Reis Niekie22: rondje SLC-Yellowstone/Grand Teton-Bryce-Zion etc-SLC.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Niekie22
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 dec 2012, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Niekie22: rondje SLC-Yellowstone/Grand Teton-Bryce-Zion etc-SLC.

Bericht door Niekie22 »

rondje SLC.JPG
rondje SLC.JPG (62.44 KiB) 1425 keer bekeken
Dag, ik kon goedkope retourvluchten Salt Lake City boeken, dus we willen een rondje gaan maken ten noorden van en ten zuiden van. We vliegen 27 mei heen en 14 juni terug. We reizen rond met een campertje en willen vooral veel wandelen. Wat is handiger? Eerst naar het noorden of eerst naar het zuiden denken jullie? Ook ivm de sneeuw?! Alle tips zijn welkom! Ook kampeerplekken! Route staat nog niet vast, zo zal het waarschijnlijk ook 2 nachten Zion worden, anders is het daar erg krap en er is vast meer over te zeggen. Van Yellowstone naar Grand Teton en verder loopt qua route ook anders, maar er kon niet meer bij in google maps, vandaar moest ik soms skippen. Kaartje is om enig idee te hebben. Route is nu het meest belangrijk, eerst naar noord of eerst naar zuid? Wat denken jullie? Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Zo? Of andersom?
27-mei Salt lake city
28-mei Twin Falls
29-mei Ystone
30-mei Ystone
31-mei Ystone
1-jun Ystone
2-jun Teton
3-jun Teton
4-jun Red Canyon
5-jun Grand Junction
6-jun moab
7-jun moab
8-jun mexican hat
9-jun zion
10-jun bryce
11-jun escalante
12-jun Richfield
13-jun Salt lake city
14-jun vliegen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje SLC - Yellowstone/Grand Teton - bryce zion etc - SLC

Bericht door Martin & Marianne »

Het weer is natuurlijk niet te voorspellen maar mijn idee zou zijn om Yellowstone en grand Teton op het laatst te doen en Moab zo vroeg mogelijk.
Zorg er in elk geval voor dat je Moab in het weekend vermijdt (valt nu wel in het weekend als ik het goed zie).

Neem tussen Grand Junction en Moab de 128 (bij Cisco van de I70 af).

Waarom kies je voor Mexican Hat in plaats van Monument Valley? En waarom Richfield? Kijk eens naar Fruita in Capitol Reef.
Voor de campings in de parken kun je het beste de NPS.gov sites raadplegen. Dan zie je wat er open is en hoe je moet boeken.

Hou er rekening mee dat de campings in Grand Teton niet gereserveerd kunnen worden, met uitzondering van Colter Bay RV park. Die is snel vol.
Probeer voor Moab 3 nachten uit te trekken. Zet de route eens neer in een van/naar schema. Dan zie je beter hoeveel tijd je overal hebt en wat de reisdagen zijn.

Marianne
Niekie22
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 dec 2012, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Niekie22: rondje SLC-Yellowstone/Grand Teton-Bryce-Zion etc-SLC.

Bericht door Niekie22 »

Dank je wel Marianne, kies je nu voor omgooien vanwege drukte in Moab? En voor later Yellowstone dan? Wordt dat ook niet steeds drukker denk je? We gaan met je tips aan de gang! Nogmaals dank!
Niekie22
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 dec 2012, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Niekie22: rondje SLC-Yellowstone/Grand Teton-Bryce-Zion etc-SLC.

Bericht door Niekie22 »

Zo? Of andersom? Of andersom?
27-mei Salt lake city KM Uur Salt lake city
28-mei Twin Falls 350 3,5 escalante camper ophalen vanaf 12 uur
29-mei Ystone 400 4 bryce
30-mei Ystone zion
31-mei Ystone zion
1-jun Ystone mexican hat
2-jun Teton 175 2,5 moab
3-jun Teton moab
4-jun Red Canyon 420 4,5 Grand Junction
5-jun Grand Junction 300 3 Red Canyon
6-jun moab 180 1,75 Teton
7-jun moab Teton
8-jun mexican hat 200 2 Ystone
9-jun zion 440 4,5 Ystone
10-jun bryce 150 2 Ystone
11-jun escalante 70 1 Ystone
12-jun Richfield 230 3 Twin Falls
13-jun Salt lake city 230 3 Salt lake city voor 12 uur camper inleveren
14-jun vliegen 3145 34,75 TOTAAL
Dag Marianne, ik had met opzet alleen de eerste twee kolommen erop gezet omdat hij anders dit rommelige beeld geeft, dat maakt het niet makkelijker voor de lezer dacht ik. Derde kolom aantal kilometers en vierde het aantal uren rijden .... heb je nog tips wat we anders evt. kunnen skippen wat misschien minder mooi is? Als we drie nachten Moab moeten doen wat je aanraadt. Wellicht ondoenlijk maar wie weet ;-) Mexican hat wordt Monument en Richfield wellicht Fruita.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Niekie22: rondje SLC-Yellowstone/Grand Teton-Bryce-Zion etc-SLC.

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is niet zo duidelijk. :wink: reistijden zijn voor ons niet nodig, dat maakt het alleen maar onoverzichtelijk. Ik denk dat de meeste mensen hier wel weten welke routes wel en niet te doen zijn.

Zet beide routes eens onder elkaar. En dan per dag opschrijven wat het start- en eindpunt is. Dus zo:

27 mei naar SLC
28 mei SLC - Twin Falls
29 mei Twin Falls - Yellowstone
etc.

Dan zie je wat de reisdagen zijn. En hoeveel dagen je ter plekke hebt. Als je een spreadsheet gebruikt hoef je maar 1 kolom te vullen, de cellen in de andere kolom kun je verwijzen naar de eerste kolom.

Ik denk dat Moab relatief veel mensen trekt die er een weekend naar toe gaan. Daar zal het dan in het weekend drukker zijn. En hoe later je er bent hoe warmer het zal zijn. Maar goed, het maakt natuurlijk in zo'n korte tijd niet veel uit.

Je zou Escalante over kunnen slaan en van Bryce naar Capitol Reef kunnen rijden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 sep 2019, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Niekie22: rondje SLC-Yellowstone/Grand Teton-Bryce-Zion etc-SLC.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou zoiets kunnen doen:

27-mei-20 naar SLC
28-mei-20 SLC - Twin falls
29-mei-20 Twin falls - Yellowstone
30-mei-20 Yellowstone
31-mei-20 Yellowstone
1-jun-20 Yellowstone
2-jun-20 Yellowstone - Grand teton
3-jun-20 Grand teton
4-jun-20 Grand teton - Red Canyon
5-jun-20 Red Canyon - Grand Junction
6-jun-20 Grand Junction - Moab
7-jun-20 Moab
8-jun-20 Moab - Monument Valley
9-jun-20 Monument Valley - Zion
10-jun-20 Zion
11-jun-20 Zion - Bryce
12-jun-20 Bryce - Capitol Reef
13-jun-20 Capitol Reef - SLC
14-jun-20 SLC

Ik heb de twee nachten Moab laten staan; vanuit Grand Junction ben je er al snel (zie voor dat stuk ons 2013-verslag). Je kunt ook Grand Junction overslaan en vanuit red rock meteen naar Moab rijden.

Om de UT95 mee te nemen zou je het ook zo kunnen doen:
27-mei-20 naar SLC
28-mei-20 SLC - Twin falls
29-mei-20 Twin falls - Yellowstone
30-mei-20 Yellowstone
31-mei-20 Yellowstone
1-jun-20 Yellowstone
2-jun-20 Yellowstone - Grand teton
3-jun-20 Grand teton
4-jun-20 Grand teton - Red Canyon
5-jun-20 Red Canyon - Grand Junction
6-jun-20 Grand Junction - Moab
7-jun-20 Moab
8-jun-20 Moab - Monument Valley
9-jun-20 Monument Valley - Capitol Reef
10-jun-20 Capitol Reef - Bryce
11-jun-20 Bryce - Zion
12-jun-20 Zion
13-jun-20 Zion - SLC
14-jun-20 SLC

Twin Falls overslaan is ook nog een mogelijkheid, maar ik weet niet wat er mogelijk is met het ophalen van de camper en hoe ver je de eerste dag kunt rijden. Misschien is Twin falls al ver?

Kijk voor Yellowstone eens op www.nps.gov/yell om te zien wanneer de campings open gaan en of alle wegen al open zijn in mei/begin juni/

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Rondje SLC - Yellowstone/Grand Teton - bryce zion etc - SLC

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:
27 sep 2019, 18:49
Het weer is natuurlijk niet te voorspellen maar mijn idee zou zijn om Yellowstone en grand Teton op het laatst te doen en Moab zo vroeg mogelijk.
Zorg er in elk geval voor dat je Moab in het weekend vermijdt (valt nu wel in het weekend als ik het goed zie).
Marianne heeft hier wel een goed punt. Yellowstone NP eind mei bezoeken is best vroeg. In 2009 bezochten wij Yellowstone NP van 4-7 juni en hebben toen nog flink wat sneeuw gehad. Het meeste toen we het park verlieten maar de kans op sneeuw is zeker aanwezig. Iets om rekening mee te houden.

Moab is eigenlijk altijd druk, met name Arches NP. Om de drukte een beetje te mijden, ga vroeg naar het park. Dit jaar was ik er vr 31 mei om 8 u. Nog niet heel druk maar ik was zeker niet de eerste. Meeste parkeerplaatsen toen nog vrij. Toen ik het rond 12 u verliet stond er een lange rij auto's bij de ingang en waren vrijwel alle parkeerplekken in het park zelf constant vol (al zit er wel verloop in omdat men meestal niet lang op één punt blijft).

Jullie komen net na Memorial Day (25 mei 2020) aan in Amerika. Traditiegetrouw zo'n beetje het begin van het zomerseizoen. Of je je rondje nu linksom of rechtsom doet, je bent redelijk vroeg in Yellowstone NP. Kans op sneeuw heb je beide keren nog wel.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Niekie22
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 dec 2012, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Niekie22: rondje SLC-Yellowstone/Grand Teton-Bryce-Zion etc-SLC.

Bericht door Niekie22 »

Dank jullie wel voor de input. We skippen Twin Falls en gaan direct naar Yellowstone. En we duimen dat de sneeuw niet te erg is...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Niekie22: rondje SLC-Yellowstone/Grand Teton-Bryce-Zion etc-SLC.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom draai je de route niet om?

Marianne
Gebruikersavatar
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mar 2013, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Niekie22: rondje SLC-Yellowstone/Grand Teton-Bryce-Zion etc-SLC.

Bericht door Saarliempde »

Niekie22 schreef:
06 okt 2019, 16:27
Dank jullie wel voor de input. We skippen Twin Falls en gaan direct naar Yellowstone. En we duimen dat de sneeuw niet te erg is...
Wij willen ongeveer hetzelfde rondje doen.. alleen met Vegas erbij! Wij willen ook eind mei gaan en eerst Yellowstone bezoeken. Misschien een beetje een risico, maar toch lijkt het me prettig als het er nog niet zo druk is. Hebben jullie al accommodaties vastgelegd?
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer