Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Hallo iedereen,

Wij zijn een gezin met 2 tienerdochters (15 en 17 jaar in 2020) en maken volgende zomer terug een rondreis in de USA. Joepie. :D Voor mijn man en mij zal het de 5de keer USA worden, maar met de kinderen zal het de 3de rondreis zijn. De eerste keer hebben we het klassieke rondje Zuidwesten gemaakt, met een camper. De tweede keer hebben we een stuk Zuidwesten (met Moab erbij) en een stuk Noordwesten gereden (met Grand Teton, Yellowstone en Glacier NP erbij). De laatste keer dan met een huurwagen en overnachting in hotels/ motels/ Cabins. Dit bleek onze voorkeur te hebben.
Nu zijn we van plan om volgende zomer het Noordwesten verder te verkennen, nl. Noord-Californië, Oregon en Washington. De vliegtickets zijn reeds geboekt op San Francisco, omdat ik een goede prijs gevonden had. Ook de huurwagen (minivan) is reeds geboekt. We kunnen dus concreet beginnen plannen.

We hadden dit rondje in gedachten:
Dag 1 (01/07): Parijs – Ma – SF
Dag 2 (02/07): SF – Mineral (Lassen Volcanic NP)
Dag 3 (03/07): Lassen Volcanic NP
Dag 4 (04/07): Lassen Volcanic NP – Crater Lake
Dag 5 (05/07): Crater lake – Michell (Painted Hills)
Dag 6 (06/07): Mitchell – via Shaniko - door Mount Hood NF - Stayton
Dag 7 (07/07): Stayton (VM: Woodburn Premium outlet, NM: Silver Falls SP)
Dag 8 (08/07): Stayton - Portland
Dag 9 (09/07): Portland – Hood River (via Columbia River Gorge)
Dag 10 (10/07): Hood River – Packwood (Mt st Helen)
Dag 11 (11/07): Packwood (Mt Rainier)
Dag 12 (12/07): Packwood - Seattle
Dag 13 (13/07): Seattle
Dag 14 (14/07): Seattle – Port Angeles (whale watching excursie)
Dag 15 (15/07): Port Angeles – Forks (Olympic NP)
Dag 16 (16/07): Forks (Olympic NP)
Dag 17 (17/07): Forks - Aberdeen
Dag 18 (18/07): Aberdeen – Cannon beach
Dag 19 (19/07): Cannon beach – Eugene: of beter via de kust?
Dag 20 (20/07): Eugene – Crescent City (Redwood NP)
Dag 21 (21/07): Redwood NP
Dag 22 (22/07): Crescent City (Redwood NP) – Fort Bragg
Dag 23 (23/07): Fort Bragg - SF
Dag 24 (24/07): …
Dag 25 (25/07): SF
Dag 26 (26/07): SF – Dallas - Parijs
Dag 27 (27/07): Parijs - thuis

Ik hoor graag de mening van de kenners over dit rondje. Is het evenwichtig verdeeld? Aanraders, tips voor overnachtingen?
Enkele vragen:
dag 19 en 20: is het interessanter om via de kust te rijden, of toch beter via Eugene? Is dit een groot verschil in tijd en is dit de moeite?
Zijn er interessantere kuststadjes om te overnachten dan degene in deze route?
San Francisco hebben we al gezien, en ook Alcatraz, dus hebben we in principe nog een dag over. Waar zouden jullie hem plaatsen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: reis Superfieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF

Bericht door ingrid14 »

Mooie plannen en een mooie streek.
Wij gingen in 2016 van Seattle naar SF, misschien heb je iets aan ons verslag.

Dag 6 is een behoorlijk lange rit.
Willen jullie vanaf Hood River via de Forest Roads en de achterzijde van Mt St Helens naar Packwood? Of willen jullie het bij het Johnson Ridge Observatory gaan (en dus via de I-5)? In het laatste geval rijdt je dus eerst weer tot bij Portland om dan noordwaarts te gaan.
Dan zou ik het anders indelen :
Mitchell-Hood River
Hood River-Stayton
Stayton
Stayton-Portland (of net in Washington, Vancouver is wat voordeliger om te overnachten)
Portland-Mt St Helens-Packwood

Voor de dag die je nog over hebt:
ofwel aan het begin van de reis zetten: een bezoekje aan Sacramento, er is een leuk oud stadsgedeelte.
ofwel een extra dag in Seattle
ofwel aan het einde nog een stop rond vb Bodega Bay
(wij deden het stuk Fort Bragg-SF met enkele stops en Point Reyes en waren erg laat in SF, voor Muir Woods hadden we geen tijd)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Almere vak V »

SuperFieke schreef:
22 sep 2019, 21:53
Dag 6 (06/07): Mitchell – via Shaniko - door Mount Hood NF - Stayton
Dag 7 (07/07): Stayton (VM: Woodburn Premium outlet, NM: Silver Falls SP)
Dag 8 (08/07): Stayton - Portland
Dag 9 (09/07): Portland – Hood River (via Columbia River Gorge)
Dag 10 (10/07): Hood River – Packwood (Mt st Helen)
Ik zou deze dagen anders indelen. Je bent nu wel heel veel kilometers aan het maken en aan het zigzaggen. Ook al ontkom je daar niet altijd aan. Shaniko is een geinig dingetje. Maar ik zou er niet (ver...) voor omrijden.

Ik zou het als volgt doen:
Dag 6: Mitchell naar Stayton. Dan zou ik die dag gebruiken voor Silver Falls.
Dag 7: Stayton naar Portland. Deze zou ik gebruiken voor Woodburn. Je geeft aan twee tienerdochters te hebben. Die van mij kan zich hier met gemak een hele dag vermaken.
Dag 8: Portland. Ik zou een dag gebruiken om Portland te ontdekken. Tips genoeg te vinden hier.
Dag 9: Portland naar Hood River. Deze dag zou ik gebruiken om via Shaniko naar Hood River te rijden. Het enige wat je dan mist is eigenlijk de 35 over Mt Hood. Maar je gaat toch nog bergen genoeg zien.
Dag 10: Hood River naar Johnston Ridge Observatory. Deze zou ik rijden via de Columbia River Gorge. Gekozen voor de Johnston Ridge omdat ik die kant het mooist vind om te bezichtigen.

Op deze manier voorkom je veel op en neer rijden. Kijk maar of je er wat mee kunt.

Plezier!
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Bedankt voor deze reacties :thumbup:
We bekijken dat stukje opnieuw en houden rekening met jullie opmerkingen.
Het reisverslag zal ik zeker lezen.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Franciscus »

Het is verstandig om er in de planning rekening mee dat in Lassen nog sneeuw kan liggen en de doorgaande weg nog gesloten kan zijn. Wij waren er 2 jaar geleden eind juli en toen was de weg zelfs nog niet open. Dat was dan wel uitzonderlijk laat maar opening van de weg in de eerste week van juli komt vaker voor. En hou de omstandigheden in de gaten voordat je op weg gaat, de weg kan onverwacht ook weer (kortdurend) dicht gaan.

Op de NPS site van het park kun je het volgen. Daar zie je ook een overzicht van afgelopen jaren.
https://www.nps.gov/lavo/planyourvisit/ ... update.htm
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Oei, interessant die link. Ik had er idd geen rekening mee gehouden dat die weg in juli nog dicht zou kunnen zijn.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Franciscus »

Ja, is bizar. Wij hadden destijds een paar dagen in Redding doorgebracht, daar was het bloedheet (42/43 graden overdag). We hadden er dus helemaal aan gedacht dat op minder dan een uur rijden de weg gesloten zou zijn vanwege sneeuw..... Gelukkig kwamen we er een dag van tevoren (heel toevallig) achter en konden we onze plannen nog tijdig aanpassen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden in 2006 medio juli ook nog afgesloten trails in Lassen. Misschien de route omdraaien?
Voor het deel bij Redwoods zou je ons 2015-verslag kunnen bekijken. Misschien is het handiger om geen twee nachten Crescent City te doen masr op verschillende plaatsen te overnachten. Hou er rekening mee dat de route langs de kust veel tijd kost.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Franciscus »

De kustweg is prachtig, zeker een stuk van meepikken. Van Cannon Beach naar Crescent City helemaal langs de kust is wel tijdrovend, dan heb je 2 dagen achter elkaar waarin je veel uren in de auto zit. De kustweg wordt druk bereden, is op lange stukken bochtig en enkelbaans. Het schiet echt niet op en dat wordt op den duur ook vervelend (althans, dat vond ik wel). Daarbij ben je ook tijd kwijt aan fotostops onderweg, dat is uiteraard niet vervelend maar kost wel tijd, vaak meer dan je vooraf denkt. Ook loop je het risico dat er mist hangt en je weinig tot niets ziet. Dat gezegd hebbende zou ik toch voor de route langs de kust kiezen.....

Een enkele nacht in Crescent City is te overwegen. De plaats zelf is in ieder geval niet heel inspirerend. Een nacht Crescent City, dan op je gemak via Del Norte Coast SP en Prairie Creek SP naar Eureka voor een overnachting is ook een optie.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

@franciscus: Je zou voor de volledige route langs de kust kiezen? Niet langs Eugene dan? Ik ben bang dat dat een beetje te eentonig zal worden, en ook vrees ik idd voor de mist. Ik denk hier nog eens over na.

@Marianne: jouw reisverslagen lees ik zeker. Ik vind ze overzichtelijk en goed geschreven, ik heb er bij vorige reizen al veel tips uitgehaald :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Almere vak V »

SuperFieke schreef:
26 sep 2019, 19:12
Niet langs Eugene dan?
Als je de keus hebt. En je pakt al een heel stuk kust mee. Zou ik zeker via Eugene gaan. Geweldige studentenstad! Ik weet niet of je dochters gaan studeren. Maar mijn jongste van 15 kan niet wachten totdat ze hier naar college kan.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Almere vak V schreef:
23 sep 2019, 12:30
SuperFieke schreef:
22 sep 2019, 21:53
Dag 6 (06/07): Mitchell – via Shaniko - door Mount Hood NF - Stayton
Dag 7 (07/07): Stayton (VM: Woodburn Premium outlet, NM: Silver Falls SP)
Dag 8 (08/07): Stayton - Portland
Dag 9 (09/07): Portland – Hood River (via Columbia River Gorge)
Dag 10 (10/07): Hood River – Packwood (Mt st Helen)
Ik zou deze dagen anders indelen. Je bent nu wel heel veel kilometers aan het maken en aan het zigzaggen. Ook al ontkom je daar niet altijd aan. Shaniko is een geinig dingetje. Maar ik zou er niet (ver...) voor omrijden.

Ik zou het als volgt doen:
Dag 6: Mitchell naar Stayton. Dan zou ik die dag gebruiken voor Silver Falls.
Dag 7: Stayton naar Portland. Deze zou ik gebruiken voor Woodburn. Je geeft aan twee tienerdochters te hebben. Die van mij kan zich hier met gemak een hele dag vermaken.
Dag 8: Portland. Ik zou een dag gebruiken om Portland te ontdekken. Tips genoeg te vinden hier.
Dag 9: Portland naar Hood River. Deze dag zou ik gebruiken om via Shaniko naar Hood River te rijden. Het enige wat je dan mist is eigenlijk de 35 over Mt Hood. Maar je gaat toch nog bergen genoeg zien.
Dag 10: Hood River naar Johnston Ridge Observatory. Deze zou ik rijden via de Columbia River Gorge. Gekozen voor de Johnston Ridge omdat ik die kant het mooist vind om te bezichtigen.

Op deze manier voorkom je veel op en neer rijden. Kijk maar of je er wat mee kunt.

Plezier!
We zijn nog altijd over dit stuk aan het nadenken. Als we Shaniko willen zien, ontkomen we niet aan het veel op en neer rijden, vrees ik.

Bij het voorstel van Ingrid14 moeten we van Hood River terug naar Stayton rijden en dan terug naar Portland, dit stuk rijden we dan dubbel.

Bij bovenstaand voorstel is het op dag 9 ook een grote omweg om via Shaniko naar Hood River te gaan.
Dag 6: Is het nog doenbaar om die dag Silver Falls te bezichtigen? Het is toch 3u30 rijden. Of heb je daar niet zoveel tijd nodig?
Dag 7: We gaan zeker naar Woodburn, dat zullen de meisjes leuk vinden. Is daar een ganse dag voor nodig? Ik dacht eerder aan een halve dag.
Dag 8: We gaan idd 1 dag Portland bezoeken, maar als we vroeg vertrekken in Stayton, kunnen we daar nog de volledige dag voor uittrekken. Ik denk dat Stayton goedkoper is om te overnachten dan Portland?
Dag 9: Ik zie een grote omweg als we via Shaniko gaan. We twijfelen nu of het die moeite dan wel waard is? Of is die dag een route waarop we ook andere interessante bezienswaardigheden te zien krijgen?
Dag 10: Goeie tip, we nemen dan idd Johnston Ridge Observatory
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Almere vak V »

@SuperFieke

Dag 6: Zeker in de zomer kan het goed warm zijn. Dus een vroeg kan wellicht wel uitkomst bieden. Dan kan je rond het middaguur in Silver Falls zijn. Mijn jongste dochter is er het liefste de hele dag. Maar combineert het ook vaak met raften op de Santiam River. Eindigen altijd bij de A&W in Stayton.
Dag 7: In Woodburn kan je het net zo gek maken als je zelf wilt. Mijn meiden vermaken zich daar met gemak een dag. Om vervolgens hetzelfde te doen op Washington Square en Clackamas Town Center. Maar heeft er denk ik ook mee te maken dat wij 95% van onze kleding in Oregon kopen. Ook hetgeen wat we in Nederland dragen. Geen BTW en eigenlijk structureel lagere prijzen helpen hier wel bij.
Dag 8: Van hotels weet ik weinig in Oregon. Aangezien wij bijna altijd bij vrienden logeerden en er inmiddels ons eigen huis hebben. Kan me in Stayton sowieso geen hotel voor de geest halen. In Silverton heb je volgens mij The Olive Garden en daarna zul je vrij snel in Salem uitkomen. Ik heb niks met Salem maar er zit direct naast de exit, volgens mij Lancaster, zit een Double Tree by Hilton. Dat is een prima hotel. Denk sowieso dat je in Portland meer keus hebt. Van Portland naar SIlver Falls is iets langer dan een uurtje rijden.
Dag 9: Als je perse naar Shaniko wilt is dat een optie. Ik zou er niet voor omrijden. Maarja, dat is mijn mening. Mijn vrouw vond het wel erg grappig.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door WeernaardeVS »

Wij zijn in 2018 van Olympic NP langs de kust terug naar San Francisco gereden. We hebben grotendeels mist gehad langs de kust, maar dat gaf ook een aparte sfeer. Wij hebben (met tent) toen overnacht in Lincoln City/ Bandon / Redwoods NP (3 n) / Fort Bragg.
In Redwoods geen mist gehad, behalve bij de camping aan zee. Ik moet zeggen dat toen alleen in de ochtend en avond was.

Wij zijn ook in Silver Falls SP geweest en hebben daar gewandeld. Dochter (toen 16) vond het daar niet leuk genoeg om te zwemmen oid. Het was toen ook vrij druk, met ook een bruiloft op het terrein bij de ingang. Wat zij wel fantastisch vond was Tumalo State Park bij Bend. Daar loopt een rivier, waar je met een band (zelf meenemen) op kunt drijven, inclusief wat stroomversnellinkjes. Je kunt helemaal door naar Bend drijven, maar dat hebben we niet gedaan. Achteraf hadden we daar ook wel wat langer willen blijven.

Vergeet ook niet onderweg een stop in te plannen voor koffie in Sisters. Leuk dorpje en heerlijke coffee.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Bedankt voor de tips! We zijn nu bezig met onze route te verfijnen.

We hebben besloten om de route toch niet om te draaien, omdat we liever de kust op het einde zouden rijden en deze van boven naar beneden. Dus lopen we een kleine kans dat Lassen nog niet open is begin juli (meestal wel zie ik toch). We zouden dan wel overnachten in Redding iplv in Mineral, daar hebben we meer mogelijkheden voor het geval er veel delen nog niet open zijn.
Het begin van de route ziet er dus als volgt uit:

Parijs - SF
SF - Redding (al een deel van Lassen bezoeken?)
Redding (Lassen)
Redding - Crater Lake
...

De eerste dag hebben we dus nog een stuk te rijden, boodschappen te doen en misschien file in SF? Is het de moeite om die dag nog doorheen Lassen naar Redding te rijden? Of rijden we beter rechtstreeks naar Redding en doen we daar nog iets in de buurt? Is daar iets te doen wat niet zoveel tijd kost?Ik zie daar bvb. whiskeytown Lake ? Is dat iets?
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Ron Notenboom »

Mag ik vragen waar je tickets hebt geboekt en hoeveel je daarvoor hebt betaald. Wij zijn namelijk ook plannen aan het maken voor die regio eind juni/ juli.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

@Ron Notenboom :

Ik heb begin september tickets geboekt naar SFO voor 385 euro pp. (excl. ruimbagage heenreis).
Gevonden via Google Flights en geboekt via American Airlines. Vertrekkende vanuit Parijs (CDG), voor ons is dat 2,5 uur rijden met de auto, ofwel minder dan een uurtje met de TGV, dus dat is prima doenbaar.
Ik heb gezocht op bestemming Vancouver/ San Francisco/ Portland of Seattle. Vertrekkend vanuit Brussel/ Parijs/ Schiphol of Dusseldorf. Hoe meer opties je openhoudt, hoe meer kans dat je een mooie prijs tegenkomt.
Ik heb het lange tijd dagelijks in de gaten gehouden, maar ben voor het hoogseizoen toch nergens een betere prijs tegengekomen. Ook achteraf nog niet. Dus heel tevreden hiermee :D
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door ingrid14 »

Wij gingen in 2016 vanuit Redding naar Lassen en terug naar Redding op 1 dag. Het was goed te doen.
Bij ons was de weg open maar sommige trails waren nog afgesloten.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Franciscus »

De eerste dag hebben we dus nog een stuk te rijden, boodschappen te doen en misschien file in SF? Is het de moeite om die dag nog doorheen Lassen naar Redding te rijden? Of rijden we beter rechtstreeks naar Redding en doen we daar nog iets in de buurt? Is daar iets te doen wat niet zoveel tijd kost?Ik zie daar bvb. whiskeytown Lake ? Is dat iets?
Op de dag dat je van SF naar Redding gaat zou ik niet meer naar Lassen gaan. Maar vanuit Redding een dagtocht naar Lassen kan prima, het is ongeveer een uur rijden naar de ingang, je kunt via de ene ingang het park in, dwars erdoor rijden en via de andere weg weer terug naar Redding. Behalve als de weg door het park nog afgesloten is vanwege de sneeuw. Zoals je zelf ook gezien hebt is die kans niet groot maar wel aanwezig. Beste kun je kort voor vertrek checken hoe het ervoor staat.

Lake Whiskeytown is een prachtig gelegen meer, er zijn een paar strandjes waar het heerlijk vertoeven is en zwemmen in het kraakheldere blauwe en lekker warme water is ook heerlijk.

Een alternatief voor Lassen (stel dat er toch sneeuw ligt) is Lake Shasta, een groot meer in een prachtig gebied met mooi uitzicht op Mount Shasta. (Je rijdt er ook doorheen op de route van Redding naar Crater Lake). Een bezoek aan Shasta Caverns is leuk; met een boot wordt je naar een andere oever gebracht, daar ga je met een bus een heel steile berg op naar de ingang van de grotten. Effe langs de Shasta dam is ook mooi, je kunt over de dam wandelen en over de steile rand kijken (alleen als je geen hoogtevrees hebt......).
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Super :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer