Overnachten Orcas Island

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Overnachten Orcas Island

Bericht door Ron Notenboom »

Wij zijn plannen aan het maken voor 2020. Eventueel willen we met de ferry naar Orcas Island en daar 1x overnachten. Nu vraag ik mij af of dit te doen is voor 1 nacht of dat de overtocht heen en terug daarvoor teveel tijd kost. 🚣‍♂️
Ben ook benieuwd naar betaalbare overnachtingsadressen op het eiland.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overnachten Orcas Island

Bericht door Almere vak V »

Afhankelijk van waar je vertrekt duurt de overtocht een uur tot anderhalf uur. Volgens mij is er ook nog een verschil of je wel of niet gereserveerd hebt. Als je wel gereserveerd hebt moet je er een uurtje voor vertrek zijn naar ik meen. Als je niet gereserveerd hebt is dat een stuk langer, maar ik weet niet meer hoe lang.

Wat overnachtingen betreft zul je er geen Hilton aantreffen. Er zijn wat kleinschalige hotelletjes. En wat vakantiehuisjes. Maar dan houdt het ook wel op. Wij kennen mensen die een huis hebben op Orcas Island. Dat maakt het wel een stuk makkelijker. Maar als je de eerste boot heen en de laatste terug neemt heb je er een lange dag opzitten. Volgens mij gaat de eerste boot al om 6 uur. En de laatste gaat volgens mij rond 11 uur weer terug. Dan is het wel donker. Die zou ik niet pakken want de overtocht is te mooi. Kijk of je kunt uitvogelen wanneer de laatste boot gaat dat het nog licht is.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Overnachten Orcas Island

Bericht door Lennartc »

is 2015 ben ik er geweest; ik vond het achter bezien niet de moeite.

De ferry tocht is heel mooi, met name het uitzicht op mt Baker. Maar op het eiland is eigenlijk weinig onderscheidend. Moran state park is mooi maar dat is alle natuur in die regio. Wij zaten 2 nachten in een cabin op een boerderij. Zéér prijzig en qua comfort erg basic.

Keten hotels/motel vind je er uberhaupt niet en het 'stadje' is niet veel meer dan een straat of 2.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overnachten Orcas Island

Bericht door Almere vak V »

Lennartc schreef:
29 aug 2019, 14:45
Wij zaten 2 nachten in een cabin op een boerderij.
Laat ik het zo zeggen. Als je er niet heen gaat met een speciale reden dan zou ik er geen 2 nachten gaan zitten. Wij zijn er een paar keer geweest omdat vrienden van ons daar een huis hebben. Zoals je zelf al zegt, overtocht is prachtig. Natuur is daar mooi. Maar het is een eilandje wat misschien de helft van Texel is. Misschien nog wel een stuk kleiner. Daar ben je natuurlijk rap uitgekeken.

En wij hebben daar nu een aantal keren walvissen en orca's van heel dichtbij gezien. Supergaaf om mee te maken. Zeker zo'n school met orca's is heel indrukwekkend als ze in tempo voorbij komen. Vooral de ene na de andere die ademhaalt maakt het echt een aparte ervaring. Als je dat geluid eenmaal gehoord hebt ben je verkocht.

Maar goed, eerlijk gezegd, er zijn meerdere plekken waar je die kunt zien. Voor ons is het totaalplaatje wat het m doet. Als ik er alleen heen zou gaan om een keer te kijken zou ik zeker geen 3 dagen gaan. Volgens mij heb ik ergens geschreven zorg dat je een vroege boot heen hebt en een late terug. Zorg wel dat het licht is, wordt of blijft.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Overnachten Orcas Island

Bericht door Ron Notenboom »

@Almere vak V Zeg je eigenlijk dat op één dag heen en terug ook prima is te doen en een overnachting niet persé noodzakelijk is ?
Een kijkje bij Moran SP lijkt ons dan wel de moeite. Evenals de plek (waar is dat ?) waar er kans is om Orca's en/of walvissen te zien.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overnachten Orcas Island

Bericht door Almere vak V »

@Ron Notenboom In 1 dag is prima te doen. Overtocht is mooi. Eiland is ook de moeite waard. Maar zoals gezegd. Erg klein.

Zorg dat je luncht aan het water. Als je daar een uurtje of anderhalf zit kan ik je bijna op een briefje geven dat je wat gaat zien. Dat heb je zelfs al als je in Oregon aan de kust gaat zitten.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Overnachten Orcas Island

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik vind Orcas Island persoonlijk altijd wel de moeite waard. Moran State Park is prachtig, met name het uitzicht van de top. Als je gewoon een kijkje wil nemen op Orcas Island, inclusief Moran State Park, dan is dat in principe best in één (lange) dag te doen, dus zonder overnachting, maar houd wel terdege rekening met het volgende:

(1) Het aantal overtochten is vrij beperkt, ongeveer 7 à 8 keer per dag. Je vindt het schema hier.

(2) Als je dezelfde dag nog terug wil, dan moet je eigenlijk heel vroeg vertrekken en kom je pas laat thuis, dus het wordt wel een behoorlijk lange dag.

(3) Afhankelijk van wanneer je precies gaat, *moet* je echt reserveren voor de veerboot. Met name rond zomerweekenden is het notoir moeilijk om zonder reservering de overtocht te maken. En als je dan van plan bent maar één dag te gaan, kun je je eigenlijk niet permitteren om te moeten wachten op de volgende (of daaropvolgende) veerboot. Zorg er dus voor dat je ruim van tevoren een reservering maakt. Dat gebeurt in drie ronden: 30% twee maanden van tevoren, 30% twee weken van tevoren, 30% twee dagen van tevoren en 10% zonder reservering. Zie hier voor details. Kies dus een specfieke datum, bij voorkeur een doordeweekse dag, en zet dan in je kalender wanneer je twee maanden vóór die datum de veerboot kunt reserveren. Je kunt dit dus niet echt op de bonnefooi doen, zeker niet in de zomermaanden. Zonder reservering zou ik het in die periode, zeker rond het weekend, persoonlijk niet eens proberen. En zorg er ook voor dat je ruim op tijd (minstens een uur of zo) bij de terminal bent, zelfs met een reservering.

Veel succes!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Overnachten Orcas Island

Bericht door Ron Notenboom »

:thumbup: Bedankt voor de reacties.
We nemen jullie tips zeker mee in de overwegingen bij de verdere invulling van onze plannen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer