Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Jelmer en Marloes
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2011, 17:22

Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Jelmer en Marloes »

In de zomer van 2020 willen wij met onze 2 kinderen (van dan 9 en 7 jaar) een rondreis maken door Oregon en Californie, met een camper. We beginnen en eindigen de reis in San Francisco, en hebben globaal de route bepaald. Alles ligt nog open, als we maar op tijd terug zijn in SF :wink: .
Ik twijfel met name over het laatste stuk in Californie. Er zitten een aantal lange reisdagen tussen. Nou is dat op zich geen probleem voor ons, maar wellicht zijn er tips waar dan te verblijven, al is het maar 1 nacht. We willen 13-08 weer in SF zijn, omdat we nog het een en ander willen ondernemen in die stad.

24-07 San Francisco 1 nacht
Lake Tahoe 2 nachten
Lassen Volcanic NP 2 nachten
Crater Lake 2 nachten
Painted Hills 2 nachten
The Dalles 1 nacht
Mount St. Helens 1 nacht
Portland 1 nacht
Cannon Beach 2 nachten
Coos Bay (?) 2 nachten
Eureka (?) 2 nachten
richting SF 1 nacht
13-08 San Francisco (camper inleveren)
15-08 San Francisco - Amsterdam

Wie heeft leuke tips/opmerkingen? Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Rondreis Oregon/ Californie

Bericht door Almere vak V »

Jelmer en Marloes schreef:
12 sep 2019, 11:13
Cannon Beach 2 nachten
Coos Bay (?) 2 nachten
Eureka (?) 2 nachten
Kustroute in Oregon is fantastisch! Persoonlijk zou ik 6 dagen wel een tikkie veel van het goede vinden. Jullie willen in de zomer gaan met twee kids van 9 en 7. Dan zou ik er zeker een dagje Silver Falls State Park in stoppen. In de zomer is het bijna altijd goed warm in Oregon. En dan een dagje klooien op, onder, achter een stuk of 10 watervallen is voor alle kinderen een topdag!

Bedenk ook goed wat je bij Crater Lake en Painted Hills wilt doen. Nu heb je daar 4 dagen voor staan. Is wellicht wat veel. Wil je alleen Crater Lake zien? Wil je er omheen? Doe je dit met de auto, de fiets, te voet? Stukjes?? Painted Hills heb je in een halve dag echt wel gezien. Of wil je de andere twee sites van John Day ook bekijken? Anders zou je het wellicht met 2 of 3 dagen ook afkunnen. Kun je wellicht de reisdagen inkorten of nog wat extra inplannen.

Veel mensen willen in Oregon ook shoppen. Geen salestax! Dat wil ook nog wel is wat tijd opslokken. Bij Portland zijn een paar grote shoppingsmalls. En een half uurtje onder Portland heb je Woodburn met een enorme Outlet.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondreis Oregon/ Californie

Bericht door Old Faithful »

Almere vak V schreef:
12 sep 2019, 12:43
Painted Hills heb je in een halve dag echt wel gezien. Of wil je de andere twee sites van John Day ook bekijken? Anders zou je het wellicht met 2 of 3 dagen ook afkunnen.
Komende van Crater Lake zou je de namiddag aan de Painted Hills kunnen besteden. De rit naar The Dalles zal de volgende dag met een camper een kleine 5 uur zijn, als je via de Sheep Rock Unit en de Clarno Unit rijdt. Bij de Sheep Rock Unit is het Thomas Condon Paleontology and Visitor Center een bezoek waard en zou je een korte - 2,1 km - of iets langere - 5,2km - wandeling in het Blue Basin kunnen doen. Bij de Clarno Unit volstaat een korte stop om de rotsen te bekijken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis Oregon/ Californie

Bericht door Elendan »

Afgelopen juni ook met camper vanuit San Francisco naar Oregon en vv gereden, alleen de route net andersom i.v.m. het weer. Veel gezien wat ook op jouw lijstje staat op Lake tahoe na (hadden we een andere vakantie al gezien).

Op de dag dat je de camper ophaalt ('s middags neem ik aan) wordt het wel een hele klus om in Lake Tahoe aan te komen. Het lijkt me dat je ongeveer tot Sacramento komt. Hou rekening met boodschappen die je nog moet halen, en ook het ophalen kost veel tijd. Meestal ben je een uur tot 1,5 uur zoet bij het verhuurbedrijf weg rijdt. Wij rijden nooit verder dan ongeveer 1,5 uur max, 2 uur op de ophaaldag.
Als je terugkomt zou ik de laatste nacht geen staan op Anthony Chabot Regional Park. Ik weet natuurlijk niet bij welk verhuurbedrijf je de camper moet inleveren, maar deze campground ligt redelijk centraal.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Painted Hills en Crater Lake en de route naar SF zou je eens naar ons 2015-verslag kunnen kijken.
In 2006 deden we met onze kinderen een deel van het noordwesten. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Marianne
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door KW1984 »

Wij hebben ongeveer deze route gedaan afgelopen juni, met onze dochter van 4,5u. Bij zowel Lassen als Crater Lake stonden we 1 nacht en dat was achteraf gezien prima. Zeker als je geen hele lange wandelingen etc. maakt heb je daar (ruim) voldoende aan. Onderweg zijn we even gestopt bij de Arthur-Burney Falls, schitterend.

Je zou die 2 dagen kunnen gebruiken voor Bent (inmiddels stokpaardje van me... :D ) want dat is een leuk stadje waar je met kinderen ook veel kunt zien/doen in de omgeving.

Kust is schitterend, zeker als je geluk hebt met mooi weer (zoals wij). Wij verbleven globaal in Eureka, Coos Bay, Lincoln City en Cannon Beach en vonden de route zo goed verdeeld. Niet al te lange ritten en daardoor konden we lekker 'rustig' aan doen onderweg en veel stops maken.

Veel plezier (met de voorbereiding) alvast!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Jelmer en Marloes
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2011, 17:22

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Jelmer en Marloes »

Bedankt voor de reacties. Daar heb ik zeker wat aangehad.
Zo heb ik inmiddels de route al wat verfijnd en is het volgende eruit gekomen:

Dag 1: SF, camper ophalen en richting campground nabij Sacramento
Dag 2: Lassen Volcanic NP
Dag 3: Lassen Volcanic NP
Dag 4: naar Crater Lake
Dag 5: Crater Lake en Painted Hills
Dag 6: via Bend naar John Day Fossil Beds
Dag 7: richting The Dalles
Dag 8: The Dalles en Colombia River Gorge
Dag 9: naar Portland
Dag 10: Portland (o.a museum bezoek)
Dag 11: Portland/ Woodburn
Dag 12: cannon beach
Dag 13: Lincoln City/ Beach
Dag 14: Newport
Dag 15: Coos Bay
Dag 16: richting Eureka
Dag 17: Eureka
Dag 18: richting Anthony Chabot RP
Dag 19: Anthony Chabot RP
Dag 20: camper inleveren SF
Dag 21: SF
Dag 22: SF
Dag 23: naar huis

Vanaf dag 19 staat alles al vast, daartussen kunnen we nog aanpassen.
Is dit een logische en interessant route? Nog tips?
Ik hoor het heel graag! :)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Elendan »

Dag 5 en 6 snap ik niet helemaal, Painted Hills liggen bij John Day. Wil je van Crater Lake meteen naar John Day waar je de Painted Hills gaat bekijken of ga je van Crater Lake naar Bend? Bij Painted Hills kun je ook wild kamperen als je wit, net buiten de Painted Hills sectie is een zijpad waar je gratis kunt staan.

Ik weet niet bij welke camperverhuurder je de camper ophaalt, maar nu je niet naar Lake Tahoe gaat kun je misschien wat meer ten westen van Sacramento blijven voor de eerste overnachting.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Jelmer en Marloes
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2011, 17:22

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Jelmer en Marloes »

Bedankt voor je reactie!
Ik kwam er later pas achter dat John Day en Painted Hills bij elkaar liggen, dus dat ga ik aanpassen!
We huren bij Cruise America onze camper.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door ingrid14 »

Jelmer en Marloes schreef:
03 okt 2019, 13:08
Dag 7: richting The Dalles
Dag 8: The Dalles en Colombia River Gorge
Dag 9: naar Portland
Ik zou op dag 7 al tot The Dalles rijden.
Op dag 8 dan via Columbia River Gorge naar Portland.
(Columbia River Gorge loopt tot bijna in Portland)
Misschien zou je nog een stop bij Mt Hood kunnen doen hier of ergens anders een stop toevoegen, vb langs de kust tussen Eureka en Anthony Chabot.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Elendan »

Tussen Eureka en Anthony Chabot (464 km), zou ik zeker een stop toevoegen, is een erg lange rit en ik neem aan dat je ook nog The Avenue of the Giants wilt zien onderweg. Je bent dus veel meer reistijd kwijt dan je denkt die dag. Wij hebben ongeveer hetzelfde rondje gedaan afgelopen zomer maar dan in omgekeerde volgorde.

En de tip van Ingrid14 zou ik ook opvolgen. Misschien zelfs wel een dagje later dus op dag 8, zodat je wat meer tijd hebt rond Bend.
Of een dag Portland schrappen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hebben Portland uiteindelijk helemaal geschrapt, omdat mijn man graag naar Mt Hood wilde, toen hij die berg zag vanuit de verte :) En we gaan nog wel eens terug die kant op en dan pakken we Portland mee in een rondje Seatle ofzo.

We hadden ook een camper gehuurd bij Cruise America en na het boodschappen doen was het al best laat voor we echt op weg gingen. Onze ophaaltijd was 12.00 uur, maar het duurt echt erg lang voor je eindelijk weg kunt rijden. Ik denk dat je de eerste dag bij Vacaville ergens al wel een camping kan zoeken. Het stuk door Oakland was toen wij er reden erg druk.

Tussen Bend en Crater Lake kun je bij Newberry National Vulcanic Monument, Lava Lands bezoeken, leuk als je de Cinder Cone bij Lassen niet hebt gezien. In mijn reisverslag staat hier wat over op dag 16.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Jelmer en Marloes
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2011, 17:22

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Jelmer en Marloes »

Is het eigenlijk raadzaam om de campings te boeken op onze route? Zoja, iemand tips voor welke camping?
En heeft er iemand tips op de route tussen Eureka en Anthony Chabot? Must-see. We hebben voor dat stuk zo een 3 dagen de tijd.

alvast bedankt! :D
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Franciscus »

Je gaat in de zomer toch? Dan zou ik zeker campgrounds vastleggen. Wij reisden in de zomer van 2017 en toen zagen we bij heel veel campgrounds langs de kust bordjes met 'vol' staan, we waren blij dat we gereserveerd hadden. Ik weet niet of het precies in jullie schema past maar wij waren erg te spreken over Beachside State Recreation Site bij Waldport. Je loopt zo vanaf de camping het strand op, sommige plaatsen grenzen zelfs aan het strand. Je kunt er weliswaar niet de zee in maar voor de kinderen is spelen op het brede strand ook al heel leuk. En het sanitair is er brandschoon, hete douches. Een lekkere hamburger eten bij Chubbys (foodtruck) in Waldport is ook een aanrader, één van de lekkerste burgers die we op die reis aten. Als je niet in Waldport overnacht dan misschien als lunchoptie.

Gaan jullie ook nog de Redwoods bekijken? Wij kampeerden op Mill Creek campground, in Dell Norte Coast Redwood SP, midden tussen de Redwoods, práchtig! De Rangers geven er leuke lezingen, leuk voor jong en oud.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door WeernaardeVS »

Wij waren vorig jaar in deze regio, met de tent, en hadden alles gereserveerd. Onderweg zagen we regelmatig bordjes met "vol".
Ik zou dus aanraden om te reserveren.

Bij Lincoln city hebben op een (ik meen state park) camping in de stad gestaan, bij het meer. Dit was een prima camping.
De campgrounds in Redwoods NP liggen volgens mij allemaal prachtig.
Bij Bandon hebben we op Bullards Beach SP gestaan. Een prachtige, hele grote campground, met ook grote plekken. Je zit er relatief dicht bij het strand.
bij Bend hebben we in Tumalo State Park gekampeerd. Een van de leukste campgrounds. Hier kon je met een grote band (zelf meenemen) op de rivier dobberen.
Na Newport hebben we op Mac Kerricher SP gestaan. Vonden wij ook leuk, mooie plek en we zijn 's avond nog langs het strand/rotsen gelopen.

Bij Cannon Beach (maar ook op andere plekken) kun je leuk tidepoolen. JE moet dan wel even de getijden in de gaten houden en bij laag water gaan.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Jelmer en Marloes
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2011, 17:22

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Jelmer en Marloes »

1: Aankomst SF, naar hotel
2: Camper ophalen, boodschappen en 1e campground (welke??)
3: Lassen Volcanic NP (campground: )
4: Lassen Volcanic NP
5: (aankomst in) Crater Lake (campground: )
6 Crater Lake en Painted Hills (campground: )
7: (aankomst in) Bend (campground: )
8: Bend
9: Bend, naar The Dalles (campground: )
10: the Dalles naar Woodburn/ Portland (campground: )
11 Shoppen Woodburn, daarna Lincoln city/ beach
12 Van Lincoln City, via Newport naar Waldport (campground: Beachside State Recreation site)
13: Waldport
14: Coos bay (campground: )
15: Coos bay
16: Naar Redwoods NP (campground: Mill Creek)
17: (aankomst in) Eureka (campground: )
18: ?
19: aankomst in Anthony chabot RP
20: camper inleveren Cruise America, SF
21: SF
22: SF
23: SF, vertrek
24: thuis


Zie bovenstaande, aangepaste route. We hebben besloten Portland eruit te laten, aangezien we ook al een paar dagen SF hebben op het eind. Voor dag 18 zoeken we nog een mooie/ leuke plek of campground op de route naar Anthony Chabot, zodat we tussen Eureka en Anthony chabot nog een tussenstop hebben.
Is dit iets?? En meer tips voor mooie campgrounds zijn welkom :D . We horen het heel graag.
Alvast bedankt weer!!
Laatst gewijzigd door Jelmer en Marloes op 27 nov 2019, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Twee dagen, en hoeveel overnachtingen? En wil je verschillende campings doen op dat stuk? Misschien goed om je route nog eens te plaatsen, want die is aangepast neem ik aan? En schrijf het dan in de van/naar vorm, dat geeft veel meer duidelijkheid.

Voor mogelijke activiteiten kun je eens in ons 2015-verslag kijken. Met campings daar heb ik geen ervaring, maar daarvoor zijn de verslagen en reviews van forumlid Marenko heel nuttig.

Marianne
Jelmer en Marloes
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2011, 17:22

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Jelmer en Marloes »

Opmerking moderator

geen bovenliggende berichten citeren ajb
Zojuist geplaatst :D
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door Franciscus »

Ik ken Anthony Chabot RP niet maar heb er net ff op gegoogeld. Ziet er leuk uit, daar zou je ook twee nachten kunnen blijven zodat je een hele dag daar te besteden hebt. Dan maak je wel een wat langere rit maar heb je daarna ook een dag rust. De dagen daarvoor heb je ook niet zoveel gereden.

12 Van Lincoln City, via Newport naar Waldport (campground: Beachside State Recreation site)
13: Waldport
14: Waldport - Coos bay (campground: )
15: Coos bay
16: Coos bay - Naar Redwoods NP (campground: Mill Creek)
17: Mill Creek Campground - Eureka (campground: )
18: Eureka - Anthony chabot RP
19: Anthony chabot RP
20: Anthony chabot RP - camper inleveren Cruise America
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door KW1984 »

Onderstaand een paar campingtips toegevoegd die ons stuk voor stuk heel goed bevallen zijn!
Jelmer en Marloes schreef:
27 nov 2019, 11:48
2: Camper ophalen, boodschappen en 1e campground (welke??): Vineyard RV Park: prima camping, lekker zwembad voor de kids dichtbij grote outlet en Jellybeans factory
3: Lassen Volcanic NP (campground: Manzanita Lake Campground: mooie camping in het park, leuk om rondje om meer te lopen met mooi zicht op de vulkaan, prima te doen voor de kids
7: (aankomst in) Bend (campground: Tumalu State Park: mooie camping, schitterende omgeving, mooi wandelgebied en lekker dobberen op de rivier
11 Shoppen Woodburn, daarna Lincoln city/ beach: Devils Lake State Park: kleinschalige camping aan het meer, loopafstand van het strand
14: Coos bay (campground: Jessie M. Honeyman State Park: mooie camping, je loopt zo de duinen in, ook een mooi meertje waar je heerlijk in kunt zwemmen/watersporten
17: (aankomst in) Eureka (campground: Emerald Forest RV: mooie plekken tussen de grote bomen
21: SF: neem een hotel in het centrum, bijvoorbeeld rondom Union of Fisherman. Heel prettig om met kids ook tussendoor even te kunnen relaxen of een duik te nemen, extra geld zeker waard (bv Nikko Hotel)
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
dirkvd001
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2016, 01:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Jelmer en Marloes: rondreis Oregon/Californië.

Bericht door dirkvd001 »

KW1984 schreef:
15 sep 2019, 09:14
Je zou die 2 dagen kunnen gebruiken voor Bent (inmiddels stokpaardje van me... :D ) want dat is een leuk stadje waar je met kinderen ook veel kunt zien/doen in de omgeving.
Kan ik beamen ! Bend is een zeer actief stadje om te hiken, MTB-en, rolskiën (hebben we mensen zien doen op de snelweg bij 30°C) en waarschijnlijk nog veel meer.
2014 : IJsland
2015 : New York
2016 : Westcoast USA
2017 : Alberta, British Columbia
2018 : IJsland
2018 : Waterton, Montana, Wyoming
2019 : Washington, Oregon, California
2022 : Schotland
2023 : Washington D.C.
2023 : Nieuw Zeeland
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer