Reis TomDV: Denver - Denver zomer 2021.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
TomDV
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2020, 21:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis TomDV: Denver - Denver zomer 2021.

Bericht door TomDV »

Hey Amerikalovers,

Volgende zomer 2021, zouden met z'n vijven (mama, papa & 3 kids 12/12/14) onze eerste trip door de States willen maken.
Onze voorkeur gaat hier uit naar een trip van Denver naar Denver met vooral stops in Yellowstone / Rocky Mountains / Moab omgeving.

Dit is ons huidig schema.
Trip gaat gebeuren met een gewone wagen.
Doel is om zoveel mogelijk van de natuur op te pikken en een grote range van verschillende zaken te bezichtigen (Yellowstone vs Arches).

1/07/2021 1. Amsterdam/Brussel/Parijs/... - Denver
2/07/2021 2. Denver
3/07/2021 3. Denver - Rocky Mountain NP (Estes)
4/07/2021 4. Rocky Mountain NP (Estes)
5/07/2021 5. Rocky Mountain NP (Estes) - Cheyenne
6/07/2021 6. Cheyenne - Custer State Park
7/07/2021 7. Custer State Park - Crazy Horse Memorial
8/07/2021 8. Crazy Horse Memorial - Rapid City
9/07/2021 9. Rapid City - Sheridan
10/07/2021 10. Sheridan - Gardiner
11/07/2021 11. Gardiner - Yellowstone National Park
12/07/2021 12. Yellowstone National Park
13/07/2021 13. Yellowstone National Park - Grand Teton
14/07/2021 14. Grand Teton
15/07/2021 15. Grand Teton - Park City
16/07/2021 16. Park City - Capitol Reef
17/07/2021 17. Capitol Reef - Goblin Valley
18/07/2021 18. Goblin Valley - Arches
19/07/2021 19. Arches - Moab
20/07/2021 20. Moab - Grand Junction
21/07/2021 21. Grand Junction - Glenwood Springs
22/07/2021 22. Glenwood Springs - Denver - Amsterdam/Brussel/Parijs/…


Geef gerust al jullie tips / opmerkingen rond de tour en onze stops.
We staan voor elke suggestie van de kenners open.
Alvast super bedankt.
Tom & Co.
Laatst gewijzigd door TomDV op 21 jan 2020, 19:59, 2 keer totaal gewijzigd.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Denver - Denver Zomer 2021

Bericht door hke »

Hallo
mooie reis in het vooruitzicht.
Hebben wij goede herinneringen aan in 2012.

ik zou de route uitschrijven in
van naar
dan kun je beter zien hoeveel tijd je echt overal hebt.

Verder is het goed om aan te geven of je met de auto of camper reist en waar jullie voorkeur naar uit gaat.

Yellowstone is enorm groot en ik zou hier zeker meer dagen voor uittrekken.
Verder vonden wij Cody incl de rodeo daar erg leuk.

je zou ons verslag van 2012 kunnen bekijken.
Wij waren er toen met 2 kids van 10 en 12.

succes.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Denver - Denver Zomer 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie reis inderdaad!
Ik zou ook een extra dag in Yellowstone aanraden. Misschien Cheyenne laten vallen en die dag voor Yellowstone gebruiken.
Je zou RMNP op het laatst kunnen doen. Je zult dan minder kans hebben op hoogteziekte en je kunt dan van Grand Lake naar Estes Park rijden via de Trail Ridge Road.
Vergeet bij Moab Canyonlands NP niet.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis TomDV: Denver - Denver zomer 2021.

Bericht door ingrid14 »

Mooie plannen !

Ik deed in 2011 ongeveer zo'n rondje met mijn zoon van toen 15 jaar.
Misschien heb je iets aan ons verslag.

Wat betreft je route.
De volle dag Denver zou ik naar het einde verhuizen.
De meeste mensen zijn door de jetlag op de eerste dag behoorlijk vroeg wakker.
Ik zou hier gebruik van maken om misschien de oostkant van RMNP (regio rond Bear Lake) te bezoeken en naar Cheyenne te rijden. (rest van het park aan het einde van de reis)

Tussen Cheyenne en de Black Hills zou je nog een stop kunnen doen in vb Fort Laramie.
Ik zie het niet staan in je route maar vergeet ook Mt Rushmore niet. Je kan hier prima 's avonds heen, dan kan je ook de avondceremonie meemaken.
Ik zou denk ik liever 2x op dezelfde plaats overnachten hier, vb Custer-Hill City-Keystone. Op de volle dag bezoek je dan Custer SP, Needles Highway, Iron Mountain Road.
De nacht waar je nu Rapid City hebt staan zou je ook Deadwood kunnen nemen. Je kan dan van Custer-Hill City-Keystone eerst naar Badlands National Park (die mis ik in je route) rijden en zorgen dat je 's avonds in Deadwood bent. Het is een charmant wild west stadje dat 's avonds tot leven komt.

Tussen Rapid City (of Deadwood) en Sheridan zou ik zeker een bezoek brengen aan Devils Tower.
Na Sheridan zou ik misschien eerder naar Cody rijden. Nog een wild west stadje en je kan er 's avonds naar de rodeo gaan.

Daarna een bezoek aan Yellowstone voor 3 nachten. (2 is echt wat weinig)

Grand Teton met 2 nachten is prima.

Van Capitol Reef naar Arches/Moab met een stop in Goblin Valley kan op 1 dag.
Een nacht extra bij Moab zou je de kans geven om ook nog Canyonlands NP te bezoeken. (of je doet beiden op 1 dag maar dan wordt het drukker)

Na Moab zijn er meerdere mogelijkheden om terug naar Denver te gaan.
Je kan via Grand Junction en Glenwood Springs en dan via de westkant van RMNP naar Denver.
Maar je zou ook via Vernal kunnen gaan. Daar ligt Dinosaur NM. Mijn zoon vond het er zeer interessant (en dan was de quarry nog niet eens open toen ik er met hem was).
Een nacht in Vernal en volgende dag naar Grand Lake rijden (aan de westkant van RMNP) Je zou daar eventueel ook al een bezoekje aan het park kunnen brengen.
Dag erna via de Kawuneeche Valley en de Trail Ridge Road naar de oostkant van het park. Overnachting in vb Estes Park.
En dan vanaf Estes Park naar Denver, eventueel via Golden. Daar heb je mooi zicht op Denver. Je vindt er ook het graf van Buffalo Bill en het Colorado Railroad Museum.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
TomDV
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2020, 21:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis TomDV: Denver - Denver zomer 2021.

Bericht door TomDV »

Alvast bedankt voor alle tips.
Ik ga ze eens bekijken en zien hoe ze eventueel in te passen in onze reis.

Mss even melden waarom we bepaalde zaken zo gepland hadden.
* Overnachtingen Cheyenne/ Sheridan / Park City => doel is hier om de lange ritten te breken met een overnachting
OF is dit niet nodig jullie aanvoelen?
* Eerste nacht in Denver, is een tip die we al hadden gekregen, om zo eventuele achtergebleven bagage gemakkelijk te kunnen ophalen
OF vinden jullie dit niet nodig en zou dit ook kunnen vanuit de Oost Rockies kans?

Verder nog paar vraagjes:
* Zijn 2 overnachtingen in de omgeving van Rapid City voldoende?
* Hoe plan je het beste Yellowstone om zo een optimale toer te doen, stellende dat je van Cody komt.

Nogmaal bedankt :-) en wees gerust er zullen nog vragen komen :-)
Tom & Co
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TomDV: Denver - Denver zomer 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het heel persoonlijk is of en hoe je lange ritten opdeelt. Ik vind het prettiger om eens een lange rijdag te hebben en dan op mooie plaatsen meer tijd te hebben.
De kans dat je bagage achterblijft is wel aanwezig maar niet heel groot, daar zou ik niet mijn route op instellen. En mocht er iets mis gaan dan wordt de bagage nagestuurd. Om op de dag dat je gaat vliegen nog van Glenwood Springs naar Denver te rijden is ook risicovol.

In South Dakota zijn 3 overnachtingen wel nodig, zeker als je ook naar Badlands wilt.

Ik zou zeker overwegen om RMNP op het laatst te doen. Dan betekent ook minder kans op hoogteziekte.
Kijk voor RMNP eens in ons 2017- en 2019-verslag; wij verbleven bede keren zowel aan de westkant als aan de oostkant.

Voor een indeling van Yellowstone kun je eens in ons 2015-verslag kijken (daar staat ook een pagina met een planning) en in ons 2017-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer