Reis Daisy's: Olympic NP 2 dagen, waar?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Daisy's
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Daisy's: Olympic NP 2 dagen, waar?

Bericht door Daisy's » 28 sep 2019, 15:45

Hoi allemaal, wij gaan 22/7 voor 22 dagen naar Washington & Oregon. Wij zijn een gezin met 2 meiden van dan 5 en 7.(Dit is inmiddels met de meiden de 4e keer in hun korte leventjes.)
We zijn niet vies van een wandelingetje maar 20 km is wat ver.
Wel is het bij ons al snel "Been there, done that". :wink:

Wij vliegen op Seattle (tickets zijn reeds geboekt), en hebben de eerste overnachting al geboekt in Port Orchard (alvast linksaf richting Olympic NP)
Nu hebben wij een route waarbij we 2 nachten de tijd in Olympic NP hebben. Nu is de vraag, wat is handig?
- Slapen in Port Angeles (1,5 u rijden vanaf eerste overnachting en met een jetlag om 7 u al echt een ochtend erop hebben zitten) Kun je daar al het park in?
- Of doorrijden naar Forks? En dan daar 2 nachten? Vanaf daar alles doen?
- Of als je in Port Angeles heb geslapen via La Push en Hoh Rainforest en dan slapen in Ruby Beach?

De dag er na is de planning om naar Astoria of Cannon Beach te rijden. ( daar hebben we ook 2 nachten gepland. Dit om niet alleen maar overal 1 nachtje te zitten. Dus die kan ook elders gepland worden)

Voor het gehele plaatje hebben we nu dit:

22/7 Amsterdam - Seattle. Slapen in Port orchard
23/7 Port Orchard - ....?
24/7 Olympic NP (Hoh Rainforest, La push beach, Ruby Beach)
25/7 Olympic NP - Astoria/Cannon Beach
26/7 Astoria/ Cannon Beach
27/7 Cannon Beach- Newport
28/7 Newport - Coos Bay
29/7 Coos Bay - Craterlake
30/7 Craterlake - Bend
31-7 Bend (Mt Bachelor & Sisters)
1/8 Bend - Smithrock SP - Mitchell (John Fossil Beds & Painted hills)
2/8 Mitchell - Government Camp/The Dalles (mt Hood)
3/8 Government Camp/The Dalles (mt Hood)
4/8 Government Camp/The Dalles - Portland (Colombia River Gorge)
5/8 Portland
6/8 Portland of mt Saint Helens
7/8 Portland - Ashfort of Packwood (mt Rainier)
8/8 Ashfort/Packwood (mt Rainier)
9/8 Ashfort/Packwood - Shoqualmie- North Cascades
10/8 North Cascades
11/8 Nort Cascades - Seattle
12/8 Seattle
13/8 Seatlle - Amsterdam

Uiteraard is nog niet alles uitgewerkt. Er zijn ook verder nog geen hotels geboekt. Dat is soms schrikken in het hoogseizoen zeg! :shock:
Maar alle tips zijn welkom!
Bedankt voor het lezen en zeker voor het reageren :thumbup:
2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida

dirkvd001
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Olympic NP 2 dagen, waar?

Bericht door dirkvd001 » 28 sep 2019, 19:06

Vanuit Seattle zijn wij naar Port Angeles gereden. Het is een slaperig dorpje met wat winkels, restaurants en bar. Je kan even op de pier uitwaaien en van daaruit een walvistour doen (duur). Verder niets te zien/doen echter wel een goede slaapplaats want slechts 3km van het Olympic NP Visitor Centre wat de noordelijke ingang van Olympic NP is. Rij je daarna 30 km helemaal verder naar boven naar Hurricane Ridge zelf, kan je mooi de bergen zien als het niet mistig is zoals bij ons :) Daar zijn kleine wandelingen te doen.

Een beetje westelijk is het Elwah gebied waar ook een mooie canyon is. Kijk echter goed op de website van het park of de weg intussen al open is want bij ons was die dicht dit jaar en dan mis je de canyon wegens te ver te voet.

In het westen La Push/Rialto Beach zijn mooie stranden om een dagje aan zee te hebben. Het water is wel koud om te zwemmen hoewel ik er mensen een duik heb zien nemen.

Astoria ben ik niet geweest behalve er door rijden en dat is een industriestadje met een rijke geschiedenis.
Cannon Beach is mooi en er is een rots aan het strand waar veel vogels zitten. Zoek de getijden op en je kan dicht bij de rots komen waar er rangers staan met verrekijkers.

Newport en Coos Bay konden mij niet bekoren. Skip.

Crater Lake daar heb ik van genoten ! Prachtige zichten, helblauw water, zon, wandelingen én een mooie lodge waar we ook geslapen hebben.
Dan geniet je dubbel want 's morgens is er bijna niemand te zien. Mooi contrast tegenover de vele mensen op de middag.

Bend is een plezant stadje met veel brouwerijen waar je ook nog eens lekker kan eten. Verder wat winkeltjes en sportieve activiteiten zoals mountainbiken en fietsen. En vooral een goede uitvalsbasis voor een wandeling naar South Sister ! Of Mt. Bachelor hoewel ik die minder mooi vind.

Painted Hills is een MUST ! Echt mooi, ongeacht welk tijdstip. Wel héét te noemen op de middag maar je kan er aan een schaduwrijke picnicplaats eten. Dat is overigens dicht bij Mitchell waar ik persoonlijk niet geweest ben.

Government Camp is een straat of twee drie waar hier en daar een restaurant en een winkeltje is. Meer niet. Ga van hieruit naar Trillium Lake om te zwemmen (= druk) of doe een wandeling Tom Dick & Harry via de Mirror Lake. Mooi zicht op Mt.Hood

Mt.Hood is impressionant doch de lelijke skipiste verbrod het een beetje. De Timberline Lodge maakt veel goed en daar moet je zeker eens binnen gaan. Wij hebben er overnacht en vonden het een doolhof. Aan de receptie kan je een kaartje vragen :-D
Wat mooi is de wandeling naar Paradise Park maar wel een stevige 21 km heen en terug. Je kan het inkorten.

Als je vier dagen Portland rekent, dan zal je snel het gevoel krijgen "Been there..."
Het is namelijk een stad(je) dat je op één dag wel kan zien. Wij hebben er de Japanse tuin gedaan en de Rose Garden waar je met een dagticket met de tram naar toe kunt ($5, te kopen in het visitor centre o.a. op Pioneer Courthouse Square). Met diezelfde tram kan je dan in het terugkomen even langs de grote boekenwinkel Powells City of Books. De grootste die ik ooit zag en is matig interessant tenzij je echt een boek gaat kopen.
En als je een hongertje hebt, vergeet dan de Voodoo Donut Shop niet waar je lang kan aanschuiven.
Dan heb je zowat het interessantste gezien.
Even uitwijken naar The Dallas. Kijk goed op de website want dit jaar waren nog vele gebieden afgesloten wegens de brand van 2017.

Mt.Rainier is écht de moeite en ik zou hier meer tijd doorbrengen. Verschillende mogelijkheden daar maar overnachten in het park kan enkel in de lodge dus moet je dagelijks wel een aantal kilometers doen om telkens terug in het park te gaan. Ik kan je Pinnacle Peak aanraden met zicht op de berg én de Reflections Lakes. Wel wat klimwerk. In Paradise zelf zijn een aantal wandelingen die zeer gemakkelijk zijn (geasfalteerd) wat ik persoonlijk niet zo graag heb. Enkel de Skyline Trail is wat avontuurlijker. Doe dit enkel bij mooi weer of je ziet niets dan wolken. Wij hebben dat voor gehad en dat was spijtig. Best ook niet op een weekend plannen ! Dan loop je over de koppen !!!

Van de North Cascades kan ik niets zeggen want wij zijn na Mt. Rainier terug naar Seattle gereden om de stad te verkennen.

Zo, ik hoop dat je hier iets aan had. Je mag altijd nog vragen stellen :-)
2014 : IJsland (zomer)
2015 : New York
2016 : California, Nevada, Utah, Arizona
2017 : Alberta, British Columbia
2018 : IJsland (winter)
2018 : Waterton (Canada), Montana, Wyoming
2019 : Washington, Oregon, California
2020 : Alaska

Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Tantelotje » 28 sep 2019, 19:30

In 2017 deden wij een one-way Seattle Las Vegas. Na 2 nachten Seattle sliepen we in Port Angeles, daarna in omgeving Forks en een nacht in Aberdeen. Op de dag van Seattle naar PA gingen we whalewatchen. De volgende dag de bezienswaardigheden tot Forks en de dag daarna een paar stranden en het Hoh Rain Forest onderweg naar Aberdeen. Wij gingen daarna het binnenland in. Wij vonden dit een mooie indeling.

Het is een prachtig gebied. Ik zou ook zeker niet zo lang naar Portland gaan. Wij waren er 2 nachten en deden in de ochtend een aantal watervallen in de Columbia Gorge en s middags de stad. Was voor ons voldoende.
Bend vonden we erg leuk. We hebben daar 2 nachten geslapen en een aantal leuke wandelingen daar in de omgeving gedaan.
Crater Lake is fantastisch zo mooi!
Mount Rainier is vreselijk indrukwekkend. Wij verbleven 2 nachten in Packwood (Dat was qua rijafstand echt prima) en reden daarna via Mount St helens naar Portland.

Afgelopen vakantie hebben we de North Cascades bezocht. En hoewel het er echt prachtig is, zou ik de omweg er niet voor maken. Je kunt niet in het NP overnachten. Dan zou je idealiter overnachten in Winthrop en de volgende dag omgeving Bellingham/Concrete ofzo. Win5hrop is overigens echt wel een leuk plekje in western sfeer. Misschien een dag extra in Seattle, dan kun je ook de Boeing fabriek bezoeken. Lijkt me ook leuk voor de kids en ook als volwassene erg interessant.

Er is zoveel moois te zien! Veel succes met plannen!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NY-Boston-Niagra Falls-DC-Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - Las Vegas
2018: Hawaii San Francisco - Las Vegas
2019: Seattle - LA
2020: Florida

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 28 sep 2019, 20:20

Wij zaten in Port Angeles en in Lake Quinault. De plaatsen daar zijn misschien niet interessant maar je zit er natuurlijk om het park te bezoeken en niet voor die plaatsen zelf. Kijk eens op de NPS site wat je er kunt doen en waar de toegangswegen liggen.
Misschien heb je iets aan aan ons 2006-verslag .

Marianne

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 » 28 sep 2019, 20:29

Voor Olympic, eerste nacht Port Angeles + bezoek aan Hurricane Ridge en eventueel Elwha. Dag erna naar Forks. Houd er rekening mee dat je het bezoeken van de stranden het best bij eb doet (anders staan de rotsen in het water en kan je er niet bij geraken, en juist daar is het fijn om in de getijdenpoelen naar beestjes te zoeken)

Voor Portland zou ik ook maar 2 overnachtingen uittrekken (of als je wilt gaan outletshoppen misschien een 3de nacht)

Van Portland via Mt St Helens naar vb Packwood kan in 1 rit.

De eerste nacht na Mt Rainier zou ik overnachten in Winthrop.
Dag erna door Lake Ross NRA (de weg loopt niet door North Cascades NP) naar vb Bellingham.
En dan zou ik daar 2 nachten voorzien. Niet dat het stadje veel bijzonders is maar dan kan je een dag naar Artist Point, je zit daar aan de achterkant van North Cascades en vlak bij Mt Shuksan (via de Mt Baker Highway). Het is een bijzonder mooie plek.

Van Bellingham naar Seattle zou je dan een bezoek kunnen brengen aan de Boeing fabriek in Everett.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

Daisy's
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Daisy's: Olympic NP 2 dagen, waar?

Bericht door Daisy's » 29 sep 2019, 14:39

Dank jullie wel voor de snelle reacties!
Die 3e dag Portland wordt idd shoppen of zoals Ingrid zegt voor North Cascades gebruiken :thumbup:

Goed te weten dat Portland via Mt St Helens naar vb Packwood in 1 rit kan.

@Marianne idd, het gaat om de parken. Als we maar een schone kamer hebben.

Bedankt! Ik heb weer even wat om te puzzelen. :D
2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer