Reis SenS-USA: rondreis nr. 3. Waar naartoe?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis SenS-USA: rondreis nr. 3. Waar naartoe?

Bericht door markro »

Misschien is een bezoek aan de stad Sacramento iets voor jullie, de hoofdstad van de staat Californië.
Er is een interessante Old Town, een treinenmuseum en er staat het State Capitol.
Wij vinden een bezoek aan een State Capitol altijd de moeite waard.
Hierbij de link naar ons reisverslag, klik hier en dan op dag 20.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis SenS-USA: rondreis nr. 3. Waar naartoe?

Bericht door jojostravelusa »

Wij waren van plan om met de ferry van Deception Pass SP via Seattle naar Olympic NP te gaan, maar het bleek dat we vergeten waren om de ferry te reserveren en dat is echt noodzakelijk. Wij zijn dus omgereden. Dat was goed te doen, maar wel veel meer kilometers. Bovendien heb je op de ferry ook nog leuke uitzichten. Ik zou dus zeker voor de ferry gaan.
SenS-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 feb 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis SenS-USA: rondreis nr. 3. Waar naartoe?

Bericht door SenS-USA »

Het heeft een poosje stilgelegen... we gaan ook pas in '25 ;)

Het zal waarschijnlijk wel de slinger worden, maar wil nog wel wat kust toevoegen. Ik denk ook dat de zandduinen erg leuk zijn voor een 5-jarige. Dit roept natuurlijk ook weer vragen op:
- Ik weet dat het aan de kust (bijv Olympic NP) erg mistig kan zijn, maar is dit ook aan de orde bij de Oregon Dunes en het stuk naar Redwoods?
- Bij Siltcoos lijkt het mij leuk om de duinen in te gaan en te kajakken. Heeft iemand daar ervaring mee en wellicht nog leuke tips voor de omgeving? Voor de rust in de reis, wil ik daar wellicht 2 nachten inplannen.

Ook overige tips zijn van harte welkom!
image.png
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SenS-USA: rondreis nr. 3. Waar naartoe?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen idee of je er mist kunt verwachten; wij hebben dat wel ten zuiden van SF meegemaakt, maar niet in het noordelijke deel.
Ik zie dat je de KOA in Shingleton hebt staan. Wij hebben daar ook eens overnacht en dat was prima, maar toen waren er nog geen cabins in Lassen zelf. als ik weer naar Lassen zou gaan zou ik kiezen voor die cabins. Zie https://lassenlodging.com/manzanita-camping-cabins

Ik zie nu ook de vraag over de ferry staan; hier is in een ander topic recent ook over geschreven. Ik vind een boottochtje altijd leuk ter afwisseling.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer