We gaan in juni voor de 9e keer naar ons favoriete vakantieland.

Nu is ons oog gevallen op de staten Oregon en Washington. Daarnaast willen we nog een dag of 5 besteden in Yellowstone.
We hebben 4 weken de tijd om rond te reizen en vertrekken vanuit Vancouver (super goede deal met vliegtickets, anders waren we vanuit Seattle gegaan). Vliegtickets, camper en een aantal campgrounds zijn al geboekt (yellowstone, olymic NP kalaloch).
Ons schema ziet er op dit moment als volgt uit:
We reizen met 2 kinderen van 2 en 4, dus we willen niet al te lange dagen rijden, als het niet nodig is.
De eerste dagen hebben we redelijk vast liggen, want we hebben de campgrounds in yellowstone al gereserveerd. Glacier NP slaan we over, omdat we daar 3 jaar geleden al zijn geweest.
We hebben een aantal vragen over de route:
- John day Fosil beds: ik zie iedereen hier naar toe gaan, maar als je in red rock canyon, en bryce geweest bent, is dat niet zonde van onze tijd?
- Crater lake: kost ons 3 dagen, 500 km extra rijden, wel of niet waard?
- Columbia river gorge: hebben we daar genoeg tijd voor uitgetrokken? We hebben nu ongeveer 1 hele dag.
- Mount Rainier: hoeveel dagen zouden jullie hiervoor uittrekken? We houden van wandelen, alleen met kinderen worden dit toch wat kortere wandelingen van 1-1.5 uur max ben ik bang.

- Olympic NP: we trekken hier 4 dagen voor uit, dat lijkt me ruim voldoende?
- Wat zijn leuke kustplaatsen om naar het strand te gaan met mooi weer?
Missen we verder nog iets op de route? We hebben nog wel een dag over op dit moment, en naar alle waarschijnlijkheid skippen we crater lake, dus dan hebben we nog 4 dagen.
Verder een algemene vraag: zijn er op de route leuke dingen te doen voor de kinderen? Een leuk zwemparadijs, leuke binnen speelplaatsen, dierentuin of wat dan ook voor kinderen van 2 en 4? Alle tips zijn welkom!
We zijn overigens geen stadsmensen, dus steden als Portland en Seattle hoeven we niet echt te bezoeken.
Alvast super bedankt voor het meedenken!
Groet, Jan & Linda.