Reis Saskia45: Reis vanuit Las Vegas met Yellowstone NP in 2020.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: Reis vanuit Las Vegas met Yellowstone NP in 2020.

Bericht door Saskia45 »

De camper is geboekt en het is gelukt om 2 nachten Colter Bay (dag 5 en 6) te boeken.
Nu zijn we aan het puzzelen op wanneer waar te overnachten in Yellowstone. Door een afsluiting tussen Tower en Canyon komende zomer, lijkt het onvermijdelijk om een stuk dubbel te rijden als we ook nog naar Lamar Valley willen. Omdat je daar vroeg moet zijn, begrijp ik uit de verschillende reisverslagen, lijkt een campground in Cooke City handig?

Wat vinden jullie hiervan?
dag 7 Colter Bay - Grant (Moose Falls, West Thumb boardwalk, Gull Point SD, Lake Butte SD/overlook, OF Geyser Basin, Keppler Cascades)
dag 8 Grant - Madison of Canyon (OF geyser basin (morning glory pool), grand prismatic spring, firehole lake drive, firehole canyon drive)
dag 9 Madison of Canyon - Cooke City (Canyon north rim drive, hayden valley, mud vulcano, Norris Geyser basin, Mammoth Hotsprings (?))
dag 10 Cooke City - Madison (Lamar Valley, Mammoth Hotsprings, upper terrace loopdrive, norris geyser basin, artists paint pots)
dag 11 Madison - Jackson Hole (deel dag 8, great fountain geyser, white dome geyser, fountain paint pot)

Is dit een logische indeling?
Is het op dag 8 handig om op Canyon campground te overnachten, of beter op Madison campground?
Het lijken volle dagen, of valt dat wel mee? Ik heb nog niet zo'n duidelijk beeld of wandelen (buiten de boardwalks) nog een aanvulling is, en in plaats van wat dan? Er is zoveel te zien.

groet Saskia

Edit: ik zie net dat er in Cooke City geen campgrounds zijn die te reserveren zijn. Dan zou Gardiner een optie zijn of dan beter op en neer rijden vanuit Madison Campground en daar dus dag 9 en 10 overnachten? Als we 2 nachten Madison doen lijkt het wel aardig om dag 8 in Canyon te zitten?!
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Saskia45: Reis vanuit Las Vegas met Yellowstone NP in 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je op dag 7 al naar OF wilt zou je ook meteen door kunnen rijden naar Madison in plaats van weer terug naar Grant. Op zich kan het allebei maar je rijdt dan de volgende dag weer dezelfde route vanuit Grant. Wij reden in 2015 in 1 dag van Colter bay naar OF, zie hier voor het verslag van die dag.
Wij hebben toen redelijk veel gewandeld maar voor een eerste bezoek aan het park zou ik vooral kijken naar de belangrijkste highlights. En als er tijd over is kun je een (ranger)wandeling doen. Maar probeer niet te veel te doen en neem vooral de tijd overal; ik lees bijna nergens dat mensen ook wachten op een geiseruitbarsting (behalve dan de OF) of de tijd nemen om wildlife te spotten en dat is toch wel erg jammer.
Lake Butte ligt erg ver uit de richting die eerste dag, dat lijkt me wat te ver om. Ik zou dat laten vallen. Of laat OF vallen die eerste dag.
De andere dagen begrijp ik niet helemaal. Je wilt van Cooke City weer naar Madison? Je hebt Mammoth Hot Springs ook twee keer vermeld. Je zou ook via Cody en de E entrance kunnen rijden en in Canyon overnachten. Dan neem je Lake Butte die dag mee.
Je hebt nu het gebied tussen OF en Madison op 3 verschillende dagen staan, dat zou ik proberen in 2 dagen te doen.
Het blijft een puzzel, schrijf eens op wat de echte musts zijn. En bedenk dat je er niet aan ontkomt om eens een stuk dubbel te rijden. En hou daarbij in gedachten dat het stuk tussen Norris en Canyon het minst interessant is.

Marianne
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: Reis vanuit Las Vegas met Yellowstone NP in 2020.

Bericht door Saskia45 »

Dank voor al je tips. We vinden het lastig bepalen hoeveel je op een dag kunt doen, daarom stonden een aantal dingen er dubbel in. En de wegafsluiting maakt het er niet eenvoudiger op.
Highlights die we zeker willen zien zijn OF gebied, Grand Prismatic Spring, West Thumb/Lake, Canyon, Mammoth Hotsprings, Lamar Valley.

We hebben nu 2 nachten madison campground geboekt en daarna 2 nachten canyon campground met het volgende idee voor een indeling:
dag 7 Colter Bay - Madison (Moose Falls, visitor center Grant, West Thumb boardwalk, Gull Point scenic drive, OF geyser basin)
dag 8 Madison - Madison (morning glory pool (?), grand prismatic spring, firehole lake drive met great fountain geyser, white dome geyser, fountain paint pot)
dag 9 Madison - Canyon (Lamar Valley, Mammoth Hotsprings, upper terrace loopdrive, Canary Spring, evt boiling river)
dag 10 Canyon - Canyon (Canyon north rim drive / wandelen, Norris Geyser Basin, artists paint pots, hayden valley, mud vulcano, evt Lake Butte SD/Overlook?)
dag 11 Canyon - Jackson Hole (via ? Nader in te vullen ter plekke, kan in Yellowstone zijn of in GT)

groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer