4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door katrinvr »

Hoi Alaska reizeigers!

Wij, een gezin uit de Belgische kempen met 2 kinderen van 6 en 7, hebben onze vluchten geboekt voor Alaska! :-)
We vertrekken 11 juli en komen terug op 7 augustus. The Milepost en nog 6 andere boeken zijn besteld en komen volgende week aan. Dan kan het puzzelen en plannen en voorbereiden van start gaan.

We hebben met onze kinderen elk jaar al een verre reis gemaakt (altijd in de natuur, we houden niet van steden :wink: ). We hebben voorheen maand door Ijsland gereisd, 2 keer NW USA,.... We wilden altijd al naar Alaska en we hebben besloten dat we niet meer gaan wachten tot de kinderen nog ouder zijn.

Ik heb al wat gelezen op dit forum en ook jullie blogs (zoals die van @ingrid14 en @kalaman ). Super!
Ik ga jullie de komende maanden bestoken met nog vragen ;-)

Nu alvast groooooot dilemma 1:
Wij zijn echte kampeermensen. We gaan in Alaska dus ook zeker en vast kiezen voor kamperen. Door het weer, de muggen, de beren,....wilden we opnieuw een camper huren. Ik ben zonet achterover gevallen van de prijzen. Voor 26 nachten betalen we, zelfs bij cruise america, maar liefst 7000 dollar!!!! :shock:
Voor hetzelfde aantal dagen betaalden we in Denver maar 2800 euro. Ik had een verschil verwacht, maar dit had ik niet zien aankomen.

We zijn voorbereid op een dure reis, maar ik wil niet het grootste deel van het budget in de huur van een camper steken. Ik weet dat de meesten onder jullie hebben gekozen voor auto+hotel, maar dat is voor ons echt geen optie. Hoewel ik in eerste instantie een tent niet zag zitten, begin ik nu toch te twijfelen. Daarom wil ik een idee hebben wat de prijs is om een auto te huren voor diezelfde periode. Ik zou dat kunnen uitzoeken, maar jullie kunnen daar zeker en vast sneller op antwoorden :-).

Alvast hartelijk bedankt!
Katrin
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door winterpark »

Heb je bij verschillende partijen een offerte opgevraagd? Want dit lijkt me wel erg duur. Bijv bij Tioga Tours?
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door biebyip »

Leuks at jullie naar Alaska gaan. Zou het kunnen dat het nog te vroeg is voor camper prijzen? Een tip, kijk eens naar cabins. Dan heb je toch de vrijheid van deur open en in de natuur maar ook de veiligheid van beer bestendig en kun je zelfs in McCarthy terecht.

In antwoord op je vraag; Ik betaalde €700 voor autohuur, maar dat is al wel vier jaar geleden. Met autohuur en cabins kun je wel ‘annuleerbaar’ boeken, dwz dat je alvast je route vast legt maar als er toch een betere (camper) deal komt je alsnog annuleert.
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door katrinvr »

Cabins...dat is een goed idee! Dat ga ik ook eens bekijken. Zijn dat cabins die verhuurd worden door campings?

Voor campers heb ik op verschillende websites onze reisdata ingevuld, een 25ft (ong) geselecteerd en dan krijg je een tarief. Misschien is het idd nog een beetje vroeg voor campers.... Vorige keer in oktober geboekt en waren er overal vroegboekkortingen. Wist niet dat er zoiets bestond als té vroeg :-)
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door katrinvr »

winterpark schreef:
13 sep 2019, 18:50
Heb je bij verschillende partijen een offerte opgevraagd? Want dit lijkt me wel erg duur. Bijv bij Tioga Tours?
Net gedaan. Ben benieuwd!
Ik ging er eigenlijk van uit dat je niet goedkoper kon dan rechtstreeks te boeken. Tioga Tours moet er ook iets uithalen denk ik dan. Misschien denk ik mis, dus dank je voor de tip!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door winterpark »

Nou, ik ben eigenlijk met alles een voorstander van 't zelf regelen, maar hoor altijd dat een camper nou net iets is wat je wel het beste via een operator (ik noem het maar even zo) kunt doen! Ben benieuwd, laat je het weten?
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door katrinvr »

winterpark schreef:
13 sep 2019, 20:51
Nou, ik ben eigenlijk met alles een voorstander van 't zelf regelen, maar hoor altijd dat een camper nou net iets is wat je wel het beste via een operator (ik noem het maar even zo) kunt doen! Ben benieuwd, laat je het weten?
Ik hou je op de hoogte!
Ben je zelf ook al in Alaska geweest met camper?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door winterpark »

Nee, was het maar waar :D Voorlopig staan er twee autovakanties op de planning: in oktober een rondje van 2 weken vanaf Las Vegas, en volgend augustus/september 3 weken naar Yellowstone/Glacier NP (sorry, lekkere nuttige toevoegingen in je topic :lol: )

Heb je al reisverslagen gevonden / gelezen van mensen die met een camper in Alaska zijn geweest?
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door biebyip »

katrinvr schreef:
13 sep 2019, 20:24
Cabins...dat is een goed idee! Dat ga ik ook eens bekijken. Zijn dat cabins die verhuurd worden door campings?
Sommige wel. Manlief wil het liefst ergens logeren waar hij meteen naar buiten kan, dus ik ben vaak ook op zoek naar zoiets. Bij Seward hadden we de abode wells park, in Healy the earth song lodge cabins (krijg ze zo snel niet gevonden maar in mijn reisverslag vind je de details). Kijk vooral ook op Airbnb, want daar bieden alaskanen (?) zelf hun eigen cabin aan.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door Elendan »

Erg aan de hoge kant heb je ook op usareisen.de gekeken? Weet natuurlijk niet precies wat je eisen zijn maar ik zag dit bv
image.png
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door katrinvr »

Elendan schreef:
14 sep 2019, 08:02
Erg aan de hoge kant heb je ook op usareisen.de gekeken? Weet natuurlijk niet precies wat je eisen zijn maar ik zag dit bv
Geen specifieke eisen. De prijs van de c25 van cruise america (in usa ook ca geboekt vorige jaren) werd zo hoog nadat tax en personal kit en kitchen supplies etc erbij kwamen. Er waren wel geen vroegboekdeals zoals bij deze dus ik ga onmiddellijk kijken. Bedankt!!
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door katrinvr »

Ik betaalde €700 voor autohuur, maar dat is al wel vier jaar geleden. Met autohuur en cabins kun je wel ‘annuleerbaar’ boeken, dwz dat je alvast je route vast legt maar als er toch een betere (camper) deal komt je alsnog annuleert.
Heel goed idee! Heb via happy tours suv gevonden voor 1500 dollar en gratis te annuleren dus ga het gewoon doen. Kan ik intussen de camperprijzen afwachten. Dankjewel.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door Elendan »

Dit jaar hebben wij geen personal kits meer gehuurd, voor dat geld kun je bij Walmart en een Dollar tree net zo goed alles zelf kopen. Als jullie met z'n 4-en gaan kun je daar dus nog wel wat besparen; oude handdoeken mee en hier in NL bij Action hoeslakens, kussenslopen kopen, kost bijna niets.
We hadden ook het geluk dat er een paar mensen net hun camper inleverden en we hebben hun slaapzakken, kussens, stoeltjes en wat klein keukenspul gekregen.
De kitchenset hebben we dit jaar nog wel erbij gehuurd (ter plekke bij CA), maar achter blijkt dat ze die helemaal niet aangeslagen hebben op mijn creditcard :wink: .
We gaan in 2020 weer, maar huren nu helemaal niets meer erbij, of het moet al in de prijs zitten, zoals in mijn voorbeeld de kitchenset.
De verzekering die erbij zit voor afkoop eigen risico, werkt ook perfect hebben we helaas mogen ondervinden. Iemand reed onze zijspiegel eraf :( Na onze vakantie wat foto's, documenten gemaild en alles is netjes gecrediteerd.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door katrinvr »

Stel dat we wagen en cabins zouden doen, zouden jullie dan met je gehuurde auto unpaved roads doen (ik heb het over denali Highwigh en Mccarthy Road)? We hebben best veel ervaring met dirt roads en we zouden in dat geval een SUV huren.
Ik denk dat quasi geen enkele verhuurmaatschappij het toe laat, maar aangezien het risico op breakdown niet groter is op dirt roads, riskeer je het dan? Of hoe hebben diegenen die deze weg gereden hebben het dan gedaan?

Ik ben de pro's en con's van camper vs auto en cabins/tent naast elkaar aan het zetten. :-)

Alvast bedankt!
Katrin
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door Bravy »

Aangezien wij ook in 2020 naar Alaska gaan (zie eigen post) heb ik al prijzen van campers opgevraagd bij TiogaTours.
image.png
image.png (18.36 KiB) 1247 keer bekeken
image.png
Dit is inclusief onbeperkt aantal mijlen. Voor afkoop eigen risico komt hier een verzekering van de Europeesche bij van € 239,45.
Is allemaal niet voor niets, maar als je bij de verhuurder zelf gaat kijken kom je veel duurder uit.
Bijlagen
image.png
image.png
image.png (14.29 KiB) 1247 keer bekeken
image.png
image.png (12.83 KiB) 1247 keer bekeken
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door katrinvr »

@Bravy

dankjewel voor je antwoord! Aangezien we landen op zaterdag, mogen we pas op maandag camper ophalen.
Hebben dan maar camper plannen opzij gezet en SUV goedkoop gehuurd. Voor de rest via airbnb allemaal kleine houten cabins geboekt en komt goedkoper uit. Heb gekozen voor cabins in de natuur van privé eigenaars, dus hopelijk ook het "kampeer" gevoel ;-)
Ik heb van tioga tours idd een gelijkaardige prijs gekregen.

Ik ga je topic volgen. Gaan jullie zelfde data? Ik heb ook een ander topic geopend met onze route.

Groetjes,
Katrin
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 4 weken Alaska in 2020 met 2 kids: hulp gevraagd

Bericht door Bravy »

katrinvr schreef:
23 sep 2019, 18:56
Gaan jullie zelfde data?
Wij vertrekken op 8 juli en komen op 7 augustus terug. Ik heb diverse routes op dit forum bekeken en alvast een eerste versie van onze route geplaatst (zie mijn eigen post). We willen ook een stukje van Yukon meepakken. Ik ben benieuwd wat de kenners ervan vinden :D
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer