Reis Lijster: 3 weken van Las Vegas via Oregon/Washington naar SF.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Lijster
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2016, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis Lijster: 3 weken van Las Vegas via Oregon/Washington naar SF.

Bericht door Lijster »

Na een eerdere planning voor volgend jaar juni door omstandigheden niet door kon gaan, nu toch in deze kerstvakantie toch weer wat tijd genomen om een planning te maken voor een vakantie eind zomer 2020. De bedoeling is om vanuit Las Vegas via California - Oregon en Washington state te eindigen in SF. Seattle is eerder bezocht dus niet een vereiste in deze vakantie. We hebben onderstaande planning voor maximaal 21 nachten samengesteld. Graag jullie feedback mbt deze planning.

Twijfelpunten:
- evt route omdraaien (eindigen in LV - maar is dan Yosemite niet te laat in seizoen?)
- is tijd voor Olympic NP voldoende? (2 nachten gepland op het moment)

Dag: Datum Route
1 zaterdag 29 augustus 2020 Amsterdam - Las Vegas
2 zondag 30 augustus 2020 Las Vegas
3 maandag 31 augustus 2020 Las Vegas - Lone Pine
4 dinsdag 1 september 2020 Lone Pine -Yosemite Valley
5 woensdag 2 september 2020 Yosemite
6 donderdag 3 september 2020 Yosemite - Mammoth Lakes
7 vrijdag 4 september 2020 Mammoth Lakes - Bodie - Lake Tahoe - Reno
8 zaterdag 5 september 2020 Reno - Lassen - Klamath Falls
9 zondag 6 september 2020 Klamath Falls - Crater Lake - Bend
10 maandag 7 september 2020 Bend (Painted Hills (namiddag))
11 dinsdag 8 september 2020 Bend-Sisters- Mt Hood/Trillium Lake – Portland/Woodburn
12 woensdag 9 september 2020 Woodburn - Portland - Hood River
13 donderdag 10 september 2020 Hood River - Mt St Helens - Packwood
14 vrijdag 11 september 2020 Packwood (Mt Rainier)
15 zaterdag 12 september 2020 Packwood - Port Angeles
16 zondag 13 september 2020 Port Angeles - Forks
17 maandag 14 september 2020 Forks - Astoria/Cannon Beach
18 dinsdag 15 september 2020 Cannon Beach - Reedsport
19 woensdag 16 september 2020 Reedsport-Coos bay- Redwood NP- Crescent City
20 donderdag 17 september 2020 Crescent City -Eureka
21 vrijdag 18 september 2020 Eureka - Santa Rosa
22 zaterdag 19 september 2020 Santa Rosa - San Francisco - Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lijster: 3 weken van Las Vegas via Oregon/Washington naar SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij zo hier en daar erg gehaast. Je zou ook een rondje SF kunnen doen of is Las Vegas een must? En zijn er dingen die je al eerder hebt gedaan? De route van Las Vegas naar Yosemite is mooi, maar je trekt er nu erg weinig tijd voor uit. En wil je twee keer de Tioga Pass rijden?
Voor Lassen heb je nauwelijks tijd nu, is dat bewust?
Voor Olympic zijn 3 nachten wel mooi, maar het hangt er van af wat je er allemaal wilt doen.

Wij deden in 2006 iets vergelijkbaars, maar zonder de Redwoods. Die bezochten we in 2015. Misschien heb je iets aan beide verslagen.

Marianne
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Lijster: 3 weken van Las Vegas via Oregon/Washington naar SF.

Bericht door JaapjeInAmerika »

Ik ben het met Martin & Marianne eens. Dit lijkt wel een race tegen de klok. Probeer wat tijd te nemen om dingen te bekijken en vooral te beleven. Trek wat tijd uit voor de immense parken, ga eens wandelen en geniet. Probeer ook zo flexibel mogelijk te zijn. Als het ergens mooi is, blijf er wat langer en sla wat andere dingen over. Lassen is prachtig. Maar eigenlijk zou je daar toch wat langer moeten rondkijken. Maak eens een wandeling. Hetzelfde geldt voor een aantal van de andere parken. Onderschat ook de afstanden niet. En je moet ook nog af en toe wat winkelen. Kijk ook nog eens goed naar de wonderen die je wilt bezoeken. Ik zie op het forum dat tegenwoordig veel mensen naar de Painted Hills in Oregon willen. Waarom is dat? Die stellen echt niet zoveel voor. Als je door Death Valley rijdt, kun je veel mooiere kleiheuvels zien en ook heel veel meer. Je kunt mijn inzien in plaats van de Painted Hills misschien beter Newberry NVM aandoen. De Redwoods zijn zeker erg fraai en zeer aan te bevelen. Maar als je daarvoor vanuit Washington weer helemaal naar het zuiden wilt, is dat misschien toch een beetje teveel. Dan kun je misschien beter vanuit Seattle terugvliegen. Dat scheelt heel veel tijd. Tijd die je in andere parken kunt besteden.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Lijster: 3 weken van Las Vegas via Oregon/Washington naar SF.

Bericht door Almere vak V »

JaapjeInAmerika schreef:
30 dec 2019, 14:39
Kijk ook nog eens goed naar de wonderen die je wilt bezoeken. Ik zie op het forum dat tegenwoordig veel mensen naar de Painted Hills in Oregon willen. Waarom is dat? Die stellen echt niet zoveel voor. Als je door Death Valley rijdt, kun je veel mooiere kleiheuvels zien en ook heel veel meer.
:shock: :shock: :shock:

Echt?? Death Valley vergelijken met Painted Hills?? Iets in mij zegt dat je minimaal bij 1 van de 2 niet geweest bent. Hebben in mijn optiek echt totaal niks met elkaar te maken en twee totaal niet met elkaar te vergelijken plekken.

Maar goed, iedereen zijn mening...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lijster: 3 weken van Las Vegas via Oregon/Washington naar SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn een paar jaar geleden naar de Painted Hills geweest omdat het op de route lag. Mooi om gezien te hebben maar ik zou er zelf niet voor omrijden.
En ja, Death Valley is natuurlijk anders maar daar zijn wel prachtig gekleurde heuvels!
En ik denk dat Jaap er echt wel geweest is.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Lijster: 3 weken van Las Vegas via Oregon/Washington naar SF.

Bericht door Almere vak V »

Martin & Marianne schreef:
03 jan 2020, 15:40
En ja, Death Valley is natuurlijk anders maar daar zijn wel prachtig gekleurde heuvels!
In Zuid Limburg hebben ze ook prachtig gekleurde heuvels! Welke idioot vliegt er voor naar Amerika??

Ik vind de discussie over welke route en bezienswaardigheden je niet mag missen altijd best leuk. Maar wel heel persoonlijk. Maar als we hier Death Valley met John Day Fossil Beds gaan vergelijken dan kunnen we er beter mee stoppen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer