Waar het beste orcas en walvissen spotten zonder walvissafari?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Karinkazi
Amerikafan
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mei 2013, 14:46

Waar het beste orcas en walvissen spotten zonder walvissafari?

Bericht door Karinkazi »

Omdat wij met 2 kinderen reizen lijkt de walvissafari me niet echt prettig. Puur en alleen een lange tocht, wachtend op het spotten van een walvis...
Nu lees ik hier en daar ook dat je ze regelmatig vanaf de kust kunt zien, of bijv. vanaf Orcas Island.
Welke plaatsen zij het meeste aan te raden om dan te verblijven? Bijv. Port Angeles, Port Townsend? Andere plaats? Of 1 overnachting op Orcas Island bijv.?
katleens
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jun 2013, 11:04
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Waar het beste orcas en walvissen spotten zonder walvissafari?

Bericht door katleens »

Wij waren - in 2012 intussen - op San Juan Island en zagen daar orcas vanop de oever. De vuurtorenwachter (van lime kiln Lighthouse) staat in verbinding met de toeristenboten en kan je vertellen waar en wanneer de orcas verwacht worden.
Wij konden ruim 3 uren genieten van de beesten en ze zwommen zo dicht bij de oever dat we ze beter zagen dan op de boot (we deden een orcatour een dagje eerder).
We zijn 3 dagen op het eiland geweest en 2 dagen van de 3 zagen we ze dus in de buurt van Lime Kiln State Parc.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Waar het beste orcas en walvissen spotten zonder walvissafari?

Bericht door Almere vak V »

Als je vanuit Anacortes de boot pakt naar 1 van de eilanden is de kans al vrij groot dat je walvissen en orca's gaat zien. Walvissafari's kan je op allerlei verschillen manieren doen. Het mooiste wat wij hebben gedaan is met 6 man in een Zodiac samen met een geflipte biologe. Binnen een half uur de walvissen met jongen om ons heen. Daarna 10 minuten blijven liggen en toen een school orca's die langskwamen op jacht naar de walvisjongen. Was niet echt goedkoop, maar 7 jaar later hebben mijn kinderen het er nog steeds over.

Er zijn genoeg plekken waar je dagelijks walvissen en orca's kunt zien. Je zult alleen geduld moeten hebben. Als ik in Oregon een half uur aan de kust ga zitten weet ik bijna zeker dat ik walvissen zie. Hetzelfde geldt voor San Juan, Lopez en Orcas Island. En als je met orca's geluk hebt dan kan je ze vanaf de kust echt zien op soms 10 meter afstand.

Maar het blijven dieren en die laten zich niet sturen. Als je met een georganiseerde tocht geven ze je nog net geen garantie. Staan in contact met elkaar en allerlei instanties om elkaar te helpen.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Waar het beste orcas en walvissen spotten zonder walvissafari?

Bericht door Erik88 »

Deze zomer grijze walvissen gezien aan de Oregon Coast bij Yaquina Head State Park en iets ten noorden ervan. Dan is een verrekijker geen overbodige luxe, maar dan kun je ze prachtig zien.

Ik kan naar de leeftijd van je kinderen gaan raden, maar als ze richting de 10 jaar gaan, dan is een walvissafarie per Zodiac een fantastisch uitje voor ze (denk ik). Lekker scheuren over het water, jiiihoe! :thumbup:
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Karinkazi
Amerikafan
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mei 2013, 14:46

Re: Waar het beste orcas en walvissen spotten zonder walvissafari?

Bericht door Karinkazi »

Erik88 schreef:
11 sep 2019, 19:32
Ik kan naar de leeftijd van je kinderen gaan raden, maar als ze richting de 10 jaar gaan, dan is een walvissafarie per Zodiac een fantastisch uitje voor ze (denk ik). Lekker scheuren over het water, jiiihoe! :thumbup:

Nou, de jongste is dan 1,5 dus laten we dat nog maar eventjes niet doen :P
Maar het idee is leuk! hahaha
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer