Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door SuzieQ »

Voor volgend jaar staat een rondje Oregon en Washington op de planning.
Deels ook de Wie is de Mol-route. Startpunt Seattle tenzij tickets naar San Francisco of Portland flink goedkoper zijn (Vancouver kan ook nog).

Onze eerste route opzet:
1 do Amsterdam ->Seattle
2 vr Seattle
3 za Seattle ->Olympic NP
4 zo Olympic NP
5 ma Olympic NP ->Portland
6 di Portland
7 wo Portland
8 do Portland ->Port Orford
9 vr Port Orford ->Crater Lake NP
10 za Crater Lake NP -> Bend
11 zo Bend
12 ma Bend
13 di Bend ->Hood River
14 wo Hood River ->Mitchell
15 do Mitchell
16 vr Mitchell ->Pendleton
17 za Pendleton
18 zo Pendleton ->Winthrop
19 ma Winthrop ->Everett
20 di Everett-> Mount Rainier NP
21 wo Mount Rainier NP
22 do Mount Rainier NP ->Seattle
23 vr Seattle
24 za Seattle ->Amsterdam
25 zo Amsterdam

Tips of opmerkingen zijn welkom!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door Franciscus »

Het weer (en dus de reistijd) speelt een belangrijke rol in het noordwesten. Wanneer willen jullie gaan?
En waar liggen jullie interesses? Wil je bijvoorbeeld gaan wandelen? Zo ja; lange of korte afstanden?

Tickets naar Portland zijn zelden/nooit goedkoper dan naar Seatlle of SF. Toch is het wel de moeite waard om in je overwegingen mee te nemen, een rondje vanaf Portland zou ook mooi passen. Het vliegveld van Portland is niet groot en de mensen daar zijn heerlijk relaxed. Een one-way van Seattle naar SF (of andersom) kan ook een mooie route opleveren en hoeft niet duurder te zijn dan een rondje.

Om te beginnen zou ik de eerste dag Seattle naar achteren zetten (of helemaal schrappen, voor mij zou 1 dag voldoen) Waarschijnlijk ben je heel vroeg wakker en is er in de stad nog weinig te beleven. Mooi tijd om bijtijds te vertrekken en wat afstand af te leggen.

Wat wil je precies gaan zien in Olympic NP? In deze opzet heb je niet veel tijd. Ik zou ervoor kiezen om eerst naar de noordzijde te rijden en daar het park in en de volgende dag naar de westzijde; Hoh Rainforest, evt. in combinatie met een bezoek aan het strand bij La Push.

Dan rij je naar Portland, pakweg 400 kilometer. Mijn advies is om de route aan te passen zodat je Mount Saint Helens kunt bezoeken, ik ben er 2x geweest, was steeds een hoogtepunt van de reis.

Portland zijn de meningen over verdeeld. Voor ons was een dag genoeg, maar misschien waren we er op het verkeerde moment; een bloedhete zomerdag terwijl het centrum een bouwput was.

Hoe wil je rijden van Portland naar Port Orford? Ik zou zoveel mogelijk kustweg meepakken, is prachtig. Maar hou er wel rekening mee dat het een nogal bochtige weg is die behoorlijk wat tijd kost, mede omdat er zoveel moois te zien is op de route. Dus wellicht kun je daar nog een overnachting in knutselen? Bijvoorbeeld inwisselen voor een nacht Portland?

Crater Lake en Bend omgeving ben ik niet geweest dus kan ik weinig van zeggen. De route die je vanaf Bend neemt tot Mount Rainier om vervolgens weer terug te gaan naar Seattle komt wel eigenaardig op mij over. Ik weet niet precies waarom je dat doet? Ik heb het gevoel dat de verdeling evenwichtiger kan. Je zou ook vanaf Bend via Saint Helens naar Mount Rainier kunnen gaan en dan naar Seattle. Zou je meer tijd geven in het kustgebied en Crater Lake.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door SuzieQ »

Periode is hoogseizoen. We zijn geen mensen die uren wandelen. Soms een korte trail ofzo. Bij een one way zit je met drop off kosten toch? Idd willen we een stuk kustweg pakken. Vanaf Bend gaat de route via de Painted Hills. We rijden dan ook de West cascade scenic bway. Vandaar dat het misschien raar lijkt? Mount Saint Helens is een goede tip die gaan we opnemen in de route.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door Franciscus »

Ik weet niet zeker hoe dat nu is maar volgens mij zijn er ook maatschappijen die geen drop-off kosten rekenen tussen Seattle en SF. Zou je na moeten kijken. Wij zijn ooit van Seattle naar LA gegaan zonder extra kosten maar dat is inmiddels lang geleden.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door KW1984 »

Wij vonden 1 volle dag (2 nachten) Portland voldoende. De stad zelf heeft een prima sfeer maar downtown is vrij compact (veel op loopafstand) en heeft niet bijzonder veel echte highlights/trekpleister. Maar zoals in iedere stad kun je er ook prima langer vermaken natuurlijk, al is het maar met shoppen oid. Washington Park kun je ook gemakkelijk uren doorbrengen.

Bezoek zeker ook even het visitor centre op Pioneer Courthouse Square. Zeer vriendelijke mensen (gezien leeftijd waarschijnlijk vrijwilligers) die je goed op weg helpen met tips, en kregen een leuke button mee als souvenir.

Net boven Portland vonden wij Fort Vancouver een leuke korte stop. Mooie laan met schitterende Victoriaanse huizen en interessante historie. Prima plek ook voor een picknick.

Misschien lukt het ook om Cannon Beach en Ecola SP in te passen. Leuk stadje en mooie kustlijn!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door miesje79 »

Hai SuzieQ, wanneer ben jij van plan je tickets aan te schaffen? Ik zie dat je ook in het hoogseizoen gaat én dat je al vaker naar de vs bent geweest.
heb jij misschien tips wanneer het de beste tijd is om tickets te boeken? groetjes Annemies
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door SuzieQ »

Leuke tips bedankt! Qua tickets is er geen pijl op te trekken. Gewoon afwachten en dagelijks even checken.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Mitchell is één overnachting voldoende.

@miesje79 Voor tickets kun je het beste eens in het vervoer topic kijken.

Marianne
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door SuzieQ »

@Martin & Marianne Waarom is een nacht voldoende? Is daar juist niet veel te zien?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door Tantelotje »

Aanvulling op @Franciscus
Wij hebben in 2017 een one-way Seattle- Las Vegas gedaan en daar, om zo drop off kosten te omzeilen, een Grote Wissel Truc met auto's gedaan: Huren in Seatlle, inleveren Sacramento, daar direct nieuwe auto halen en inleveren in Las Vegas.

Net 3 dagen terug van een one-way Seattle - Los Angeles. € 0,- drop off kosten. Beiden geboekt bij Alamo en beiden via Sunnycars. Omdat wij altijd een 2e bestuurder erbij willen was dit in beide gevallen het goedkoopst, ook na invoeren membership codes etc.

In ieder geval Alamo rekent geen drop off kosten tussen Washington state en Californie, of v.v.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door SuzieQ »

Goed om te weten!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door Almere vak V »

Franciscus schreef:
16 sep 2019, 16:06
Portland zijn de meningen over verdeeld. Voor ons was een dag genoeg, maar misschien waren we er op het verkeerde moment; een bloedhete zomerdag terwijl het centrum een bouwput was.
Ligt eraan wat je wil gaan doen. Ik kan me in Portland alleen al een dag vermaken door van Foodtruck naar Foodtruck te slenteren. Er zitten tig bierbrouwerijen in Portland. Ik drink geen bier. Maar vrienden van ons hebben zich er een hele dag vermaakt met van de ene brouwerij naar de andere brouwerij te wandelen. Ze hebben het er nu nog steeds over. Powells bookstore vermaak ik me ook met gemak een halve dag. Mijn meiden vinden shoppen in Portland geweldig. Niet alleen in de stad. Maar ook bij Clackamas Town Center of op Washington Square. Washington Park is een belevenis op zich. Van hele serene plekken tot een heuse kermis. Vanuit Portland kan je mooie trips maken. Een rondje om Mt Hood via de Columbia River Gorge. Er zitten een paar erg goeie wijnboeren in de buurt. Mijn vrouw gaat er met haar vriendinnen graag een dagje naartoe. Een dagtrip naar Silver Falls Park is een aanrader. Zeker in de zomer. Half uurtje onder Portland heb je een megaoutlet in Woodburn. Daar vermaken mijn meiden zich prima een hele dag. Ik niet...
Franciscus schreef:
16 sep 2019, 16:06
Tickets naar Portland zijn zelden/nooit goedkoper dan naar Seatlle of SF.
Even navraag gedaan bij mijn vrouw. Die boekt de tickets altijd. In vergelijking met SF, Seattle en Vancouver is de kans dat je op Portland vliegt op basis van prijs minder dan 10%. Voor ons het makkelijkste. En ligt heel erg aan het prijsverschil. Als 1 van ons alleen vliegt of we vliegen met zn twee dan willen we een paar 100 euro nog wel is voor lief nemen. Maar de verschillen in prijzen lopen soms wel op tot 1.000 euro per tickets als je dit vergelijkt met Seattle of SF en soms ook Vancouver. Als je dan met 4 vliegt is de keus snel gemaakt.
miesje79 schreef:
16 sep 2019, 23:17
tips wanneer het de beste tijd is om tickets te boeken
Er is geen touw aan vast te knopen. Bepaal voor jezelf wat je een goede prijs vindt. Koop ze en nooit meer terugkijken. Wij hebben tickets geboekt 2 weken voor vertrek tot 11 maanden voor vertrek. Probeer ook op verschillende tijdstippen te kijken. Prijzen schieten alle kanten op en kan per uur verschillen.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel. Die boekenwinkel staat al op mijn lijstje. Sowieso lijkt Portland mij een leuke stad. En ik hou van leuke steden!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door Gast »

hoi SuzieQ,

Leuk om dit te volgen, wij gaan volgende zomer ook naar Oregon & Washington als ook California,
wij doen veel plaatsen zoals jij, maar beginnen en starten in SF.
Tickets hebben we net vorige week geboekt! Leuk om nu de route en campings te bepalen, ik vind de voorpret en uitzoeken zoo leuk!
Voor ons is dit de 3e keer, voor onze kinderen de 2e keer.
Hoe is dat voor jullie? Ga je met partner/kinderen?

Veel plezier met voorbereiden :wink:
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door Eskm »

SuzieQ schreef:
18 sep 2019, 12:24
Dankjewel. Die boekenwinkel staat al op mijn lijstje. Sowieso lijkt Portland mij een leuke stad. En ik hou van leuke steden!
Een goed tien minuutjes lopen vd boekenwinkel bevindt zich de 'Voodoo Doughnut' met een leuke neon sign (22 SW 3rd Ave).
Donut-freak of niet en ondanks een eventuele wachtrij, stapt even het winkeltje binnen voor de leuke en soms bizarre donutcreaties.
Groeten,
Martin
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door SuzieQ »

Tof die Donutwinkel!
@Norah69 Wij gaan voor de vijfde keer naar Amerika, waarvan de vierde rondreis.
Voor het eerst echt richting Oregon. Wij moeten nog tickets en reizen met twee personen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door SuzieQ »

Ik zie steeds mooie tickets naar Vancouver maar het lijkt mij een heel gedoe om dan steeds de grens over te gaan. Het kost toch tijd. (zou wel mooi zijn als we toch voor een cruise kiezen).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door groennom »

Ook ik kijk voor de zomer, zie inderdaad retour Vancouver vanaf Amsterdam (vertrek 27 juni en dan 4 weken) voor rond de 1100 voor 2 personen (overstap 1:40 op FRA). Seattle is rond de 1700 ...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door SuzieQ »

Klopt. Maar bij Lufthansa komt er veel overheen (koffer /stoel).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis SuzieQ: Oregon & Washington 2020.

Bericht door ingrid14 »

Ik zou het toch anders indelen.
Van Olympic naar Mt Rainier
Daarna via Mt St Helens naar Portland
... Bend naar Mitchell (1 nacht maar, er is John Day en dat bezoek je best 's avonds ivm lichtinval)
Mitchell naar Hood River voor 2 nachten, bezoek Columbia River Gorge
Hood River naar Pendleton
Pendleton naar Winthrop

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer