Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Ondertussen hebben wij alle overnachtingen al vastgelegd, want op sommige plaatsen was alles al volzet of de keuze heel beperkt. Wel alles aan een annuleerbaar tarief geboekt, zodat we nog een beetje kunnen verschuiven.
Het ziet er voorlopig als volgt uit:

Dag 1 (01/07): CDG – Mad – SFO om 16u20
Dag 2 (02/07): SF – Redding (Lake Whiskeytown)
Dag 3 (03/07): Redding (Lassen Volcanic NP)
Dag 4 (04/07): Redding – Crater Lake
Dag 5 (05/07): Crater lake – Mitchell (Painted Hills)
Dag 6 (06/07): Mitchell - Bend – Sisters - Stayton
Dag 7 (07/07): Stayton (Silver Falls SP en Woodburn Premium outlets)
Dag 8 (08/07): Stayton - Portland (citybezoek Portland)
Dag 9 (09/07): Portland (Columbia River Gorge en Mount Hood)
Dag 10 (10/07): Portland - Johnston Ridge Observatory – Packwood (Mt st Helen)
Dag 11 (11/07): Packwood (Mt Rainier)
Dag 12 (12/07): Packwood - Seattle (Mt Rainier)
Dag 13 (13/07): Seattle (boeingmuseum, …)
Dag 14 (14/07): Seattle (citybezoek Seattle)
Dag 15 (15/07): Seattle – Port Angeles (whale watching tour)
Dag 16(16/07): Port Angeles – Forks (Olympic NP)
Dag 17 (17/07): Forks (Olympic NP)
Dag 18 (18/07): Forks – Ocean Shores(Olympic NP)
Dag 19 (19/07): Ocean Shores – Cannon Beach – Florence (6h30 kust rijden)
Dag 20 (20/07): Florence – Crescent City (Oregon Dunes, Jedediah Smith Redwoods SP)
Dag 21 (21/07): Crescent City – Eureka (Redwood NP)
Dag 22 (22/07): Eureka – Fort Bragg (Avenue of the Giants)
Dag 23 (23/07): Fort Bragg – Petaluma (Point Reyes)
Dag 24 (24/07): Petaluma – SF (Muir Woods, Golden Gate, SF)
Dag 25 (25/07): SF (citybezoek SF)
Dag 26 (26/07): om 14u00: SFO – Dallas - CDG
Dag 27 (27/07): Parijs - thuis


Dag 6: We hebben een volledige dag om van Mitchell naar Stayton te rijden. Ik heb hier al tips gekregen (Tumulo sp, Sisters), wat kunnen we nog doen? Hoe zouden jullie die dag invullen? Shaniko slaan we over, het is te ver omrijden.
Dag 7 en 8: keuze voor 2 nachten Stayton vanwege leuke Airbnb daar en omdat we de outlets met een lege koffer willen bezoeken (ivm inbraak), dus niet op doorreis naar Portland
Dag 9: We zouden vanuit Portland vroeg vertrekken om Vista House en de Multnomah Falls te bekijken (om de drukte te vermijden), nog een paar watervallen onderweg bekijken, doorrijden tot Hood River (of The Dalles?). Daarna zouden we willen terugkeren via Mount Hood, is dat te doen op één dag? Of beter niet terugkeren via Mount Hood?
Dag 19: is waarschijnlijk lang rijden langs de kust, maar als we van Ocean Shores naar Cannon Beach rijden en dan via de I5 naar Florence, doen we er nog een half uur langer over. In Ocean Shores vonden we nog een betaalbaar hotel aan het strand. De overnachtingen in Cannon Beach waren al volzet en hetgeen er overblijft in de nabije dorpen aan de kust zijn echt superduur. Dan rijden we liever de volgende dag iets verder. Maar is die afstand haalbaar op een dag? Iemand dit stuk gereden?
Het is een ruwe planning, nu ga ik mij wel dag per dag beginnen inlezen :)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Almere vak V »

SuperFieke schreef:
06 nov 2019, 15:33
Dag 6: We hebben een volledige dag om van Mitchell naar Stayton te rijden. Ik heb hier al tips gekregen (Tumulo sp, Sisters), wat kunnen we nog doen? Hoe zouden jullie die dag invullen? Shaniko slaan we over, het is te ver omrijden.
Als je van Painted Hills naar Stayton wilt rijden ben je sowieso al een halve dag onderweg. Je komt dan door Bend, echt een leuke stad. En je komt door Sisters. Echt een mooi dorpje waar het zeker de moeite waard is om rond te kijken. Mocht je van allebei de gelegenheden gebruik willen maken dan heb je de dag al goed vol. Onderweg kom je langs Detroit Lake. Zeker ook de moeite waard om daar te stoppen om te bekijken. Hier hebben ze ook de Detroit Dam ingebouwd.
SuperFieke schreef:
06 nov 2019, 15:33
Dag 7 en 8: keuze voor 2 nachten Stayton vanwege leuke Airbnb daar en omdat we de outlets met een lege koffer willen bezoeken (ivm inbraak), dus niet op doorreis naar Portland
Als je het voor de leuke BNB doet dan moet je zeker terugrijden naar Stayton. Anders zou ik dat zeker niet doen. Het inbraakverhaal heb ik hier al wel is vaker gehoord. Maar is vaak op momenten als het heel erg druk is. Het donker begint te worden en je de auto niet meer dicht bij de winkels kunt parkeren. Dat donker worden zal in juli wel meevallen. En je gaat op een dinsdag dus echt heel druk zal het ook niet zijn. Tenminste niet zo druk dat je je auto niet meer aan de kant van de winkels kunt parkeren. Komt bij dat er ook nonstop bewaking over het terrein rijdt.
SuperFieke schreef:
06 nov 2019, 15:33
Dag 9: We zouden vanuit Portland vroeg vertrekken om Vista House en de Multnomah Falls te bekijken (om de drukte te vermijden), nog een paar watervallen onderweg bekijken, doorrijden tot Hood River (of The Dalles?). Daarna zouden we willen terugkeren via Mount Hood, is dat te doen op één dag? Of beter niet terugkeren via Mount Hood?
Zeker als je vroeg vertrekt denk ik dat je deze dag met gemak kunt volmaken. Ik zou niet helemaal doorrijden tot The Dalles. Dat is vooral meer van hetzelfde. Ik zou bij Hood River Mt Hood oprijden. Dan heb je een perfect gevarieerde dag met allerlei natuurschoon. Je kan onderweg ook de Bonneville dam nog meenemen. Leuk om te zien hoe dat werkt en hoe ze er alles aan gedaan hebben om de zalmen te helpen.
Met dat in het achterhoofd je auto parkeren aan de de kant van het water zo dicht mogelijk bij de dam. Om daar te bekijken hoe de zeeleeuwen die zalmen keurig netjes opruimen...
SuperFieke schreef:
06 nov 2019, 15:33
Dag 19: is waarschijnlijk lang rijden langs de kust, maar als we van Ocean Shores naar Cannon Beach rijden en dan via de I5 naar Florence, doen we er nog een half uur langer over. I Maar is die afstand haalbaar op een dag? Iemand dit stuk gereden?
In mijn optiek prima haalbaar. Ik denk als je in 1 keer door zou rijden zonder te stoppen dat je een uur of 6 aan het rijden bent. Als je dus op tijd wegrijdt en je maakt bij voorbeeld onderweg stops om te eten dan is het prima te doen. Het grootste probleem zal Cannon Beach worden om daar een parkeerplaats te vinden. Daar hebben ze er niet echt heel veel van. Maar daar zou je bijvoorbeeld op het strand kunnen eten. Fantastische plek om te zitten en om je heen te kijken.
Vervolgens heeft het wat mij betreft dan weinig zin om naar de I5 te rijden. Het is onnodig omrijden, zowel in kilometers als in tijd. De enige reden die ik kan bedenken is omdat je dan de 26 pakt. En aan de 26 zit Camp18 en daar kun je Cinnamon Rolls eten die je nergens anders kunt krijgen!
In alle andere gevallen lekker over de 101 naar beneden rijden. Genieten van het uitzicht en zo nu en dan stoppen op mooie plekken om het adembenemende landschap tot je te nemen.

Kan je zo weer verder??
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Bedankt voor al deze info Almere vak V!
Ik kan weer verder. Nu heb ik nog tijd om een Roadbook beginnen uit te schrijven. Het zou wel kunnen dat ik hier dan nog vragen stel :D

Die ongerustheid mbt inbraak komt omdat we vorig jaar ook geparkeerd stonden bij de Premium Outlets in Las Vegas en ze hebben toen 2 koffers (met waardevolle spullen) uit onze auto gestolen. Het was in de namiddag, klaarlichte dag en we stonden vlak voor een ingangspoort geparkeerd. Hetzelfde met 2 wagens die naast ons stonden. Op grote drukke parkings durven we dus geen koffers meer in de auto te laten..

Nog een ander vraagje... is het aangeraden om regenjassen mee te nemen? In de reisverslagen die ik lees over het noordwesten zie ik overal zo'n donkere foto's.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Zouden wij op dag 6 (van Mitchell naar Stayton met stops in 'Sisters' en 'Detroit Lake') ook nog Smith Rock State Park kunnen meepakken? We passeren daar bijna. Is dat een park waar je langere wandelingen moet doen om het te kunnen beleven, of heb je daar rap een paar korte viewpoints meegepikt? Of is dat de moeite niet en zouden jullie dan meer tijd onderweg spenderen?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Almere vak V »

Ik denk dat het wel heel veel van het goeie gaat worden. Maar laat je daar vooral niet door tegenhouden. Smith Rock State is erg leuk. Behoorlijk toeristisch, zeker in de zomermaanden. Dan lijkt het soms wel of heel hiking en camping USA daar samen komt. Maar je kunt er zeker een paar korte wandelingen doen.

Je vraag over de regenjassen heb ik gemist. Wij zijn door het jaar heen tussen de 10 en 14 weken in Oregon. Ik heb niet eens een regenjas. Een echte winterjas trouwens ook niet. Ben meer van de laagjes. Maar zeker in de periode die jullie gaan zou ik m, als ik m had, zeker niet meenemen. Kan me niet voorstellen dat het gaat regenen. Mocht het dat onverhoopt wel doen. Dan is er altijd wel wat anders te bedenken. Een overdekte plek om te bezoeken, of ergens een paraplu regelen.

Het regent in Oregon net zo veel als in Nederland. Alleen valt bijna alles van oktober tot april. Juni, juli, augustus en september geven bijna altijd mooi tot fantastisch weer. Ik moet echt heel goed nadenken of ik me in die periode een bui kan bedenken.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Wat leuk te lezen dat het weer daar zo goed zal meevallen! :thumbup: Voortgaande op de reisverslagen die ik gelezen heb, had ik het eigenlijk anders verwacht, ik zag daar veel donkere en bewolkte foto's. Vooral voor Olympic NP en voor de volledige kustlijn dacht ik dat we veel donkeren wolken, mist en af en toe buien zouden hebben.

Als het daar zo druk is in Smith Rock State Park zullen we daar wss niet veel doen. Anderzijds is het mss een beetje zonde, als we er dan toch bijna passeren om er eens niet door te rijden?
Gebruikersavatar
Lampie
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Lampie »

wij hebben daar wel eens een jasje aangedaan. Al was het vooral voor wat spetters en niet meteen een volle dag dikke regen.
Daarvoor hebben we meestal wel wat simpele jassen mee, die je zo op kan rollen en niet veel ruimte in beslag nemen. Niet echt nodig, het is maar wat je prettig vind.

Voor pakwood heb ik wel een leuke overnachting (zie dag 2 en 3 op http://vwijck.com). Een leuk huisje in het bos. BBQ en vuurpit erbij.
Kijk bij booking op "Packwood Ski or Vacation".

Ziet eruit als een leuke trip die jullie gaan maken. In 2014 hebben we die ook voor een groot deel gedaan.
Komen jullie ook nog door grant pass? Dan is een tripje met de boot daar wel een aanrader. Het is wel een snelle boot, geen gewone rondvaart boot.
2022 SEA - SLC http://vwijck.com
2015 NY - CAN - NY http://wijckusa2015.wordpress.com/
2014 SEA - Den http://wijckusa2014.wordpress.com/
2012 LV - Denver http://wijck2012.blogspot.nl
2010 San Francisco - Denver http://wijck2010usa.blogspot.com
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

@Lampie: Super! Ik ben je reisverslagen nog niet tegen gekomen, maar ik kijk ernaar uit om ze te lezen :thumbup:
In Packwood hebben wij ook een huisje in het bos geboekt (via Airbnb), maar dit van jullie ziet er ook wel leuk uit. Het valt nog te overwegen.
Normaal gezien passeren we niet in Grants Pass, we rijden langs de kust.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Hallo,
Zoals bij zovelen heeft een virus ervoor gezorgd dat bovenstaande reis niet doorgegaan is voorbije zomer. Daarom hopen we volgende zomer deze reis te hernemen. Vorige keer kozen we ervoor om onze trip naar Oregon en Washington te plannen vanuit San Francisco, omdat we toen voordelige vliegtickets konden boeken. Nu zien we goede prijzen om te starten in Seattle en te eindigen in San Francisco. Denken jullie dat het beter is om voor een one way te gaan, of toch maar voor een rondje, rekening houdend met de bezienswaardigheden/ activiteiten die we wilden doen (zie route hierboven)? Zullen we niet teveel zigzag moeten rijden als we zowel de kust en de parken willen doen? De kust hoeft niet volledig, maar toch graag een stukje van de Oregon Coast.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Almere vak V »

Gezien de dingen die jullie willen zien/bezoeken denk ik dat een oneway prima kan. Het enige wat echt uit de slinger ligt is Painted Hills. Maar ook weer niet zo erg.
Ik denk dat uiteindelijk een oneway je wellicht wat kilometers/tijd gaat besparen. Ik denk dat het lastig is om aan het zigzaggen te ontkomen. Dat krijg je uiteindelijk toch. Of je dat heel erg moet vinden weet ik niet. Dat zigzaggen in Oregon gebeurd meestal niet over de snelweg. Vaak mooie wegen door de bergen, door bossen, langs meren enz. Dus genieten!
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Inderdaad dat zigzaggen vinden we niet zo heel erg, want we reizen uiteindelijk om veel te zien. We hebben dus besloten om een een oneway te doen van Seattle naar San Francisco. Nu een nieuwe route beginnen uitstippelen :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Almere vak V »

Tickets geboekt zag ik!!

Veel voorpret gewenst!
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Bedankt!

We hebben een nieuwe route uitgewerkt van Seattle naar San Francisco. Soms is het wel wat heen en weer rijden van binnenland naar kust en dan weer terug, maar denk dat we daar niet aan ontkomen. Vooral het stuk naar Lassen Volcanic en dan terug naar Crescent City voor de Redwoods is wel een kronkel, maar ik zie niet hoe we dat anders kunnen oplossen als we beide parken willen doen.


Dag 1 (05/07): Dusseldorf – cdg – Seattle om 17u15
Dag 2 (06/07): Seattle (citybezoek Seattle)
Dag 3 (07/07): Seattle – Sequim (citybezoek Seattle +Boeiingmuseum)
Dag 4 (08/07): Sequim (Olympic NP)
Dag 5 (09/07): Sequim – Forks (Olympic NP)
Dag 6 (10/07): Forks (Olympic NP)
Dag 7 (11/07): Forks – Olympia (Olympic NP)
Dag 8 (12/07): Olympia – Packwood (Mount Rainier: Sunrise)
Dag 9 (13/07): Packwood (Mount Rainier: Paradise)
Dag 10 (14/07): Packwood – Portland (Johnston Ridge Observatory: Mt St Helen)
Dag 11 (15/07): Portland - (Columbia River Gorge, Mount Hood) - Portland
Dag 12 (16/07): Portland – Depoe Bay (citybezoek Portland)
Dag 13 (17/07): Depoe Bay – Stayton via Albany (ochtend: walvissentocht)
Dag 14 (18/07): Stayton (Silver Falls SP + Woodburn)
Dag 15 (19/07): Stayton – Bend (Detroit Lake)
Dag 16(20/07): Bend (- Mitchell: Painted Hills)
Dag 17 (21/07): Bend – Union Creek (Crater Lake)
Dag 18 (22/07): Crater Lake – Redding (Lava Beds)
Dag 19 (23/07): Redding (Lassen Volcanic NP)
Dag 20 (24/07): Redding – Crescent City ( Jedediah Smith Redwoods SP)
Dag 21 (25/07): Crescent City – Arcata (Redwood NP)
Dag 22 (26/07): Arcata – Fort Bragg (Avenue of the Giants)
Dag 23 (27/07): Fort Bragg – Petaluma (Point Reyes)
Dag 24 (28/07): Petaluma – San Francisco (Muir Woods, Golden Gate, SF)
Dag 25 (29/07): San Francisco (citybezoek San Francisco)
Dag 26 (30/07): om 16u30: SF – Amsterdam - Dusseldorf
Dag 27 (31/07): Dusseldorf - thuis
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Almere vak V »

SuperFieke schreef:
05 okt 2020, 11:39
Dag 13 (17/07): Depoe Bay – Stayton via Albany (ochtend: walvissentocht)
Dag 14 (18/07): Stayton (Silver Falls SP + Woodburn)
Dag 15 (19/07): Stayton – Bend (Detroit Lake)
Kijk even goed naar deze dagen tegen de tijd dat je gaat. Deze plekken hebben enorm te lijden gehad onder de wildfires. Ik weet niet in hoeverre dat die al weer up and running zijn tegen de tijd dat jullie er langs komen. Met Woodburn is trouwens niks aan de hand. De Outlet staat er nog.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt nu 4 dagen voor Olympic NP. Dat is misschien wat veel.
In plaats daarvan zou je een overnachting in Mitchell kunnen toevoegen. Dat geeft je wat meer tijd voor Bend en je kunt de Painted Hills zien tegen de avond als het licht het mooiste is.

Marianne
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Diederik52 »

Nog een paar tips voor het geval dat je die niet zelf al had ontdekt (zie Google Maps voor foto's):
1. In Portland is het Portland Art Museum werkelijk prachtig.
2. Iets ten ZW van Portland is het zicht op de Willamette Falls Paper Mill in Oregon City indrukwekkend vanaf de Scenic View Point aan de overkant.
3. Langs Hwy 26 ten Z van Mt Hood is er een afslag naar Trillium Lake. Vanaf de uiterste zuidpunt van dat meer heb je "picture perfect" zicht op Mt. Hood (bij mooi weer).
4. In Bend is de Old St. Francis Pub in de McMenamin’s Old St. Francis Schoolhouse leuk, gezellig, niet duur. Vergeet zeker niet het interieur te bekijken incl. de zeer fraaie zwembadhal (!).
5. Iets ten Z van Bend is het High Desert Museum absoluut de moeite waard, binnen en buiten.
6. Eveneens ten Z van Bend (op weg naar Crater Lake) heb je een schitterend uitzicht vanaf de top van Newberry National Volcanic Monument op de lavavelden en de wijde omtrek (bij mooi weer).
7. Eureka heeft prachtige Victoriaanse huizen. Ik zou even googlen naar kaartjes van downtown met wandelroutes. Bagel Bakery is een leuke, alternatieve zaak voor koffie/bagels/koekjes.
8. Tussen kust en Hwy 101 heeft Ferndale ook prachtige Victoriaanse huizen, o.a. Gingerbread Mansion op 400 Berding St en huizen op Main St. Het Eclectisch koffiehuis Mind’s Eye Manufactory op nummer 393 van Main St is leuk.
9. Langs de Hwy 1: Mendocino (artistiek plaatsje met heel aardige huizen op een rondje Lansing St, Main St, Ukia Rd; een aantal leuke bakeries).
10. Langs de Hwy 1 (coördinaten 38.651968, -123.399686): Twofish Bakery in Stewarts Point Store (heel leuke, ouderwetse winkel van sinkel met gelegenheid voor koffie, lekkers, lunch, … - bekijk ook de yard ernaast).
11. Langs de Hwy 1 : Fort Ross State Historic Park (een houten, omheind fortcomplex met gebouwen, kanonnen en visitor center, plus op de parkeerplaats een traditionele houten Russische windmolen; de locatie is wat gevoelig voor de Atlantische mist die gelukkig net optrok toen wij er kwamen).
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

@Almere vak V : Bedankt voor je berichtje! We houden er rekening mee. :wink:

@Martin & Marianne : Bij het plannen van de route hadden we 1 dag 'over' en hebben die dag dan uiteindelijk bij Olympic NP geplaatst omdat we dachten dat daar veel te zien was. Denk je dat die beter besteed kan worden? We hebben al 2 nachten Bend, en Mitchell ligt daar niet zo heel ver vandaan. Wat zou je daar dan nog allemaal doen in Bend? Smith Rock SP zouden we al doen op de dag dat we van Stayton komen.

@Diederik52 Super! Ik bekijk deze tips zeker. :thumbup:
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Diederik52 »

Sorry, foutje: Oregon City ligt iets ten ZO (niet ZW) van Portland :oops: .
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Martin & Marianne »

SuperFieke schreef:
13 okt 2020, 14:32
@Martin & Marianne : Bij het plannen van de route hadden we 1 dag 'over' en hebben die dag dan uiteindelijk bij Olympic NP geplaatst omdat we dachten dat daar veel te zien was. Denk je dat die beter besteed kan worden? We hebben al 2 nachten Bend, en Mitchell ligt daar niet zo heel ver vanaan. Wat zou je daar dan nog allemaal doen in Bend? Smith Rock SP zouden we al doen op de dag dat we van Stayton komen.
Ik heb geen ervaring met Bend maar ik begrijp altijd dat er in de omgeving veel te doen is. Je wilt niet in Mitchell overnachten?

Kijk voor Olympic eens wat je allemaal wilt doen en of je die tijd daarvoor nodig hebt. Als je wilt wandelen zou een extra dag Mt Rainier niet gek zijn.

Hierboven werd Fort Ross genoemd. Wij waren daar in 2015. Zie ons reisverslag voor een beschrijving en foto's.

Marianne
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Naar aanleiding van een ander topic, hier een update van onze reis voor zomer 2022. Na 2 keer deze reis geannuleerd te hebben, hopelijk 3de keer goed keer. We kijken er in elk geval naar uit na 3 jaar :D
We zijn tevreden met deze route, maar wie nog extra tips heeft, of opmerkingen heeft over de geboekte accomodaties, ik lees het graag. Alle accomodaties zijn nog annuleerbaar.

Dag 1 (ma 11/07): Brussel - LHT – Seattle om 17u15
Red Lion Hotel Seattle airport
Dag 2 (di 12/07): Seattle (citybezoek met light rail en te voet) avond: auto ophalen centrum
Red Lion Hotel Seattle airport
Dag 3 (woe 13/07): Seattle – Port Angeles (Boeiingfabriek Everett) overzet Edmond -> Kingston
The Birdhouse
Dag 4 (do 14/07): Port Angeles (Olympic NP: Deer Park, Hurricane Ridge, Elwa River Valley)
The Birdhouse
Dag 5 (vrij 15/07): Port Angeles – Forks (Olympic NP: Lake Crescent, Sol Duc River Valley)
Dew Drop Inn
Dag 6 (za 16/07): Forks (Olympic NP: Second Beach en Rialto Beach, Hoh Rain Forest)
Dew Drop Inn
Dag 7 (zo 17/07): Forks –Packwood (Olympic NP: Kalaloch, Quinault Rain Forest)
Ski & Vacation Getaway
Dag 8 (ma 18/07): Packwood (Mount Rainier: Sunrise)
Ski & Vacation Getaway
Dag 9 (di 19/07): Packwood (Mount Rainier: Paradise)
Ski & Vacation Getaway
Dag 10 (woe 20/07): Packwood – Portland (Johnston Ridge Observatory: Mount St Helen)
Quality Inn Greshem
Dag 11 (do 21/07): Portland (Columbia River Gorges, Hood River, Trillium Lake, Timberline Lodge)
Quality Inn Greshem
Dag 12 (vrij 22/07): Portland – Lincoln City (ochtend: citybezoek Portland, namiddag kust)
Holiday Inn Express & suites Lincoln City
Dag 13 (za 23/07): Lincoln City - Depoe Bay – Silverton (walvissentocht in Depoe Bay, Newport)
Oregon Garden Resort
Dag 14 (zo 24/07): Silverton (Silver Falls SP, Woodburn outlet)
Oregon Garden Resort
Dag 15 (ma 25/07): Silverton – Bend (Detroit Lake, Sisters, Smith Rock State Park)
Campfire Hotel
Dag 16 (di 26/07): Bend (Mitchell: Painted Hills)
Campfire Hotel
Dag 17 (woe 27/07): Bend – Klamath Falls (Crater Lake)
Best Western Olympic Inn
Dag 18 (do 28/07): Klamath Falls – Redding (Lava Beds, Burney Falls)
Holiday inn express & suites
Dag 19 (vrij 29/07): Redding (Lassen Volcanic NP)
Holiday inn express & suites
Dag 20 (za 30/07): Redding – Crescent City (Redwood NP, Tall Trees Grove Trailhead)
lighthouse inn
Dag 21 (zo 31/07): Crescent City – Arcata (Jedediah Smith Redwoods SP, Fern Canyon)
Best Western Arcata
Dag 22 (ma 01/08): Arcata – Fort Bragg (Humboldt Redwood SP: Avenue of the Giants, Mc Kerricher SP met Glass Beach)
Shoreline cottages
Dag 23 (di 02/08): Fort Bragg – San Francisco (Bowling Ball Beach, Salt Point SP, Point Reyes)
Riu Plaza Fisherman's warf
Dag 24 (woe 03/08): San Francisco (Muir Woods, Golden Gate, SF) evt fietsen huren
Riu Plaza Fisherman's warf
Dag 25 (do 04/08): San Francisco (citybezoek San Francisco)
Riu Plaza Fisherman's warf
Dag 26 (vrij 05/08): om 16u30: SF – LHT – Brussel avond: auto inleveren
Dag 27 (za 06/08): Brussel -thuis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer