Reis Monique41@: Oregon 2020.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Monique41@
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Monique41@: Oregon 2020.

Bericht door Monique41@ »

Hallo allemaal, we willen graag volgend jaar weer op vakantie naar Amerika. We zijn al 2x eerder geweest. De eerste vakantie was een rondje West-Amerika met Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon, etc. De tweede vakantie begon in Seattle, Rocky Mountians, Jasper, Banff en Yellowstone.
Volgend jaar willen we naar Oregon. We hebben nu een eerste opzet en ben benieuwd naar jullie mening.

1. Van Amsterdam naar Portland
2. Portland naar Astoria
3. Astoria naar Newport
4. Newport
5. Newport naar Coos Bay
6. Coos Bay naar Grants Pass
7. Grants Pass
8. Grants Pass naar Crater Lake NP
9. Crater Lake NP naar Bend
10. Bend
11. Bend
12. Bend naar John Day
13. John Day naar Pendleton
14. Pendleton
15. Pendleton naar Hood River
16. Hood River naar Portland
17. Portland
18. Portland
19. Portland
En weer terug naar huis.

Hopelijk kunnen we naar de Pendleton Round up.
We houden van de natuur, maar ook van leuke steden.
Missen we iets? Ik hoor graag jullie opmerkingen.
We willen de rondreis boeken via een reisbureau. Ik durf het niet zo goed zelf allemaal te regelen.

Groetjes Monique.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Monique41@: Oregon 2020.

Bericht door Almere vak V »

Monique41@ schreef:
05 nov 2019, 21:59
1. Van Amsterdam naar Portland
Hou er rekening mee dat vliegen van Amsterdam naar Portland 9 van de 10 keer erg duur is. Seattle en Vancouver zijn vaak vele goedkopere opties. Wij komen prive minimaal 5 keer per jaar in Oregon. Kan de aantal keren dat wij op PDX vliegen echt op 1 hand tellen. Ritje van Seattle naar Portland duurt 3 uur en is prima te doen.
Een snelle blik leert nu dat het prijsverschil voor begin september (want daar heb je het volgens mij over) best meevalt. Je vliegt uit Amsterdam naar Vancouver vliegt voor €525. Dusseldorf Seattle een tientje duurder is. Dusseldorf Portland heb je al voor €600.
Monique41@ schreef:
05 nov 2019, 21:59
Hopelijk kunnen we naar de Pendleton Round up.
Dat is een kwestie van kaartjes kopen zou ik willen zeggen. Roundup is dit jaar van 16 tot en met 19 september. Kaartjes zijn al beschikbaar. Dus een kwestie van klikken en betalen. Mijn vrouw is in staat om voor de Roundup (in 2020 is de kans groot dat ze er is...) op en neer te vliegen naar Oregon. Die vindt het helemaal geweldig! Het is voor haar de ultieme combinatie van Kermis, Carnaval en jaarmarkt.
Monique41@ schreef:
05 nov 2019, 21:59
Missen we iets? Ik hoor graag jullie opmerkingen.
Wij zijn enorme sportgekken. Ik verdien mn geld in de sport in Amerika. Er gaat voor mij niks boven American Football. Eén van de beste college teams speelt in Eugene. Te weten de Oregon Ducks. Die spelen rond de periode dat jullie er zijn 3 thuiswedstrijden. Te weten 5, 12 en 19 september. Op 12 september spelen ze tegen de Ohio State Buckeyes. Dat is een absolute kraker! Kaartjes krijgen zal niet makkelijk worden. Prijzen zullen fors zijn. Ga uit van minimaal $100 per kaartje. Maar dan heb je wel wat!! Oordopjes mee zou ik zeggen...

Mis je verder iets?? Een wijs iemand hier op het forum heeft ooit gezegd, je mist meer dan dat je ziet. Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. In het bovenste topic kan je allerlei info vinden over Oregon (en Washington State). Doe er je voordeel mee!
Monique41@ schreef:
05 nov 2019, 21:59
We willen de rondreis boeken via een reisbureau. Ik durf het niet zo goed zelf allemaal te regelen.
Als je snel van je geld af wil is dit uiteraard de beste optie. Mocht je dat niet willen dan zou ik me hier gaan verdiepen in de topics die gaan over vliegtickets, auto's en hotelkamers boeken. Dat kan je duizenden euro's besparen.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Monique41@: Oregon 2020.

Bericht door Felicitas »

Leuk, een rondje in Oregon. Wij zijn daar één keer geweest (in 2015). We zijn toen ook nog in Oost Oregon geweest. Het plaatsje Joseph bij Wallowa Lake en de Wallowa Mountains vonden wij daar erg de moeite waard. Prachtige omgeving. Mount Hood vonden we ook leuk. We logeerden in de historische Timberline Lodge. Heel erg sfeervol. Heb je de vorige twee reizen in Amerika ook via een reisbureau geboekt? De meesten op dit forum boeken alles zelf, dus genoeg hulp hier als je je reis deze keer zelf zou willen regelen.
Monique41@
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Monique41@: Oregon 2020.

Bericht door Monique41@ »

Dankjewel voor jullie reacties. Ik overweeg nu om toch zelf te gaan boeken. Ik ben me al druk aan het inlezen. De vorige 2 vakanties inderdaad geboekt via een reisbureau.
Pendleton is heel duur tijdens de Pendleton Round up. Is Pendleton makkelijk te bereiken via een andere stad? Wat zouden jullie dan aanraden?
Goede tip om een wedstrijd te gaan bekijken. Wij zijn beide ijshockey fans. American Football lijkt me ook een beleving.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Monique41@: Oregon 2020.

Bericht door opvakantie »

Zelf boeken is vrij gemakkelijk, we doen dat al jaren bij Booking.com, Expedia of direct bij een hotel.
Ligt een beetje aan de voorwaarden en de prijs. Het is nog nooit voorgekomen dat we ergens kwamen en onze reservering niet in het systeem stond.
Idem voor vliegtuig en auto. Gebruik gekende en bekende online sites en er kan weinig mis gaan (als je de voorwaarden leest voor je dingen finaal maakt)

De route die je beschrijft is een prachtig stukje Amerika. De kust route is geweldig om te rijden. We zijn toen onderweg vaak gestopt om even te kijken en een stukje te wandelen aan het strand. Daardoor duurde de rit ook veel langer maar het was de moeite waard.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Monique41@: Oregon 2020.

Bericht door Almere vak V »

Monique41@ schreef:
07 nov 2019, 10:12
Pendleton is heel duur tijdens de Pendleton Round up. Is Pendleton makkelijk te bereiken via een andere stad? Wat zouden jullie dan aanraden?
Tsja, je verwacht het niet... :wink:

Ik zou La Grande proberen. Ligt ook aan de 84. Nog geen uurtje rijden. Ik denk dat het je al tussen de 50 en de 80% gaat schelen van de prijs die je in Pendleton betaald.

Alhoewel het ook wel mooi is om in Pendleton te logeren tijdens de Roundup. De hele stad is in feeststemming. Heeft ook wel wat.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Monique41@: Oregon 2020.

Bericht door Almere vak V »

Monique41@ schreef:
07 nov 2019, 10:12
Goede tip om een wedstrijd te gaan bekijken. Wij zijn beide ijshockey fans. American Football lijkt me ook een beleving.
NHL seizoen start pas begin oktober. Ik denk dat jullie dan al weer een heel eind richting huis zijn. Komt bij dat hockey alleen op dit moment in Vancouver wordt gespeeld en dat is toch een aardig eindje uit de richting. Vanaf 2021-2022 ook NHL in Seattle.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer