Oregon/Washington incl. Yellowstone?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
MichelleAimee
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2019, 18:49

Oregon/Washington incl. Yellowstone?

Bericht door MichelleAimee »

Hallo allen,

in juni/juli 2020 gaan we 22 dagen naar oregon/washington. We vliegen op Seattle. Ik zou graag Yellowstone/Glacier willen zien, maar ik wil ook niet al te veel in die 22 dagen proppen. Ik dacht aan het rondje seattle - north cascades np - glacier - yellowstone - grand teton - crater lake np - olympic np - seattle. Dus mijn vraag is of ik dit rondje (een beetje relaxed) in 22 dagen kan doen, of dat ik die 22 dagen beter kan benutten om oregon/washington te ontdekken.

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Oregon/Washington incl. Yellowstone?

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou alvast zelf wat voorwerk kunnen doen; schrijf je plannen eens uit in een schema per dag, dan zie je snel genoeg of het mogelijk is en dan kunnen wij ook makkelijker zeggen wat wel en niet haalbaar is. Hou er rekening mee dat juni misschien nog vroeg is voor sommige parken.

In 2015 waren wij in juni in Yellowstone en Grand Teton en ook bij Crater Lake. Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag.

Deze reis is in plaats van de aprilreis in het zuidwesten?

Marianne
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Oregon/Washington incl. Yellowstone?

Bericht door heems87 »

Ola :hello2:

Bovenstaande is inderdaad helemaal waar, het makkelijkste is om een dagschema te maken, dan kun je in een oogopslag zien welke plekken je aan wil doen, hoelang het rijden is en hoeveel dagen je ergens wil verblijven. Dan is het een kwestie van bepalen of je dit genoeg denkt te vinden, dat hangt heel erg van je eigen invulling af. ...

wij zijn vrij normaal vlot klaar met dingen en vonden:

2 dagen Glacier
3 dagen yellowstone
1 dag grand teton
2 dagen Olympic park
2 dagen Seattle

Meer dan genoeg ... de rest lekker rondrijden en andere plekken aandoen.

Conclusie: Het kan makkelijk, ik denk zelfs zonder compromis, echter moet je wel soms lange ritten maken.
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer