Verblijf in het Yellowstone NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Summer2020
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2019, 09:32

Verblijf in het Yellowstone NP.

Bericht door Summer2020 »

Goedemiddag,

Volgend jaar zomer willen wij met ons gezin een bezoek brengen aan het prachtige Yellowstone. Op jullie advies zijn wij direct gaan boeken op Yellowstone. Via Xanterra vonden we 2 nachten in de Old Faithful Inn en 2 nachten in Canyon Lodge. Echter wel voor een ontzettend hoog bedrag. Old Faithful Inn bv 488 dollar per nacht, slik.

Nu zag ik plotseling een andere website https://www.usparklodging.com die cabins op loopafstand van de geyser verhuurt voor betere prijzen.

Is dit iets? Is deze website betrouwbaar en is het een goed alternatief voor ons gezin van 5?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie. Ik zie nl even door de bomen het bos niet meer.

Groetjes, Summer.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door winterpark »

Niet doen!!! Zijn oplichters. Haal die naam eens door Google om te zien wat ik bedoel.
Heb je ook de Old Faithful Snow Lodge geprobeerd? Daar heb ik 2 nachten voor $129 per nacht kunnen boeken.
Summer2020
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2019, 09:32

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door Summer2020 »

Hartelijk dank voor je reactie en de waarschuwing. Helaas zit Snow Lodge ook al vol. Voorlopig hou ik de dure nacht en in Old Faithful Inn maar even vast en blijf kijken. Wat zou een goed alternatief zijn voor Canyon Lodge? We zijn in totaal 4 dagen in Yellowstone en dan nog 2 dagen in Grand Teton.

Groetjes, Summer
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn altijd annuleringen, dus blijf kijken. Voor het noordoostelijke deel van het park is Cooke City ook een goede keuze.
Als alternatief voor Canyon (daar is alles duur) zou je naar Lake Lodge kunnen kijken.
In 2015 waren wij meerdere nachten op meerdere locaties, allemaal voor iets meer dan 100 dollar. Misschien heb je iets aan ons verslag en aan het overzicht met hotels.

En inderdaad, niet die andere site gebruiken, Je kunt ook de zoekfunctie van het forum gebruiken voor ervaringen. Ze geven wel mogelijkheden aan maar of die beschikbaar zijn blijkt pas later.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 aug 2019, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door BonnyR »

Martin & Marianne schreef:
19 aug 2019, 18:31
allemaal voor iets meer dan 10 dollar.
Denk dat er ergens een nulletjes mist.... :lol: :roll: :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ha ha, ik heb het maar even aangepast.

En voor Summer: je kunt ook kamperen; ontzettend leuk en heel goedkoop. De campings zullen nog wel beschikbaar zijn.

Marianne
Summer2020
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2019, 09:32

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door Summer2020 »

Beste Marianne, wij zijn helaas niet van die kampeerders. Maar om iedere nacht nou 300 euro te betalen staat me ook tegen. Maar is het financieel wel aantrekkelijk om een combi kamperen en hotels te doen? Of wegen de kosten voor de aanschaf van de kampeerspullen niet op?

Alle tips zijn welkom.

Groetjes,
Summer
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door winterpark »

Ik zou gewoon blijven kijken hoor, volgens mij zijn annuleringen aan de orde van de dag. Ik had op een gegeven moment ook uitgedokterd dat ik liever een weekje later ging (oid), en hop, daar zijn weer vier overnachtingen vrij :)
Summer2020
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2019, 09:32

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door Summer2020 »

Mag ik dan nog iets anders vragen? Hoe annuleer je weer een kamer bij Xanterra? Op de website?

Sorry voor mijn vele vragen hoor.

Groetjes, Summer
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt nu al iets gereserveerd? Dan zal dat wel in je reserveringsbevestiging staan. Het gaat inderdaad online. Denk er wel aan dat je eerst je nieuwe boeking maakt voordat je de oude annuleert. Je betaalt per reservering de eerste nacht aan. Dit geld krijg je meteen weer teruggestort.

Het geld voor een tent etc heb je er al met twee nachten uit. Wij hebben een koepeltentje van een paar tientjes. Die past in de koffer. Slaapzakken en luchtbedden kun je goedkoop bij bijvoorbeeld de Walmart kopen.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

zeker blijven kijken, je kan bij old faithfull veel goedkoper logeren ( o m cabins zonder badkamer), er zal nog wel wat vrijkomen. De cabins van Lake zijn inderdaad goedkoper dan die van Canyon, in het park heb je meer noordelijk ook nog Roosevelt en net buiten het park Cooke City. In Roosevelt heb je ook cabins zonder badkamer, kan/moet je naar gemeenschappelijk gebouw. Toch is het kleine, rustige Roosevelt absoluut een aanrader.

Annuleren is gewoon via de website, gaat heel vlug. Indien je iets goedkoper vindt wel eerst boeken vooraleer de eerste reservering te annuleren.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ga je trouwens uit van 1 kamer of 2 kamers met jullie vijven?
En in aanvulling op Jacques, er zijn ook cabins met badkamer in Roosevelt. En de frontier cabin bij de Snowlodge is ook met badkamer. En heel betaalbaar.
Maar zeker met kinderen is kamperen toch een mooi avontuur? Lekker een vuurtje stoken 's avonds en marshmallows roosteren!

Marianne
Summer2020
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2019, 09:32

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door Summer2020 »

Dank jullie wel voor alle waardevolle tips. Ik ben weer een stuk wijzer. Ik blijf de website in de gaten houden.

Groetjes, Summer
Summer2020
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2019, 09:32

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door Summer2020 »

Hallo Marianne, ik ga uit van beide opties. Zowel 1 kamer als 2 kamers met zijn 5'en. Momenteel heb ik een boeking voor 2 nachten Old Faithful Inn (1kamer) en 2 nachten Canyon Lodge (1 kamer) maar wel voor een belachelijk hoog bedrag. Ik heb nu mijn zinnen gezet op Old Faithful Snowlodge.

We willen beginnen bij old faithful om Yellowstone te verkennen. Wij landen in Jackson Hole. Lijkt meest logische, maar zouden natuurlijk ook in Canyon Lodge kunnen beginnen?

Ja het kamperen gaan we zeker overwegen. Misschien ook leuk ter afwisseling.

Hartelijk bedankt voor al jullie adviezen. Ben er blij mee.

Met vriendelijke groet, Summer
Summer2020
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2019, 09:32

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door Summer2020 »

Misschien moet ik er aan toevoegen dat we na Yellowstone 2 dagen Grand Teton gaan doen. Is het dan handig om te beginnen in Canyon en te eindigen in Old Faithful of maakt dat niet zoveel uit?

Hartelijke groetjes, Summer
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verblijf in Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Het maakt weinig uit. Het belangrijkste is om per dag te kijken wat er aan betaalbare accommodatie vrij is en dat dan meteen te boeken,
Wij zaten in 2015 - ik had al naar ons verslag verwezen - op veel verschillende locaties en dat is niet slecht bevallen. Zowel op de heen- als terugreis kwamen we door Grand Teton.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Verblijf in het Yellowstone NP.

Bericht door josea »

Je zou ook 1 nacht Lake of Canyon kunnen doen voor die omgeving. Dan 1 nacht in Gardiner, dan zit je goed voor het noordelijke gedeelte van het park, en daarna 2 nachten Old Faithfull. Daarna door naar Grand Teton.
In Gardiner is alvast makkelijker en goedkoper iets te vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer