Vlucht van Frankfurt naar Anchorage Alaska.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
MarionR
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Vlucht van Frankfurt naar Anchorage Alaska.

Bericht door MarionR » 23 sep 2019, 16:12

Hoi,

In juli 2020 gaan we naar Alaska, de knoop is doorgehakt. Nu zie ik als goedkoopste vlucht een rechtstreekse vlucht van Frankfurt am Main naar Anchorage te boeken via Lufthansa. Scheelt aanzienlijk in prijs met vluchten die vertrekplaats Amsterdam hebben. Maar nu ken ik Eurowings (vluchten uitgevoerd door Sunexpress Germany for Eurowings) niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
Binnenkort post ik onze route, hoop dan op tips e.d. van jullie natuurlijk.
Iemand ook een idee waar ik voor een goede prijs een SUV kan huren. Kom nu voor ongeveer 16 dagen bedragen tegen van 3.000 dollar, dat moet lager kunnen lijkt mij.

Groeten, Marion.

SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: vlucht van Frankfurt naar Anchorage Alaska

Bericht door SuzieQ » 23 sep 2019, 16:35

Mag ik vragen wat je betaald hebt en voor wanneer? Autoprijzen schommelen maar ik kan mij zo voorstellen dat ze in Alaska sowieso hoger zijn. Geen idee of dit zo is.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten

MarionR
Amerika-ontdekker

Bericht door MarionR » 23 sep 2019, 16:43

Ik zie nu de vlucht voor 865 euro inclusief bagage en rechtstreekse vlucht. (6-23 juli) Vanaf onze woonplaats is het ongeveer 4 uur rijden naar Frankfurt, dus dat is te doen.

groeten, Marion

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 23 sep 2019, 16:48

Wij zijn in 2016 met Condor (die zou ik nu niet durven boeken met heel dat thomas cook verhaal maar dat is nog iets anders ;-) ) rechstreeks gevlogen vanaf Frankfurt: wij rijden liever enkele uurtjes naar Frankfurt en dan lekker rechstreeks vliegen dan vliegen met overstap. Parkeren op de terminal in Frankfurt valt ook goed mee van prijs. Was trouwens ook rond de 1000 euro of zo als ik me goed herinner maar we waren heel tevreden over deze regeling.
In 2017 vlogen wij met Eurowings rechstreeks vanaf Keulen naar Las Vegas, was prima in orde voor goede prijs.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

katrinvr
Amerika-ontdekker

Bericht door katrinvr » 23 sep 2019, 19:11

Wij vliegen idd met eurowings (trein van dusseldorf naar frankfurt inbegrepen, bagage inbegrepen) en dan rechtstreeks naar Anchorage. We laten ons brengen naar dusseldorf (is maar anderhalf uur rijden van ons thuis). Wij gaan 4 weken (zie topic katrinvr) en betaalden 782 pp. Voor onze suv 4 weken betaalden we een 1500 euro.

Groetjes,
Katrin

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 » 23 sep 2019, 23:45

Voor autoprijzen in Alaska kan je ook eens kijken bij Happy Tours (overigens ook voor andere plekken in de USA)

Ik huurde via hen voor vorige zomer een SUV bij Hertz voor een kleine 1300 USD ipv 3000 USD rechtstreeks bij de autoverhuurders.
Alles verliep prima. Voor volgende zomer heb ik weer via hen een auto gehuurd voor een kleine 800 USD ipv anders 1500-2000 USD.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

MarionR
Amerika-ontdekker

Re: Vlucht van Frankfurt naar Anchorage Alaska.

Bericht door MarionR » 24 sep 2019, 17:27

Hoi Ingrid,

Ik heb jouw reisverslagen gelezen. Heel informatief. Maar ga je volgende zomer weer richting Alaska? Inmiddels auto gereserveerd bij Happy Tours. Nu regelmatig kijken of de prijzen lager worden.

groeten, Marion
Laatst gewijzigd door Aricon op 24 sep 2019, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Direct bovenliggende berichten quoten is niet nodig en niet toegestaan. Quote verwijderd.

ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 » 24 sep 2019, 19:35

Volgend jaar geen Alaska voor mij maar iets helemaal anders, de oostkust. Of toch een stukje, ik ga van Boston langs de kust naar Nova Scotia en weer terug naar Boston.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,

juniorparkranger
Amerika-newbie

Bericht door juniorparkranger » 25 sep 2019, 00:04

Wij hebben ondertussen onze vlucht geboekt via Lufthansa (Eurowings) en een wagen via Happy Tours. We zijn momenteel zoekende voor overnachtingsmogelijkheden in de buurt van Denali (Healy?) en vooral Wrangell. Ons gezin bestaat uit 3 tienerzonen en 2 ouders. Iemand suggesties voor 'betaalbare' accommodatie?

katrinvr
Amerika-ontdekker

Bericht door katrinvr » 25 sep 2019, 18:34

Wij net hetzelfde (vlucht en auto). Wij gaan met 2 jonge kinderen. Heb alle accommodaties gevonden via airbnb. Staan heel mooie huisjes/cabins tussen die betaalbaar zijn.

Groetjes,
Katrin

Tolle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tolle » 27 sep 2019, 13:45

Wij hebben dezelfde vlucht geboekt (zaterdag 4 juli heen, zaterdag 25 juli terug). Eurowings is een vakantievlieger, staat niet super goed aangeschreven maar is ook niet veel minder dan Condor. Voor ons goed genoeg. We vliegen echter wel vanaf Schiphol eerst met Lufthansa naar Frankfurt (vrijdagavond 3 juli om 19:45 heen, 1 uur vliegen, overnachten in airporthotel, kan eventueel ook op zaterdagochtend vertrekken vanaf Schiphol om 08:00). We hebben wel overwogen om naar Frankfurt te rijden maar daar toch vanaf gezien. We zouden sowieso dan op vrijdagavond al gaan omdat ik niet midden in de nacht wil rijden en je toch 3 uur van tevoren aanwezig moet zijn (dus om 07:30 al vanwege vertrektijd 10:30). Voor ons 4,5 rijden naar Frankfurt. Op de heenweg niet zo'n issue maar op de terugweg geen pretje gezien de jetlag en onze eerdere ervaringen. Nu ook het voordeel dat onze koffers al zijn ingecheckt dus zaterdagochtend relaxed op weg naar de gate! Oh ja de prijs, € 840,- pp via BudgetAir inclusief ruimbagage.

dirkvd001
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkvd001 » 02 okt 2019, 19:00

Vluchtdatums : 4/6/2020 heen en 25/6/2020 terug.
Schema : Amsterdam - Frankfurt - Anchorage, zelfde weg terug
Maatschappij : Lufthansa
Type : Basic Economy met handbagage en 1 x 23kg ruimbagage
Prijs : €871,17 pp
Wij overnachten in het Van Der Valk hotel aan Schiphol de avond voor vertrek voor €157 met het Park, Sleep, Fly arrangement waarbij je je auto max. 31 dagen mag parkeren aan het hotel en je met een (gratis) shuttle naar de luchthaven wordt gebracht.
We hebben namelijk de eerste vlucht om 08u en komen van Antwerpen (=150km of 1,5 à 2u rijden). Parkeren in P3 Schiphol kost anders ook 145 Euro dus iets duurder maar meer comfort.
2014 : IJsland (zomer)
2015 : New York
2016 : California, Nevada, Utah, Arizona
2017 : Alberta, British Columbia
2018 : IJsland (winter)
2018 : Waterton (Canada), Montana, Wyoming
2019 : Washington, Oregon, California
2020 : Alaska

Sebas1982
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Sebas1982 » 09 okt 2019, 21:54

Mijn vrouw en ik met onze twee kinderen van 2 en 4 jaar oud hebben ook net onze vlucht naar Alaska geboekt met Lufthansa.

Vluchtdatums : 6/7/2020 heen en 25/8/2020 terug.
Schema:
Heen:
08:35 Departure Dusseldorf - Nordrhein-Westfalen (DUS) Arrival time 09:25 Frankfurt/Main International Airport (FRA)
10:30 Departure Frankfurt/Main International Airport (FRA) Arrival time 10:20 Anchorage - International (ANC)
Terug:
08:00 Departure Anchorage - International (ANC) Arrival time12:30 Seattle - Seattle/Tacoma International, WA (SEA)
13:50 Departure airport Seattle - Seattle/Tacoma International, WA (SEA) Arrival time 08:35 +1 day Frankfurt/Main International Airport (FRA)
10:25 +1 day Departure airport Frankfurt/Main International Airport (FRA) Arrival time11:15 +1 day Dusseldorf - Nordrhein-Westfalen (DUS)
Prijs: 3071 euro totaal voor een retour voor 2 volwassenen en 2 kinderen

Voor een auto gaan we kijken bij Happy Tours en accommodaties boeken we via AirBnB en Booking.com. Is het verstandig alles volledig vast te legen of kun je ook nog wat op de bonnefooi doen? En kun je met een huurauto uit Anchorage de grens oversteken naar Canada om Yukon te verkennen? Of is dat een probleem?

ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 » 10 okt 2019, 01:07

De prijzen bij Happy Tours voor autohuur in Alaska zijn meer dan de helft lager dan bij de verhuurders zelf.
Hoe later je boekt, hoe kleiner het verschil wordt. Dus ik zou zeggen, zo snel mogelijk vastleggen. (je kan trouwens kosteloos annuleren, moest er een betere deal voorbijkomen)

Het is geen probleem om onderweg even naar Canada te gaan en dan weer terug naar Alaska.

De overnachtingsplekken boek ik wel altijd vooraf. Ik ben dan geruster.
Voor Alaska komt daar nog bij dat er niet echt veel uitwijkmogelijkheden zijn. Als je ergens niets vindt om te overnachten dan moet je al vaak 1 à 2 u verder rijden om het volgende dorp tegen te komen.

Groetjes,

Ingrid

katrinvr
Amerika-ontdekker

Bericht door katrinvr » 10 okt 2019, 19:52

Sebas1982 schreef:
09 okt 2019, 21:54
Mijn vrouw en ik met onze twee kinderen van 2 en 4 jaar oud hebben ook net onze vlucht naar Alaska geboekt met Lufthansa.

Vluchtdatums : 6/7/2020 heen en 25/8/2020 terug.
Schema:
Heen:
08:35 Departure Dusseldorf - Nordrhein-Westfalen (DUS) Arrival time 09:25 Frankfurt/Main International Airport (FRA)
10:30 Departure Frankfurt/Main International Airport (FRA) Arrival time 10:20 Anchorage - International (ANC)
Terug:
08:00 Departure Anchorage - International (ANC) Arrival time12:30 Seattle - Seattle/Tacoma International, WA (SEA)
13:50 Departure airport Seattle - Seattle/Tacoma International, WA (SEA) Arrival time 08:35 +1 day Frankfurt/Main International Airport (FRA)
10:25 +1 day Departure airport Frankfurt/Main International Airport (FRA) Arrival time11:15 +1 day Dusseldorf - Nordrhein-Westfalen (DUS)
Prijs: 3071 euro totaal voor een retour voor 2 volwassenen en 2 kinderen

Voor een auto gaan we kijken bij Happy Tours en accommodaties boeken we via AirBnB en Booking.com. Is het verstandig alles volledig vast te legen of kun je ook nog wat op de bonnefooi doen? En kun je met een huurauto uit Anchorage de grens oversteken naar Canada om Yukon te verkennen? Of is dat een probleem?
Oh super! Die van ons gaan tegen de zomer 6 en 7 zijn. Jullie hebben bijna 2 maanden. zalig!.
Wij hebben uiteindelijk alles vastgelegd (4 weken gaan wij) omdat ik echt super leuke en unieke plekjes (cabins) vond op airbnb. Jullie hebben net iets meer tijd. De grens kan je over naar Canada. Wij "beperken" ons tot Alaska. In veel verslagen lees je dat Yukon er ook wordt bijgedaan.

Veel groetjes,
Katrin

Sebas1982
Amerika-newbie

Bericht door Sebas1982 » 11 okt 2019, 09:51

Bedankt voor jullie reacties @katrinvr en @ingrid14. We zijn druk bezig de route uit te stippelen. Deze wil ik zodra deze klaar is hier delen want ben wel benieuwd wat jullie als ervaringsdeskundigen er van vinden. Of kan ik beter een apart onderwerp hierover op het forum aanmaken? En leuk dat jullie ook met jullie jonge kinderen naar Alaska gaan @katrinvr. Heb je nog tips voor reizen in Alaska met kinderen?

Groet Sebas

dejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door dejong89 » 22 okt 2019, 11:40

Wij waren dit jaar 760 euro kwijt voor een retour Amsterdam-Anchorage-Seattle-Amsterdam. De optie om terug te vliegen vanaf Anchorage scheelde 2 tientjes. Destijd geboekt via Connections.be en we vlogen met Icelandair. Prima tijden maar alleen geen eten(niet dat ik dat zo erg vind)

Qua accomodaties zou ik alles zo snel mogelijk vastleggen en sla hier zeker airbnb niet over. Daar zitten echt leuke ( en goedkope ) overnachtingen tussen ( en je komt vaak bij de locals thuis en die hebben soms hele leuke tips! )

Sebas1982
Amerika-newbie

Bericht door Sebas1982 » 22 okt 2019, 15:05

We zijn inmiddels al druk bezig met het vastleggen van de overnachtingen @dejong89 en inderdaad op AirBnB hebben we al diverse leuke plekken gezien.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer