat we persé Thermopolis willen aandoen.
Als een andere locatie/ tussenstop aantrekkelijker is is dat ook een optie.
Maar we willen wel op tijd in Riverside zijn om ook nog een was te kunnen draaien die dag/ avond.
Dus als jullie betere ideeën hebben dan hoor ik het ook graag.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bronnen Thermopolis

Bericht door Galapogos »

Waar ligt Riverside ergens? Ik kan het niet vinden op de kaart. De enige Riverside in de buurt van RMNP die ik kan vinden ligt niet net noorden, maar ten zuidoosten van het park. Die bedoel je denk ik niet?

Iets zuidelijker vanaf Thermopolis ligt de Wind River Range, een erg mooi gebergte met veel goede hikingmogelijkheden. Maar ik denk dat dat voor jullie niet zo gunstig is, aangezien je op de dag dat je Avalanche Peak doet geen puf en/of tijd weer zult hebben voor nog een hike. Als je een nacht in de buurt van de Wind River Range zou overnachten, heb je de dag er op alsnog weinig tijd, omdat het nog een heel stuk rijden is naar RMNP.

In Thermopolis ligt verder ook nog het Wyoming Dinosaur Center. Mocht het je interesse hebben dan is dat wellicht nog een leuke stop. Ik ben er zelf nooit geweest, maar het staat op ons lijstje voor als we ooit in de buurt zijn.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Bronnen Thermopolis

Bericht door Old Faithful »

Waar ligt Riverside ergens? Ik kan het niet vinden op de kaart. De enige Riverside in de buurt van RMNP die ik kan vinden ligt niet net noorden, maar ten zuidoosten van het park. Die bedoel je denk ik niet?
Riverside.JPG
:wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bronnen Thermopolis

Bericht door Galapogos »

Ah, ik zat in Colorado te zoeken. Maar de wereld houdt niet op ten noorden van Colorado natuurlijk. :lol:
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bronnen Thermopolis

Bericht door RuthdeLange »

Beetje late reactie maar inderdaad die Riverside is het. We gaan namelijk de dag erop een hike in het Medicin Bow gebied doen.
En daarna door naar een camping in RMNP.
Bedankt voor de tips.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer