Reis ClaireVHaut: eerste opzet reisroute.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis ClaireVHaut: eerste opzet reisroute.

Bericht door ClaireVHaut »

Ik wil graag jullie mijn eerste opzet voorleggen voor het VS-deel van mijn reis.

Ik start in Canada (begin mei) en zal zo rond 18 mei aankomen in Port Angeles.

Dit is mijn eerste opzet. Ik heb het niet exact per dag uitgeschreven wat ik ga doen. Ik ga bij aankomst eerst naar het Visitor Center om daar de nodige brochures te halen. Aangezien ik in mei ga, zal ik het weer ook even moeten afwachten. Ik heb niets vastgelegd, dit is puur een leidraad.
Ik reis met een camper.

Mt. Rainier zal ook weersafhankelijk zijn, wat is een alternatief mocht het door sneeuw etc. nog niet bereikbaar zijn of niet te doen te zijn ?

Is het overal lang genoeg ? Is het te lang ? Locaties handig gekozen ?

Ik sta open voor alles. :-)

18-05-2020 van Sidney naar Port Angeles
19-05-2020 Port Angeles
20-05-2020 van Port Angeles naar Kalaloch 154 km
21-05-2020 Kalaloch
22-05-2020 Van Kalaloch naar Lake Quinault 54 km
23-05-2020 Lake Quinalt
24-05-2020 van Lake Quinalt naar Astoria 193 km
25-05-2020 Astoria
26-05-2020 van Astoria naar mount St. Helens 115 km
27-05-2020 Mount st Helens Mt. Rainier /Ashford 128 km
28-05-2020 Mt. Rainier /Ashford
29-05-2020 Mt. Rainier /Ashford
30-05-2020 Mt. Rainier /Ashford naar Seattle 128 km
31-05-2020 Seattle
01-06-2020 Seattle Vancouver 229 km
02-06-2020 Vancouver Amsterdam
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: eerste opzet reisroute.

Bericht door Isis »

Ik ben bang dat je voor Mnt Rainier wel een alternatief achter de hand moet hebben omdat er eind mei nog veel sneeuw kan liggen. Wij komen er later maar ook ik moet rekening houden met dichte wegen.
Kalalich is geweldig mooi.. ga je met camper? dan evt camping reserveren als dat kan. De plekken aan de oceaankant zijn vaak vol en zeker in weekeinden.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: eerste opzet reisroute.

Bericht door ClaireVHaut »

Wij gaan idd met Camper . We vliegen op Vancouver, doen dan eerst Sunshine coast en stukje VI en dan door.

WAt zou een goed alternatief zijn voor Mt Rainier ? We zijn idd vroeg. I Ik sta open voor tips :-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis ClaireVHaut: eerste opzet reisroute.

Bericht door Almere vak V »

ClaireVHaut schreef:
27 feb 2020, 14:23
WAt zou een goed alternatief zijn voor Mt Rainier ? We zijn idd vroeg. I Ik sta open voor tips
Ik zou na Mt St Helens het een stukje zuidelijker zoeken.

Je zou een rondje Mt Hood/Columbia River Gorge kunnen doen. En afhankelijk van de tijd die je (over) hebt er Silver Falls Park bij kunnen pakken.
Ook op Mt Hood ga je sneeuw tegenkomen. Je kan er zelfs rond die tijd nog skiën als je wilt. Maar de doorgaande wegen zijn altijd (op soms een paar uur na...) goed begaanbaar.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: eerste opzet reisroute.

Bericht door ClaireVHaut »

thanks, ik ga deze opties er bij zetten, dan kan ik dit achter de hand houden.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: eerste opzet reisroute.

Bericht door Isis »

Overigens zou je ook iets langer in Olympic kunnen besteden. Wij kwamen in 2016 uit Victoria aan bij Port Angeles. We wilden naar Hurricane Ridge maar het was al laat, het was druk en er was werk aan de weg... dus niet gedaan. Toen naar Tongue Point gereden en op camping Salt Point Recreation Area (of was t SP) gestaan de dag erna naar Ruby Beach (overnachten in Forks). Daarna Kalaloch.
Na Kalaloch ook Mnt St Helens bezocht.
Je kun t nazien in de link onderin... reis Canada 2016.
Wij hebben trouwens voor dit jaar ook Mnt Rainier op planning maar hebben als Alternatief nog Portland, Silver Springs en Sequim.. San Juan Islands (maar ja daar kom je vandaan). Columbia River Gorge is wel erg mooi! Dara gaan we ook naartoe. (roadbook 2020 is in aanbouw in de link voor 2020)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: eerste opzet reisroute.

Bericht door Isis »

Vanuit Portland is het slechts anderhalf uur rijden naar de kust. De eerste stop: het immer populaire Cannon Beach. De imposante Haystack Rock rijst hier fier op uit de onstuimige oceaan. Monolieten zoals deze zijn kenmerkend voor de kust van Oregon. Vanuit het hoger gelegen Ecola State Park heb je fantastische uitzichten over de baai.
Het dorpje Cannon Beach zelf is klein, maar schattig. Maak een wandeling langs de kunstgaleries en boetiekjes van Hemlock Street. Probeer zeker de regionale specialiteit ‘zeeschuim met pure chocolade’: een lekkernij die gemaakt wordt van eiwit met een siroop van bruine suiker.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis ClaireVHaut: eerste opzet reisroute.

Bericht door Almere vak V »

Isis schreef:
28 feb 2020, 14:29
Probeer zeker de regionale specialiteit ‘zeeschuim met pure chocolade’: een lekkernij die gemaakt wordt van eiwit met een siroop van bruine suiker.
Sstttt....

Mijn vrouw leest hier ook mee. :wink:
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: eerste opzet reisroute.

Bericht door ClaireVHaut »

@Isis De dagen die ik noem zijn slechts leidraad, we leggen niets vast. Het zou zomaar kunnen dat we al eerder vanuit canada die kant op gaan als we daar klaar zijn.. geen idee.. ik maak een soort van planning, maar of ik me daaraan ga houden ;-)

Het zal ook wel van het weer afhangen, als het echt prut weer is, blijf ik in canada en zal ik langer op VI blijven bijvoorbeeld
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer