Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
katrinvr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door katrinvr » 19 sep 2019, 14:53

Hoi allen,

na het lezen van al jullie alaska topics, reisverslagen, blogs,.... kom ik op volgende route uit.
Meningen na jullie ervaringen in Alaska?
alaska.jpg

katrinvr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door katrinvr » 19 sep 2019, 15:01

Het plan is trouwens om toch met een SUV te rijden en kampeergerief mee te nemen. Voor de zekerheid ga ik eens de route definitief is, toch cabins vastleggen voor de meeste plaatsen en zien wat eventueel kan. Met de auto hebben we het voordeel dat we Denali Highway kunnen rijden en mss Mccarthy road (eerst nog wat info over inwinnen).
Als jullie tips hebben voor cabins (mag primitief, zolang we een kampeergevoel hebben is het goed ;)). Kindjes zijn tegen dan 6 en 7 dus kunnen altijd matje en slaapzak voor hen leggen.
Heb er zo inmens veel zin in!

Alvast bedankt voor al jullie talrijke info in vorige topics die ik heb kunnen lezen!
Het concrete invullen start als men milepost deze week arriveert ;-)

Groetjes,
katrin

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door ingrid14 » 21 sep 2019, 23:49

Prima route !

De Milepost gaat je zeker goed kunnen helpen.

Naar Seward: net buiten Anchorage ligt Potter Marsh. Je wandelt er over houten paden door een kwetsbaar gebied.

Seward: zowel de tours van Major Marine als van Kenai Fjords zijn aan te bevelen.
Rond Black Friday heeft Kenai Fjords mooie kortingen.
Hike naar Harding Icefield: het is een serieuze wandeling, geen water beschikbaar onderweg en dan met 2 kids, lijkt me ambitieus.

Rit naar Homer: een stop bij Anchor Point is zeer aan te raden, net voor en na vloed, zijn hier veel eagles te zien op en rond het strand.

Naar Wasilla: een aanrader is Eagle River Nature Center. Ik was daar afgelopen zomer. Ik vond het fijner dan bij Thunderbird Falls waar ik in 2014 was.

Knik Glacier : je kan niet bij de gletsjer komen op je eentje, je kan wel met een tour mee. Als je die van 's ochtends neemt, ben je 's middags terug en is er nog tijd voor de Reindeer Farm en Hatcher Pass.

Rit naar Denali: leuke stop is in Talkeetna, en ook de viewpoints in Denali State Park

Denali: willen jullie 2 dagen met de bus gaan of in het park gaan kamperen?
Als je 2 dagen de bus neemt zou ik 2 keer tot Eielson Visitor Center reserveren. Als Denali te zien is kan je dan nog bijbetalen om tot Wonder Lake door te rijden. En hoe vroeger je de bus neemt hoe beter voor wildlife en zo heb je wat meer ruimte om stops in te lassen.

De bus van Into The Wild: de movieprop (replica) staat bij 49th state brewing company in Healy, de echte bus is 7 u wandelen vanaf het einde van de Stampede Road en je kan in juli de Teklanika River niet oversteken

Fairbanks: Pioneer Town is leuk, zeker met kinderen. En ook Creamers Fields, daar kan je wandelen en er zijn veel vogels te zien.
Vanaf het Visitor Center kan je langs de Chena River naar het centrum van de stad wandelen en terug.

Rijden jullie terug naar Cantwell om de Denali Highway te nemen?

Van Tangle River/Paxson naar Chitina is een mooie rit. In Chitina zelf is niet echt veel te doen. Ik zou misschien op die dag al tot aan McCarthy rijden en daar dan 3 nachten verblijven. Voor de MillBuilding Tour moet je in Kennicott zijn. Ook het trail naar Root Glacier vertrekt hier. Je bent aangewezen op shuttle busjes om van McCarthy of de voetbrug naar Kennicott te gaan.

De Solomon Fish Hatchery: ik zou hier meer dan eens gaan. Best is bij rond eb (anders staat de baai onder water)

Glacier View naar Anchorage: je komt langs Reflections Lake, mooie wandeling rondom het meer

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer