Glacier NP : Going to the sun road

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Heather »

Hallo,

Wij plannen juli volgend jaar een rondreis van Seattle via Canada naar Yellowstone.

Een deel van ons schema :
Waterton Lakes - Glacier NP
Glacier NP
Glacier NP - Gardiner

Heb ik het goed dat we dan best 2 nachten in St Mary boeken ?
Ik heb begrepen dat we zeker de going to the sun road moeten rijden.
Klopt het dat, in ons geval, we ook gewoon terug moeten via dezelfde road ?
Kan iemand ons eventueel helpen met een dagschema zodat we de belangrijkste hoogpunten gezien hebben aub ?

Alvast bedankt !
Heather
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Erik88 »

Omdat je vanuit Waterton komt, is St Mary voor 2 nachten een hele goede keuze.
Je hebt de dag vanaf Waterton NP om een afslag eerder te maken richting de vallei van Many Glacier en hier een wandeling te maken inde middag; er zijn verschillende mooie trails die je zou kunnen lopen. Velen zweren bij de Grinnel Glacier Trail, maar begint al meer te lijken op een dagtocht. Dus goed plannen en niet te laat vertrekken vanuit Waterton. Je kunt ook kiezen voor enkele meren van de swiftcurrent pass trail of bijv. de Iceberg Lake trail doen

De volgende dag zou ik ervoor kiezen om de GTTSroad te rijden en overal uit te stappen waar je het mooi lijkt. Een maar... Het is kneitertje druk op de parkeerplaatsen, al helemaal bij Logan Pass, dus zorg ervoor dat je de meest populaire stukken op de vroege ochtend of late namiddag doet. Ertussenin kun je ervoor kiezen een picknick te houden, een minder belopen trail te kiezen of om heen en weer te blijven rijden op deze weg :wink: .

Tocht van Glacier naar Gardiner is prima te doen, start niet al te laat. Je zou de vroege ochtend nog kunnen gebruiken voor een eventuele autosafari om beren/elk/andere dieren te spotten, maar dat kan in Yellowstone ook!
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door vana »

Je hoeft niet terug via dezelfde weg, je kunt beter de tweede nacht aan de westkant van het park overnachten lijkt mij. De rit van St Mary naar Gardiner is best lang.
Wij hebben overnacht in St Mary, hebben daarna de Going to the Sun road gereden en hebben daarna overnacht in Missoula, zie mijn verslag dag 9 en 10
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 851
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Tantelotje »

Eens met Erik; ik zou er zeker voor kiezen om de GTTSR heen-en-terug te rijden. Dat geeft juist wat eerder en later op de dag tijd voor mooie stops/wandelingen en een leuke picknick tussendoor. Die weg is die tijd ook waard. Prachtig vonden we het.

Wij zijn vervolgens ook in 1 dag van de Rising Sun Motor Inn (aan de GTTSR) naar Gardiner gereden. Inderdaad best een lange rijdag, maar dat heeft bij ons toch sterk de voorkeur boven 2 halve rijdagen en een overnachting waar je die niet perse wilt. Dus ik zou het ook zo doen als in je planning.

Overigens zijn wij ook in het Many Glacier deel geweest, en vonden daar de Swiftcurrent Nature Trail naar de watervallen erg mooi. We zagen nog 2 moose, dat hielp uiteraard ook :clap:

Heel veel plezier, het is een prachtig gebied om te bezoeken!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Heather »

@Erik88
Bedankt voor de uitgebreide uitleg :)
Je moet dus terug naar St Mary via dezelfde weg, begrijp ik dat goed ?

@vana
We hebben besloten om door te bijten en de rit naar Gardiner in 1 dag te doen.
Dan is overnachten in Missoula jammer genoeg geen oplossing ...

Heather.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Heather »

@Tantelotje

Duidelijk ! Danku :thumbup:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Old Faithful »

Heather schreef:
18 feb 2020, 13:16
@Erik88
Bedankt voor de uitgebreide uitleg :)
Je moet dus terug naar St Mary via dezelfde weg, begrijp ik dat goed ?
Volgens mij zijn de keuzes:
1) Een overnachting in St Mary en eentje aan de westkant. Je rijdt van St Mary via de Going To The Sun Road naar de westkant en je hoeft niet terug.
2) Twee overnachtingen in St Mary. Je rijdt GTTSR (zwart) heen en weer of via de rode route terug.
Glacier.JPG
Wij reden in 2008 (een groot gedeelte van) die rode route op weg naar Eagle Falls in de Two Medicine Valley. Wat vond ik daarvan? Mwahh, niet onaardig maar ook niet een route die een onvergetelijke indruk achterliet.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door ingrid14 »

Ik zou ook gaan voor 2x GTTS road.

Een bezoek aan het Many Glacier gedeelte zal de komende jaren moeilijk bemoeilijkt worden door ingrijpende wegenwerken (en geloof me, dat was echt meer dan nodig)
zie dit topic: viewtopic.php?f=16&t=75657

Ik zou gaan voor 2 nachten St Mary.
Kijk op de dag dat je van Waterton komt als je Many Glacier kan bereiken. Indien niet dan zou ik het gebied bij Two Medicine aanraden.

Voor de GTTS road, ga al vroeg op pad. Zorg dat je voor 8u30 al bij Logan Pass bent want de parking daar loopt snel vol.
Je kan daar naar Hidden Lake wandelen of een deel van het Highline Trail doen.
De andere stops tussen St Mary en Logan Pass zou ik voor op de terugweg bewaren. (als je natuurlijk 2 nachten in St Mary doet)
Zie hiervoor ons verslag van 2018.

Wij gingen in 2017 van Old Faithful (Yellowstone) naar Bozeman en de volgende dag naar Many Glacier.
Maar vanaf Gardiner zou ik het zonder tussenstop doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Heather »

@Old Faithful
@ingrid14

Thanks !
Hier kan ik wat mee. Het worden sowieso 2 nachten St Mary.
:wave:
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Heather »

Hallo,

Ik ben begonnen met het boeken van onze overnachtingen voor juli volgend jaar. Heeft iemand een tip voor 2 nachten St Mary ? Via booking kan ik niets vinden en de prijzen lijken mij hoog. De bedoeling is een chalet, huisje, kamer ... voor 5 personen.

Groetjes,
Heather.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 851
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Tantelotje »

Prijjzen zullen daar zeker hoog zijn. Misschien opties in het park? Wij hadden in 2019 voor 2 nachten een cabin bij Rising Sun Inn. Wij vonden dit een prima locatie. Ik weet alleen niet of er ook opties zijn voor 5 personen.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42006
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker ook naar iets in het park kijken, En ook niet alleen booking.com gebruiken. Misschien vind je meer door te googelen op cabin + plaatsnaam.
Zie voor accommodatie in het park de links op https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/ ... eeping.htm.
In dit topic had je ook al naar mogelijkheden gevraagd, ik had toen een cabin op de KOA in St Mary voorgesteld.

Het zal hoe dan ook prijzig zijn.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door IngridZw »

Ons reisgezelschap bij een eventuele volgende reis bestaat uit 6 personen. Vier volwassenen een peuter en een kleuter. Ik heb de afgelopen weken/maanden eens gekeken op de sites Home ToGo en Home Away voor een huis(je) of cabin bij diverse bestemmingen o.a. in de buurt van Mount Rainier. Wij hebben hier nog nooit gebruik van gemaakt maar er zaten zeker interessante opties tussen en bij sommigen viel de prijs ook mee. Misschien zijn er forumleden die ervaring hebben met boeken op deze sites.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42006
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Martin & Marianne »

@Heather Reserveren voor accommodatie in het park kan vanaf 13 maanden van te voren. Ik hoop dat het gelukt is! Of heb je buiten het park iets gevonden? Voor 5 personen is het altijd wat lastig dus sowieso fijn om ervaringen te delen hier, dan hebben anderen er ook iets aan.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Heather »

@Martin & Marianne

Ik ben al een hele tijd aan het kijken maar jammer genoeg is het niet evident om iets te vinden voor 5 personen in het park. Dus nog geen accommodatie in het park gevonden maar ik blijf het in het oog houden. Ondertussen ga ik voor de zekerheid iets boeken via de tip van @IngridZw (waarvoor dank :wink: ) bij HomeToGo.

Ik heb al wel eens gekeken op de website van Glacier NP betreffende de wegwerkzaamheden maar begrijp het niet helemaal.
Als we vanuit Waterton komen en we de keuze hebben tussen iets boeken in Babb, Browning of East Glacier, welke locatie is dan de beste rekeninghoudend met de werken die er zullen zijn ?

PS voor de cabins op KOA zijn minstens 3 nachten vereist tenzij je een cabin neemt zonder badkamer maar dat is hier geen optie ...

Groetjes,
Heather.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42006
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zelf kijken naar een 4- persoonskamer in het park en een luchtbed met slaapzak mee nemen. Ik kan me voorstellen dat dat op meerdere locaties van pas kan komen.
Jammer dat je een eigen badkamer wilt. Wij hebben meerdere keren op een KOA overnacht en we vinden het sanitair daar altijd netjes. En meestal niet ver van de cabins.

Voor de locatie en de wegafsluitingen kun je het beste op de kaart op de NPS site kijken. Daar zie je ook de ligging van de plaatsen die jij noemt.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Heather »

@Martin & Marianne

Ik wou dan toch de cabin zonder badkamer boeken maar dan moet je blijkbaar zelf je lakens meenemen en dat is een beetje zinoos als we voor alle andere accommodaties geen lakens nodig hebben ...

Terug naar af maar ik heb er vertrouwen in dat er nog wel iets vrijkomt.

Ik heb Glacier NP alvast gemaild met de vraag of we een vierpersoonskamer mogen boeken en onze jongste zoon op een matras mogen laten slapen. Afwachten nu.

Ik weet nog steeds niet goed welke locaties de meest logische zijn, bij (na) Many Glacier Entrance of bij (na) Saint Mary Entrance.

Groetjes,
Heather.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door SuperFieke »

Wij hebben met onze 2 tieners 1 nacht in de Swiftcurrent Motor Inn overnacht en 2 nachten op de KOA camping in St. Mary, in een cabin zonder badkamer.
Normaal gezien zouden wij ook niets zonder badkamer boeken, maar omdat alle accomodaties in deze omgeving toen echt heel duur waren, hebben we toen toch voor deze optie gekozen. Zelfs met de kost van 4 slaapzakken uit de Walmart, waren we nog veel goedkoper af. We hebben die trouwens nog kunnen meenemen naar huis.
De KOA camping is erg proper met comfortabele gemeenschappelijke badkamers en een zwembad, wat leuk was voor de kinderen om na de wandelingen nog even te zwemmen. Voor de cabin kan je buiten zitten en er staat een BBQ, je hebt een mooi zicht op de bergen. We vonden het daar veel leuker dan in die krappe hotelkamer in de Swiftcurrent Motor Inn waar we veel te veel voor betaald hadden. Maar die was dan wel weer heel goed gelegen om te gaan wandelen in het Many Glacier gebied.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Heather »

@SuperFieke

Bedankt en mij hebben jullie overtuigd maar mijn partner is er echt niet voor te vinden.

We hebben voorlopig iets via Vrbo geboekt in Browning en kijken regelmatig de website van nps.gov na. Misschien komt er toch nog iets vrij en dan kunnen we nog omboek.

Heather.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Glacier NP : Going to the sun road

Bericht door Heather »

Hallo,

Aangezien de kans om naar Canada te kunnen gaan in juli 2021 nihil is, plannen we (en hopen we dat dit wel kan) een rondreis van Seattle naar Salt Lake City binnen Amerika.
Het schema verandert dus een beetje:

Seattle - Olympic NP - Mt Rainier NP - Yakima -Coeur d'Alène - Glacier NP - Yellowstone - Salt Lake City

Oorspronkelijk hadden we 2 nachten geboekt in Red Eagle Motel (Glacier NP Oost).

Nu plannen we:

Dag 1: Coeur d'Alène - Glacier NP West (Kalispell,...)
Dag 2: Glacier NP West - GTTS - Glacier NP Oost
Dag 3: Glacier NP Oost
Dag 4: Glacier NP Oost - Helena

Zijn 2 nachten Glacier NP Oost nog steeds aan te raden?
Oorspronkelijk hadden we slechts 2 nachten gepland, nu worden het er 3 (1 West en 2 Oost).
Is dit ok of is 1 nacht Glacier NP Oost voldoende?

Bedankt!
Heather.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer