Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke » 06 nov 2019, 15:33

Ondertussen hebben wij alle overnachtingen al vastgelegd, want op sommige plaatsen was alles al volzet of de keuze heel beperkt. Wel alles aan een annuleerbaar tarief geboekt, zodat we nog een beetje kunnen verschuiven.
Het ziet er voorlopig als volgt uit:

Dag 1 (01/07): CDG – Mad – SFO om 16u20
Dag 2 (02/07): SF – Redding (Lake Whiskeytown)
Dag 3 (03/07): Redding (Lassen Volcanic NP)
Dag 4 (04/07): Redding – Crater Lake
Dag 5 (05/07): Crater lake – Mitchell (Painted Hills)
Dag 6 (06/07): Mitchell - Bend – Sisters - Stayton
Dag 7 (07/07): Stayton (Silver Falls SP en Woodburn Premium outlets)
Dag 8 (08/07): Stayton - Portland (citybezoek Portland)
Dag 9 (09/07): Portland (Columbia River Gorge en Mount Hood)
Dag 10 (10/07): Portland - Johnston Ridge Observatory – Packwood (Mt st Helen)
Dag 11 (11/07): Packwood (Mt Rainier)
Dag 12 (12/07): Packwood - Seattle (Mt Rainier)
Dag 13 (13/07): Seattle (boeingmuseum, …)
Dag 14 (14/07): Seattle (citybezoek Seattle)
Dag 15 (15/07): Seattle – Port Angeles (whale watching tour)
Dag 16(16/07): Port Angeles – Forks (Olympic NP)
Dag 17 (17/07): Forks (Olympic NP)
Dag 18 (18/07): Forks – Ocean Shores(Olympic NP)
Dag 19 (19/07): Ocean Shores – Cannon Beach – Florence (6h30 kust rijden)
Dag 20 (20/07): Florence – Crescent City (Oregon Dunes, Jedediah Smith Redwoods SP)
Dag 21 (21/07): Crescent City – Eureka (Redwood NP)
Dag 22 (22/07): Eureka – Fort Bragg (Avenue of the Giants)
Dag 23 (23/07): Fort Bragg – Petaluma (Point Reyes)
Dag 24 (24/07): Petaluma – SF (Muir Woods, Golden Gate, SF)
Dag 25 (25/07): SF (citybezoek SF)
Dag 26 (26/07): om 14u00: SFO – Dallas - CDG
Dag 27 (27/07): Parijs - thuis

Dag 6: We hebben een volledige dag om van Mitchell naar Stayton te rijden. Ik heb hier al tips gekregen (Tumulo sp, Sisters), wat kunnen we nog doen? Hoe zouden jullie die dag invullen? Shaniko slaan we over, het is te ver omrijden.
Dag 7 en 8: keuze voor 2 nachten Stayton vanwege leuke Airbnb daar en omdat we de outlets met een lege koffer willen bezoeken (ivm inbraak), dus niet op doorreis naar Portland
Dag 9: We zouden vanuit Portland vroeg vertrekken om Vista House en de Multnomah Falls te bekijken (om de drukte te vermijden), nog een paar watervallen onderweg bekijken, doorrijden tot Hood River (of The Dalles?). Daarna zouden we willen terugkeren via Mount Hood, is dat te doen op één dag? Of beter niet terugkeren via Mount Hood?
Dag 19: is waarschijnlijk lang rijden langs de kust, maar als we van Ocean Shores naar Cannon Beach rijden en dan via de I5 naar Florence, doen we er nog een half uur langer over. In Ocean Shores vonden we nog een betaalbaar hotel aan het strand. De overnachtingen in Cannon Beach waren al volzet en hetgeen er overblijft in de nabije dorpen aan de kust zijn echt superduur. Dan rijden we liever de volgende dag iets verder. Maar is die afstand haalbaar op een dag? Iemand dit stuk gereden?
Het is een ruwe planning, nu ga ik mij wel dag per dag beginnen inlezen :)

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 06 nov 2019, 18:12

SuperFieke schreef:
06 nov 2019, 15:33
Dag 6: We hebben een volledige dag om van Mitchell naar Stayton te rijden. Ik heb hier al tips gekregen (Tumulo sp, Sisters), wat kunnen we nog doen? Hoe zouden jullie die dag invullen? Shaniko slaan we over, het is te ver omrijden.
Als je van Painted Hills naar Stayton wilt rijden ben je sowieso al een halve dag onderweg. Je komt dan door Bend, echt een leuke stad. En je komt door Sisters. Echt een mooi dorpje waar het zeker de moeite waard is om rond te kijken. Mocht je van allebei de gelegenheden gebruik willen maken dan heb je de dag al goed vol. Onderweg kom je langs Detroit Lake. Zeker ook de moeite waard om daar te stoppen om te bekijken. Hier hebben ze ook de Detroit Dam ingebouwd.
SuperFieke schreef:
Dag 7 en 8: keuze voor 2 nachten Stayton vanwege leuke Airbnb daar en omdat we de outlets met een lege koffer willen bezoeken (ivm inbraak), dus niet op doorreis naar Portland
Als je het voor de leuke BNB doet dan moet je zeker terugrijden naar Stayton. Anders zou ik dat zeker niet doen. Het inbraakverhaal heb ik hier al wel is vaker gehoord. Maar is vaak op momenten als het heel erg druk is. Het donker begint te worden en je de auto niet meer dicht bij de winkels kunt parkeren. Dat donker worden zal in juli wel meevallen. En je gaat op een dinsdag dus echt heel druk zal het ook niet zijn. Tenminste niet zo druk dat je je auto niet meer aan de kant van de winkels kunt parkeren. Komt bij dat er ook nonstop bewaking over het terrein rijdt.
SuperFieke schreef:
Dag 9: We zouden vanuit Portland vroeg vertrekken om Vista House en de Multnomah Falls te bekijken (om de drukte te vermijden), nog een paar watervallen onderweg bekijken, doorrijden tot Hood River (of The Dalles?). Daarna zouden we willen terugkeren via Mount Hood, is dat te doen op één dag? Of beter niet terugkeren via Mount Hood?
Zeker als je vroeg vertrekt denk ik dat je deze dag met gemak kunt volmaken. Ik zou niet helemaal doorrijden tot The Dalles. Dat is vooral meer van hetzelfde. Ik zou bij Hood River Mt Hood oprijden. Dan heb je een perfect gevarieerde dag met allerlei natuurschoon. Je kan onderweg ook de Bonneville dam nog meenemen. Leuk om te zien hoe dat werkt en hoe ze er alles aan gedaan hebben om de zalmen te helpen.
Met dat in het achterhoofd je auto parkeren aan de de kant van het water zo dicht mogelijk bij de dam. Om daar te bekijken hoe de zeeleeuwen die zalmen keurig netjes opruimen...
SuperFieke schreef:
Dag 19: is waarschijnlijk lang rijden langs de kust, maar als we van Ocean Shores naar Cannon Beach rijden en dan via de I5 naar Florence, doen we er nog een half uur langer over. I Maar is die afstand haalbaar op een dag? Iemand dit stuk gereden?
In mijn optiek prima haalbaar. Ik denk als je in 1 keer door zou rijden zonder te stoppen dat je een uur of 6 aan het rijden bent. Als je dus op tijd wegrijdt en je maakt bij voorbeeld onderweg stops om te eten dan is het prima te doen. Het grootste probleem zal Cannon Beach worden om daar een parkeerplaats te vinden. Daar hebben ze er niet echt heel veel van. Maar daar zou je bijvoorbeeld op het strand kunnen eten. Fantastische plek om te zitten en om je heen te kijken.
Vervolgens heeft het wat mij betreft dan weinig zin om naar de I5 te rijden. Het is onnodig omrijden, zowel in kilometers als in tijd. De enige reden die ik kan bedenken is omdat je dan de 26 pakt. En aan de 26 zit Camp18 en daar kun je Cinnamon Rolls eten die je nergens anders kunt krijgen!
In alle andere gevallen lekker over de 101 naar beneden rijden. Genieten van het uitzicht en zo nu en dan stoppen op mooie plekken om het adembenemende landschap tot je te nemen.

Kan je zo weer verder??

SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke » 14 nov 2019, 17:01

Bedankt voor al deze info Almere vak V!
Ik kan weer verder. Nu heb ik nog tijd om een Roadbook beginnen uit te schrijven. Het zou wel kunnen dat ik hier dan nog vragen stel :D

Die ongerustheid mbt inbraak komt omdat we vorig jaar ook geparkeerd stonden bij de Premium Outlets in Las Vegas en ze hebben toen 2 koffers (met waardevolle spullen) uit onze auto gestolen. Het was in de namiddag, klaarlichte dag en we stonden vlak voor een ingangspoort geparkeerd. Hetzelfde met 2 wagens die naast ons stonden. Op grote drukke parkings durven we dus geen koffers meer in de auto te laten..

Nog een ander vraagje... is het aangeraden om regenjassen mee te nemen? In de reisverslagen die ik lees over het noordwesten zie ik overal zo'n donkere foto's.

SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke » 29 jan 2020, 19:33

Zouden wij op dag 6 (van Mitchell naar Stayton met stops in 'Sisters' en 'Detroit Lake') ook nog Smith Rock State Park kunnen meepakken? We passeren daar bijna. Is dat een park waar je langere wandelingen moet doen om het te kunnen beleven, of heb je daar rap een paar korte viewpoints meegepikt? Of is dat de moeite niet en zouden jullie dan meer tijd onderweg spenderen?

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 29 jan 2020, 20:02

Ik denk dat het wel heel veel van het goeie gaat worden. Maar laat je daar vooral niet door tegenhouden. Smith Rock State is erg leuk. Behoorlijk toeristisch, zeker in de zomermaanden. Dan lijkt het soms wel of heel hiking en camping USA daar samen komt. Maar je kunt er zeker een paar korte wandelingen doen.

Je vraag over de regenjassen heb ik gemist. Wij zijn door het jaar heen tussen de 10 en 14 weken in Oregon. Ik heb niet eens een regenjas. Een echte winterjas trouwens ook niet. Ben meer van de laagjes. Maar zeker in de periode die jullie gaan zou ik m, als ik m had, zeker niet meenemen. Kan me niet voorstellen dat het gaat regenen. Mocht het dat onverhoopt wel doen. Dan is er altijd wel wat anders te bedenken. Een overdekte plek om te bezoeken, of ergens een paraplu regelen.

Het regent in Oregon net zo veel als in Nederland. Alleen valt bijna alles van oktober tot april. Juni, juli, augustus en september geven bijna altijd mooi tot fantastisch weer. Ik moet echt heel goed nadenken of ik me in die periode een bui kan bedenken.

SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke » 31 jan 2020, 21:18

Wat leuk te lezen dat het weer daar zo goed zal meevallen! :thumbup: Voortgaande op de reisverslagen die ik gelezen heb, had ik het eigenlijk anders verwacht, ik zag daar veel donkere en bewolkte foto's. Vooral voor Olympic NP en voor de volledige kustlijn dacht ik dat we veel donkeren wolken, mist en af en toe buien zouden hebben.

Als het daar zo druk is in Smith Rock State Park zullen we daar wss niet veel doen. Anderzijds is het mss een beetje zonde, als we er dan toch bijna passeren om er eens niet door te rijden?

Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie » 01 feb 2020, 12:01

wij hebben daar wel eens een jasje aangedaan. Al was het vooral voor wat spetters en niet meteen een volle dag dikke regen.
Daarvoor hebben we meestal wel wat simpele jassen mee, die je zo op kan rollen en niet veel ruimte in beslag nemen. Niet echt nodig, het is maar wat je prettig vind.

Voor pakwood heb ik wel een leuke overnachting (zie dag 2 en 3 op http://vwijck.com). Een leuk huisje in het bos. BBQ en vuurpit erbij.
Kijk bij booking op "Packwood Ski or Vacation".

Ziet eruit als een leuke trip die jullie gaan maken. In 2014 hebben we die ook voor een groot deel gedaan.
Komen jullie ook nog door grant pass? Dan is een tripje met de boot daar wel een aanrader. Het is wel een snelle boot, geen gewone rondvaart boot.
Reis 2015 NY - Canada - NY http://wijckusa2015.wordpress.com/
Reis 2014 SEA - Den http://wijckusa2014.wordpress.com/
Reis 2012 Las Vegas - Denver http://wijck2012.blogspot.nl
Reis 2010 San Francisco - Denver http://wijck2010usa.blogspot.com

SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke » 01 feb 2020, 15:10

@Lampie: Super! Ik ben je reisverslagen nog niet tegen gekomen, maar ik kijk ernaar uit om ze te lezen :thumbup:
In Packwood hebben wij ook een huisje in het bos geboekt (via Airbnb), maar dit van jullie ziet er ook wel leuk uit. Het valt nog te overwegen.
Normaal gezien passeren we niet in Grants Pass, we rijden langs de kust.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer