Weekje cruise naar Alaska vanuit Vancouver de moeite waard?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Weekje cruise naar Alaska vanuit Vancouver de moeite waard?

Bericht door moon29 » 24 okt 2019, 22:05

Volgend jaar september willen we naar Vancouver + Vancouver Island, maar we hebben 3 weken dus gaan we nog wel wat meer dan dat doen.
In de Amerikaanse omgeving zijn we nog nooit geweest, maar ook in Canada zijn we nog nooit geweest. Genoeg te kiezen dus (wat het niet makkelijker maakt :lol: ).
Nadenkend over de mogelijke opties bedacht ik dat een weekje Alaska cruise vanuit Vancouver (Island) ook een mogelijkheid is.

Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben (cruise van 7 dagen bijvoorbeeld)?
Is het een aanrader? En zo ja, waar moeten we op letten bij het kiezen ervan?
Is september een goede periode daarvoor?
Ik las in een reisverslag van zo'n Alaska cruise van een week dat het schip iedere dag behoorlijk schommelde. Verschilt dat nog per cruise schip (grootte) ? Ik zou niet graag een hele week (zee) ziek zijn.

Groetjes,
Monique

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: weekje cruise naar Alaska vanuit Vancouver de moeite waard?

Bericht door Tipsy_1 » 24 okt 2019, 22:42

Ik heb geen ervaring met een Alaska cruise. Wij hebben Alaska "gewoon" als roadtrip gedaan, wat fantastisch was.
Als cruise alternatief en om toch een beetje Alaska mee te pakken: misschien is een trip door de Inside Passage een idee. Dat is een dagtocht maar wel een heel lange dag (de meeste mensen hebben daarom ook een cabin, wij zijn enkele uurtjes gaan slapen toen het donker was).
Vanaf de aankomsthalte van de Inside Passage kan je doorrijden via een schitterende route naar Stewart / Hyder, jaja dat is het puntje van Alaska!
Hier heb je Salmon Glacier (schitterend) en ook veel beren. En het beste van alles: Fish Creek. Hier is eind augustus / begin september de zalmtrek en kan je grizzly's aan je voeten (boardwalk) zalmen zien vangen, en dat zonder fancy exercursies en toch veilig. Aanrader hoor!
Wij hebben zo een reis gemaakt met Vancouver, Vancouver Island (orka's), Inside Passage, Stewart/Hyder, doorsteken naar de Rockies.
Echt een aanrader en "the best of both worlds" en zelfs een beetje mini-cruisen.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

BonnyR
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Weekje cruise naar Alaska vanuit Vancouver de moeite waard?

Bericht door BonnyR » 25 okt 2019, 12:48

Wij hebben jaren geleden de Cruise gedaan met de oude MS Rotterdan van Vancouver naar Anchorage. Geweldige ervaring met een paar stops onderweg. We vonden het zeker de moeite waard. We mochten aan boord bij veel "feestjes" aanwezig zijn Er was een Nederlandse avond met de captain, werden we voor uitgenodigd. Eten van snert op de brug met de captain en crew tussen de gletsjers. Ook het Duitse feestje bijgewoond, omdat er te weinig Duitsers aan boord waren en we Duits spraken. Ja en dat gepamper en 22 uur per dag kunnen eten/drinken is toch wel lol. Daarna zijn we in Anchorage in een camper gestapt en die hebben we in Seattle weer ingeleverd. Heel bijzonder dat we deze reis geboekt hebben bij iemand thuis, die een soort ambassadeur voor Alaska was.

Het genoemde Hyder zijn we ook geweest, wat een geweldige beren spot!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

BonnyR
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR » 25 okt 2019, 12:52

Ooh ja en zo'n Cruiseschip schommelt echt niet bij een beetje normaal weer. Windkracht 10 durf ik niets over te zeggen. :lol: :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 25 okt 2019, 16:45

Ik zou het zonde vinden om Alaska alleen per cruiseschip te bekijken. Dan mis je een hoop. Kun je het niet combineren met een roadtrip? Je kunt ook kiezen voor Canada natuurlijk. Van beide (zonder cruise) kun je ons reisverslag hieronder vinden.

moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 » 26 okt 2019, 10:42

Dit was idd de info die ik zoek! We willen nu geen hele Alaska vakantie gaan doen. Dus dan is het wellicht beter het bij Canada al dan niet gecombineerd met stuk Amerika te houden en Alaska voor een andere keer te bewaren.

Ik ga zeker je verslagen lezen.
Tipsy_1 schreef:
24 okt 2019, 22:42
Als cruise alternatief en om toch een beetje Alaska mee te pakken: misschien is een trip door de Inside Passage een idee. Dat is een dagtocht maar wel een heel lange dag (de meeste mensen hebben daarom ook een cabin, wij zijn enkele uurtjes gaan slapen toen het donker was).
Vanaf de aankomsthalte van de Inside Passage kan je doorrijden via een schitterende route naar Stewart / Hyder, jaja dat is het puntje van Alaska!
Hier heb je Salmon Glacier (schitterend) en ook veel beren. En het beste van alles: Fish Creek. Hier is eind augustus / begin september de zalmtrek en kan je grizzly's aan je voeten (boardwalk) zalmen zien vangen, en dat zonder fancy exercursies en toch veilig. Aanrader hoor!
Wij hebben zo een reis gemaakt met Vancouver, Vancouver Island (orka's), Inside Passage, Stewart/Hyder, doorsteken naar de Rockies.
Echt een aanrader en "the best of both worlds" en zelfs een beetje mini-cruisen.
Dank voor de tip! Deze ga ik zeker onderzoeken!

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 26 okt 2019, 18:42

misschien heb je wat aan ons verslag:
https://reisverhalen3.webs.com/westcanada2012.htm
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 » 26 okt 2019, 19:20

Zekers! Ben er al zodra ik even tijd had in aan het lezen geweest😊

Moeilijke van een nieuw gebied vind ik het inschatten hoe lang we per plek zullen willen blijven... en dus hoe groot het rondje of one way die we gaan doen kan worden.
En altijd die keizer die gemaakt moeten worden he ... nemen we olympic NP mee of alleen canada enz maar voor die vragen heb ik eigenlijk ander topic over onze reis lopen

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman » 26 okt 2019, 19:26

We hebben 2x de Inside Passage gedaan en hadden 2x een totaal verschillende ervaring. De eerste keer hebben we een ganse dag niets anders gezien dan de boeg van het schip (mist en regen) en de tweede keer hadden we niets dan zon.
Toen deden we ook niet de volledig Inside Passage maar namen de "afslag" in Bella Bella. Vanaf dit moment beleefden we één van de mooiste dagen van al onze Amerika/Canadareizen: http://kalaman0032jul2017.blogspot.com/ ... coola.html

Hou er in elk geval rekening mee dat de prijzen behoorlijk hoog zijn. Een cabin zou ik alvast niet nemen. Wat maakt het nu uit of je nog enkele uurtjes (na het donker) in een gewone, overigens heel comfortabele zetel zit of dan wel in een bed gaat liggen. Een beetje later kan je sowieso gaan slapen als je van boord bent.

Alaska zou ik ook houden voor een andere keer, en dit als enige bestemming plant. Er is daar genoeg te zien.

bartensharon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door bartensharon » 04 nov 2019, 13:22

Wij zijn 10 jaar geleden met princess cruises van Stewart naar Vancouver gevaren. (Een week) Eerst een stuk Alaska gedaan, daarna de cruise en toen nog een stuk Canada. Wij hadden nog nooit eerder een cruise gedaan, maar vonden het echt fantastisch! Geweldige natuur, ongerept, veel wildlife. Zo vanaf je balkon orca’s en walvissen zien zwemmen, de zonsondergangen. Prachtig! Op meerdere plekken kon je van de boot af om excursies te doen (wij zijn toen met een watervliegtuig naar een berenspot plek midden in de middle of nowhere gevlogen, fantastisch!) We hadden wel heel mooi weer toen (augustus) en lekker op het dek kunnen liggen zonnebaden. Wel zou ik altijd een hut met balkon pakken, kost wat meer maar is zoveel gaver! En ik was ook erg bang om zieziek te worden, maar helemaal geen last van gehad. Je voelt de boot amper bewegen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer