Wandelingen Yellowstone NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Feesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Wandelingen Yellowstone NP.

Bericht door Feesje »

Allen,

Door overal wel wat info staat, de vraag langs deze weg:
Wat zijn de must do wandelingen in Yellowstone? Zijn met vier volwassenen en ervaren wandelaars.

Voorlopig al meegekregen:
* Mt Washburn Trail
* Artist Point
* Uncle Toms trail
Lava Creek Trail
Fairy Falls Trail
Mystic Falls
Observation Point Trail
Divide Lookout Trail
Lone Star Geyser Trail
Grand Prismatic Spring Overlook
Yellowstone Lake Overlook
Artist’s Paintpots
Lower Fall’s Brink

Heeft iemand nog leuke tips voor wandelingen?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandelingen Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben in Yellowstone maar ik zou eerst eens kijken welke bezienswaardigheden je wilt zien (waar je dan soms ook al een stukje voor moet wandelen) en dan kijken of er nog tijd is voor wandelingen.
Op mijn wandelsite staan een aantal mogelijkheden.

De wandelingen die je noemt ken ik niet allemaal. Die baar Observation Point vind ik niet de moeite. De Old Faithful zul je sowieso wel zien. Het is leuker om dan een wat bijzondere geiser te bekijken.

Marianne
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wandelingen Yellowstone

Bericht door Erik88 »

www.trailguidesyellowstone.com

Een onbekende trail is de Pelican Valley Trail. Kan erg de moeite waard zijn om wildlife (grizzlies, bizon) te spotten, terwijl er maar een handjevol mensen per dag rondlopen. Mocht je je er veilig bij voelen, neem bearspray mee voor het eerste gedeelte.

Andere trail om het echte 'yellowstone gevoel' te krijgen (oftewel middenin de natuur om wildlife te spotten) is de Lamar River trail. Paar kilometer out-and-back door de Lamar Valley. Denk om bizons op het pad. Loop er met een boog omheen :wink:

Derde trail die ik je kan aanraden voor een volledige dag 'difficult' hiken is de Sentinel Pass trail. Flinke berg omhoog, maar o o o wat een onwijs gaaf uitzicht over Lamar Valley en Slough Creek. En dan te bedenken dat de wolven van Junction Butte Pack hier deze zomer hun thuisbasis van gemaakt hebben 8)

Ook bij de Slough Creek trails trouwens veel grizzlies en black bear; dus meer dan de moeite waard. Neem evt. bearspray mee, mocht je dit comfortabel vinden.

Fairy falls is leuk, maar neem vooral na een anderhalve kilometer de Grand Prismatic Spring Overlook mee.

Veel plezier!
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Wandelingen Yellowstone

Bericht door Ron Notenboom »

Erik88 schreef:
11 sep 2019, 19:48
Fairy falls is leuk, maar neem vooral na een anderhalve kilometer de Grand Prismatic Spring Overlook mee.
Deze zeker noteren !
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wandelingen Yellowstone NP.

Bericht door FerryM »

Ja, Pelican Valley is zeker een mooie hike. We zagen er ook grizzlies. Zie de link en dan even scrollen naar Yellowstone.
En Hayden Valley is ook wel mooi, hier bijna verrast door een grizzly bij een karkas van een bizon. Je moet echt opletten:
http://ferrymarquart.eu/USA2011/reisver ... g_2011.htm

Overzicht van wandelingen destijds:
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... andelingen_

Gr Ferry
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wandelingen Yellowstone NP.

Bericht door EllenVakantie »

Tip is nog Avalanche Peak, fantastisch uitzicht en sneeuwveldjes in juli.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Wandelingen Yellowstone NP.

Bericht door jerommeke10 »

Trout lake in de Lamar valley vonden we heel knap. Is een vrij korte wandeling.
En van Artist point naar Ribbon lake is heel afwisselend en rustig. Veel bizons op het pad;-)
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Wandelingen Yellowstone NP.

Bericht door JKG »

En vergeet geen bear spray. :)
Feesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wandelingen Yellowstone NP.

Bericht door Feesje »

Bedankt iedereen, logeren 2 nachten in Canyon lodge en 2 in Old faithful inn.
Gaan inderdaad de korte wandelingen doen, maar als we een langere gaan doen, wil ik toch de mooiste doen.....

Slough Creek is +32km... hebben jullie dit in meerdere dagen gedaan of slecht klein deel?

mvg
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wandelingen Yellowstone NP.

Bericht door boonens »

Ik weet niet wanneer je gaat, maar Uncle Tom's Trail is momenteel gesloten.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wandelingen Yellowstone NP.

Bericht door Erik88 »

De Slough Creek trail die we gelopen hebben is out-and-back 23 km. Wij zijn omgedraaid bij de eerste 2 campsites (S1 en S2). Dan heb je het over 14-15 km in totaal. Voor wat snellere wandelaars een ochtend of middag wandeling. Ik raad deze wandeling wel aan voor in de vroege ochtend, omdat je dan de meeste kans op wildlife hebt. Zelf hebben we hier vrij weinig dieren gezien, maar een prachtige vallei is het wel! Wij deden eerst een wildlife 'safari' met de campervan in Lamar Valley, waarna we rond 10 uur zijn gaan wandelen.

Ik las volgens mij dat jullie met 4 volwassenen zijn, dus bearspray acht ik niet per se noodzakelijk. Gewoon veel geluid blijven maken, het schijnt vol te zitten met beren. Muggenspray/DEET is een aanrader.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wandelingen Yellowstone NP.

Bericht door Galapogos »

Wij deden afgelopen voorjaar een rondje langs Fairy Falls, Grand Prismatic Spring Overlook en Imperial Geyser. Die laatste is een geyser weg van de gebaande paden. We zagen er wel wat andere wandelaars maar dat is echt een fractie van de geysers die dichterbij bij de wegen liggen. Ik vond het een mooie en afwisselende wandeling, waarbij vooral Imperial Geyser een verrassing was. Echt een heel mooi plekje!
Gebruikersavatar
dinovanhauwaert
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mei 2017, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Wandelingen Yellowstone NP.

Bericht door dinovanhauwaert »

Beste,

Het is wel zo dat iedereen hier, zijn persoonlijke mening zijn. Ik geef mijn bevindingen mee.

Ik deed Artist Point en vond dit één van de mooiste uitzichten over de Yellowstone falls, en het is maar 2 min van de parking gelegen, vlakke wandeling.
Ook deden wij de Lower Falls, deze is een steile korte wandeling maar eigenlijk zie je hier niet zo veel, buiten dat je naast de watervallen komt te staan.
Grand Prismatic Spring Overlook, deze vind ik echt wel de moeite om te doen. De wandeling op zich is niet al te zwaar, vals plat naar boven toe, maar het uitzicht is geweldig!
Yellowstone Lake Overlook, vond ik persoonlijk wat tegenvallen omdat er niet zoveel te zien is, enkel het meer. Maar kan voor jullie misschien wel mooi zijn.
Artist's Paintpots vind ik dan wel weer een leuke door de vele kleurschakeringen.
Nog een echte aanrader vond ik de Mammoth Springs wandeling, bezoek zeker de upper terraces, en loop zo ver als je kan, dan pas heb je een mooi beeld van deze terrassen!

Succes.
Dino
Dino

07/2017: USA - Zuidwest, alle nationale parken + San Francisco, Las Vegas & Los Angeles
07/2018: Canada & USA, alle nationale parken + Vancouver & Seattle
04/2019: New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer