Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
NienkeB88
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2017, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door NienkeB88 »

Hallo allen, het is bijna zo ver maar ik zoek nog een paar tips! In september gaan we 3 weken naar het noordwesten van USA, van Salt Lake City naar Seattle met de camper. Wij, man + baby 8 mnd + ik, houden van natuur, wandelen en wat steden tussendoor. Op basis van reisverslagen en de Tioga voorbeeld routes heb ik nu het volgende bedacht:

Dag 1: Amsterdam - SLC
Dag 2: SLC
Dag 3: camper ophalen, overnachten in Antilope Island, SLC
Dag 4: Rijden SLC - Grand Teton
Dag 5: Grand Teton
Dag 6: Rijden GT - Yellowstone + bezoekerscentrum
Dag 7 + 8: Yellowstone
Dag 9: Rijden Yellowstone - Craters of the moon (en als we tijd hebben ook wat wandelen)
Dag 10: Rijden Craters - Boise (+ bezoeken)
Dag 11: Rijden Boise - John Day Fossil Beds
Dag 12: John Day Fossil Beds
Dag 13: Rijden John Day - Portland
Dag 14: Portland
Dag 15: Rijden Portland - Mount Rainier
Dag 16: Mount Rainier
Dag 17: Rijden Mount Rainier - Seattle
Dag 18: Camper inleveren in Seattle
Dag 19: Seattle
Dag 20: Seattle - Amsterdam

Ik vind het eigenlijk een beetje krap allemaal... mijn ervaring is dat we toch graag naar een bezoekerscentrum willen om te kijken wat we willen doen en dat dat soms niet lukt op de dag van het rijden. Wat ik wel dacht is dat we, gezien het reizen met een baby, we beter een volle dag kunnen reizen dag halve dag reizen/halve dag activiteit. Daar zijn de afstanden ook niet geschikt voor. Of raad iemand juist anders aan?
Eigenlijk zou ik ook nog The Dalles willen zien maar dat wordt 'm niet denk ik. Zouden we sneller van Yellowstone naar John Day kunnen gaan? Want Craters en Boise zijn puur tussenstops om niet in 1 keer te hoeven rijden, of zijn deze plekken zeker wel aan te raden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo NIenke,
Voor tips is het goed om even te vermelden wat er al vast ligt. Hebben jullie al campings gereserveerd?
Wat Yellowstone betreft: je hebt daar nu niet veel tijd. Weet je al wat je daar wilt doen? Je hebt het over een visitor center, maar er zijn er meerdere. Kijk goed waar je naar toe wilt want het park is erg groot. En in september zijn niet meer alle campings open. Wanneer ga je precies?

Voor John Day heb je geen volle dag nodig. En misschien Portland overslaan om elders meer tijd te hebben?
Kijk voor Yellowstone, Grand Teton, Antelope Island en john Day eens in ons 2015-verslag.
Wij waren er in juni, dus de dagen waren langer. Hou er rekening mee dat het in september al vroeg donker is.

Marianne
NienkeB88
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2017, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door NienkeB88 »

Hoi Marianne, nee we hebben nog geen campings gereserveerd. Ik hoor wel dat dat aangeraden wordt maar we houden niet zo van dingen vastleggen... We gaan van 1-22 september en vanaf de 3e de camper. Ik heb ook gezien ja dat in september niet meer alles open is dus moet dat goed in de gaten houden maar wilde het eigenlijk de dag ervoor doen. Of denk je dat dat echt niet meer kan?
Bedankt voor je tip over John Day. Misschien kunnen we dat inkorten ja. Ik ga ook eens naar je reisverslagen kijken. Had er al wel 1 van Yellowstone gezien ja, toen jullie met je dochters gingen. Dat doen wij over 20 jaar ook ;)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door Old Faithful »

NienkeB88 schreef:
24 aug 2019, 09:51
Wat ik wel dacht is dat we, gezien het reizen met een baby, we beter een volle dag kunnen reizen dag halve dag reizen/halve dag activiteit. Daar zijn de afstanden ook niet geschikt voor. Of raad iemand juist anders aan?
Eigenlijk zou ik ook nog The Dalles willen zien maar dat wordt 'm niet denk ik. Zouden we sneller van Yellowstone naar John Day kunnen gaan? Want Craters en Boise zijn puur tussenstops om niet in 1 keer te hoeven rijden, of zijn deze plekken zeker wel aan te raden?
Daarom zou ik proberen op dag 10 al (een heel stuk) verder te rijden dan Boise. Op dag 11 kun je dan eerst naar de Sheeprock Unit van JDFBNM (met een heel mooi bezoekerscentrum) rijden. Als je in de buurt van Mitchel overnacht, kun je de Painted Hills aan het einde van de dag bezoeken als het licht het mooist is. De volgende dag kun je, eventueel via een korte stop bij de Clarno Unit, naar Portland rijden of naar The Dalles.
Als je rechtstreeks naar Portland rijdt, win je een dag. Je zou een dag langer in Yellowstone kunnen blijven.

Wat zijn jullie plannen in Portland? Je zou die dag kunnen besteden aan de Columbia River Gorge.

Willen jullie tussen Portland en Mount Rainier nog naar Mt St Helens (weer een in mijn ogen heel mooi bezoekerscentrum)? Anders zou je de gewonnen dag bij JDFBNM ook hier kunnen plannen i.p.v. een dag langer in Yellowstone blijven.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

NienkeB88 schreef:
24 aug 2019, 15:22
Hoi Marianne, nee we hebben nog geen campings gereserveerd. Ik hoor wel dat dat aangeraden wordt maar we houden niet zo van dingen vastleggen... We gaan van 1-22 september en vanaf de 3e de camper. Ik heb ook gezien ja dat in september niet meer alles open is dus moet dat goed in de gaten houden maar wilde het eigenlijk de dag ervoor doen. Of denk je dat dat echt niet meer kan?
Ik zou zeker voor Yellowstone alvast eens kijken. Je weet toch vrij exact wanneer je daar bent. Kijk eens of er overal voldoende vrij is. En zoals ik al zei: kijk ook eens welke delen van het park je wilt bezoeken.
Op www.nps.gov/yell vind je informatie over de campings zoals ligging en openingsdagen. Reserveren kan op https://www.yellowstonenationalparklodges.com/.
Ik weet niet hoe groot jullie camper is, maar hoe groter, hoe lastiger het wordt om een plaats te vinden. Als je nu voldoende vrije plaatsen ziet zal het wellicht meevallen, maar blijken er niet veel plaatsen meer te zijn dan is reserveren toch wel verstandig lijkt me.

Grand Teton zou wel een probleem kunnen worden. Colter Bay Village is erg snel vol. De andere campings zijn fcfs. Je zou ook Headwaters kunenn proberen.

Het lijkt leuk: ter plekke bepalen waar je naar toe gaat en hoe lang je ergens wilt blijven, maar vergis je niet in de drukte overal. Een avond van te voren boeken kan erg teleurstellend uitpakken als alles vol blijkt (en dan moet je nog hopen dat je een internetverbinding hebt). Jammer om ter plekke daar veel tijd in te moeten steken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 aug 2019, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind het persoonlijk erg naïef om te denken dat je een dag van tevoren nog wel overal plaats zal vinden. September is nog een erg geliefde maand en de laatste jaren is het drukker en drukker geworden in de USA.

Bovendien heb je een van de drukste weekenden van het jaar uitgekozen om in Yellowstone te zitten. Het is Labor Day op 7 september, heel Amerika trekt erop uit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Monique, Labor Day is 2 september. Dus het komende weekend is het druk.

(En dan zitten wij net in Yosemite, even niet bij stilgestaan. :wink: )

Marianne
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door nieuwenoord »

Oeps, ik dacht dat ze in 2020 gingen. Nu nog campings vastleggen voor september wordt een uitdaging ...
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door pompedom11 »

Ik denk dat een groot deel van de route prima te doen is zonder reserveren. In mt Rainer kan je vanaf september zelfs al niet meer reserveren
Alleen voor Yellowstone is het misschien een goed idee om te kijken of er überhaupt nog plek is op de te reserveren campings of dat je bent aangewezen op de FCFS campings.
Wij gaan in Grand Teton voor Signal Mountain campground, ook FCFS.
Het enige wat ik van onze vorige camperreis, in 2017 in Noord Oost Amerika, als tip kan meegeven is, ondanks dat je nog niks geboekt hebt, om al wel een goed overzicht te maken van mogelijke campings incl. adressen. Wij hadden toen ook niks vooruit geboekt en hebben heel wat tijd in bv de Walmart doorgebracht om daar van de wifi gebruik te maken, zoekend naar een volgend adres. Dat kostte veel tijd en onze peuter vond het super saai. Vandaar (en een andere regio dit keer) heb ik nu toch al veel geboekt.
Groeten Sarah
NienkeB88
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2017, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door NienkeB88 »

Marianne, je hebt een punt... We weten inderdaad vrij zeker wanneer we in Yellowstone zijn dus ga eens kijken of ik daar kan reserveren.
Nieuwenoord, naïef vind ik het zelf niet, je wil niet weten hoe vaak ik al gehoord heb " echt reserveren hoor!" en dat er vervolgens geen hond blijkt te staan. FCFS vinden we ook prima, zijn toch vroege vogels en het komt altijd goed. Voordeel van een camper!
Sarah, campings opschrijven ed had ik bedacht ja. Bereik van internet valt toch tegen en dan hebben we iig adressen. Bedankt voor de tip!
Die dag van Boise gaan we denk ik maar kijken hoe ver we komen want in Oregon zijn veel meer dingen te zien naar onze wens.

Bedankt voor de tips allemaal!!
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door covri »

Even voor mezelf, ben benieuwd hoe je een baby van 8 maanden in de camper vervoert? Maxi Cosy of stoeltje?
Ik lees hier op het forum allerlei berichten dat kinderen vervoeren in een camper lastig is?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben acht camperreizen gedaan ... vaak volle campings gezien.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door covri »

NienkeB88 schreef:
25 aug 2019, 10:15
FCFS vinden we ook prima, zijn toch vroege vogels en het komt altijd goed. Voordeel van een camper!
Wij waren in juni in Yellowstone. Hadden gelukkig gereserveerd. Maar zagen bij een visitor center dat de fcfs campings in de ochtend vóór 8 al vol waren.
Vergis je niet, Yellowstone is heel druk.
NienkeB88
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2017, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door NienkeB88 »

covri schreef:
25 aug 2019, 10:35
Even voor mezelf, ben benieuwd hoe je een baby van 8 maanden in de camper vervoert? Maxi Cosy of stoeltje?
Ik lees hier op het forum allerlei berichten dat kinderen vervoeren in een camper lastig is?
Ja, dat was inderdaad een heel onderzoek. Voor ons was de uitkomst: convertible carseat daar kopen en daar laten.
De maxi cosi kun je inderdaad niet wettelijk in de camper vervoeren want een maxi cosi mag je alleen met 3-puntsgordel vervoeren en dat kan achterin de camper niet. “Veilig” vervoeren kan denk ik wel. Ik heb een beschrijving gezien hoe je in een Cruise America camper de maxi cosi achterwaarts op het zitje achter de bijrijders stoel kan vervoeren met de heupgordel en spanbanden. Maar omdat dit wettelijk niet is toegestaan kiezen wij ervoor dat niet te doen. (Met “veilig” bedoel ik dat je je moet afvragen of mensen achterin een camper vervoeren überhaupt een goed idee is, maar dat is een andere discussie)
Je kunt ook een groep 1 zitje meenemen wat wél met een 2-puntsgordel vast kan maar onze kleine meid is 7,5 kilo en die mag er dus niet in omdat groep 1 vanaf 9 kilo is. En bovendien zijn de meeste Nederlandse zitjes groep 1 vooruit en ik wil mijn dochter nog achterwaarts vervoeren. Groep 1 zitjes die wel voor- en achterwaarts kunnen vind ik veel te duur en te zwaar om mee te nemen.
Dus, dan het zitje daar kopen. Je hebt voor onder de $80 prima zitjes en de Amerikaanse zijn wat uitgebreider, convertible dus. Geschikt voor je kind tussen de 3 en 15 kilo onderhand die je vaak voor- en achterwaarts kan vervoeren. We hebben ervoor gekozen om dat te doen want die zitjes mogen met een tweepunts(heup)gordel bevestigd worden en als we er zelf wat spanbanden aan sjorren zit ie vast genoeg. Mee naar Nederland nemen heeft geen zin want de Amerikaanse zitjes voldoen niet aan de Europeese richtlijn.
Zie hier de uitkomst van mijn onderzoek. Excuseer mij voor de broninformatie ;)
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis NienkeB88: camperreis SLC - Seattle via Oregon met baby september 2019

Bericht door covri »

Dank je wel voor de uitgebreide info. Jullie hebben je er gelukkig goed in verdiept. Niks belangrijker dan je kind veilig vervoeren!
Hele fijne en veilige reis gewenst.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer